BEOGRAD – Nacionalni avio-prevoznik Ujedinjenih Arapskih Emirata reagovao je danas na natpise u regionalnim medijima o potencijalnoj kupovini Kroacija erlajnsa.
Portparol Etihad ervejza izjavio je za Tango Six da kompanija iz Abu Dabija nije u pregovorima sa Kroacija erlajnzom i da medijski navodi o potencijalnoj zainteresovanosti za kupovinu hrvatske avio-kompanije nisu tačni.
Agencija FoNet juče je prenela vest Hrvatske radiotelevizije i Jutarnjeg lista da je Etihad jedan od potencijalnih kupaca 49 posto Kroacije. Očekuje se da hrvatska Vlada najkasnije do 15. oktobra raspiše tender za prodaju manjinskog dela svoje nacionalne avio-kompanije po sistemu dokapitalizacije
ili direktne prodaje deonica. Kako Jutarnji list prenosi, suvlasnik bi po očekivanjima Vlade mogao biti poznat već u februaru iduće godine.
Vlada
Kad saznamo ko kupuje 49% Croacije, znacemo kome najvise smeta ulazak Etihada na evropsko trziste. Da li je to Lufthansa ili neko sasvim treci, nije od primarnog znacaja. Vazno je saznati ime, tada cemo znati namere.
Ocigledno da dolazak Etihada u Srbiju nije maciji kasalj, niti los potez. Ko zna, sta ce jos sve da se izdesava u skoroj buducnosti?
Milan
Oni su u alijansi odavno,koju kroji Luftika, dobili su AR BAS-a po ne znase kojoj ceni i muče se da otplate kredit a zahtevi alijanse po pitanju kvaliteta,izgleda i opremljenosti aviona svakim danom novi. To treba investirati a para nema..Da ulazak Etihada bode oči celoj Evropi a posebno Lufthanzi koja se kod nas raširila sa najboljim slotovima i spavanjima u Beogradu,Očekujem svašta da se desi zbog ovoga.Treba samo istrajati , pogurati i ubrzati sve do nove godine. Veoma je teško proceniti dešavanja i plan Etihada koji drze u tajnosti (po meni opravdano) zbog zlih duša koje stalno miniraju .Vlado potpuno si u pravu .
VOJA
Samo kad je nama Etihad dosao, ono sto moze da smeta Lufthanzi nije evropski i mediteranski saobracaj, nego planovi Etihada da Air Serbia za dve godine a mozda i ranije počne da radi interkontinentalni saobracaj iz Beograda za SAD i Kanadu, takodje Etihad je vec uzeo Lufthanzi putnike iz Srbije i regiona za daleki istok i Australiju, plus Turci i Qatar e to Nemcima smeta ali, srećom po nas krenuli smo u posao sa Etihadom.
Srba
Etihad ne planira da uvodi direktne letove prema Americi iz Beograda. To je potpuno neisplativo. A za Etihad dvostruko neisplativo, jer je u njihovom interesu da JAT/Air Serbia puni letove Air Belrina ka Americi, koji je takodje delom u Etihadovom vlasnistvu. Mislim da je ta varijanta i mnogo povoljnija za JAT odn. Air Serbiju, jer para za sirokotrupne avione, nocenje posade u Americi, slotove – nema. A putnika jos i manje. JAT je pre sankcija leteo dva puta nedeljno za NJujor i dva puta za Cigako preko Toronta. Sa cetiri frekvencije prem USA ne moguce je u danasnjim uslovima razviti normalno poslovanje.
Zoki
Etihad može da sleti u Beogradu i pokupi putnike, pa onda nastavi ka Americi. Ne sleće u EU i neće morati da plaća karbon takse.
Zoki
Etihad može da pokupi deo značajan broj putnika za Australiju i Daleki Istok. Lete na više destinacija u Kini, Indiji i Australiji nego Lufthansa. Drugi potencijalni faktor su karbon takse EU koje su za sada suspendovane, ali koje prete da izazovu pravi mali rat između EU prevoznika i ostatka sveta. Kinezi su već zabranili svojim prevoznicima da ih plaćaju, a EU preti da zabrani sletanje prevoznicima koji ih ne plaćaju. U tom slučaju bi i EU prevoznici dobili zabrane sletanja u Kini. U slučaju takvog razvoja situacije, više se isplati plaćati karbon takse za letove do Beograda, a onda prebacivati putnike iz Evrope za Daleki Istok i Australiju. Slično bi bilo i sa letovima za Severnu i Južnu Ameriku.
I Croatia i Lufthansa imaju ozbiljniji problem od Etihada, a problem se zove China Southern Airlines, kompanija čija je flota veća od Lufthanse i Etihada zajedno, a koja je zainteresovana da u paketu kupi aerodrom u Ljubljani i Adria Airways.
Srba
Vecito mi ovde operisemo sa nekim nagadjanjima, i prizeljukujemo promet sa Australijom kao pre 90-ih. A zvanicni podaci govore, nazalost, nesto sasvim drugo. Vecinu nekadasnje jugoslovenske dijaspore u Autraliji cine Hrvat, kojih prema zvanicnom popisu ima oko 130 000. Srba ima oko 70 000. Jasno je ko dan da hrvatska emigracija nece leteti sa kompanijom koja se zove "Air Serbia". Bce sigurno izuzetaka, ali pravilo ce biti izbegavanje.
Rodney Marinkovic
Nema sumnje, konkurencija Lufthansi se mutliplicira u strategiji interkontinentalnog saobracaja za buducnost.
Ukoliko ne bude nekih nepredvidjenih akcija na Bliskom Istoku (koji nikom nebi bilo dobro od Mumbaja do
Londona) trziste ce se deliti na tri prevozioca. Iako je trziste velicine od kojih, malo vise od 50 miliona ne tako
veliko i za sada slabo. Ekonomski potencijal razvoja obecava bolje dane. Srbija je mnogo lutala, u zadnjih
nekoliko decenija, nadajmose da je na pravom i dobrom putu posle zlog iskustva. ER SRBIJA je u dobrom
rukama partnera koga bi mnogi pozeleli. Prakticnost zivota nadvladace mnoge teorije, "lazne umetnike" zavorenih sednica, muljanja i svega u paketu, u liku politicara i svega urusenog. Future is belong to AIR SERBIA and to people who like clean relation in business and serenity future.
Pozdrav iz vec prolecnog Griffith-a, vas Rodney. Australia.
Srba
"Air Serbia"-ja nema nikakvu sansu da se sa tim imenom pozicionira kao regionalni avioprevoznik u regionu koji zaista ima 50-70 miliona stanovnika. Madjarska avio-kompanija je najbolji primer za to da je u nasem regionu bitno sa kakvim se imenom posluije. "Wizz Air Hungary" posluje iskljucivo pod skracenim imenom "Wizz Air" i zahvaljujuci tome uspeli su da se uvuku po celom regionu i otvore baze u nekoliko drzava. Kompanija koja se zove "Air Serbia" ili "Croatia Airlines" moze da masta u tome, a nazalost i poslovno ce sa izabranim uskim nacionalnim imenom sudbina AIr Serbije biti bliza sudbini Croatije nego Wizz Aira.
Cak i iz te Australije, iz koje vi dolazite, mocice da dovedu po kojeg puntika od srpske emigracije koja broji 70 000 ljudi (zvanicni australijski popis), a mogu da zaborave na hrvatsku i makednsku dijasporu koja svaka za sebe ima duplo vise ljudi nego srpska. JAT je mogao da povuce te putnike, ali "Air Serbia" nikada nece.
Zoki
@Srba
Pre svega, interkontinentalni letovi za Australiju ne mogu da se oslanjaju na iseljenike iz ex-YU.
Drugo, onaj ko neće da leti sa Air Serbia radi onog "Serbia" zna jako dobro poreklo onog "J" u "JAT" i neće leteti ni Jatom.
Treće, da li je nekome palo na pamet da se iza odluke o promeni imena kompanije nalazi neko istraživanje, da je neko potrošio neke pare pre nego što je odlučio da troši još veće pare na promenu tog imena. Od "zlatne ere" Jata nas deli 25 godina, sve pozitivno što je bilo vezano za to ime odavno je potrošeno. Stasale su generacije koje su svoje vrednovanje brenda zasnovale na iskustvima u poslednjih 15 godina, a ona nisu sjajna. Na kraju su ljudi izračunali da im je jeftinije da grade novi brend, nego da popravljaju stari.
Umki
E Zoki, stvarno si car. Pa jasno je kod dan da nije bilo nikakvog istrazivanja. Ako su hteli "cist brend", neokaljan zivim predtvama o kasnjenjima i dotrajalim avionima, mogli su da se vrate na Aeroput. A inace ime i brend JAT su u strucnijm krugovima i dalje na vrlo finom glasu. Bio sam u drustvu nekih dizejnera i strucnjaka za marketing, i kada sam im sve ispricao ljudi su se hvatali za glavu, a narocito nisu mogli da ukapiraju kako nikome nije palo napamet da vrati JATov ovalan znak. Ali tako je to sa Srbima. Gde nemamo traadiciju, mi je izmisljamo. A gde je ima, sekira i hop.
Zoki
@Umki
Koji i kakvi "stručni krugovi"? Vazduhoplovstvo, marketing, dizajn?
Na osnovu čega zaključuješ da nije bilo nikakvog istraživanja?
Rodney Marinkovic
Postovanje gospodine Zoki,
imamo po pitanju ustrojstva AIR SERBIA, i njene buducnosti potpuno ista misljenja. Vi ste vec rekli da onaj
ko investira taj istrazuje, analizira, konsultuje, investira, ima cistu i tacnu strategiju osvajanja trzista putnika,
karga. Za iducih decenija nece se Hrvati polomiti da lete Srbskom avio kompanijom. Nece ni drugi iz regiona
slicno njima. Srbi ce kao i uvek zeleti da lete sa njima na more, ne kazem bas svi ali kriticari ER SRBIJA imaju
verovatno ideju koliko? Hrvatskoj avio kompaniji, i svim drugim drzavama iz ex drzave koja nije stvorena
plebiscitom, ni referendumom, nego ratom i politickom prisilom. Neka svi procvetaju u najboljim zeljama.
Ostavimo definitivno ako je moguce AIR SERBIA i ljude i timove koji tesko rade uz veliki novac koji investiraju u tu Srbsku avio kompaniju. Nama mir medju nama, susedima u svemu dobro. Sa ER SRBIJA da letimo i sa
svima radost leta da delimo. Ovo ne mislim romanticno, nego stvarno i cinjenicno.
R. Marinkovic, AME. Griffith NSW Australia
Umki
Volim vase postove, gospdine Marinkovicu. Niko opsirnije, socnije i iskrenije nije izneo sve argumente zbog kojih je "Air Serbia" los brend od vas.
Milan
Kada se raspline priča ko će koristirti ili ne usluge AIR SRBIJE u budućnosti,liči na onu političko patriotsku frazu koju su Nemci hteli u dva rata da postave ,Čiste rase.. Koliko Srba danas koristi Lufthansu ,odgovor mnogi. Kada se radi o duzini,kvalitetu i ceni prevoza ,većina nebriga kako se kompanija zove. Oni izuzeci koji i dalje zive u prošlosti mrznje neka koriste koga hoće da odu u zavičaj.
Po meni samo da sve to lepo krene i svi koji zive na prostorima dalekoga istoka imaju mogućnost ,pa neka bira kako ko hoće..I sada sa konekcijom ima ta varijanta ,doduše malo komplikovanija za sada.
Što rekoše Zoran i Rodney era JAT-a kao dobre kompanije ugušena je posle raspada Juge i koštaće promena i treba se naviknuti na novo ime. U svetu biznisa navike su mnogo brze kada se radi o svojim finasijama za putovanja.
Lično koristim ,jer moram varijantu preletim do Evrope pored Srbije pa se vratim sa zapada na Istok,duze putovanje za 5-6 sati . Ako bude varijante za neki let brzi ,baš me briga kako se kompanija zove i čija je.
Po meni to bi trebalo biti normalno razmišljanje kao putnika bez naionalne mrznje ili inata.
Svima zelim kraće,brze i jeftinije karte do Domovine ,gde god se nalazili.
Pozdrav Milan
Umki
Pozdrav Milane, najsigurniji su oni putnici koji smatraju da je neka avio kompanija "njihova". Oni lete tom kompanijom i kada su karte skuplje nego kod drugih, a takve putnike Air Serbia van Srbije nece imati. A da se zvala recimo Balkanika, to ne bi bio problem. Osim toga, putnici su najmanji problem. Glavni problem je sto kompanija sa nazivom "Air Serbia" ne moze da otvori svoje baze u Sarajevu, Podgorici, Splitu itd., a sa nacionalnim trzistem od 7 miliona stanovnika, od kojih 50% zivi ruralno, niko se jos nije usrecio. Zato je i propao Malev, zato je i propao Balkan, propadaju sve kompanijice u regionu.
Zoki
@Umki
Sticajem okolnosti dosta letim preko okena, tako da se smatram pozvanim da komentarišem ono "njihova" kompanija. Moja kompanija je ona koja pripada alijansi kod koje skupljam poene. Sa 2-3 prekookeanska leta, dobijam dovoljno za besplatan let u Severnoj Americi. Sa $80,000 potrošenih na mojoj kreditnoj kartici dobijam biznis klasu preko Atlantika. Za one koji ne lete tako često, "njihova" kompanija je ona koja ponudi najbolje vreme leta po najpovoljnijoj ceni.
Vreme "naših" kompanija je prošlo i ne verujem da će puno ljudi leteti sa Air Serbia zato što je "njihova". Leteće zato što je kvalitetna, a onaj ko ima problem sa Air Serbia neće leteti ni sa Balkanikom, ni sa Jatom ni sa bilo kojom kompanijom sa sedištem u Beogradu. Kao što neće kupiti ni Takovo slane štapiće, ili Pionir čokoladne banane, bez obzira na neutralna imena.