BEG airport status
Analiziramo objavljen spisak 27 zainteresovanih kompanija za privatizaciju srpske vazduhoplovne industrije

Analiziramo objavljen spisak 27 zainteresovanih kompanija za privatizaciju srpske vazduhoplovne industrije

BEOGRAD – 28. novembra Agencija za privatizaciju dostavila je pokretu „Dosta je bilo – Saša Radulović“ spisak zainteresovanih za privatizaciju preduzeća u Srbiji. Na spisku se nalazi i 27 zainteresovanih pravnih i fizičkih lica za firme iz oblasti avioindustrije, a predmet privatizacije su Aviogenex, Dvadesetprvimaj, Institut Goša, JAT Tehnika i Utva avio industrija.

 
 
IMG_8801
 
 
Ministar privrede Željko Sertić početkom novembra izjavio je da će oko 100 neprofitabilnih državnih preduzeća otići u stečaj dok će još oko 50 ući u proces privatizacije. Pokret „Dosta je bilo – Saša Radulović“ je, na sopstvenu inicijativu, protekle nedelje dobio od Agencije za privatizaciju spisak zainteresovanih investitora za preduzeća koja su ušla u proces privatizacije. Na spisku se nalazi i 27 interesenata za 5 preduzeća iz oblasti avioindustrije, među koijma ima i pravnih i fizičkih lica, a najviše njih je upravo iz Srbije.
 

Aviogenex

 
Tango Six je prošlog meseca već pisao o privatizaciji kompanije Aviogenex, a sada se prvi put pominju i potencijalni investitori o kojima se spekulisalo. Na pomenutom spisku ima četiri zainteresovana pravna lica za Aviogenex od čega su po jedan iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, Švajcarske i Rusije, i jedan iz Srbije. Interesantan podatak je da domaća firma „Jetvision Balkan“ koja je zainteresovana za kupovinu Aviogenexa ne postoji u registru APR-a, tačnije ne postoji ni jedno privredno društvo, preduzetnik, udruženje i sl. koje u svom nazivu sadrži reč „jetvision“. Preostala tri interesenta za Aviogenex su „OVERSEAS PRIVATE EQUITY FZ-LLC“ iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, „Euroswiss Investment Holding AG iz Švajcarske“ i „Arctica Airlines“ iz Ruske Federacije. Artica Airlines se na pomenutom spisku vodi kao fizičko lice, a ne postoji ni jedan dostupan podatak o ovoj „aviokompaniji“ na internetu, iako naziv sugeriše da je reč o avioprevozniku. Dakle, zaključak je da za sada, ni jedna svetska (a ni domaća) aviokompanija, nije zainteresovana za kupovinu domaćeg čarter prevoznika (bar ne transparentno).
 

Dvadesetprvimaj

 
Najviše zainteresovanih kupaca ima za fabriku malolitražnih motora Dvadesetprvimaj iz Beograda – čak devet, od čega sedam iz Srbije i dva iz Italije. Potencijalni investitori iz Italije, „Goldoni S.P.A“ i „Barbieri SRL“ su etablirane i poznate firme koje se bave proizvodnjom mašina u oblasti agrikulture. Na listi zainteresovanih investitora iz Srbije nalaze se „GAMA SISTEM DOO“, „KEEP LIGHT DOO“, „LILLY DROGERIE DOO“, „MEP INŽENJERING D.O.O“, „METRO DOO SUBOTICA“, „SGP DOO“, kao i izvesni Janković Hranislav, kao fizičko lice.
 

Jat Tehnika

 
Domaća firma iz oblasti avioindustrije za koju takođe postoji veliko interesovanje je i
JAT Tehnika za koju se interesuje 8 investitora iz zemlje i inostranstva a od toga tri su iz Srbije: „GAMA SISTEM DOO“, „STEMA BALKAN CONSULTING DOO“ i Neša Bitević kao fizičko lice.

Ostali ponuđači su „ARAGO BEFEKTETESI HOLDING ZRT“ iz Mađarske, „AB AVIA SOLUTIONS GROUP“ iz Litvanije, „EDILSTEEL S.R.L.“ iz Italije, „BET SHEMESH ENGINES Ltd“ iz Izraela i potencijalni kupac sa najozbiljijim bekgraundom iz struke – SR TECHNICS iz Švajcarske.

Fabrika UTVA u Pančevu, na osnovu zainteresovanih, ne predstavlja primamljivu investiciju, pa se na spisku zainteresovanih nalazi samo jedna firma iz inostranstva – kanadski „ANDERSON CONSULTING“, dok se iz Srbije kao potencijalni kupci pojavljuju Miloš Paunović kao fizičko lice i državni „JUGOIMPORT-SDPR“.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Cv

    Lepo bar ima zainteresovanih kupaca jos samo da drzava dozvoli

    Odgovori
    Na

    Jos 2002. godine je belgijska firma S.A.B.C.A. sa kojom je Utva uspostavila saradnju bila zainterasovana za istu ali iz ''nepoznatih'' razloga tadasnjoj vlasti nije odgovaralo da Utva krene u svoje bolje sutra!Znaci vec dvanaest godina bismo imali jednu profitabilnu fabriku.Medjutim stanje u avioindustriji je samo prikaz stanja u svim segmentima drustva Srbije jer kao sto rece bivsi ministar Obradovic:'' Nosioci naseg razvoja u buducnosti ce biti javna preduzeca?!''Sta reci a ne zaplakati-neka nam je Bog u pomoci!!!

    Odgovori
    Tr

    samo sto se drzava trudi,da rastera sve kupce????

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

    27. Nov 2024.Pogledaj