BEG airport status
Srbija učestvovala u međunarodnoj vežbi NUCLEAR 14

Srbija učestvovala u međunarodnoj vežbi NUCLEAR 14

BEOGRAD – Poslednjih godina je postala uobičajena praksa Eurocontrola da obavlja vežbe simulacije opasnih pojava u vazduhoplovstvu. Tim povodom, prvi put održana je vežba koja je simulirala nuklearnu katastrofu u Evropi i njen uticaj na vazduhoplovstvo pod nazivom NUCLERAR 14.

 
 
2013-12-24-11.27.17
 
 
Vežba NUKLEAR 14 održana je 19. i 20. novembra 2014. godine u prostorijama Eurocontrola, u Briselu. Priprema učesnika za vežbu je trajala skoro šest meseci. Najpre je održan jednodnevni pripremni sastanak u septembru, a zatim i sama dvodnevna vežba u novembru.

Države koje su po scenariju vežbe bile pod dejstvom simulirane nuklearne katastrofe učestvovale su u vežbi isključivo na poziv. Srbija je jedna od zemalja koja je bila pozvana na vežbu, a predstavnik Direktorata civilnog vazduhoplovstva je bio ujedno i jedini predstavnik Republike Srbije.

Učešće u vežbi je podrazumevalo opsežnu pripremu na nacionalnom nivou. Pripremu je vodio i koordinirao predstavnik DCV što je sprovedeno kroz mnogobrojne konsultacije i šest sastanaka sa predstavnicima SMATSA D.O.O., Air Serbia, RHMZ, aerodroma „Nikola Tesla“ i „Konstantin Veliki“, Instituta „Vinča“ i Agencije za zaštitu od jonizujućih zračenja i nuklearnu sigurnost Srbije. Saradnja sa većinom organizacija je bila veoma dobra i izvršene su sve potrebne pripreme prema Direktivi i scenariju vežbe. Na osnovu njih su simulirane akcije Republike Srbije tokom vežbe, piše u saopštenju Direktorata civilnog vazduhoplovstva.

Kako dalje navode iz vazduhoplovnih vlasti, ciljevi ovakve vežbe bili su provera načina odgovora i donošenja odluka vazduhoplovstva na potencijalne nuklearne katastrofe, provera koordinacije između Eurocontrola, nacionalnih kontakt osoba za opasne situacije i ekspertskih organizacija, uspostavljanje mogućnosti da države učesnice vežbe provere postojeće nacionalne procese za upravljanje kriznim situacijama u vazduhoplovstvu i njihovu vezu sa nacionalnim procesom za upravljanje kriznim situacijama uopšte. Da utvrde postojanje i adekvatnost raspoloživih produkata u vezi sa nuklearnim katastrofama kao što su: poruke, mape disperzije kontaminacije itd, provera podrške Eurocontrolu u komunikaciji učesnika tokom nuklearne opasnosti kao i provera softvera „Narrator“ za similaciju vežbe.

Vežba je pokazala da u trenutnoj situaciji nema jasnih procedura i uputstava za vazduhoplovstvo na nacionalnom nivou skoro ni u jednoj zemlji učesnici vežbe. Slična situacija je i na evropskom nivou, a takođe konstatovan je nedostatak uputstava i standardizovanog materijala za podršku adekvatnih operativnih odluka u vazduhoplovstvu. Utvrđeno je da je u narednom periodu neophodno preduzeti mnoštvo koraka od strane raznih evropskih organizacija kako bi se evidentirani nedostaci što bolje prevazišli. Sumirani rezultati vežbe biće poznati krajem januara 2015. godine u preliminarnom izvešaju. Posle debrifinga vežbe koji će se održati u februaru iduće godine, konačni izveštaj vežbe biće objavljen u martu 2015. godine.
 
 
[colored_box color=“blue“]
ECAC finansira projekat za unapređenje sistema obezbeđivanja vazduhoplovstva Republike Srbije

Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije i Evropska konferencija civilnog vazduhoplovstva (ECAC), potpisali su 12. decembra 2014. godine u Parizu, specijalni projekat koji se odnosi na unapređenje sistema obezbeđivanja u civilnom vazduhoplovstvu Republike Srbije u skladu sa evropskim standardima i preporučenom praksom pod nazivom „Towards one-stop security”.

Ovaj projekat predviđa potpunu usklađenost nacionalnih propisa i programa sa EU Uredbama, adekvatnu popunjenost radnih mesta u nadležnom organu, kao i adekvatan broj oditora (proverivača) koji će pratiti usaglašenost na nacionalnom nivou. Takođe, mere obezbeđivanja koje se primenjuju na aerodromima biće u potpunosti usaglašene sa EU uredbama.

Predviđeni budžet projekta, čija je kompletna realizacija planirana za 2015. godinu, je 25. 000 evra i finansiraće je u celini Evropska konferencija civilnog vazduhoplovstva.[/colored_box]
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    mu

    Ako Rusi, nedaj Bože, ispale njihove Topolje neće u EU biti potrebe ni za Eucontrol-om. Briselska birokratija izmišlja poslove da bi opravdala svoje postojanje.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

    27. Nov 2024.Pogledaj
    27. Nov 2024.Pogledaj

    PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj