BEG airport status
Iran predstavio svoj novi borbeni avion

Iran predstavio svoj novi borbeni avion

BEOGRAD – Iranska novinska agencija Mehr objavila je juče da su Ministarstvo odbrane i Agencija za logistiku oružanih snaga Irana prikazali novi domaći borbeni avion Saeghe-2 (Munja-2) i da je avion predat iranskim vazduhoplovnim snagama (IRIAF).

 
 
Saeqeh2.jpg~original
 
 
Saeghe-2 predstavlja drugu generaciju aviona Saeghe koji opet predstavlja drugu generaciju iranskog lovca Azaraksh. Kao osnovu za razvoj aviona Azaraksh i Saeghe uzet je američki jednosedi lovac F-5E “Tiger II“ dok je Saeghe-2 baziran na trenažnom dvosedu F-5F. Oba aviona za razliku od F-5E/F imaju dva vertikalna stabilizatora (Azaraksh ima jedan) ali je njihova elektronska oprema i dalje tajna.

Smatra se ipak da su modifikacija i modernizacije vrlo skromne u odnosu na originalni avion iako Iranci govore da su borbene karakteristike znatno poboljšane integracijom nove opreme i naoružanja. Još 7. januara ove godine Iran je objavio da je započela masovna proizvodnja borbenih aviona Saeghe. Preneseno je da Iran sada ima nekoliko eskadrila ovog aviona ali je realnost ipak drugačija. Veruje se da su do januara meseca ove godine u 23. lovačkoj eskadrili, u vazduhoplovnoj bazi Tabriz bilo samo tri aviona Saeghe. Ovaj avion prvi put je prikazan 2007. dok je septembra 2010. objavljeno da je operativna prva eskadrila. Iran je do revolucije 1979. primio u naoružanje čak 141 avion F-5E, danas se veruje da ih je u IRIAF ostalo oko 31 i da će 24 F-5E biti konvertovano u avione Saeghe. Takođe u upotrebi je i 17 dvoseda F-5F koji su kandidati za modifikaciju u Saeghe-2.
 
178251_88970684_image
 
Usled ekonomskih i drugih sankcija Iran je u poslednjih 20 i više godina bio u nemogućnosti da nabavi savremene borbene avione. Stoga je prinuđen na remont, modifikaciju i modernizaciju postojeće flote borbenih aviona. Jedan od rezultata svega toga su i domaći projekti modifikovanih američkih borbenih aviona koje Iran ima u svom inventaru. Pored aviona Azaraksh i Saeghe/-2 Iran je uspešno izvršio i modifikaciju 13 aviona F-5A u dvosedu varijantu nazvanu Simorgh koji u stvari faktički predstavlja dvosedi F-5B.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Jo

Najveće pitanje je da li je Iran u stanju da proizvodi avionske motore . Ako jeste biće i domaćih aviona. Ako nije, sve je to samo krpačenje postojećeg .

Odgovori
Fa

sad su skoro vec kao agresori u TOP GUN-u, eto ide i 2 deo pa ne moraju da menjaju avione samo da dodaju vertikalac!

Odgovori
do

Iran se pokazao kao snalazljiv . Uspeti u ratu sa Irakom u totalnoj izolaciji od oba bloka u ono vreme odrzati flotu F14 tomcata i pri tom naneti sa njima ozbiljne gubitke Irackom vazduhoplovstvu mogu samo ozbiljne zemlje.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj