BEG airport status
Američke kompanije sklopile „Partnerstvo za otvoreno i fer nebo“ Američka trojka se drži zajedno

Američke kompanije sklopile „Partnerstvo za otvoreno i fer nebo“

Posle iznete studije kompanije Etihad ervejz (Etihad Airways) kojom se tvrdi da su američke kompanije uz pomoć Vlade i sudova dobile olakšice i time izbegle bankrot i proračuna da Etihad pomaže privredu SAD, očekivano, stiže odgovor suprotne strane. Naime, tri američke komapnije – Amerikan erlajns (American Airlines), Delta er lajns (Delta Air Lines) i Junajted erlajns (United Airlines) sklopile su „Partnerstvo za otvoreno i fer nebo“ (The Partnership for Open & Fair Skies).

Partnerske kompanije na ovaj način pozivaju Obaminu Vladu da preispita način na koji zalivska konkurencija primenjuje dogovor o otvorenom nebu kao i da u toku razmatranja zamrzne nove putničke usluge ovih kompanija u SAD.

Prema njihovim navodima, koji mogu da se pronađu na zvaničnom sajtu ovog partnerstva, zalivske kompanije eksploatišu politiku otvorenog neba i tako štetno deluju na globalni avio-saobraćaj. One takođe štetno deluju na američku avio-industriju i ekonomiju. Zbog toga od američke vlasti zahtevaju da ispita koliko je takva konkurencija fer.

Ističu i da je Etihadova neto zarada od 73 miliona dolara za 2014. godinu rezultat državne finansijske pomoći što je direktno kršenje dogovora o otvorenom nebu. Kako iznose, dvogodišnje istraživanje je pokazalo da je Vlada UAE omogućila 1, 7 milijardi dolara olakšica i subvencija.

Navode i da je Etihad od 2004. godine do danas od Vlade UAE dobio 18 milijardi dolara, podsećajući da se prilikom potpisivanja dogovora o otvorenom nebu sa Amerikom 2002. godine ova vlast obavezala da će zarad slobodnog pristupa američkom tržištu poštovati fer konkurenciju – što ne podrazumeva subvencije.

Open&FairSkiesGR
Američka trojka iznosi statistiku o pomoći koju su zalivske kompanije dobile od Vlade UAE

Zbog toga je američka trojka pozvala Etihad i druge kompanije sa Bliskog istoka da javno iznesu finansijski izveštaj.

Na zvaničnom sajtu ovog partnerstva se, kao dodatna provokacija, mogu naći finansijski izveštaji sve tri američke avio-kompanije.

Na istom mestu Etihad je optužen da „Poglavlje 11“ tumači u kontekstu državnih subvencija iako se ono u stvari odnosi na proces restruktuiranja preduzeća . U tom slučaju, celokupni proces je u nadležnosti nezavisnog sudstva i nisu dozvoljene investicije poreskih obveznika, odnosno ulaganja u avio-kompanije iz državnog budžeta.

Oni su naveli da su se „nelojalnoj konkurenciji“ usprotivile i evropske vlasti ističući da je holandska Vlada prošlog meseca najavila da će privremeno zabraniti nove slotove na amsterdamskom aerodromu zalivskim kompanijama.

Prema njihovim tvrdnjama razlog za to je ugrožavanje evropskog tržišta stvaranjem čvorišta u Nemačkoj i Italiji.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Miloš77 Nigde nisam video da se pominje MiG-29 i ne vidim koje veze ima taj sovjetski projekat sa avionima Dassault u 2024. Cak sam procitao da je prvi izvor jugoslovenskih pilota 1980-ih bio avion Dassault, a ne MiG-29, ali je to bilo preskupo. Valjda jedino uspesno primenjivanje MiG-29 u istoriji je kao bombarder RV Ukrajine…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Nikola "Hypersonic glide vehicle" (ne znam kako prevesti na srpski), nalazi se na vrhu balisticke rakete, odvaja se.Prednost je da se kasnije zapaza na radaru nego klasicne (takodje manevrisuce jos od 1960) bojeve glave. Treba razumeti da ne postoji PVO koji moze da zastiti ni od klasicnih bojevih glava + mamaca interkontinentalne rakete nivoa 1960.…

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj