Posle iznete studije kompanije Etihad ervejz (Etihad Airways) kojom se tvrdi da su američke kompanije uz pomoć Vlade i sudova dobile olakšice i time izbegle bankrot i proračuna da Etihad pomaže privredu SAD, očekivano, stiže odgovor suprotne strane. Naime, tri američke komapnije – Amerikan erlajns (American Airlines), Delta er lajns (Delta Air Lines) i Junajted erlajns (United Airlines) sklopile su „Partnerstvo za otvoreno i fer nebo“ (The Partnership for Open & Fair Skies).
Partnerske kompanije na ovaj način pozivaju Obaminu Vladu da preispita način na koji zalivska konkurencija primenjuje dogovor o otvorenom nebu kao i da u toku razmatranja zamrzne nove putničke usluge ovih kompanija u SAD.
Prema njihovim navodima, koji mogu da se pronađu na zvaničnom sajtu ovog partnerstva, zalivske kompanije eksploatišu politiku otvorenog neba i tako štetno deluju na globalni avio-saobraćaj. One takođe štetno deluju na američku avio-industriju i ekonomiju. Zbog toga od američke vlasti zahtevaju da ispita koliko je takva konkurencija fer.
Ističu i da je Etihadova neto zarada od 73 miliona dolara za 2014. godinu rezultat državne finansijske pomoći što je direktno kršenje dogovora o otvorenom nebu. Kako iznose, dvogodišnje istraživanje je pokazalo da je Vlada UAE omogućila 1, 7 milijardi dolara olakšica i subvencija.
Navode i da je Etihad od 2004. godine do danas od Vlade UAE dobio 18 milijardi dolara, podsećajući da se prilikom potpisivanja dogovora o otvorenom nebu sa Amerikom 2002. godine ova vlast obavezala da će zarad slobodnog pristupa američkom tržištu poštovati fer konkurenciju – što ne podrazumeva subvencije.
Zbog toga je američka trojka pozvala Etihad i druge kompanije sa Bliskog istoka da javno iznesu finansijski izveštaj.
Na zvaničnom sajtu ovog partnerstva se, kao dodatna provokacija, mogu naći finansijski izveštaji sve tri američke avio-kompanije.
Na istom mestu Etihad je optužen da „Poglavlje 11“ tumači u kontekstu državnih subvencija iako se ono u stvari odnosi na proces restruktuiranja preduzeća . U tom slučaju, celokupni proces je u nadležnosti nezavisnog sudstva i nisu dozvoljene investicije poreskih obveznika, odnosno ulaganja u avio-kompanije iz državnog budžeta.
Oni su naveli da su se „nelojalnoj konkurenciji“ usprotivile i evropske vlasti ističući da je holandska Vlada prošlog meseca najavila da će privremeno zabraniti nove slotove na amsterdamskom aerodromu zalivskim kompanijama.
Prema njihovim tvrdnjama razlog za to je ugrožavanje evropskog tržišta stvaranjem čvorišta u Nemačkoj i Italiji.