BEG airport status
„Boeing“ razmatra mogućnost proizvodnje novog aviona Američka banka procenila isplativost proizvodnje novog "Boeing" aviona / Foto: Reddit

„Boeing“ razmatra mogućnost proizvodnje novog aviona

Nakon vesti o mogućem preseljenju dela proizvodnje B737 u Kinu, stiže informacija da „Boeing“ razmatra mogućnost proizvodnje novog aviona srednjeg doleta (4.800 nm) i kapaciteta između 200 i 250 sedišta.

Prema pisanju „The Wall Street Journal“ (WSJ ), Američka banka je napravila analizu i dala prve procene o tome da li bi ovakva investicija bila isplativa.

Na osnovu njenih podataka se tvrdi da bi interesovanje postojalo, te se potencijalno potraživanje aviona na tržištu procenjuje na 2.700 letelica.

11998815_10103205124541574_1563154976342710108_n - Copy
Novi avion kao srednje rešenje između B737 i B787 Dreamliner / Foto: The Wall Street Journal

Američka banka predviđa da je reč o malom avionu za ekonomsku klasu sa dva prolaza i ukupno sedam sedišta u redu.

Međutim, „Boeing“ još uvek nije predstavio njegov izgled niti potvrdio da će do proizvodnje doći.

Ipak, ukoliko se američka kompanija odluči na takav korak, prvi ugovori o porudžbinama mogli bi da budu potpisani 2018. i 2019. dok bi prvi avioni mogli da budu isporučeni 2024. godine, procenjuje Američka banka.

Ovi podaci rezultat su analize tržišta od oko 2.685 aviona, pri čemu se zaključuje da bi mnogi od njih mogli da budu zamenjeni zbog starosti ili zbog toga što se umesto za duge rute koriste za letove srednjeg dometa.

„Boeing“ bi, prema procenama, letelicu mogao da proizvodi narednih 14 godina, a među više od 30 zaintersovanih avio-kompanija našli bi se i „low-cost“ prevoznici.

Iz kompanije, međutim, poručuju da su trenutno usredsređeni na program planiran za period 2017-2020. dodajući da se „Boeing“ detaljno upoznaje sa srednjim tržištem.

– To je tržište u razvoju i mi detaljno analiziramo šta se na njemu traži i kako najbolje da mu to pružimo – navode iz kompanije „Boeing“, prenosi WSJ.

Proizvodnja novog aviona vredela bi 15 milijardi dolara, dok bi svaka od letelica na tržištu kasnije mogla da dostigne cenu od 163 miliona dolara, što bi, uz olakšice, kompanije na kraju moglo da košta 81 milion dolara, procene su Američke banke uz napomenu da se pri formiranju cene u obzir nije uzeo uticaj evropskog rivala „Airbus Group“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

gi

Boeing se vec godinama premislja o pokretanju proizvodnje aviona ove klase, posebno kako avio-prevozioci izbacuju iz upotrebe B757 i B767 usled isteka resursa umesto kojih nemaju avion na trzistu da ih zameni. A posebno operateri u USA cene B757/767 i na njima imaju najvece operativne zarade i ustede.
Time, ako i pokrene proizvodnju, Boeing moze da racuna dominantno na domace porudzbine, koje srednjerocno tesko da bi presle 2500 aviona, a pozitivno poslovanje bi dostigli tek posle prodatih minimum 1500 aviona i ukupna zarada ne bi presla 1.5 milijardi USD ukupno u periodu od 10-15 godine… (njihovi interni proracuni)

Odgovori
do

Gile, kako ti to sve znas? Da ne radis možda za Airbus?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj