Na mestu pada crnogorskog helikoptera već su izašli državni tužilac i stručne ekipe koje vrše uviđaj. U toku je i formiranje stručne komisije za utvrđivanje uzroka nesreće, a izveštaj se očekuje 26. juna, rečeno je na konferenciji za medije koju je održalo Ministarstvo odbrane Crne Gore povodom udesa helikoptera u Podgorici.
– Helikopteri koji se nalaze na međunarodnoj vežbi „Adriatic Strike“ u Sloveniji, kao i ostali helikopteri Vojske Crne Gore biće do daljnjeg prizemljeni – izjavio je admiral Dragan Samardžić, načelnik Generalštaba VCG.
Reč je o helikopteru Gazela HN–45M, „12941“ proizvedenom 8. aprila 1991. godine u fabrici „Soko“ u Mostaru. Kompletni pregled na ovom helikopteru obično se vrši nakon 4000 sati ili nakon 12 godine korišćenja – što je i bio slučaj sa crnogorskom letelicom, rečeno je na konferenciji.
– Poslednji pregled koji podrazumeva pregled čitavog helikoptera i svih podsistema izvršen je 28. maja 2012. godine u avio-servisu „Ikar“ u Banja Luci. Ukupni nalet helikoptera je 840 časova i 20 minuta. Od poslednjeg C2 pregleda ostvario je nalet od 153 sata i 15 minuta. Ukupni nalet motora je 1558 časova i 35 minuta, a njegov remont se vrši na 1750 časova. Između glavnih pregleda vrši se i redovno održavanje u skladu sa tehničkom dikumentacijom proizvođača, a helikopteri se redovno pregledaju pre poletanja u sklopu pretpoletnog pregleda koji je urađen danas pre leta – naveo je pukovnik Živko Pejović, komandant Vazduhoplovstva VCG.
On je istakao i da su crnogorske Gazele potpuno ispravne.
– Vi znate da će tračeva uvek biti. Što se tiče ispravnosti Gazela dve su potpuno ispravne – jedna je u Sloveniji, jedna je bila danas na zadatku, a prethodno je obavila dva zadatka. Cele ove nedelje je letela i naravno da je bila u ispravnom stanju. – objasnio je Pejović i istakao da ne želi da prejudicira iskod rada Komisije.
Još jednom je potvrđeno da su u helikopteru bili zamenik komandanta vazduhoplovstva VCG, potpukovnik Namik Arifović i potpukovnik Miroljub Antanasijević, referent u referatu za letačke poslove.
– Pukovnik Kalifović i potpukovnik Antanasijević teže su povređeni i hospitalizovani su u Kliničkom centru. Pilot pukovnik Arifović instruktor je letanja u službi Vojske od 25. aprila 1992. godine. Do sada je ukupno ostvario 1800 sati naleta i pilot je prve kategorije stručne borbene osposobljenosti, ima najviša letačka zvanja i osposobljen je za sve profile letenja, a takođe je i probni pilot na avionima i helikopterima.
Potpukovnik Anastasijević je u službi Vojske takođe od 25. aprila 1992. godine. Ostvario je 1200 sati naleta i pilot je prve kategorije stručne borbene osposobljenosti i kao pilot aviona i helikoptera osposobljen je za sve profile letenja – objasnio je Mehmedin Tahirović, načelnik službe za odnose sa javnošću i protokol VCG.
On se osvrnuo i na trenutno zdravstveno stanje pilota.
– Nažalost, imamo informaciju da je pukovnik Namik Arifović još u komi. Potpukovnik Anastasijević je u svesnom stanju. – naveo je Tahirović.
Kubanac
Posle ove nesrece ,VCG morace da uzmu nove helikoptere sto jos vise opterecuje budzet, a svi znamo od koga ce da kupe……
Ako hocete u Nato ,morate da izdvojite 2% iz svog budzeta…..