BEG airport status
Bandić: Ideja Orao 2.0 ima svoj osnov Nekadašnji pilot Orla veruje u svoj omiljeni avion / Foto: Dimitrije Ostojić

Bandić: Ideja Orao 2.0 ima svoj osnov

Prilikom jutrošnjeg gostovanja kod Jovane i Srđana na televiziji Pink posvećenog dolasku novih helikoptera brigadni general Bandić i general-major Zrnić osvrnuli su se i na druge aspekte tehničkog stanja RV i PVO Vojske Srbije uz komentare o  modernizaciji i remontu aviona Orao i lovačke avijacije uopšte.

Iako RV i PVO trenutno raspolaže sa dva operativna helikoptera Mi-8T i jednim Mi-17 (prošle srede na Batajnici smo mogli videti tri Mi-8T parkirana bez lopatica nosećeg rotora) brigadni general Bandić je izjavio da RV i PVO trenutno raspolaže sa 6 Mi-8T i da se „približavamo cifri od 10 helikoptera“.

Bandić je u pozitivnom kontekstu govorio i o projektu „Orao 2.o“:

– Za avion Orao imamo kapacitet da ga u našoj zemlji održavamo i da mu produžimo životni vek. Sada postoji jedan koncept unapređenja njegovih sposobnosti i to je ideja koja ima svoj osnov da o njoj pričamo i razgovaramo. To će svakako biti tema malo detaljnije rasprave u budućnosti.

To je samo pokazatelj da domaća pamet i industrija imaju kapacitet da razmišljaju u domenu unapređenja postojećih sistema. Da nismo beznadežni. –

Bandić je zatim istakao da se polako ispunjava studija revitalizacije RV i PVO koja je donesena pre nekoliko godina i da je „konačno sada prepoznata“:

– Ona počinje sa Lastom, trenutno je 14+2 aviona na Batajnici, do kraja ove godine će biti predati u upotrebu, u toku je preobuka pilota, napisani su uputi za pilote.

Laste su čak prepoznate i od naših inostranih prijatelja i partnera koji su već sada izrazili želju da kod nas žele školovati svoje pilote.

Sledeća karika je modernizacija. Avioni G-4 i Orao su perspektivni jer postoji mogućnost domaćeg održavanja. G-4 modernizacija polako ove godine počinje, sredstva za nju su već izdvojena. – istakao je, formalno još nekoliko nedelja, komandant 204. vazduhoplovne brigade.

Načelnik Uprave za odbrambene tehnologije Ministarstva odbrane general-major Bojan Zrnić osvrnuo se i na prošlogodišnja obećanja o nabavci rezervnih delova za lovačku avijaciju:

– Vlada Republike Srbije izdvojila je prošle godine posebna namenska sredstva van budžeta odbrane za revitalizaciju lovačke avijacije u iznosu od 600 milina dinara za avione MiG-21 i 29. Ugovori su sklopljeni ali morate razumeti da se ti delovi ne nalaze na polici, njihova isporuka se očekuje u lotovima u maju i do kraja septembra će oni stići. To će podići tekuću ipravnost MiG-ova 29 na znatno viši nivo a lovačkoj avijaciji predstoji kapitalni remont u 2018. godini i to planiramo već sada sa partnerima iz Ruske Federacije. Za taj remont će biti potrebna značajna novčana sredstva. – pojasnio je Zrnić.

Na problematiku rezervnih delova za lovačku avijaciju nadovezao se i general Bandić:

– Iako delovi još nisu došli, piloti na lovačkoj avijaciji su u 2015. godini ostvarili najveći nalet unazad pet ili šest godina. –

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

n

Gospodin doticni prica o razvoju avijacije a poseduje svega 500h „total flight time“,gospodine generale objasnite uzroke pada helikoptera,
odgovornost je vasa!!!

Odgovori
t

A koliko „total flight time“ poseduju svi oni koji raspravljaju na ovom forumu? Ili da preformulisem pitanje, od ukupnog broja komentatora koliko njih uopste poseduje iskustvo upravljanjem bilo kojim sredstvom iz sastava RV?

Ne branim nikoga, samo postujem sve one koji nose uniformu.

K

Konacno lepe vesti za VS ! Iskeno svi bi voleli nove letelice ali dokupiti polovne mig-29 od Rusije bio bi pravi pogodak i kasnije ih modernizovati nsa standard SMT! Verujem da cak i za jurisne helikoptere ima mesta .Mi-24p na trzistu moze da se uzme za male pare uz modernizaciju dobija se sasvim novo sredstvo …Treba misliti na vreme….

Odgovori
M

Najgori moguci avion koji nikada ne moze biti modernizovan. !! Gomila gluposti je sva prica oko Orla.

Odgovori
l

Hoce kako da nece. On je jedan od katalizatora propasti lovacke avijacije. Umesto da bude srazmerno kaznjen on biva nagradjen. Strašno.

Odgovori
D

za orla I gazelle treba konsultovati francuze od kojih su kupljeni projekti I licence I treba napraviti kvalitetan projekat koji se ranijih godina procenjivao na oko 5 miliona evra po komadu I verujem da se sa njima moze resiti problem I sa samom konstrukcijom letelice (Orla) .Rusi su recimo varili Mig 29 a to danas kombinuju sa tiplovanjem I na novim avionima.Itd.Orao kakav jeste ima snage da nosi vise ubitacnijeg oruzja od onoga sto smo videli na displeju I tacno je da sa taktikom koja se primenjuje u nasoj RV laserski navodjena bomba ima vecu perspektivu na novom klipnom avionu Kobac nego na Orlu.Tacno je da nismo beznadezni ali da ovo treba raditi kako treba.Spomenuo sam Francuze jer ako bi smo hteli da to odradimo sa Rusima onda y=treba traziti potpisanu dozvolu od Francuza jer kosntruktorska prava pripadaju njima.Gazele takodje mogu da dozive evoluciju ,ugradnjom neprobojnih stakla ,vetrobrana ,bolje elektronike ,nosaca kako bi helicopter mogao da ponece precizno I jace orudje.Ako sami sve ovo guramo bice uvek sumnja da je ovo jos jedna propagandna prica…

Odgovori
D

laste- zasto ne dobiju boje ratnog vazduhoplovstva trobojke su revialne boje I avion se nemoze upotrebiti u slucaju vanredne iznenadne situacije????

Odgovori
I

Kako bi se lasta upotrebila?Lasta kao avion nije dizajniran za borbu,vec za trenazu.

Za napad na ciljeve na zemlji imamo: Mig 29,21,Orao,G-4,Gazelu…

D

Polako ljudi. Uopste nije lose da se ubaci radar i da se napravi solidan jurisnik koji bi nosio i rakete vazduh vazduh. Znamo svi u kakvoj smo situaciji i bolje da vojska izvuce nesto nego nista!

Odgovori
D

Sve sto je falilo u pojavljivanju ovog dvojca na televiziji je da pozovu narod da glasa za SNS.

Odgovori
О

Ово је само један у низу примјера да када се говори о аспектима одржавања, израде пројеката и извршења модернизације и свим осталим областима логитике у вези са авијацијом и када активно учешће узму људи од струке као што је овде случај (пилот и официр техничке службе КоВ, са највишим степеном војног и стручног образовања) овај вид војске не треба да брине за своју будућност. Ово само доказује да су и предходни начини организовања управљања једним видом као што је РВиПВО кроз некадашњу Ваздухопловно техничку управу са десетинама ваздухопловно техничких стручњака што старешина што цивила превазиђени, архаични, гломазни системи и да се сада коначно зна у Мо и ВС ко се и како на најбољи начин са оптималним бројем најеминентнијих стручњака бави ваздухопловством. Ово додатно говори у прилог томе да је систематизација радних места и смањење ВС пун погодак који даје резултате. Злураде су инсинуације да је овдје циљ медијска презентација појединих скупина, организација, или не дај боже појединаца. Само овако одлучним и храбрим корацима, без много демагогије, практичним примерима можемо да крочимо у свијетлу будућност и повратимо снагу и моћ српског оружја најкасније 2018.г, ако не већ и крајем 2017.

Odgovori
j

Bajke i predizborne basne koje se zavrsavaju u maju,ako vec ne krajem aprila 2016….

G

Hahahahahahaha!!! Samo jos fali – „Za domovinu s Titom – napred!“.

Dozvolite da vas citiram:
„Само овако одлучним и храбрим корацима, без много демагогије, практичним примерима можемо да крочимо у свијетлу будућност и повратимо снагу и моћ српског оружја најкасније 2018.г, ако не већ и крајем 2017.“
Ova recenica je oksimoron! Kazete „bez mnogo demagogije“ a ovo je najobicnija demagogija bez ikakve sustine! Sta su odlucni i hrabri koraci? Je l’ to koracanje u ofucanim, poluraspadnutim cizmama? Je l’ to pokusaj balansiranja izmedju istoka i zapada sa najavama da cemo uzeti dva helikoptera od Rusa i dva od Evrope, iako je to logisticka glupost? Sta su prakticni primeri? Pad helikoptera i cela nesposobnost vojske i drzavnoh vrha koja je demonstrirana? Sta je svetla buducnost? To sto profesionalni vojnici moraju da imaju barem jos jedan posao sa strane da bi prehranili porodice? Jesu li dva nova helikoptera svetla buducnost? Ili modernizacija G4 u trenutku kada niko nema prestavu na koji avion i sa kakvom tehnologijom treba da se predje sa tog modernizovanog Orla? Sta je snaga i moc srpskog oruzja? Vazduh-vazduh rakete okacene na Orla? Naoruzavanje dvosedih migova?

Muka mi je vise od isprazne retorike raznoraznih umisljenih likova, samoproklamovanih patriota, koji izbacuju ovakve „poeticne“ tirade, dostojne jos samo Severne Koreje, bez ikakve sustine ili ideje, osim da se ostane na poziciji na kojoj su, da se jos malo parazitira. Ako je to vasa ideja patriotizma, mene slobodno smatrajte izdajicom. Ako je sve sto vi mozete da proizvedete na nivou bljuvotina, onda sta god da radite (bilo da ste oficir u vojsci ili obican stranacki bot), bolje sacuvajte dostojanstvo i idite kopajte kanale za navodnjavanje, bicete veci patriota, makar cete nesto doprineti ovoj zemlji.

O

@Golube, Severna Koreja ima vojsku i vazdu(ploh)ovstvo. Mi i nemamo. Tako da ne treba nas porediti sa njima.

O

Postovani gospodine Golube pa recenica i treba da bude oksimoron a citav tekst poruka onima koji poznaju vojno vazduhoplovstvo i za one ucesnike na forumu koji znaju da citaju izmedju redova. Drugima treba crtati ali to ovde nije moguce. Da bi pravilno mogli da uzmete glas u ovoj raspravi treba da znate da je za vreme tog druga za kojim su isli pioniri na ovim prostorima postojalo vazduhoplovstvo a da je zadatke odrzavanja projektovanja uvodjenja u naoruzanje itd.itd resavala institucija tadasnjeg generalstaba a to je ta uprava koju pominjem, u kojoj je sedeo veoma velik broj usko specijalizovanih, strucnih i iskusnih staresina i civila koji su citali strane biltene, prevodili, izradjivali vazduhoplovno tehnicka uputstva i dr. Nemojmo se drzati vojske uzmite za primer sportsko vazduhoplovstvo iz koga su tada regrutovani aktivni i rezervi piloti i piloti za civilni saobracaj (deca radnika seljaka, sluzbenika i ostalih obicnih ljudi). Koliko sada imate aero klubova i na koji nacim mladi ljudi mogu s da se bave ovim izazovom i avanturom i mozda ostvare svoje mladalacke snove. Suvisno je pojasnjavati samo mamini i tatini sinovi i cerkice. Zahvaljujuci predhodno navedenom staresine vazduhoplovno tehnicke sluzbe i piloti nekada nisu morale da brinu o banalnim stvarima da li ce imati propisanu zastitnu radnu odecu obucu, alat ili opremu. Otkada su vlast preuzeli anarholiberalni revolucionari i sve stavili pod znak pitanja sve to je prakticno unisteno. Od kada su u moci ljudi koji kao vi mogusa podsmehom da gledaju na doba pionira sve institucije vazduhoplovstva su minimizirane unistene i skrajnute na margine dogadjaja. Koliko ljudi i kakvi vode na nivou MO i GS ovaj veoma sofisticiran i samim tim zahtevan vid vojske. Mogu samo reci da se posledice vidne. Zato nemamo vise vazduhoplovno tehnicku sluzbu, zato smo unistili vojno skolstvo (pa na vrat na nos jer kadar odlazi u vojnoj gimnayiji pravimo imitaciju srednje vazduhoplovno tehnicke skole jer se od profesionalnog vojnika ne moze napraviti tehnicar za radio radarsku opremu na MiG 29) koje je skolovalo od tehnicara do doktora nauka vazduhoplovno tehnicke strucnjake. Zato na vojnoj akademiji se vise ne skoluju staresine specijalnosti vazduholovno naoruzanje (pa do pre par meseci i nismo imali rano vazduhoplovstvo nego samo vazduhoplovstvo). Sledeci instrukcije razno raznih mentora (uglavnom na engleskom jeziku) zato je za staresinu da bi napredovao bitnije da ispunu uslov poznavanja nekog stranog jezika i poznaje NATO proces donosenja odluke nego da bude strucan za sluzbu kojom se bavi, odnosno da bude vrsan kako se kaze menadzer u odbrani, logistici i sl. Ali sto vise trositi reci samo napred u nove radne pobede po savremenim standardima sa drugarskim pozdravom ha, ha, ha , ha!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Banja Luka na: Predstavnici Ministarstvо odbrane i Vojske Srbije na bojevom gađanju sistemom PVO Mistral, VS dobija dve verzije sistema

@Stauffenberg Kakve informacije tačno imate o donaciji PVO sistema? Šta je trebalo da se nabavi, od čega se to odustalo i kada? Koliko je migova trebalo da dobijemo od Bjelorusije, pa se, eto, odustalo? Od kuda vama sve ovo?

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Beduin, Mahan je na crnoj listi niza zapadih država upravo radi toga koga prevozi i što se "podaci ne podudaraju". Čudim se da su u Beogradu dozvolili njihove letove i time nepotrebno provocirali zapad. Tako nešto si ne dozvoljavaju daleko veće i utjecajnije države. Tup se s rogatim ne može bosti. Puno premalo koristi za…

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Hvala Vama na pohvalama. Ovako velika ekspanzija je izuzetno riskantna, skupa i vrlo komlicirana za provedbu (operacije, marketing, sustav, slab LF u počeku, rizik...). Pitanje flote je glavni problem Air Serbie koji se odgađa već godinama (još u početku su rekli da će mijenjati 737-300 i ATR 72-200, no to se stalno prolongira). Više nema…

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Da, da, istina... u pravu ste. Hvala na ispravci. Sigurno ima toga još. Hvala na pohvalama.

13. Nov 2019.Pogledaj

Pavle na: [FOTO] Detaljne fotografije Orlova iz Muzeja vazduhoplovstva

Mile Ne trujte vise. Viper su licencno i italijani proizvodili za aeromaki. Razumete se bas u avionske motore a i sire, znate da i puloti znaju da je bas orao mrtav avion ukoliko ne leti jako nisko. Oni vam na stajanki pricali? Dokumentacija koja je pravljena u vti, alati i uvezene masine i eto milijardu…

13. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend