BEG airport status
Počeo IFIS 2016: 300 učesnika, prezentacija preko 30 naučnih radova i izložba aviona za kalibražu na Batajnici Blizu 300 učesnika iz 40 zemalja na ovogodišnjem IFIS-u / Foto: Dušan Atlagić

Počeo IFIS 2016: 300 učesnika, prezentacija preko 30 naučnih radova i izložba aviona za kalibražu na Batajnici

Međunarodni simpozijum o kalibraži – „International Flight Inspection Symposium 2016“ (IFIS 2016) koji se ove godine održava u Beogradu, okupio je blizu 300 učesnika iz 40 zemalja, među kojima su i predstavnici SMATSA-e – organizatora ovogodišnjeg IFIS-a.

U naredna četiri dana biće predstavljena 32 rada iz oblasti radio-navigacijskih uređaja, zakonskih regulativa kalibraže, interferencije, novih tehnoloških rešenja, a učesnicima će se obratiti i predstavnici EUROCONTROL-a, ICAO-a, ICASC-a

– Danas nas očekuje izlaganja Džozefa Dabldeja, predsednika ICASC-a, zatim Radojice Rovčanina, direktora SMATSA-e. Obratiće se i predstavnici kompanije „Aerodata“ koji su, između ostalog, i naši sponzori. Pošto se ove godine slavi 160 godina od rođenja Nikole Tesle, uspeli smo da dogovorimo i da direktor muzeja „Nikola Tesla“ u Beogradu, gospodin Branimir Jovanović, održi prezentaciju – objasnio je Darko Raščanin, član ICASC-a u ime SMATSA-e i predsedavajući ovogodišnjim simpozijumom IFIS 2016.

U sredu, 15. juna, na aerodromu Batajnica biće organizovana izložba sedam aviona za kalibražu.

– Amerikanci su već došli. Predstaviće svoj „Challenger“. Francuzi će pokazati „ATR“, Česi avion „Cessna“. Biće izložen i naš, engleski i nemački „Beechcraft“, kao i italijanski „Piaggio“ – najavio je Raščanin.

On naglašava i da je ovim događajem Srbija stala rame uz rame sa zemljama koje su daleko razvijenije kada je reč o kalibraži. Navodi da Amerika, kao prethodni organizator simpozijuma, ima oko 30 aviona za kalibražu, dok Srbija poseduje tek jedan. Osim toga, ističe i da je skup u Oklahomi bio manje posećen od ovog u Beogradu.

viber image
„Posle Nemačke, Francuske, Amerike, Kanade, IFIS i u Beogradu“ / Foto: Dušan Atlagić

Iako je SMATSA organizator simpozijuma njegovo finansiranje obezbeđuju sponzori koji su za uzvrat dobili mogućnost da svoje proizvode i poslovanje prezentuju učesnicima, rekao je Raščanin u razgovoru za naš portal.

– Ovo SMATSA-u ne košta ništa – ona će biti u plusu. Po mom mišljenju, ovakav događaj je kruna karijere u tom smislu da ljudi mogu da prisustvuju i vide šta se dešava u ovoj oblasti. Posle Nemaca, Francuza, Amerikanaca, Kanađana ušli smo i mi u taj svet – naveo je Raščanin.

Ovo je jedini događaj u svetu gde se stručnjaci u oblasti kalibraže okupljaju i razmenjuju iskusta, tehničke informacije, naveo je u razgovoru za Tango Six predsednik ICASC-a, Džozef Dabldej.

– Ono čemu težimo jeste da što više ljudi iz ove oblasti okupio na jednom mestu. Skup u Beogradu je uspeo u tome. To je dobro za ICASC. Srbija je jako dobro razvila ovu oblast i činjenica da je ona organizator nas ohrabruje jer znači da je na dobrom putu za dalje. Takođe, dobro je što je SMATSA deo nas jer joj to omogućava da prati svetske trendove. Do sada niko u Jugositočnoj Evropi nije organizovao simpozijum, tako da je to veliki korak za nas, ali i za SMATSA-u – izjavio je Dabldej.

4
IFIS 2016 do 17. juna u Beogradu / Foto: Dušan Atlagić
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

28. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj