BEG airport status
LYBE 1907:30 Z 020°03KT 320V050 CAVOK 12/06 Q1024 NOSIG=
Sirija poseduje modernizovane lovce MiG-29 Sirijski lovac MiG-29SM sa nosačem AKU-170E za rakete vazduh-vazduh RVV-AE

Sirija poseduje modernizovane lovce MiG-29

Lovački avioni MiG-29 Ratnog vazduhoplovstva Sirije dežuraju naoružani savremenim ruskim raketama vazduh-vazduh srednjeg dometa tipa R-77.

Pre desetak dana na YouTube-u pojavila se emisija sirijske državne televizije u kojoj se vide piloti lovci koji u armirano-betonskim skloništima daju izjave ispred aviona na kojima su okačene pomenute rakete.

Najverovatnije se radi o izvoznoj verziji R-77 koja nosi oznaku RVV-AE (NATO oznaka AA-12 “Adder“) koje se postavljaju na potkrilne nosače AKU-170E sa kojih se rakete odbacuju. U prethodnih nekoliko godina u medijima su se pojavljivale slike kao i video materijal sirijskih MiG-ova 29 na kojima se vide samo nosači ali bez raketa.

3604351_original
Isečak iz snimka sirijske državne televizije na kome se vidi raketa R-77 okačena na lovac MiG-29.

Sveži snimci sirijskih 29-tki sa raketama RVV-AE samo potvrđuju informacije o tome da je deo flote modernizovan savremenijom elektronskom opremom i naoružanjem. Zvaničan izveštaj kompanije RSK MiG za 2011. donosi podatak o tome da su do avgusta te godine modernizovana 4 sirijska MiG-a 29 na standard MiG-29SM.

sirijski-3421-3425
Na desnom avionu fotografije vidljiv je nosač AKU-58 za rakete klase vazduh-zemlja

Postoje i podaci koji govore da je do sada urađeno oko 9 aviona i da su sem novih radara (spominje se N019M1E) avioni, pored raketa vazduh-vazduh R-77, dobili najverovatnije i rakete vazduh-zemlja H-29 kao i vođene bombe KAB-500. Na jednoj od ranijih fotografija se ispod krila sirijskog MiG-29 vidi nosač AKU-58 koji se može koristiti za podvešavanje raketa H-29, H-31, H-58 i H-59.

aku58
Nosač AKU-58.

Sirija je 1986. postala druga strana država koja je, nakon Indije, naručila sovjetski frontovski lovac MiG-29. Do sada je međutim nepoznato koliko ih je nabavljeno a različiti podaci idu od 20-24 aviona koji su stigli tokom 1987. i 1988. do čak oko 80 isporučenih primeraka.

Američki žurnal US Military Balance iz ove godine procenjuje sirijsku flotu na oko 30 aviona.

saygal
Vazduhoplovna baza Saygal.

Jednosedi MiG-29B (9-12B) i dvosedi MiG-29UB (9-51B) stacionirani su u vazduhoplovnoj bazi Saygal. Takođe u zavisnosti od izvora tamo se nalazi samo jedna, 699. eskadrila, 17. vazduhoplovne brigade dok se po drugim navodima spominju tri eskadrile, 697, 698 i 699. U pitanju je velika vazduhoplovna baza koja se nalazi na oko 90 km severo-istočno od Damaska, ima dve poletno-sletne staze i 44 armirano-betonska skloništa.

R-77 (Izdelije 170) je raketa vazduh-vazduh sa inercijalnim i aktivnim radarskim samonavođenjem dometa do 80 km. Njen razvoj je započet 1984. kada su izvršeni prvi opiti upravo na avionu MiG-29 a uvedena je u naoružanje 1994. Smatra se da je Rusija nabavila manju količinu ovih raketa s obzirom na relativno mali broj aviona koji su mogli da je nose.

sudanski-sa-r-77
Sudanski MiG-29SE (9-13SE) sa raketom RVV-AE.

Krajem 90.tih započeo je izvoz pre svega u paketu sa avionima Su-30 i RVV-AE su ušle u naoružanje RV Indije, NR Kine, Vijetnama, Indonezije, Malezije, Alžira i Venecuele. Istovremeno ove rakete su nuđene i uz MiG-ove 29SE, SM i SMT pa su se izvozne R-77 primećene i u Sudanu, Peruu a sada i Siriji.

Početkom 2000.tih nastavljen je razvoj R-77 a 2009. godine je predstavljena raketa sa oznakom RVV-SD (Izdelije 170-1, R-77-1) čija su ispitivanja završena 2013. U naoružanju Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije prvi put je primećena u Siriji i to na lovcima Su-35S. Ovom raketom u VKS Rusije mogu biti naoružani borbeni avioni Su-27SM i SM3, Su-30M2 i Su-30SM, Su-34, Su-35S, MiG-29SMT, MiG-29KR i KUBR i MiG-31BM.

 

Prilog iz vazduhoplovne baze počinje na 14:22:

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required






Komentari

Х

А шта би са вашим досадашњим писањем да се сиријско РВ распада?

Odgovori
C

Malo kasne ovi rusi.

Amerikanci su jos krajem 80ih/pocetkom 90ih uveli AMRAAM. Jos 90ih godina i druge NATO-clanice i partneri uvode AMRAAM u sastav naruzanja svojih aviona.

Rusi su 90ih uveli tek male kolicine rakete R-77. A da nepricam o izvozu. Mislim da su Indijci te rakete tek posle 2000 godine dobili.

Odgovori
M

Ма какви.
Није то уопште тако како мислиш.Нити су те ракете неки баук.
Генерално гледано много је непознаница јер још увек није дошло до правог и равноправног сукоба.

I

Crni, nije uvek simetričan odgovor i jedini. Pogledajte na primer R-27 raketu sa protivradarskom glavom za navođenje. Domet joj je 130km i brža je od AMRAAM-a. I ona je „fire and forget“ i to u većoj meri nego AIM-120 koja za veće daljine lansiranja ipak zahteva kakvu takvu korekciju putanje tokom leta. Tek uveđenjem AIM-120C verzije su se te dve rakete približile po dometu. Činjenica je da je jako malo pouzadnih podataka kada je ta verzija R-27 uvedena u upotrebu. Može biti relativno skoro a možda skoro od samog početka. Glava za navođenje je koncepcijski vrlo slična onoj sa protivradarske rakete KH-31. A sam koncept je odličan jer praktično omogućava potpuno prikriven napad s jedne strane dok s druge tera protivnika da ne koristi radar što, ako se uspešno sprovede, u potpunosti „briše“ mogućnost ikakve efikasne upotrebe AMRAAM-a.

c

Prve isporuke inostranim kupcima otpoĉinju 1986. godine. Za potrebe ĉlanica Varšavskog ugovora proizvedena je podvarijanta 9-12A ili kako je poznatija kao MiG-29A, dok je za potrebe kupaca van tog pakta proizvedena podvarijanta 9-12B ili MiG-29B. Prvi i najveći kupac ovih lovaca bila je Indija, koja je nabavila 80 lovaca MiG-29B/UB. Danas je u upotrebi u sastavu RV Indije oko 65 lovaca MiG-29B/UB koji prolaze kroz modernizaciju na standard MiG-29SMT/UBT. Indija je svoje primerke dobila 1986. godine, zatim sledi SFRJ 1987. godine, pa 1988. godine svoje prve primerke dobijaju Sirija, Severna Koreja, DR Nemačka (Istočna Nemačka) i Irak. Čehoslovačka, Poljska, Bugarska i Rumunija svoje prve lovce dobiće 1989. godine, a Iran i Kuba 1990. godine. Mađarska je lovce MiG-29 dobila tek 1993. godine.

Odgovori
N

@cvrle
Ako ne grešim, Mađarska je svoje 29-ke dobila kao odštetu za dug,a Iran je konfiskovao Sadamove 29-tke,mada se priča su i sami nabavili neku količinu kako bi ih testirali protiv svojih Tomketa…

Ž

Сирија и Ирак ипак 1987. Сирија највероватније пре Југославије.

Ž

У Иран су прелетела свега 4 ирачка МиГ-29 а Иран је за своје потребе набавио 25 авиона од тога 7 двоседа.

D

Iran je kupio 24 MiG-29 od SSSP.

Sve ukupno imaju 28 MiG-29. To racuna jedan ostecen dvo sijed.

Iran nije kupio avione da bih testirali protiv F-14. Oni su planirali kupiti vise oruzja od SSSR kad je SSSR propao.

c

Zasto u Siriji nema ruskih MiG-ova?

Odgovori
N

Zato što Migovi nisu pogodni za bombardovanje,a za vazdušnu zaštitu su neuračunljivi, Su-34 i Su-30 su savršeni za satiranje terorista

Ž

На носачу авиона који ће ускоро стићи у источни Медитеран налазе се и авиони МиГ-29КР и КУБР.

N

Northrop 21:28, 21. okt. 2016.

Zato što Migovi nisu pogodni za bombardovanje,a za vazdušnu zaštitu su neuračunljivi, Su-34 i Su-30 su savršeni za satiranje terorista

Ono sto ja vidim na slikam aiz stampe i tv svaki dan jedino sto satru su civili dijeca i to masovno. Ne znam sta do vas u Srbiji dospijeva ikoje slike……….

V

Lose TV gledas, pitaj ,,Bracu,, iz Sirije koliko su ,,neprecizni,, Rusi? :)

A mozes i da se zapitas ZASTO TERORISTI SMESTAJU BAZE I STABOVE IZMEDJU CIVILA?

Znas, NISMO SVI SA MARSA I EVENTUALNO SATURNA PALI !

Ceo Svet vidi o kakvim ,,civilima,, se radi. I na Zapadu sve manje ljudi veruje i te vase bajke. Da su Rusi hteli do sada bi mali milion civila ubili.

P.S. Verovatno Saudi sa F-16 nesto ,,paze,, civile u Jemenu jel da? :)))

O

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Sergej na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Petrovic Dusan Upravo zato je Turska uvidevši o kakvoj se prevari radi na elegantan način izašla iz programa F-35. Can not run, can not turn can not hide.... Usput im ponude po paprenoj ceni dokazano loš patriot. Pa su turci brže bolje da zakrpe rupu i koliko toliko zaštite svoje nebo otrčali i kupili stvarno…

19. Sep 2019.Pogledaj

дане na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Petrovic Dusan Drugo, svaki marketing strucnjak ce Vam reci da su sanse da Ruski avion bude konkurencija Airbus i Boeing-u nepostojece,ne samo, ali i zbog lose reputacije Rusa u postprodaji i bezbednosti (gledaj Sukhoi superjet). Нема то везе са маркетингом него са слободним тржиштем, слободним протоком људи и идеја и осталим глупостима.И Хитлер се својевремено…

19. Sep 2019.Pogledaj

дане na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Mayer SRJ je posedovala rakete zemlja zemlja, zasto onda nisu gadjali Budimpestu, Tiranu i Sofiju? СРЈ није поседовала балистичке пројектиле имали смо само артиљериску ракету луну домета 70 км ,СФРЈ је имала 12 лансирних возила 6 је остало у Републици Српској ,а 6 је у Србији. У току рат у Босни испаљено је око 100…

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Tonči Peović je do 2009. bio direktor ZL Dubrovnik. Nakon toga je vođenje ZL Dubrovnik preuzeo Roko Tolić. Od 2.8.2018. na čelu ZL Dubrovnik je Frano Luetić.

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Hvala na opširdnom odogovoru. Iskreno sam uživao u čitanju. Prvo par detalja: Ljubljana i Brač nisu u koncesiji nego su prodani, Ljubljana je u vlasništvu strane kompanije, Brač domaćeg turističkog poduzeća. Jednako tako u privatnom vlasništvu je i Lošinj. Istinski shvaćam vaše oduševljenje liberalnim kaptializom. Ja sam kapitalista već skoro 30 godina, nemam dana rada…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend