BEG airport status
Održani prvi sastanci Klastera bespilotnih letelica, Direktorata civilnog vazduhoplovstva i Ministarstva odbrane Saradnja sa ciljem boljeg regulisanja upotrebe bespilotnih letelica u komercijalne svrhe / Foto: Nаcionаlni klаster bespilotnih letelicа i bliskih sektorа

Održani prvi sastanci Klastera bespilotnih letelica, Direktorata civilnog vazduhoplovstva i Ministarstva odbrane

„Nаcionаlni klаster bespilotnih letelicа i bliskih sektorа“ prepoznat je kao pouzdan partner kod nadležnih institucija, kao što su Direktorat civilnog vazduhoplovstva i Ministarstvo odbrane, sa kojima je već uspostavljena saradnja i održani prvi sastanci, rečeno je u nedavno osnovanom udruženju za Tango Six.

– Već je napravljen i prvi značajan rezultat, u vidu razumevanje svih strana, ali i spremnosti i volji da se zajedničkim radom oblast korišćenja bespilotnih letelica uredi na odgovarajući način, tako da se obezbedi uređen sistem, ali i optimalni uslovi za rad letača i korisnika njihovih usluga – izjavio je predsednik izvršnog odbora Klastera, Sima Marković.

On navodi da su propisi koji su uređivali ovu oblast sačinjeni krajem prošlog veka, kada je tehnološki razvoj bio daleko od današnjeg, što je sada izazvalo probleme.

– Javili su se brojni problemi u upotrebi bespilotnih letelica, koji su se ogledali u nesaglasnosti između neprilagođene regulative i potreba komercijalnog sektora – objašnjava Marković i navodi da se ove letelice, za razliku od prethodnog veka, ne koriste samo za vojne svrhe.

On objašnjava da se poslednjih godina sve veće učešće bespilotnih letelica u komercijalnom sektoru, gde se koriste za potrebe državnih institucija i sistema, kao i brojnih privatnih subjekata i organizacija. Prema njegovim rečima, poslednjih godina, a naročito u poslednje dve godine, njihov broj se značajno povećao.

– Neke procene govore da je trenutno na području Srbije oko 5.000 letelica, koje su obezbedili uvoznici ili su proizvedene u Srbiji – navodi Marković.

On se osvrnuo i na korišćenje ovih letelica za snimanje iz vazduha navodeći da postoji veliko interesovanje producentskih kuća za potrebe snimanja filmova, ali i privatnih kompanija za snimanje lokacija, praćenje tempa izgradnje objekata, kao i državnih istinutica za snimanje puteva infrasturkture, instalacija.

– Prepoznajući probleme sa kojima se sreću vlasnici bespilotnih letelica,  korisnici njihovih usluga i brojni privredni subjekti, Klaster je osnosvan sa ciljem da objedini interese svih vlasnika i korisnika bespilotnih letelica u Srbiji, i to kroz stvaranje reprezentativne organizacije koja bi imala kapacitet za uključivanje u unapređenje postojeće regulative, kao i eventualnu dogradnju iste, a sve sa ciljem što kvalitetnijeg uređenja sistema i obezbeđenja najboljih uslova za rad letača i ispunjenje potreba privrednih subjekata – zaključio je Marković navodeći da su, osim državnih institucija, Udruženje prepoznale i organizacije iz različitih oblasti, poput kinematografije, energetike, saobraćaja i  osiguranja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj