“Air Ticket Arena” (ATA) mogla bi da postane jedna od popularnijih aplikacija kod ljudi koji destinaciju za putovanje biraju na osnovu jeftine avionske karte.
Ovaj startap projekat zamišljen je tako da putnici, u poslednjem trenutku – 48, odnosno 24 sata pre poletanja aviona prema nekoj destinaciji mogu da kupe karte po dosta nižoj ceni od one koju su ostali u avionu platili. Kako bi izbegle trošak upražnjenog mesta, kompanije bi dan ili dva pre datog leta imale interes da snize cenu karte i tako se nadmeću sa drugim kompanijama koje lete na istoj ruti, objašnjavaju u ATA timu za Tango Six.
– Vazduhoplovne kompanije uglavnom se nadmeću da u ranoj fazi nude karte po niskim cenama. Time žele popuniti određen procenat zvani „base load“. Nakon toga cene karata počinju da rastu. Kompanije nemaju rešenja ili alat kao što je “Air Ticket Arena” da popunjavaju slobodna mesta 48 ili 24 časa pre poletanja – objašnjava Krešimir Budinski, jedan od osnivača ovog startapa.
Aplikaciju bi mogli da koriste i „low-cost“ prevoznici, međutim, Budinski navodi da u avionima ovih kompanija ređe ostaju slobodna mesta.
– Popunjenost vazduhoplova je veća zbog dosta nižih cena karata u tzv. “base load” popunjavanju i on je mnogo veći nego kod „full service“ kompanija. Ali fleksibilnost ATA platforme će svakako omogućiti lowcosterima da koriste naše rešenje jer nemaju nikakve troškove, što je njima bitno u poslovanju – objašnjava Budinski.
Ideja je da korist imaju i putnici i kompanije, pri čemu je važno naglasiti da ATA aplikacija ne prodaje karte već samo povezuje kompanije sa potencijalnim korisnicima njihovih usluga.
– Kompanije su oduševljene idejom. Trenutno je njih desetak izrazilo želju za implementaciju ATA projekta, pa ćemo ovih dana potpisati ugovor koji će nam omogućiti saradnju sa kompanijama koje ukupno prevezu preko 85 miliona putnika godišnje. – naveo je Budinski i dodao da je svaki od tih putnika potencijalni korisnik ATA aplikacije.
Treba imati u vidu da je pri kupovini na ovaj način lako i ostati bez karte, pa su ciljna grupa fleksibilni putnici.
– ATA u ovoj početnoj fazi projekta računa na one koji imaju nekoliko slobodnih dana i koji žele da vide neki novi grad, a pri tom im je svejedno da li je to na primer Brisel, Amsterdam ili London. Ili one koji žele da putuju prema određenoj destinaciji, ali su fleksibilni, plus-minus 2 ili 3 dana – objašnjava Saša Pavlović, ko-osnivač ATA tima.
Iza celog projekta stoji grupa vazduhoplovnih i IT stručnjaka iz više zemalja a najveći deo dolazi iz Hrvatske.
– Firma je osnovana u Velikoj Britanij u novembru 2015. godine. Razvoj aplikacije ovakve namene zahteva dosta planiranja, pa je u nju uključeno desetak partnerskih kompanija i preko 30 programera – objasnio je Krešimir Budinski i naveo da bi aplikacija trebalo da počne da se koristi do kraja 2016. godine.
Ova ideja treutno se nadmeće za nagradu sa još oko 1000 startup ideja na takmičenju VOOM 2016 koje organizuje britanski magnat i avijatičar, Richard Branson, osnivač „Virgin Group“. Šest najboljih projekata na takmičenju ostvariće saradnju sa njim i podeliće nagradu od 1,2 miliona evra.
– Voleli bismo da osvojimo nagradu, naravno. Međutim, celokupni ATA projekat planiramo i, za sada, realizujemo nezavisno od takmičenja. Imamo podršku avio-kompanija, a verujemo da će i putnici biti zainteresovani za ovakvu uslugu. Sve ide po planu da do kraja godine lansiramo “Air Ticket Arena” platformu – naveo je Saša Pavlović za naš portal.