BEG airport status
Etihad: Kod-šer saradnja i partneri doneli 5,5, miliona putnika u 2016; Džejms Hogan: Obazrivo širenje u 2017. U prošloj godini Etihad prevezao 18,5 miliona putnika / Foto: Etihad Airways

Etihad: Kod-šer saradnja i partneri doneli 5,5, miliona putnika u 2016; Džejms Hogan: Obazrivo širenje u 2017.

Sumirajući poslovne rezultate u 2016. kompanija Etihad ervejz (Etihad Airways) navodi da je u prošloj godini prevezla 18,5 miliona putnika, što predstavlja rast od 6% u odnosu na prethodnu godinu. Udružena flota mreže partnerskih kompanija sa udelom u vlasništvu Etihad ervejza, u koju spadaju Er Srbija, Er Berlin, Er Sejšels, Alitalija, Virdžin Australija i Etihad ridženel brojala je ukupno 705 aviona i zajedno prevezla 126,6 miliona putnika. Kod-šer saradnje i partnerske avio-kompanije sa udelom u vlasništvu su donela 5,5 miliona putnika na letove Etihad ervejza, što je povećanje od  9% u odnosu na pet miliona putnika u 2015. godini, saopštio je bliskoistočni prevoznik.

– Tokom 2016. godine, Etihad ervejz je obavio više od 109.000 redovnih letova ka 112 destinacija u putničkom i teretnom saobraćaju, čija je ukupna dužina iznosila oko 446 miliona kilometara. Kapacitet za prevoz putnika, koji se iskazuje proizvodom broja raspoloživih sedišta i broja kilometara (ASK), uvećan je za 9 %, a putnički saobraćaj, iskazan proizvodom broja putnika i pređenih kilometara (RPK), uvećan je za 8%. Prosečna popunjenost kapaciteta je bila stabilna i iznosila 79 %. – rečeno je u kompanijij.

Capture

Navode i da je njihova flota, koja broji 119 aviona, jedna je od najmlađih i ekološki najprihvatljivijih u oblasti vazduhoplovstva:

– Prosečna starost naših aviona je 6 godina. Tokom 2016. godine, avio-kompanija je uvela u upotrebu 10 novih aviona: tri A380, pet B787 i dva teretna aviona B777-200. Još 12 aviona je predviđeno za isporuku u 2017. godini, uključujući i devet B787, dva A380 i jedan teretni A330-200. Etihad ima najjači kreditni rejting u avio-industriji (Fitch – A). –

Etihad ervejz je prevezao više od 76 % od ukupnog broja putnika koji su tokom 2016. godine putovali ka i iz Međunarodnog aerodroma u Abu Dabiju. Uz partnerske avio-kompanije, taj udeo raste na ukupno 86 % putničkog saobraćaja ovog aerodroma.

– Avio-kompanija je uspostavila kod-šer sporazume sa avio-kompanijama Avianka Kolumbija, Avianka Brazil, Kulula, Presižn Er i Montenegro erlajns. Značajno su proširena i kod-šer partnerstva Etihad ervejza sa kompanijama Er Berlin, Alitalija, Brasels erlajns, Flajnas, Džet ervejz, Malezija erlajns, Hong Kong erlajns i Virdžin Australija. Etihad ervejz je takođe potpisao nove interlajn sporazume sa avio-kompanijama Lufthansa, Pegazus, Malindo i LATAM. Na osnovu toga, avio-kompanija sada pruža integrisanu putničku i kargo mrežu koju čini gotovo 600 destinacija putem 188 sporazuma o interlajn i 53 o kod-šer saradnji. –

Džejms Hogan, predsednik i generalni direktor Etihad ejviejšn grupe (EAG) izjavio je da je „tokom 2016. godine ostvaren kontinuitet rasta u veoma teškom poslovnom okruženju“.

– Upravo u takvim okolnostima proizvodi i usluge Etihad ervejza pokazuju svoju pravu vrednost i snaga poslovnog modela EAG dolazi do izražaja kroz raznovrsnost njenog poslovanja, sinergetske efekte i globalnu disperziju rizika. Što je najvažnije, u 2016. smo predstavili novu strukturu naše grupe, kojom kompaniju pripremamo za dugoročan rast i razvoj. –

Etihad ervejz je uveo Veneciju u Italiji, Rabat u Maroku i Aerodrom Sabiha Gokčen u Turskoj, kao nove destinacije u 2016. Zadivljujući erbas A380 je počeo da leti za Mumbai i Melburn, a B787 drimlajner je raspoređen na novim linijama za Pert, Šangaj, Johanesburg i Diseldorf. Avio-prevoznik je uveo peti dnevni let na liniji za Dohu, još jedan svakodnevni let za Kairo i Kožikode, a povećana je i frekvencija letova za Damam, Manilu i Teheran.

Tokom 2016. godine, Etihad kargo prevezao je 592.700 tona tereta i ostvario uspeh sličan prošlogodišnjem. Broj kargo destinacije uvećan je na ukupno 15.

– Rast su ostvarili i programi lojalnosti grupacije Etihad gest, MilleMiglia (Alitalija), topbonus (Er Berlin) i Džet prilivildž programima, kojima je tokom 2016. godine pristupilo više od tri miliona novih članova i sada ukupno broje više od 20 miliona članova. Tokom prethodne godine, program lojalnosti Etihad gest je proslavio deseti rođendan i dostigao ukupno 4,7 miliona članova. – rečeno je u kompaniji.

Zaključno sa 31. decembrom 2016. godine, Etihad ejviejšn grupa je imala 26.635 zaposlenih među kojima je 150 različitih nacionalnosti. Trenutno je zaposleno 3.000 državljana Ujedinjenih Arapskih Emirata – od kojih 52% čine žene, među kojima su i inženjerke i pilotkinje, kažu u kompaniji.

Iz kompanije podsećaju da je Etihad ervejz tokom 2016. godine dobio nekoliko priznanja –  Skytrax rejting od pet zvezdica, nagradu Kristal Kebin (Crystal Cabin) za kabinu prve klase u B787, a osmu godinu zaredom kompanija je proglašena za „Vodeću svetsku avio-kompaniju“ od strane WTA-a.

Hogan: 2017. puna izazova

-I 2017. će biti godina puna izazova. Nastavićemo da obazrivo i efikasno širimo svoje poslovanje, u skladu sa prirodom ekonomskog okruženja. Ostajemo optimistični i čvrsto verujemo da će naš poslovni model doživeti uspeh, i što je još važnije, izdržati test vremena. – naveo je Hogan, koji će sredinom godine otići sa ove funkcije, saopštio je Etihad ervejz.

Podsetimo, krajem 2016. godine Etihad je potpisao kod-šer sporazum sa Lufthanzom i „wet lease“ ugovor sa Er Berlinom. Početkom 2017. potpisan je i ugovor sa Lufthanzom o pružanju usluga keteringa Etihadu i sklopljen Memorandum o razumevanju kojim se ispituju mogućnosti za saradnju u oblasti MRO-a letelica Etihad ervejza i avio-kompanija u kojima ima vlasničke udele, kao i mogućnosti za sinergiju sa kompanijom Etihad ervejz endžiniring (Etihad Airways Engineering).

Hogan je tom prilikom naveo da su neki bili iznenađeni najavom saradnje Lufthanze i Etihada, kao i da su ugovori o pružanju usluga keteringa i MRO-a samo prvi korak ka drugim mogućnostima u okviru ovog partnerstva.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ma, meni je interesantno kako da niko ne spomene završnu obradu kod ovog polovnog Grčkog na prvoj slici? :) Što se tiče toga kako su dobro Hrvati prošli, ne bih se ja tako zaletao. Već sada Zare igra, a igraće još više kako godine idu. Što se naše kupovine Rafala tiče, mene mnogo više zanima…

27. Nov 2024.Pogledaj

Niko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Iskreno arapi su glupi koliko su teski. Kupuju od francuza avione od istih onih koji su ih do koliko jucer ubijali gnjavili i koji mrze arape i muslimane u tom dijelu svijeta. Francuzi jos nisu prebolili Maroko Alzir...itd i nije im zao za masakre koje su tamo ucinili. Ako arapi napadnu Izrael ili ih nato…

26. Nov 2024.Pogledaj