BEG airport status
Lufthanza novi pružalac usluga keteringa Etihadu, pregovara se o saradnji u oblasti MRO-a "Ugovori o pružanju usluga keteringa i MRO-a samo prvi korak ka drugim mogućnostima u okviru ovog partnerstva"/ Foto: Screenshot

Lufthanza novi pružalac usluga keteringa Etihadu, pregovara se o saradnji u oblasti MRO-a

Lufthanza postaje pružalac usluga keterinaga i MRO-a Etihadu, rečeno je na zajedničkoj konferenciji za medije Etihad ejviejšn grupe (Etihad Aviation Group) i Lufthanza grupe (Lufthansa Group) u Abu Dabiju.

Ugovor o keteringu potpisan je na četiri godine i procenjen na 100 miliona dolara. Predviđeno je da kompanija LSG skaj šefs (LSG Sky Chefs) koja posluje u sastavu Lufthansa grupe, pruža usluge keteringa Etihad ervejzu u 16 gradova u Evropi, Aziji, Severnoj i Južnoj Americi. Sklopljen je i Memorandum o razumevanju kojim se ispituju mogućnosti za saradnju u oblasti MRO-a letelica Etihad ervejza i avio-kompanija u kojima ima vlasničke udele, kao i mogućnosti za sinergiju sa kompanijom Etihad ervejz endžiniring (Etihad Airways Engineering).

Ugovore su potpisali Carsten Spohr, izvršni direktor Lufthanze, i James Hogan, predsednik i generalni direktor Etihad ejviejšn grupe.

Hogan je naveo da je ovo jedan od najvažnijih partnerstava koje je Etihad najavio kao i da će Lufthanza biti najveći snabdevač keteringa za Etihad izvan Abu Dabija. On je dodao da su neki bili iznenađeni najavom saradnje Lufthanze i Etihada, kao i da su „ugovori o pružanju usluga keteringa i MRO-a samo prvi korak ka drugim mogućnostima u okviru ovog partnerstva“.

Spoh je naveo da je „čast imati Etihad za partnera“ i dodao da je svaki treći obrok u vazdušnom saobraćaju pripremljen od strane Lufthanze, kao i da „Lufthansa Technik“ opslužuje svaki deseti avion u svetu.

Prethodno najavljena kod-šer saradnja između dveju vazduhoplovnih grupacija počinje da važi od 1. februara za kupovinu karata na letovima između Abu Dabija i destinacija u Nemačkoj. Lufthansa će dodati svoju oznaku ‘LH’ na letove koje Etihad ervejz dva puta dnevno obavlja između svog matičnog aerodroma u Abu Dabiju i Frankfurta i Minhena. Etihad će pridružiti svoju oznaku ‘EY’ direktnim interkontinentalnim letovima Lufthanse između Frankfurta i Rio de Žaneira u Brazilu i glavnog grada Kolumbije, Bogote, kada budu dobijena odobrenja od odgovarajućih organa vlasti, rečeno je na konferenciji.

Podsetimo, detalji o novom komercijalnom partnerstvu između Etihada i Lufthanze dolaze nakon višenedeljnih spekulacija o krizi u Etihadu, ali i zvanične najava da Džejms Hogan više neće biti na čelu Etihad ejviejšn grupe (Etihad Aviation Group).

Sredinom januara Etihad je saopštio da će kompanija otpustiti određeni broj radnika navodeći da će smanjenje broja radnih mesta biti sprovedeno na „pravedan, strukturisan i transparentan način“.

U isto vreme domaći mediji počeli su da spekulišu da kriza u Etihadu može da rezultira i izlaskom bliskoistočne kompanije iz suvlasništva nad Er Srbijom, što je prevoznik ubrzo demantovao. Tango Six je tim povodom analizirao moguća scenaria skore budućnosti Er Srbije i Etihada.

seas-d1-34
Nova saradnja Etihada nagoveštena sredinom decembra u Beogradu/ Foto: SEAS

Za sve to vreme stizale su i vesti da je investiranje u Er Srbiju već donelo povraćaj uloženog, da će Etihad učestvovati u sledećoj fazi restruktuiranja Alitalije, ali da će ujedno nastaviti tekuću analizu poslovanja širom cele grupe.

Nešto ranije, početkom decembra prošle godine, Etihad je saopštio da želi da kupi 49,8% kompanije NIKI i osnuje novog avio-prevoznika sa „TUI AG“. Nedelju dana kasnije stigla je vest da je bliskoistočni prevoznik potpisao kod-šer sporazum sa Lufthanzom i „wet leasing“ ugovor sa Er Berlinom, što je Džejms Hogan i nagovestio prilikom svog obraćanja na prvom Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope u Beogradu – SEAS.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Misko na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Hvala za tekst. Svi nas briju da budemo navijaci , rijetko ko da mislimo sire i sistemski.

12. Feb 2025.Pogledaj

Дарвин na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Odličan tekst, nadam se da ga je pročito i neko iz SMATSA. Pozdrav za Isu, za koga znam, ali ga nisam nikada upoznao.

11. Feb 2025.Pogledaj

max na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Bilo bi super vidjeti i mali osvrt na budućnost ATC-a, npr SESAR. Ima li kakvih konkretnih rezultata ili je to još sve teorija?

11. Feb 2025.Pogledaj

Željko Tucaković na: Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

Pa nemaju ni svi Francuski avioni taj IRST, ilit OSF, imaju samo neki noviji primerci od 2014-te pa na ovamo, srpski će imati

11. Feb 2025.Pogledaj