BEG airport status
Ruski Rostek planira pokretanje proizvodnje aviona MS-21 u inostranstvu, nagovaraju Ujedinjene Arapske Emirate Avioni koji bi mogli da budu proizvedeni u Emiratima bili bi bazirani na najvećoj verziji – MS 21-400 / Foto: Irkut

Ruski Rostek planira pokretanje proizvodnje aviona MS-21 u inostranstvu, nagovaraju Ujedinjene Arapske Emirate

Ruska državna vojno-industrijska kompanija Rostek  koja je zadužena za izvoz domaće tehnologije, objavila je u nedelju, prvog dana sajma u Dubaiju, da su započeti razgovori o zajedničkoj proizvodnji komercijalnog aviona u inostranstvu – potencijalno u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, prenosi CNN.

Kako pišu, Rusija pokušava da poveća izvoz svog novog uskotrupnog Irkuta MS-21, a jedna od strategija koju proizvođač primenjuje kako bi povećao prodaju jeste pokretanje proizvodnje u inostranstvu radi sticanja pristupa tamošnjim lokalnim tržištima.

– MS-21, prvi ruski avion te veličine još od pada Sovjetskog Saveza, podržan je na najvišim nivoima ruske vlade. Takođe, iz Rosteka je rečeno da su obavljeni razgovori o potencijalnoj zajedničkoj proizvodnji aviona sa Šeikom Muhamedom bin Zajedom al-Nahjanom. – navodi CNN.

MS-21-300 počeo je da leti u maju ove godine / Foto: Irkut

Namera Ujedinjenih Arapskih Emirata jeste da prošire svoju vazduhoplovnu industriju i na sastavljanje letelica, pri čemu kompanije bazirane u zemlji već proizvode neke delove za avione Boing i Erbas, piše taj medij i dodaje da je iz Rosteka rečeno da i dalje nije poznato šta bi zajednička proizvodnja podrazumevala u praksi:

– To bi moglo da podrazumeva bilo šta od proizvodnje kompletnih MS-21 u Emiratima do proizvodnje komponenata za avione koje će se praviti u Rusiji. Sve specifičnosti biće utvrđene tokom eventualnih ozbiljnijih pregovora. –

Rusija je takođe pokazala interesovanje za prekogranična partnerstva u cilju proširenja sopstvene vazduhoplovne industrije, navodi CNN:

– Ruski UAC (United Aircraft Corporation) se udružio sa kineskom kompanijom Comac kako bi dizajnirali i proizveli novu liniju širokotrupnih aviona, ali taj plan neće biti realizovan u narednih osam do deset godina.

Avioni koje bi Rostek i UAC mogli da proizvedu u Emiratima bili bi bazirani na najvećoj verziji – MS 21-400, sa kapacitetom od 250 sedišta koji je direktna konkurencija najvećim uskotrupnim avionima Boinga i Erbasa. –

Podsetimo, ruski MS 21-300 je sa aerodroma fabrike aviona Irkutsk prvi put poleteo 28. maja ove godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Gl

Postoji li ikakva sansa da se proizvidnja ovoga aviona pokrene kod nas u Srbiji, bio bih zahvalan ako bi neko malo blize objasnio ovoj temi .
Hvala

Odgovori
sa

pred petnaestak godina je ABB ( kupio Jugoturbinu u Karlovcu, Hrvatska) dobio ugovor sa Airbusom za proizvodnju nekih dijelova za avion, aluminijski komadi par kg teški
trebalo imje dvije godine da usvoje proizvodnju i dobiju sve ateste

Do

Mozda je tako i pametno. Sami rusi imaju smesne kapacitete i nikako mi nije jasno, kako pokusavaju parirati ,,dvojcu“

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj