BEG airport status
Ruski Rostek planira pokretanje proizvodnje aviona MS-21 u inostranstvu, nagovaraju Ujedinjene Arapske Emirate Avioni koji bi mogli da budu proizvedeni u Emiratima bili bi bazirani na najvećoj verziji – MS 21-400 / Foto: Irkut

Ruski Rostek planira pokretanje proizvodnje aviona MS-21 u inostranstvu, nagovaraju Ujedinjene Arapske Emirate

Ruska državna vojno-industrijska kompanija Rostek  koja je zadužena za izvoz domaće tehnologije, objavila je u nedelju, prvog dana sajma u Dubaiju, da su započeti razgovori o zajedničkoj proizvodnji komercijalnog aviona u inostranstvu – potencijalno u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, prenosi CNN.

Kako pišu, Rusija pokušava da poveća izvoz svog novog uskotrupnog Irkuta MS-21, a jedna od strategija koju proizvođač primenjuje kako bi povećao prodaju jeste pokretanje proizvodnje u inostranstvu radi sticanja pristupa tamošnjim lokalnim tržištima.

– MS-21, prvi ruski avion te veličine još od pada Sovjetskog Saveza, podržan je na najvišim nivoima ruske vlade. Takođe, iz Rosteka je rečeno da su obavljeni razgovori o potencijalnoj zajedničkoj proizvodnji aviona sa Šeikom Muhamedom bin Zajedom al-Nahjanom. – navodi CNN.

MS-21-300 počeo je da leti u maju ove godine / Foto: Irkut

Namera Ujedinjenih Arapskih Emirata jeste da prošire svoju vazduhoplovnu industriju i na sastavljanje letelica, pri čemu kompanije bazirane u zemlji već proizvode neke delove za avione Boing i Erbas, piše taj medij i dodaje da je iz Rosteka rečeno da i dalje nije poznato šta bi zajednička proizvodnja podrazumevala u praksi:

– To bi moglo da podrazumeva bilo šta od proizvodnje kompletnih MS-21 u Emiratima do proizvodnje komponenata za avione koje će se praviti u Rusiji. Sve specifičnosti biće utvrđene tokom eventualnih ozbiljnijih pregovora. –

Rusija je takođe pokazala interesovanje za prekogranična partnerstva u cilju proširenja sopstvene vazduhoplovne industrije, navodi CNN:

– Ruski UAC (United Aircraft Corporation) se udružio sa kineskom kompanijom Comac kako bi dizajnirali i proizveli novu liniju širokotrupnih aviona, ali taj plan neće biti realizovan u narednih osam do deset godina.

Avioni koje bi Rostek i UAC mogli da proizvedu u Emiratima bili bi bazirani na najvećoj verziji – MS 21-400, sa kapacitetom od 250 sedišta koji je direktna konkurencija najvećim uskotrupnim avionima Boinga i Erbasa. –

Podsetimo, ruski MS 21-300 je sa aerodroma fabrike aviona Irkutsk prvi put poleteo 28. maja ove godine.

Komentari

D

Mozda je tako i pametno. Sami rusi imaju smesne kapacitete i nikako mi nije jasno, kako pokusavaju parirati ,,dvojcu“

Odgovori
G

Postoji li ikakva sansa da se proizvidnja ovoga aviona pokrene kod nas u Srbiji, bio bih zahvalan ako bi neko malo blize objasnio ovoj temi .
Hvala

Odgovori
s

pred petnaestak godina je ABB ( kupio Jugoturbinu u Karlovcu, Hrvatska) dobio ugovor sa Airbusom za proizvodnju nekih dijelova za avion, aluminijski komadi par kg teški
trebalo imje dvije godine da usvoje proizvodnju i dobiju sve ateste

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Beduin na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi krenuo zrakoplovni treći svjetski rat

Miroslove, ne govorim o pojedinom kineskom radniku, nemam kontakta s njima. Govorim o kineskim kompanijama s kojima sam poslovao/poslujem i ugovornim obvezama.

25. Apr 2018.Pogledaj

Ed na: Ministar Vulin za Politiku: Belorusija poklanja Srbiji 4 lovca MiG-29, veruje da ćemo sledeće godine „biti jači“ i za helikoptere Mi-35

I Mig-21UM i Mig-29UB su apsolutno neadekvatni i za AP. Glavni problem je u tome sto sami ne mogu dovoljno pouzdano pronaci cilj ako je van vizualnog dometa. To sto se ipak koriste za AP "u nuzdi", to je druga prica.

25. Apr 2018.Pogledaj

Milan na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi krenuo zrakoplovni treći svjetski rat

Poštovanje gospodine Šćuric. Kao i uvek, opet odličan članak. Toliko toga se svakodnevno dešava u vazduhoplovstvu da je prilično teško pratiti sve i stvoriti opštu sliku u kom pravcu se razvija putnička avijacija u našem regionu in šire u Europi. Ali sa vašom pomoći ide lakše. Gospodine Šćuric, za vas imam jedno pitanje. Pre nekoliko…

25. Apr 2018.Pogledaj

Ed na: Ministar Vulin za Politiku: Belorusija poklanja Srbiji 4 lovca MiG-29, veruje da ćemo sledeće godine „biti jači“ i za helikoptere Mi-35

@ctx Ja ti govorim o standardu kako je u vecini normalnih avijacija. A ako ti nije jasno izracunat je lako. Evo uzet ce mo da piloti na Mig-29, koji ce imati 700 sati preostalih resursa, lete samo 65 sati godisnje (a to je jako malo): 3 pilota x 65 sati leta godisnje= 195 sati leta…

25. Apr 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi krenuo zrakoplovni treći svjetski rat

Beduine i Alene, Ja ne govorim o tome da li neki Kineski radnik hvata krivine, niti da li neka mala firmica ne postuje ugovore. Moje iskustvo je iz malo drugacijeg sveta. Velike kompanije u Kini potpuno ili delimicno drzava kontrolise na ovaj ili onaj nacin. A tekve kompanije, kao i drzava Kina su poslovicno tacne…

25. Apr 2018.Pogledaj

Send this to a friend