BEG airport status
Mađarska uskoro naručuje nove transportne avione, planira i nabavku helikoptera Mađarska je ove godine iz Rusije prilmila sa remonta 5 helikoptera Mi-17 / Foto: Živojin Banković, Tango Six

Mađarska uskoro naručuje nove transportne avione, planira i nabavku helikoptera

Načelnik Generalštaba Oružanih snaga Mađarske general-potpukovnik Tibor Benkő otkrio je medijima pre nekoliko dana planove za nabavku novih transportnih aviona za Ratno vazduhoplovstvo. General Benkő je, kako je preneo Defence News, objavio da će prva tri aviona biti nabavljena sledećeg proleća a da će se kasnije kupiti još tri primerka.

Planirane nabavke su deo državnog vojnog programa pod nazivom ‘’Zrinyi 2026’’, a 6. decembra lokalna mađarska agencija MTI je prenela izjavu ministra odbrane da u okviru ovog 10-godišnjeg programa ministarstvo planira kupovinu određenog broja helikoptera za mađarsku vojsku. Vrednost najavljenih nabavki ministarstvo odbrane nije saopštilo.

Trenutno, vojni transportni kapaciteti zemlje zavise od sovjetskih vazduhoplova a nabavka novih bi omogućila zamenu aviona An-26 i helikoptera Mi-8 i 17. Kako bi do dolaska nove tehnike bile održane određene operativne sposobnosti, Mađarska je već učinila konkretne korake ka tom cilju.

Na remont 5 helikoptera Mi-17 koji su sa radova iz Rusije stigli ove godine, potrošeno je 14,6 miliona dolara. Pored njih RV Mađarske raspolaže sa dva helikoptera Mi-8T koji su 2011. godine dobijeni kao donacija od Finske a tri polovna remontovana Mi-8T su 2014. godine kupljena u Rusiji za 9 miliona dolara.

Krajem oktobra ove godine sa Rusijom je potpisan ugovor o remontu desantno-jurišnih helikoptera Mi-24, da bi već u novembru prva 4 bila poslata na radove. Pri tom je spomenuto da bi u narednom periodu moglo biti remontovano 12 helikoptera.

Flotu transportnih aviona čine samo dva An-26 od kojih je jedan aktivan. Taj avion remontovan je u Ukrajini 2015. godine za 2,6 miliona dolara.

Komentari

M

Nigde ne cvetaju ruže u Rv.
Ali da nema vestackih tenzija i vestackih neprijatelja ne bi uopste vojna industrija postojala.

Odgovori
M

Treba objasniti pricu o „vestackim tenzijama“ svim ljudima koji su u ratnim sukobima, na ovom prostoru i sire, izgubili zivote.

e

@MadPal
da je bilo više oruzja, rat bi duže trjao, više bi ljudi poginulo
a ovi naši prostori i ratni sukobi su zaista dokaz da se od složnih i veselih ljudi preko noći napravili neprijatelji „veštačkim tenzijama“

M

нема информација о којим моделима транспортних авиона и хеликоптера се ради? хоће ли бити Источног или Западног порекла?

Odgovori
Ž

Nije teško zaključiti da su upitanju zapadni transportni avioni. Jedini kandidati su španski C295 i italijanski C-27J. Naravno uvek tu može da se umeša brazilski KC-390 ali naravno i taj model se smatra zapadnim avionom.

Štos e tiče helikoptera dugo se pominjao američki UH-1Y, poslednjih godina ruski Mi-17 ali smatram da će Mađari na kraju ipak nabaviti zapadne helikoptere.

M

како то да се ниједна нова чланица НАТО није одлучила за амерички проверени Ц-130…да ли је тај авион превелик(!?) или прескуп…!?

B

Da ozbiljni avioni pogotovo ovaj spartanac svidjaju mi se njegove mogucnosti u letu, za ovog spanca nisam ni znao dok ga niste vamo pominjali cini mi se kao ozbiljan avion

S

Sto se helikoptera tice ako se uzmu u obzir trendovi u NATO postoje dve opcije Airbus ili neki americkog porekla. Koji ce biti izabran zavisi od politike, jacine lobija i TT potreba.
Najjeftinija opcija bi bio mozda Airbus-ov H225, a od americkih polovni ili visak UH-60.
U svakom slucaju vidi se i odredjeni trend da neke manje clanice NATO iz finansijskih i mozda jos nekih razloga odlazu za neko vreme punu tranziciju na zapadnu tehniku. Slovacka odlaze nabavku aviona, zatim Bugarska, a evo sada i Madjarska, tj odlazu barem na neko vreme dok se ne obezbede sredstva.

Ж

Мргуд

Пољска и Румунија су набавили Херкулесе.

i

Ovo nije bas prvi put da Rv Madjarske objavljuje da ce uci u kupovinu. Pre nekoliko godina pricalli su o helikopterima Huey helikopterima. Verovatno je jako rano pricati u ovom momentu o bilo cemu konkretnom.

Odgovori
Ž

Da, već smo prenosili vest o mogućoj nabavci UH-1Y. S druge strane situacija je kritićna sa transportnim avionima, tu bi moralo da se odlučuje znatno ranije jer su Mađari sebi već obezbedili dovoljno transportnih helikoptera.

O

@Živojin Banković

Da li postoji mogucnost da Srbija kupi Mađarske MiG-ove 29 i ako postoji koliko njih???

Da li postoji mogucnost da kupimo od Mađarske Mi-8/17???

Ж

Мислим да су те набавке мало вероватне.

D

Bas mi je cudo da ovako velika zemlja, kao Madzarska ima staro naoruzanje. A protom je clanica NATA. Al mogu samo jedno reci, svaka drazava mora hraniti neku vojsku i odbrambeni sistem. Jedini izbor him je dal ce to biti vlastita vojska i odbrambeni sistem ili dudz :)
Moj izbor bi uvijek bio za vlastitu vojsku.

Odgovori
R

Mađarska je zemlja niskog rizika bilo kakvog konflikta, nemaju razlog da povećavaju vojsku jer je neće upotrijebiti. Problem s južnom pokrajinom Srbija ionako ne može rješavati vojnim putem jer će amerikanci istog trena intervenirati. A znamo svi kako je Srbija prošla, ako ponovo krene ratovati uništit će samu sebe do kraja.

N

Mađarska je tri puta bogatija i od Srbije i od Bugarske pa nešto ne vidim da ulažu u vojsku znatnije od nas. Čak su im i Gripeni uzeti na lizing dok u kopnene snage nisu uložili ništa poput nas. Isto važi i za Češku i Slovačku koje su ekonomski u neizmorljivo boljem stanju.

Odgovori
M

Manji su bezbednosni rizici u navedenim drzavama. Mi za razliku od njih imamo juznu pokrajnu pod okupacijom.

Е

Не плаше се за безбедност,него чисто овако одржавају…за од Пољске која много улаже,мада код њих је присутна русофобија и остале фобије,врло озбиљна војна држава…Чак прича се да ће пољаци заменити своје Миг-29 и Сухоје са новим авионима…али отом потом…

M

има нека табела типа „коефицијент мирољубивости нације“. по тој табели Мађари заузимају високо 6. место! значи у самом врху по мирољубивости те можда отуд то слабо интересовање за војску и та мачо с*ања!

а опет, мислим да су научили добро своју лекцију у 1. а поготово у 2.св.рату…па Гвоздена завеса…

Odgovori
S

Nato to perfidno radi,polako ali sigurno Amerkinaci i njihove NATO kolinije evrope izbacuju iz upotrebe ,svu Rusku vojnu tehniku,iako je recimo MI-8/17,jedan od najboljih helikoptera u klasi ,sto se Poljaka tice i pored teske rusofobije,idalje korise MIG-29 avione i Americke F-16,ali su vec spremni da prodaju svoje F-16 ocigledno da bas nisu zadovoljni…Madjari kupili Grpene na lizing,i manje vise dobar deo njih nije operativan zbog ,neverovatno sukupog odrzavanja.Koliko placaju lizing i koliko se vec platili to je tek za neverovati.

Odgovori
M

добро бре одакле вам више те ваше тврдње које понављате ко папагаји да је Грипен прескуп авион за одржавање, те да Мађари не лете…!?

Швеђани направили авион да полеће/слеће са ауто пута те управо му је и одржавање такво, све на дохват руке и захтева мали број техничара, што би се рекло авион је user friendly!

Мађари са њиховим Грипенима, фамозна ескадрила са а.Кечкемет, Пуме (вуче порекло још из 2.св.рата кад су летели и на Источни фронт…) обављала је толке задатке аирполисинга изнад прибалтичких република, врше заштиту словеначког ВаП…и ви и даље тврдите да Мађари не лете!!! мислим стварно људи, па мора мало да се чита пре него се почне са писанијом…

N

Apsolutna glupost! Neće valjda Poljaci biti zadovoljni sa MiG-29 koji je veoma ograničen i zastareo avion i pritom 25% skuplji za održavanje od F-16? Zapadna avio tehnika je skuplja pri nabavci ali je kvalitetnija i jeftinija za održavanje u čemu posebno prednjači Gripen. Ali propaganda RT-a je uvek korak ispred. Ipak građani u tim „američkim kolonijama“ i dalje žive mnogo bolje nego građani u „suverenim zemljama“ pod ruskim uticajem.

A

Ne bi bilo lose da sva trojica citate malo vise.
Srbija,
Poljska ne da ne prodaje F-16, nego ih narucuje jos.
Mrgud,
Skoro svi vojni avioni su sposobni da slete i polete sa autoputeva,ukljucujuci i transportne.
Nikola,
Mislim da bi bilo vrlo zanimljivo videti tu racunicu po kojoj je Mig-29 25% skuplji za odrzavanje od F-16. Koje verzije su poredjene, u kom periodu,ko su korisnici? Pa ako vas ne mrzi…

B

Kakva god da je, uvek je bolje ziveti slobodnoj zemlji nego u koloniji. Mozda ne za autorasiste, korisne idiote i dobrovoljce za topovsko meso u Avganistanu, ali za one koji na zivot gledaju ne gledaju iz perspektive debelog creva, svakako jeste.

D

@Nikola a da ti nisi kupovao F-16 i odrzavao tu letelicu… ili si ovaj komentar napisao onako tek … Voleo bi da vidim izvore tvojih tvrdnji !!

M

Airboss
исто су и све печурка јестива, али неке само једном! тако и авиони сву могу да полете/слете на аутопут…барем по једанпут!
невезано за печурке али ниси схватио поенту…али нема везе, а сад ме извин’те морам да читам!!!

пс. а у вези теме о одржавању МиГ-29, предлажем читање интервјуа садашњег председника Бугарске, бившег пилота ВВС Румена Радева где он износи своје опсервације на тему проблематике одржавања бугарске флоте Мигова…

B

Dobro, neki transportni avioni slecu i na za to nepripremljene povrsine…..ali da, svaki avion moze sletjet na za to predvidjenu dionicu autoputa.

A

Mrgud,
mozda ja ne kapiram poentu,ali samo sam hteo da kazem da to sto slece i polece sa autoputa nije nikakva prednost, a ni novina. Avioni od Mig-29 do Herkulesa slecu i polecu sa autoputeva vise od jednog puta. Potrazite snimke. Bitno je samo imati posebno pripremljenu deonicu na autoputu. A imamo je cak i mi.

Sto se tice problematike odrzavanja Mig-ova, nista tu nije sporno, mene samo zanima konkretni podatak da je Mig-29 za 25% skuplji za odrzavanje od F-16.

M

Sve, sve ali da je mig 29 zastareo avion!??? Koja verzija 29-tke, ako se govori o verzijama 9-12A,B, 9-13, 9-15, 9-51 i slično onda u redu, moglo bi se tako reći… a za verzije SM, SMT, K, KUB i sl. to ni pod razno ne može da se kaže. Kao F -16 A,B recimo block 10, 15 ili možda Izraelske starije verzije F -16 Netz nisu zastareo avion?! Sve su to mašine čiji su zmajevi aviona prešli po 30-35 godina, i bez obzira što ima dosta „upgrade“ sistema, u cvetu su starosti! A porediti avion sa dva motora (mig 29) sa avionom koji ima jedan motor (naravno F-16) nije baš na mestu. Bugarski pilotu tvrde da američki F-16 block 52/60 troše skoro kao i njihove 29-tke (9.12A verzija), a u to su se uverili tokom vežbi sa njima. Pa sada ako oni izmišljaju, onda… A posebna je priča koje su prednosti aviona sa 2 motora, jer u slučaju otkaza može normalno da leti sa jednim motorom, a šta će da radi pilot F-16-tice ako dođe do otkaza motora!? Ako je na maloj visini i nema vremena da pokuša ponovo da ga pokrene, onda lepo može da aktivira svoje Martin Backer sedište.

M

@Markus 1463
…a таман направи “добар” аргумент за два мотора, кад оно…сруши се пољски МиГ-29!!! и то баш пољски који за сво време од 30 година колко се МиГ-29 употребљава у пољском РВ, ни један до сад није изгубљен у удесима…јеси баксуз!!!

http://www.novosti.rs/vesti/planeta.299.html:701930-Poljska-Srusio-se-MIG-29-pilot-preziveo

I

Nije ovde mesto za pisanja tipa Lažanski, gripeni imaju samo jedan motor i ostalo za polupismen narod. Ta lizing nepotpuna eskadrila je naletela mnogo vise do sada nego nasi 29 od 1987.-e. Ako ce nam biti lakse od toga da sami sebe lažemo da smo najjaca sila u regionu, onda u redu, ali ne smarajte ovde.

Odgovori
Ž

Od kako su 2006. godine stigli prvi avioni do decembra 2013. godine flota mađarskih Gripena je naletela 10000 sati.

a

Madzari se ponasaju kao svaka normalna drzava koja ima ogranicen budzet, izmedju ostalih i Srbija i Hrvatska, pa cak i BiH! Trude se da sto je moguce vise ukljuce sopstvenu industriju i da imaju sto je moguce manje troskove. Uzeli su Gripene i veoma su zadovoljni s njima! Vjerujem da ce slicno pokusati uraditi i sa transportnom avijacijom pod slicnim uslovima! Za kopnenu vojsku su se odlucili da sami razviju pusku za pjesadiju, snajpere i mitraljeze, razna poboljsanja na opremi koju trenutno koriste i potpuno nova transportna sredstva (mislim da Komondora u raznim verzijama razvijaju zadnjih desetak godina i da slijedece godine ulazi u sluzbu). Ne bi me iznenadilo da izaberu da ostanu sa Mi-17 slijedecih desetak godina…

Odgovori
Ž

Nakon remonta mađarski Mi-17 su dobili da mogu da lete 10 godina ili 2000 sati.

a

@ Zivojin Bankovic – pa da, zbog tog razloga nesto mi je normalno da nabave jos nekoliko istih helikoptera – unificirana flota, jeftinije odrzavanje – izgleda logicno.

B

@Zivojin B.
A zasto nakon remonta njihovih Mi-24 oni mogu da lete samo 5-6god? Starost letelica ili neki mrsavi remont?

Ž

Zaista ne znam zasto bi tako malo leteli. Da sacekamo da stignu sa remonta, mozda se pojavi neka nova infromacija.

Na osnovu toga sto bi svaki Mi-24 bio remontovan za 3 miliona dolara to ukazuje na generalni remont. Madjarski Mi-24V ce sledece godine imati 32 godine.

Т

Ми-24/35 je створен за степу, равницу, да заустави оклоп и делуje иза линиje додира штета што наши немаjу гш 23 у носу

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Paqe na: Švajcarska izlazi na referendum: Da li ste za nabavku višenamenskih borbenih aviona?

Tata Eskadrila/bataljon/divizion po Vama nisu jedinice? Po kojoj to "definiciji" su jedinice brigada/puk i više jedinice? Nemojte dalje objašnjavati s obzirom da se u neke stvari ne razumete.

10. Jul 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

Ali se VC25-A, vode u Boeingovim i drugim statistikama kao BBJ, odnosvno VIP avioni. Kao i masa drugih aviona šefova država i vlada koji su dio vojnih flota, ali se vode kao VIP (BBJ) avioni.

10. Jul 2020.Pogledaj

Slucajni znalac na: Hajde da pričamo o SEX-u

YU-SEX nije u vlasnistvu Air Pinka, a pravi vlasnike je sve samo nije rijaliti igrac. Avion je registrovan u posebnom AOC-u i za sad se koristi samo u nekomercijalnim letovima.

09. Jul 2020.Pogledaj

Send this to a friend