Kako Tango Six saznaje, premeštanje aviona iz kruga Aerodroma „Nikola Tesla“ nastavljeno je u toku prethodne nedelje i planira se da će sve letelice uskoro fizički preći unutar prostora Muzeja vazduhoplovstva.
Kako smo izvestili u februaru prošle godine, DC-3, Lisunov Li-2, Konver i najverovatnije AN-2 više neće biti na „Tesli“.
Kako saznajemo, akcija premeštanja započela je u septembru 2016. pomeranjem prvog aviona. Sa DC-3 skinuta su krila radi njegovog lakšeg prolaska kroz kapiju Jat Tehnike ali je celokupan proces pauziran zbog zimske sezone. Prošle nedelje proces je nastavljen zahvaljujući zaposlenima Jat Tehnike i očekuje se da će DC-3 prvi stići u Muzej.
Premeštanje Konvera trebalo je da bude obavljeno danas ali je odloženo za par dana iz administrativnih razloga.
Pored navedenih, Boing 727 koji se nalazi iza najvećeg hangara Jat Tehnike će takođe biti prebačen u Muzej vazduhoplovstva koji je prošle nedelje promenio vlasničku strukturu.
Vladimir
Pohvalno. Zaista pohvalno.
robertino1985
mogla bi sad vojska, kad je formalno vlasnik MVB-a, dati an26, mil mi24, yak40 i još koji pvo sustav, da upotpuni kolekciju,
„Vojska Srbije kmalu dala na dražbo še letala J-22 orao, Jak-40 in An-26.“ http://www.obramba.com/novice/srbija-bo-prodajala-tudi-viske-vojaskih-letal/
Ljubo
Slažem se i mislim da će se to i dogoditi,mada je već nagomilano tehnike koja odavno čeka da bude izložena.U svakom slučaju,saznaćemo na vreme.
Prispevek,na katerega se sklicuješ je preveč star da bi ga resno jemali v tem primeru.Tudi nekatere številke v prispevku ne držijo,avtor se je malo zmotil ali pa je dobil napačne informacije.Pozdrav…
Senka
I sta ces desiti kad ih prebace iz jednog dvorista u drugo?
Nista,tj propadanje,kao i oni aparati iza velikog hangara
Bruka
Lav Jasin
slazem se, u pravu si
126LAE-Delta
Jos kad bi mogli da zastitimo avione van zgrade muzeja od vremenskih uticaja, bilo bi odlicno…
Darko Mladenovic
Pozadina svega je to da ANT ulazi u 4-tu fazu obezbedjivanja aerodromskog perimetra sto podrazumeva podizanje nove ograde ciji ce betonski parapet biti vecim delom pod zemljom i delom iznad. Tu ogradu vise nece biti moguce spustiti kako bi bilo sta napustilo aerodrom. Ono sto ostane na aerodromu ostace zauvek nedostupno za Muzej. Problematika prebacivanja B727 i Konvera je u tome sto je njihov razmah krila 30+ metara i nece postojati mogucnost prebacivanja aviona u Muzej. Neznam ko je bio izvor za tekst na portalu, ali informacija da je planirano za petak prebacivanje Konvera je potpuna dezinformacija, planirali smo da prebacimo krila YU-ABI koja smo u Novembru demontirali, kako bi na platformi JAT Tehnike na kojoj se nalazi i 727 oslobodili mesto za prebacivanje Lisunova koga sledeceg planiramo da demontiramo, po istom principu kao i DC-3 i zatim ih putem prevucemo do Muzeja. 727 i Konver moraju ici preko njiva, ali tek nakon trasiranja saobracajnice pomocu valjaka, 727 podseticu ima 35 tona bez motora. Ako se ta trasa napravi postoji mogucnost prebacivanja i Konvera i 727, ali i nadam se 737 i jos nekih manjih aviona generalne avijacije… Ukoliko se trasa ne napravi, zakljucke izvedite sami… U celom ovom poduhvatu Muzej je prakticno sam, Rok je 60 dana…
JAT tehnika i ANT pomazu u okviru svojih mogucnosti i u meri u kojoj to ne remeti njihovo poslovanje i ovim putem im se zahvaljujem na pomoci. Do sada je ANT obecao spustanje ograde kada dodje vreme za prevlacenje, obezbedili su nam dozvole za ulazak u krug ANT i pomogli u Novembru u izvlacenju DC-3 do JAT Tehnike, imamo i nacelno njihovo obecanje da ce pruziti i drugu pomoc u skladu sa njihovim mogucnostima. JAT Tehnika nam je omogucila prostor iza velikog hangara gde se nalazi i 727 za rasklapanje aviona, pomogla u prevlacenju DC-3 i pruza nam logisticku podrsku sa svojim traktorom za vucu aviona kao i dozvoli da koristimo njihov prikljucak za struju za rad na avionima i koriscenje njihove pokretne dizalice, naravno tu je i obecanje da ce pruziti i drugu pomoc u skladu sa njihovim mogucnostima.