Vulin obišao vojni aerodrom u Batajnici: plate pilota značajno “unapređene“, obnavlja se infrastruktura

17. nov 2019

Crna Gora za potrebe vojske nabavlja helikoptere Bell 505

16. nov 2019

Belorusija dobila prva dva višenamenska borbena aviona Su-30SM

14. nov 2019

Predstavnici Ministarstvо odbrane i Vojske Srbije na bojevom gađanju sistemom PVO Mistral, VS dobija dve verzije sistema

11. nov 2019

[FOTO] Detaljne fotografije Orlova iz Muzeja vazduhoplovstva

11. nov 2019

Ministarstvo odbrane odgovara Aleksandru Radiću i pojašnjava šta će raditi sa Orlovima iz Muzeja vazduhoplovstva

7. nov 2019

Ima li smisla modernizacija Orla?

7. nov 2019

Erbas razvija sistem zaštite helikoptera H145M putem stvaranja dimne zavese

6. nov 2019

Srbija počinje remont i modernizaciju Orlova NJ-22 iz Muzeja vazduhoplovstva

5. nov 2019

[NOVA KNJIGA] Kraguj J-20, Album

4. nov 2019

U Rusiji uspešno završena vazduhoplovna letno-taktička vežba BARS-2019

2. nov 2019

Hrvatskoj nakon donacije dva helikoptera UH-60M odobrena nabavka još dva helikoptera istog tipa

1. nov 2019

Goran Vesić: „Hoću da preuzmem Muzej vazduhoplovstva“

1. nov 2019

[EKSKLUZIVNO] MUP-ov Erbas H145M danas prvi put od uvođenja u upotrebu gasio požar

31. okt 2019

Počela rusko-srpska vazduhoplovna vežba BARS-2019, srpski piloti ponovo na nebu Astrahana

30. okt 2019

[NAJAVA] Otvoreni dan aerodroma “Morava“ i 98. vazduhoplovne brigade

29. okt 2019

Ruski raketni sistem S-400 pod lupom: Da li je zaista svemoguć?

29. okt 2019

“Slovenski štit 2019“: Bojevo gađanje artiljerijsko-raketnih sistema Pancir-S1

28. okt 2019

Predsednik Vučić na vežbi “Slovenski štit 2019“: Kupili smo Pancir-S

25. okt 2019

Prvi kadrovi sa zajedničke rusko-srpske PVO vežbe “Slovenski štit 2019“, ruski Panciri i S-400 na Batajnici

25. okt 2019
[FOTO REPORTAŽA] „Sloboda MiG-ova i Striža 2017“
Dvosed kao definicija korisnog. Novouvedeni MiG-ovi 29 tek pristigli iz Rusije / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[FOTO REPORTAŽA] „Sloboda MiG-ova i Striža 2017“

Jučerašnji događaj, formalno disklejmovan kao prikaz „dela“ operativnih sposobnosti Vojske Srbije a u slavu obeležavanja 73. godine nakon oslobođenja Beograda u Drugom svetskom ratu bila je jedna od boljih vojnih manifestacija u poslednjih par godina.

Izvanredno organizovana, interesantno zamišljena i sa dugo čekanom premijerom oplemenjena, „Sloboda 2017“ bila je događaj na koji je trebalo da dođete.

Ako se izuzmu politički motivi nespretno definisanog državotvorno-vojnog-„najbolji smo u svemiru“ PR-a koji je na trenutke bio komičan, ako se izuzme otvoreno blamiranje vojske i njena politička zloupotreba, ako se izuzmu činjenice da je u ešalonima kopnene vojske bilo zaista svega i svačega (prefarbanog, na brzinu sakupljenog ili sastavljenog), ako događaj isključivo posmatramo po parametru atraktivnosti i postavljenoj dramaturgiji – kapa dole Ministarstvu odbrane i Vojsci Srbije.

„Hibridni“ događaj

Sve i svašta na zemlji i nebu. Teroristi opet osnovna dramaturška postavka / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Kao što smo ranije i najavili, u pitanju nije bio klasični aero-miting, nije bilo ni u pitanju sadržajnije predstavljanje Jugoimport projekata, nije bila ni klasična (masovnija) vojna parada. Zbog potrebe da se javnosti prikažu novouvedeni MiG-ovi 29 i srećna okolnost da su došli Striži, „Sloboda 2017“ se najtačnije može opisati kao „hibridni“ događaj.

Što se vazduhoplovnih entuzijasta tiče, dobili smo svakako (po originalnosti) nešto bolje od običnog otvorenog dana. Suša većih vazduhoplovnih priredbi na Batajnici prekinuta je žestokom dozom više nego interesantnog miksa – dobili smo još MiG-ova i nastup Striža na preglednijoj lokaciji nego što je to bilo Ušće.

Jutrenje sa akterima i najvećom letelicom na Batajnici / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Fokus prikaza bio je ponovo (kao i prilikom svake veće priredbe za civile) terorizam. Od otmice aviona i air policinga, preko CSAR-a, neutralisanja terorista u objektima, presretanje vozilima. Sve već manje ili više viđeno.

Međutim, jučerašnja dinamika, posebno na zemlji, bila je do sada najinteresantnije zamišljena i najpreciznije koordinasana koju sam do sada imao prilike da vidim. Ako se posmatra iz ugla pokazne vežbe dao bih joj čak i „najbolja do sada“ ocenu. Bez dugačkih pauza, uz zvučne efekte šok i dimnih bombi kao i poneku unapred postavljenu pirotehniku – svi bitni činioci za efektnu zabavu publike bili su tu. Naleti helikoptera su, još jednom imam potrebu da naglasim, bili izuzetno koordinisani što je na kraju rezultiralo najpribližnijem prikazu koliko bučne i dinamične realne operacije mogu biti.

Antonov se po scenariju pretvorio u tromotornog Jakovljeva / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Prema infomraciji Ministarstva odbrane zasnovanoj na proceni policije juče je bilo prisutno oko 20.000 posetilaca. Građanstvo na žalost nije moglo da priđe bliže ni novouvedenim MiG-ovima ni prikazu. Uzimajući u obzir da je bio radni dan posećenost je bila odlična.

On nama MiG-ove, mi njemu bodež sa ugraviranim njihovim evidencijskim brojevima / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Avijacija

Ni izdaleka masovna po broju letelica kao u nekim drugim ranijim priredbama, dinamika „Slobode“ nije bila loša. Bez previše vertikalnih evolucija videli smo uglavnom formacijske prelete i već pomenuto izuzetno angažovanje svetog trojstva „Pegaza“, „Senki“ i „Zmajeva“.

Orlovi su definitivno popravili prosek, MiG-ovi 21 su po prvi put bili skrajnuti (osim na statici), dok bi sigurno bilo efektnije da je i G-4 tegljač leteo. Tu su bile i Laste.

Pripreme / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six
„Juhu. Bilo ko?“ / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Što se novouvedenih MiG-ova 29 tiče vizuelni momenat je nešto što će najviše ostati u sećanju. Sveže ofarbani, čisti, bilo ih je milina gledati uz sve trenutno moguće opcije RV i PVO naoružanja. Početkom sledeće nedelje na portalu vas čeka detaljniji tekst o našem prvom obilasku novouvedenih MiG-ova.

Striži

Rusi su po običaju pobrali najviše interesovanja kako medija tako i laika.

Međutim, ono što su aero-mitinzima istrenirane oči juče mogle da vide bio je možda jedan od najboljih nastupa ove akro-grupe koji sam barem ja video u poslednje vreme. Neverovatno precizno držanje formacije na izuzetno bliskim razdaljinama prvo je upalo u oči. Odličan solo nastup uz potpuno grupno nepoštovanje display linea na radost publike. Ako se uzme u obzir o kom se avionu radi u pitanju je bila demonstracija izuzetne tehnike pilotiranja.

Majstori / Foto: Jovo Mamula, Ministarstvo odbrane

U sledećim danima čekaju vas detaljniji utisci našeg prvog doživljaja novouvedenih MiG-ova kao i analize nekoliko interesantnih premijera na Jugoimportovom delu izložbe naoružanja.

„Sloboda 2017“ nije razočarala, mogli bi da gledamo još sličnih stvari, stvarno nemamo ništa protiv, ali vreme je da za koju godinu ponovo vidimo jedan veći aero-miting na Batajnici. Slažete se?

Komentari

N

Slažemo se! Lep tekst, pogotovo početak. Letački program je bio odličan, s tim da su naši Migovi mogli malo više akrobatike da pokažu, mada, pored Striža, nisu imali šta. Prikaz protivterorističkih dejstava, delovao je malo prelak i čini mi se da bi se u realnim situacijama, mnogo teže snašli, ali nikad se u to ne uverili. Sve u svemu, lep događaj.

Odgovori
P

Mislim da nasi migovi ne treba da se bave akrobacijama, posebno ne na malim visinama, jer smo u pripremi jedne takve tacke (ako gresim ispravite me), izgubili jedan tek remontovan jednosed, sto je tada bilo 20% flote i ne znam koliko miliona evra, a nazalost i jedan nenadoknadiv ljudski zivot! Cini mi se da tako misli i komanda, jer je evidentno da su od tada rezervisaniji za manevrisanje na malim visinama.

@Posetilac

nismo izgubili jedan ljudski zivot, vec 2, pored pogibije pilota Randjelovica poginuo je i vojnik Milan Ulemek.

P

Tako je, izvinjavam se!

M

елем, баш трагична судбина војника који је био на редовном одслужењу војног рока и тог дана се налазио на месту пожарног у ауто-парку кад је пилот Мигом увежбавао за некакав наступ, како они воле да кажу “брисањац на нож”…и тад удари несрећа…грешка пилота…

r

Najverovatnije mu je dao „koin“ medaljon koji se diskretno stavi u šaku prilikom rukovanja

z

nisu nasi smeli da pokazuju i da preopterecuju motore , motori su skinuti sa ruskih migova i montirani na nasa 3 koja smo vec imali,ito za ovih 5-6 dana pre probe , njima su ovo bili bukvalno probni letovi ,inace ne sumljam u letno znanje nasih pilota :)

@zex

naravno, sta tu ima da se sumnja kada imaju oko 20-30 sati letnih casova godisnje -to je respektabilni nalet, a sa ovih novih 6 aviona sigurno cemo doci na nivo pre bombardovanja 1999.

F

Jedino mi se ne svidjaju oni sacjasti lanseri (verovatno 57 mm),nekako ne prilice lovcu,makar i u trenaznoj varijanti…

N

Tako je.Trebalo je desetoro mrtvih u prikazu vezbe da bi ti bio zadovoljan.

P

U nekim medijima pominju 8 migova (5+3), a ja sam na nekim slikama prebrojao 9 na stajanci. Ako je taj jedan jednosed 9.13 vracen u Rusiju istim avionom kojim je doleteo, to znaci da je na stajanci bio i nas „stari“ kanibalizovani. Da li je on mozda na putu da u narednim mesecima prvi bude osposobljen ako su stigli rezrvni delovi, do koje je mere on kanibalizovan…?
Posto ste nas razmazili sa detaljima, ocekujemo mnogo od najavljenog izvestaja ;-)
Pozdrav

Odgovori
e

Videlo se po evidencijskom broju, šemi bojenja i nalepnici 100 srpskog vazduhoplovstva da je šesti MiG-29 bio naš stari.

Nisam bio na Batajnici, prenos sam pratio na TV-u i jedan detalj mi je privukao pažnju. Ne znam koliko su i ostali primetili. Pred samu dodelu bodeža, neko od ruskih oficira je Šojguu diskretno u ruku nešto dodao što je ovaj u trenutku primopredaje bodeža uvalio Vučiću u ruku. Nešto malo, sitno, veličine sim kartice. U šali sam sam sebi rekao da je to verovatno čip bez kojeg tih šest Migova nema šanse da polete. Ako negde postoji snimak primopredaje bodeža, pogledajte.

e

Ili je u pitanju običaj koji neki narodi imaju da svaki poklon koji prime „plate“ novčićem. Protiv uroka. Šojguje možda bio šorc pa mu je neko od njegovih dodao rublju ili kopejku.

d

Dao mu je novac. Po starom slovenskom običaju da se nož uvek kupi, a ne da bude poklon.
Ništa pametnije mi nije palo na pamet :-)

z

prvi sleva , deluje lepse od svih ostalih .. e to je taj nas stari :) nos mu nije ofarban tako se lako raspoznaje

Ž

На 18101 је нос прво офарбан у тамно сиву а затим у светлу.

M

Да се разумемо, ја сам јуче запуцао у БГД само због Стрижа и могу вам рећи да је такође и велики број људи само због њих и дошао што је показао талас људи који је одмах по завршетку наступа руске акро групе нагрнуо на излаз! Никакве политике, хвалоспеви и решавање тзв. талачких криза/ситуација и скаламерија Југо Импорта ме не интересују… Иначе, морам да приметим да је како кажете “хибридни догађај” , сама поставка тј. размештај главне бине, време одржавања самог догађаја мајсторски одрађен а да је циљна група организатора, рекао бих била на пензионере!
Како год, јуче је био леп празник за љубитеље авијације, имало се шта видети а налет Стрижа тј. 6 Мигова 29 који су радили ваздушне бравуре као један, оставили су велико одушевљење!!! Онаква прецизност маневрисања…грмљавина мотора у форсажу…једном речју: П Р Е Л Е П О !

Odgovori
R

Prvo, Tangosix je mogao i ranije da objavi reportazu, jer ovde gomila komentatora sigurno ceka da raspali po ovom dogadjaju. Sigurno nisu spavali celu noc ?.

Elem, bilo je Ok, sasvim pristojno, u skladu sa mogucnostima.

Ali neverovatno je da, kao i uvek, pozovu narod, zna se da ce doci vise desetina hiljada ljudi, a da je bio neradni dan ko zna koliko, a oni nisu u stanju da organizuju pristojan prevoz od zeleznicke stanice u Batajnici do aerodroma. Uvek mora da bude samo par autobusa, guzva, guranje, otimanje, trpanje u autobus. Da li je organizatorima toliko tesko da angazuju 10 autobusa, i da posetioce prevezu kao ljude?

Odgovori
Н

Рекс. Cачекај распалиће,нису се још загрејали.Најбољи од најбољих,тек ће да се огласе са својим стручнима коментарима. Наравно да је било ок,и у складу са могућностима.Могу само да казем за себе,да одавно нисам видео већу лепоту на стајанци! 9лепотана,и дабогда стајао јос 2,уз 9,у наредним годинама,и свака част свим пилотима који су летели,и надам се да ће им се стање налета поправити у наредном периоду! ПС.могли су пилоти стрижи,да се врате и Комерцијалним летом кући.

D

Sve u svemu bilo je ok,neka i nasi momci lete to im je najpotrebnije,za Stizi sve pohvale ali vidim da se u poslednje vreme svi bore protiv terorista.Policija godinama,prosle u centru Nisa a sada i vojska na Batajnici,treba malo originalnosti.

Odgovori
S

Odličan tekst! Šta je sa ovim Iljušinom 76 što stoji na aerodromu u Batajnici?

Odgovori
Ž

То је авион који је долетео са Стрижима.

M

Lep tekst as usual on T6.
Sa zadovoljstvom cu cekati nastavak koji sledi sa svim detaljima pomenutog dogadjaja.
Sve je bilo sinhronizovano i uz svu guzvu lepo izvedeno.
I na kraju,lepo se vidi da je g .Šojgu dao novčic Predsedniku. To je svuda obicaj da noz kada se poklanja uvek onaj koji prima mora dati novčic za njega.

Odgovori
P

Vredelo je i truda i vremena!
Svima onima koji nisu bili zbog posla, žene… (inače, bilo je dosta ljudi sa bebama – da imam i vodim bebca verovatno bih mu nabavio antifone : ) želim da sledeći put uzmu slobodni dan, budu pažljiviji i darežljiviji sa suprugama…
Pohvale i Urošu na divnim fotografijama (posebno bi istakao one u praskozorije).
Što se tiče programa na zemlji, svakako mi je veoma od koristi bio dvogled pošto je pozornica bila bliža sviti u odelima, a leteći deo je mogao ispratiti svak.
Striži su pokidali!
Bili su više nego efektni, čemu je doprinelo i letenje bliže publici, što je gospodin Petar V. i pomenuo.
Možda mala greška u sinhronizaciji kada su u piramidi radili valjak svako za sebe (nisam gledao snimak naknadno), čisto da podsete na tren da su ljudi, ali ukupna ocena ne može biti ispod desetke. Dvaput su me presekli kad su zamalo ispresecali jedan drugom avion, mislim da je oba puta bilo u delu programa kada su ostala dva aviona-člana Strižija. A sinhronost kada je svih šest članova izvodilo valjanje cele figure piramide (možda postoji naziv i za to, al pošto ga ne znam moram ovako da opisujem) je bila nestvarana. I efektno razdvajanje blizu publike na kraju dela programa u kome ušestvuje svih šest članova… dobro de, stajem (znam da ima snimak). Bili su odlični i 2012., a 2014. na Ušće nisam stigao na paradu, ali sam uživao dan ranije na Kališu kada su imali probu. A dan je bio fantastičan i nije trebalo da se kisne.
Pozdrav svima i ostaje nadanje da na nekom od sledećih aero-mitinga na Bataji bude i neki Su-30 recimo u kojoj god varijanti.
Sa tim bi se u potpunosti složio!

Odgovori
B

Ja sam prvi put isao da fotografisem ovako nesto, Strizi su stvarno bili impresivni, ali mi je izostala demonstracija umeca nasih pilota… Koliko sam gledao na snimcima, onaj Orao u crno-beloj semi je uglavnom imao neku solo tacku. Utisak je da su se nasi samo provozali

Odgovori
m

Da li ti mislis da oni imaju nalet da ista manevrisu? sa 20 sati leta godisnje ne bih ih pustio bizu mase ljudi.

M

Oko 10.30h na kružnom na ulasku u N.Pazovu od S.Pazove i Vojke policija ne dozvoljava ulazak svakom ko nema ST tablice. Pitam policajca gde ću sad … kaže okolo, obilaznim ?!? … nema prijatelju okolo, jeste li zatvorili deo N.Banovci-Batajnica, kud do aerodroma? Kaže do kraja N.Pazove, što bliže aerodromu pa onda pešaka … čuj čoveka, rekoh pa to mi je i cilj ali ti nećeš da me pustiš u N.Pazovu. Pa kaže dobro idi u prvu sad desno ispod kružnog (on sve tamo upućuje) pa dalje znaš …. i naravno parkiram u ulicu do same ograde aerodroma. Ali eto bez ikakve potrebe zatvoren ulazak na kružnom, nigde obaveštenje o tome, ljudi nervozni, nekima je i prvi put pa ne znaju ni kuda će … ponovo tužna organizacija od strane policije ili koga već.

O događaju … Striži mnogo dobri, daleko, daleko, ubedljiviji nego onomad kad je bila četvorka na Bataji i kad su blago rečeno sve razočarali. Vojni igrokaz lep i efektan ali daleko od publike i posmatrača, samo za one na bini. Dovođenje ljudi (penzionera ali i mlađeg sveta) koji u životu nisu videli avion i koje to i ne interesuje i koji ne bi ni juče to uradili da nisu dovedeni od strane onog koji ni jedan ovakav događaj ne može da organizuju bez takvih je velika sramota.

Odgovori
m

Po ko zna koji put Ruski piloti su pokazali da su najbolji i najhrabriji na svetu, niko drugi ne poznaje mig29 kao svoj dzep kao oni, sta moze sta ne moze. Obecalo se juce dosta toga sto se tice nasih migova a da li ce biti ostvareno sve to u vezi modernizacije videce se za nekoliko meseci kako je receno? Duboko se zahvaljujem Rusiji za migove. A tek kada bi na aeromiting stigao kralj nebesa Su35, to bi bio neopisiv dogadjaj za sve avio fanove. Ovo drugo sto je prikazano, za velikog prijatelja Srbije g. Sojgua izgledalo je kao jedno osrednje lovacko drustvo koga treba podici iz temelja. Bruka i sramota dokle smo stigli. Krivicna odgovornost za takvo stanje vojske u ovoj zemlji ocigledno ne vazi.

Odgovori
z

a voleo bih tu kobru da vidim i u srbiji :) steta sto je ruja nije solo izveo

Odgovori
Ž

Руси на аеромитинзима не изводе маневар “кобра“ са МиГ-овима 29. Соло Стрижи је извео маневар “звоно“

e

Nisam 100% siguran, ali mislim da je „kobru“ izveo gen. Veličković na aeromitingu 1998. godine. Sve se nešto kao kroz maglu sećam i „zvona“ da je izvedeno te 1998. godine. Može li neko da potvrdi ili da opovrgne?

MIG-29OVT je i dalje MIG-29, ima na YT nekoliko njegovih kobri na mitinzima, da ne trazim sada

G

@Živojin Banković Zasto rusi sa migovima 29 ne izvode kobru? Jel izvode sa su-35? Ne vidim niti jedan razlog zasto ne bi izvodili kobru na aeromitinzima.

Ž

Евгеније

Не, покојни Величковић није изводио “кобру“ 1998.

РХ

Мислио сам на програм Стрижа. А МиГ-29ОВТ је скоро повучен из употребе.

Green

Основне верзије МиГ-29 не изводе тај маневар баш најбоље, то се много боље ради на фамилији авиона Су-27. Госн. РХ је споменуо МиГ-29ОВТ са векторисаним потиском мотора који изводи много озбиљније маневре од “кобре“ а тај маневар са лакоћом.

@Zivojin

Nema on samo vektorisani potisak, vec ima i FBW, inace upotreba tog motora ne bi ni bila moguca.

K

Migovi koji izvode takve manevre su strukturno pojačani. To su modeli samo za aeromitinge.

B

@Zivojin
Je l’ realno ocekivati sledece godine neki aeromiting na Batajnici? Ipak na takvom spektaklu bi mozda videli tu cuvenu kobru :D

Ž

РХ

То се подразумева. А МиГ-29М ОВТ је уствари модификовани МиГ-29М 9.15 борт 156.

Крунослав

Одакле инфо да су то авиони са појачаном структуром?

Бранислав

Не знам да ли ће се правити аеромитинг на Батајници 2018. Ко би извео “кобру“? :)

@Zivojin

Pa ne bih se bas slozio da se podrzaumeva, barem se ne podrazumeva za najveci broj onih koji vole da ostavljaju komentare ovde. Samo na posledenjih nekoliko vesti ima toliko komentara koji spominju FBW kao nesto sto je apsolutno nebitno i nepotrebno, pokazujuci kako „mali Perica“ zamislja funkciju FBW i cemu on sluzi.

Ja znam zasto sam ovo napisao: MIG-29 u 9.12, 9.13 9.51 ili bilo kojoj varijanti njihove modernizacije ne poseduje FBW (sem u prospektu) sto sam isticao vise puta kao veoma ozbiljnu manu ovog aviona – upravo izostavljanje FBW pri dizajniranju je urzokovalo da se on nikada ne ugradi, upravo zbog prevelike cene takve modernizacije i tehnickih problema vezanih za nju.

Tacno je da je ovo nekada bio 9.15 zato i ima FBW, na bilo koju drugu verziju MIG-29 osim na 9.15 ili njene derivate poput MRCA bi bilo nemoguce ugraditi ove motore, tacnije mogli bi da ih ugrade, ali ne bi mogli da iskoriste maksimalno funkciju vektorisanog potiska.

M

Rx

Gospodine Ivankovicu vi ocigledno nesto pokusavate da kazete, neverovatno koliko silujete nekim komentarima vasu neupucenost.Upitani ste sta to poboljsava sve FBW na ovom “prastarom“ modelu MIG-29, bas iz razloga kao sto ste sad upravo rekli takva modernizacija je preskupa.Sami ste krivi sto od vase sujete ne moze se pricati sa vama, ko god pokusa vi ga jednostavno prvo degradirate i ubacujete zakljucke koji nisu uopste izneseni.Nemate akademski pristup temi, a zahtevate nekakav respekt !? Zar ne primecujete kako iznosite zakljucke umesto misljenja.Evo i ovo je vasa greska u zakljucivanju :

“upravo izostavljanje FBW pri dizajniranju je urzokovalo da se on nikada ne ugradi, upravo zbog prevelike cene takve modernizacije i tehnickih problema vezanih za nju.“

Ako je MIG-29 model, podverzije tog istog modela su 9.12A, 9.12B kao sto su detaljnije fabricki zavedeni n.p.r. 29M (ima 6 podverzija bort od 151 do 156).FBW im nije bio tehnicki problem, jer su ga ugradili u neke verzije, pitanje je samo koliko se isplati ugradjivanje u stari model, kad vec postoje modeli sa pregrst novih funkcija u ponudi u okviru nekog standarda kao n.p.r. 29M/M2.Niko nije tada zamisljao kako ce se danasnje modernizacije vrsiti sa vecinskim siromasnim RV, posto je NATO preuzeo sve “dobre platise“.

Pa opet iznosite zakljucak umesto misljenja :

“na bilo koju drugu verziju MIG-29 osim na 9.15 ili njene derivate poput MRCA bi bilo nemoguce ugraditi ove motore, tacnije mogli bi da ih ugrade, ali ne bi mogli da iskoriste maksimalno funkciju vektorisanog potiska“

Sta je pisac hteo reci !? Ne moze se iskoristiti maksimalna funkcija vektorisanog potiska !? Sta rade Ruski vektorisani motori, sta radi jedini na F-22 !? Nesto je ipak zapelo kod Amerikanaca posto ocigledno sporo razvijaju taj segment.Reklo bi se dali su prioritet drugim stvarima iz taktickih razloga, a vi te takticke uopste niste dobro shvatili, cak izgleda ne znate da prokomentariste.

“Dogfight“ nije prevazidjen, ali neke stvari za WVR vise nisu prioritet tako da neophodnost trosenja miliona je glupost, posto takticki imate jeftinija resenja koja mogu doneti istu ili vecu efikasnost, Amerikanci su izuzetno proracunati po tom pitanju, F-16 je 3x skuplji projekat bio od MIG-29, ali je to toliko opsirna tema tako da………………

Prestanite da lutate sa vasim amaterskim izjavama, to sto ste videli na civilnim avionima se mnogo razlikuje od vojnih.

P

ali, mahnito za dlaku, vremenski resurs, zastarelost, vektorisani potisak, fbw, sta je sledeca asimptota kod sjajnog analiticara…pomozite mu da sklizne niz tu dlaku

c

Pozdrav za Rx i gosn.Zivojina I druge.Nama amaterima mnogo znace vase strucne diskusije i znanje koje delite na forumu.Samo tako n@astavite..

@ MIG-29

Nisam Marko Ivankovic.

Da ja ne bih ponovo „iznosio zakljucke umesto misljenja“ i na taj nacin „silovao nekim komentarima svoju neupucenost“ prepusticu diskusiju o „modelu MIG-29“ sa tobom osobama koje su strucne za to, a veruj mi da njihova strucnost ponajmanje ima veze sa avijacijom, bilo civilnom ili vojnom.

M

Uredu kazete da niste, cak i to nije problem, nastavicu vas oslovljavati sa RX, dacu vam svoje misljenje u buducoj temi koja je najavljivana od urednika T6, ako sam dobro razumeo odnosice se na ove nase trenutne “perjanice“ nase LA.

Pa onda slobodno procenite koja su moja misljenja u 2017 na temu “ozbiljne“ avijacije u nasem RV.Trudicu se objasniti tatkticki deo i geopoliticki, nadam se nece biti “km nerazumljivog“ teksta.

V

Sve u svemu bilo je odlično sa smislom i simbolikom kao i govor predsednika , STRIŽI fantastični ,na trenutak bili i nevidljivi .Gosti iz inostranstva i prisustvo ministra odbrane gospodina Šojgu i ODKB nam ulivaju sigurnost i privrženost dva naroda.
Sitna zamerka na g.s.p. mada je to bilo ispeglno odličnim pasuljom.
Sledeči put bi voleo da vidim nove domače proizvodnje G4 (sa jačm motorom) i Orao , mi te projekte imamo i nevidim razloge (sem finansikog) zašto to nebi opet proizvodili .

Odgovori
m

zasto da se ne proizvode ponovo G-4/J-22? odgovorio bih pitanjem, zasto se ne obnovi proizvodnja Zastave 1300. neodgovaraju novom vremenu.

Odgovori
F

Da se nije raspala Juga,i da nije bilo ratova…I G-4 i Orao bi imali normalnu evoluciju (motori,avionika,naoruzanje),a mozda i naslednike.Mozda bi dobili i NA i VNH 90.A ovako su Lasta i Pipistrel velika dostignuca.

m

Opet lupetanje. JF17 je razvoj MIGa-21 aka F7 verzije sa motorima sa MIG29 znaci pimpovana Zastava 1300. Znaci moze i treba sa novim motorima i poboljsanjem konstrukcije. JBt avion ima vec trecu verziju sa AESA radarom i DSI usisnike i pozadi krilca radi stabilnosti kao MIG 21

S

Da li mi se cini ili je leteo samo jedan novi MI17 helikopter?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend