BEG airport status
LYBE 1619:30 Z 220°03KT 170V250 6000 NSC 04/M00 Q1031 NOSIG=
[EKSKLUZIVNO] MUP Crne Gore sutra dobija još jedan avion za gašenje požara AT-802 Novi crnogorski dvosed AT-802 sa privremenom registracijom EC-MRV / Foto: Igor Božinovski

[EKSKLUZIVNO] MUP Crne Gore sutra dobija još jedan avion za gašenje požara AT-802

Avio-helikopterskoj jedinici, Službe zaštite i spasavanja Ministarstva unutrašnjih poslova Crne Gore sutra će na aerodromu Golubovci kod Podgorice biti predat protivpožarni avion Air Tractor AT-802 čija je nabavka realizovana veoma brzo, tender za nabavku novog namenskog aviona Vlada Crne Gore raspisala je 3. aprila ove godine a pristigle ponude otvorene su već 7. maja.

Ovoga puta crnogorskom MUP-u biće isporučen dvosed AT-802 sa standardnim stajnim trapom, fabričkog broja 802-0711, proizveden 2017. godine. Cena aviona, koji je kupljen od jedinog ovlašćenog prodavca i distributera Air Tractor Europe iz Valensije, Španija, koji je zadužen za Evropu, Afriku i Bliski istok, iznosila je 2.346.690 evra uz još 50.000 evra za školovanje dva pilota u ovlašćenoj organizaciji za obuku.

Izgled kokpita najnovijeg AT-802 u floti MUP-a Crne Gore / Foto: Igor Božinovski

To će biti četvrti avion tog tipa koji je Crna Gora nabavila od kojih su dva isporučena 2009. a treći krajem 2016. Jedan avion izgubljen je u udesu 21. jula 2015. Najnoviji primerak biće veoma slično opremljen kao i avion koji je stigao 2016. godine, između ostalog imaće i Fire Retardant Delivery System (FRDS) II generacije.

Interesantno da je u tenderskoj dokumentaciji navedeno da garantni rok mora biti u skladu sa standardima proizvođača ali i da mora biti minimalno godinu dana. Definisano je da ponuđač garantuje da će se za vreme trajanja garantnog roka, odazvati u roku od 24 sata od prijave neispravnosti i otkloniti neispravnosti u roku ne dužem od 15 dana od prijave neispravnosti, za neispravnosti za koje se utvrdi da su posedica greške proizvođača.

Komentari

N

Odličan avion, a sviđa mi se i onaj sa plovcima koji tankuje vodu sa površine reka i jezera. Da li je možda u perspektivi da Srbija nabavi takav avion ili su neki drugi planovi. Ipak ga imaju svi u okruženji HR,CG,MK.

Odgovori
G

Odlicna vest. Sa ovim ludim vremenskim prilikama, trebace sto vise ovakvih letelica. Jos kad bi bilo za Kanadere…

Odgovori
M

Hm… Dobar za temeljnu obuku i izviđanje… Nema mogucnosti nadopune kao fire boss na moru, jezerima i sl.! Steta

Odgovori
D

To je stvar izbora – postoji i AT-802 (dvosed) na plovke, koji moze puniti vodu na moru, jezerima itd. ali Crna Gora je opet odabrala avion na tockovima – svi su crnogorski avioni na tockovima.

M

To ti je AT-802F! Znam zato i velim… Steta sto ga nisu uzeli! Iako za Crnogorsku obalu bolje bi bilo helikopteri kao Skycrane ili Kamov

M

Kanader su trenutno vise ne proizvodi…. Mozda u buducnosti u planu je novi model cl515 ako bude dovoljno zainteresiranih!

Odgovori
Z

Na zalost zbog manjka interesa proizvodnja je obustavljena i Bombardier je prodao Viking Air-u licence za 215 i 415.

Postoje planovi, ako bude zainteresovanih da se obnovi proizvodnja u Calgary-u umesto Nort Bay-a, ali za sada je sve na papiru.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

AL-41F1 na: [POSLEDNJA VEST] Vučić: Helikopterska jedinica MUP-a Srbije dobija tri Erbasova helikoptera H215 Super Puma

@Direktor Ili ja ne znam da citam ovu listu(moguce) ili Mi-17 od 2017. ima EASA sertifikat? https://www.easa.europa.eu/download/typerating-lists/EASA-T_R_List_Helicopter.pdf a koliko ovde pise https://www.easa.europa.eu/easa-and-you/international-cooperation/easa-by-country?easa_relationship%5B0%5D=field_easa_country_mbmo_target_id mi uopste nismo EASA "member state" i ne podlezemo njihovim pravilima, posto sigurno helikopter policije ne planiramo koristiti na terotiriji EU. Mi-17 u civilne svrhe koristi 15 zemalja, to nije malo.

16. Feb 2019.Pogledaj

Spectator na: [POSLEDNJA VEST] Er Srbijin A330 dobio novu šemu bojenja – reklamu „Serbia Creates“ Vlade Srbije

Pantelija trebalo je na ruskoj cirilici I ruskom jeziku da orgazmiras bosanche?

16. Feb 2019.Pogledaj

Blagoje Krstic na: [POSLEDNJA VEST] Er Srbijin A330 dobio novu šemu bojenja – reklamu „Serbia Creates“ Vlade Srbije

Al se skupila negativna energija jedno cudo. Dal je ostalo u Srbiji bar malo pozitivne energije? Dobro je da se radio na nesto, a kritika je uvek dobro doshla, ali ovi komentari to je jedno cudo negativnosti malicioznosti prezira... Pozdrav iz Majedonije

16. Feb 2019.Pogledaj

Send this to a friend