BEG airport status
LYBE 1320:30 Z 000°00KT CAVOK 09/05 Q1027 NOSIG=
[EKSKLUZIVNO] MUP Crne Gore sutra dobija još jedan avion za gašenje požara AT-802 Novi crnogorski dvosed AT-802 sa privremenom registracijom EC-MRV / Foto: Igor Božinovski

[EKSKLUZIVNO] MUP Crne Gore sutra dobija još jedan avion za gašenje požara AT-802

Avio-helikopterskoj jedinici, Službe zaštite i spasavanja Ministarstva unutrašnjih poslova Crne Gore sutra će na aerodromu Golubovci kod Podgorice biti predat protivpožarni avion Air Tractor AT-802 čija je nabavka realizovana veoma brzo, tender za nabavku novog namenskog aviona Vlada Crne Gore raspisala je 3. aprila ove godine a pristigle ponude otvorene su već 7. maja.

Ovoga puta crnogorskom MUP-u biće isporučen dvosed AT-802 sa standardnim stajnim trapom, fabričkog broja 802-0711, proizveden 2017. godine. Cena aviona, koji je kupljen od jedinog ovlašćenog prodavca i distributera Air Tractor Europe iz Valensije, Španija, koji je zadužen za Evropu, Afriku i Bliski istok, iznosila je 2.346.690 evra uz još 50.000 evra za školovanje dva pilota u ovlašćenoj organizaciji za obuku.

Izgled kokpita najnovijeg AT-802 u floti MUP-a Crne Gore / Foto: Igor Božinovski

To će biti četvrti avion tog tipa koji je Crna Gora nabavila od kojih su dva isporučena 2009. a treći krajem 2016. Jedan avion izgubljen je u udesu 21. jula 2015. Najnoviji primerak biće veoma slično opremljen kao i avion koji je stigao 2016. godine, između ostalog imaće i Fire Retardant Delivery System (FRDS) II generacije.

Interesantno da je u tenderskoj dokumentaciji navedeno da garantni rok mora biti u skladu sa standardima proizvođača ali i da mora biti minimalno godinu dana. Definisano je da ponuđač garantuje da će se za vreme trajanja garantnog roka, odazvati u roku od 24 sata od prijave neispravnosti i otkloniti neispravnosti u roku ne dužem od 15 dana od prijave neispravnosti, za neispravnosti za koje se utvrdi da su posedica greške proizvođača.

Komentari

M

Kanader su trenutno vise ne proizvodi…. Mozda u buducnosti u planu je novi model cl515 ako bude dovoljno zainteresiranih!

Odgovori
Z

Na zalost zbog manjka interesa proizvodnja je obustavljena i Bombardier je prodao Viking Air-u licence za 215 i 415.

Postoje planovi, ako bude zainteresovanih da se obnovi proizvodnja u Calgary-u umesto Nort Bay-a, ali za sada je sve na papiru.

M

Hm… Dobar za temeljnu obuku i izviđanje… Nema mogucnosti nadopune kao fire boss na moru, jezerima i sl.! Steta

Odgovori
D

To je stvar izbora – postoji i AT-802 (dvosed) na plovke, koji moze puniti vodu na moru, jezerima itd. ali Crna Gora je opet odabrala avion na tockovima – svi su crnogorski avioni na tockovima.

M

To ti je AT-802F! Znam zato i velim… Steta sto ga nisu uzeli! Iako za Crnogorsku obalu bolje bi bilo helikopteri kao Skycrane ili Kamov

G

Odlicna vest. Sa ovim ludim vremenskim prilikama, trebace sto vise ovakvih letelica. Jos kad bi bilo za Kanadere…

Odgovori
N

Odličan avion, a sviđa mi se i onaj sa plovcima koji tankuje vodu sa površine reka i jezera. Da li je možda u perspektivi da Srbija nabavi takav avion ili su neki drugi planovi. Ipak ga imaju svi u okruženji HR,CG,MK.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [REPORTAŽA] “Vek pobednika 1918-2018“: Osmorka MiG-ova 29, siloviti Orlovi, baražna vatra “Ognjeva“ i neobičan završni scenario

У РС има 7 једноседа Ј-22 од чега чак 5 форсажних. Пре десетак година Србија је покушала да их добије али други ентитет БиХ то није дозволио.

13. Nov 2018.Pogledaj

Vladimir na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Adria u ozbiljnim problemima

Alene, Sećaš li se naše prepiske sa početka ove godine inicirane pitanjem jednog od sagovornika da svako od nas napiše šta će se desiti u 2018? Nadovezujući se na tu prepisku toplo preporučujem da obratiš pažnju na dešavanje, sada na kraju 2018 i budućim dešavanjima u 2019. Posebno prati dešavanja u i oko Ryanair-a. Ono…

13. Nov 2018.Pogledaj

Banja Luka na: [REPORTAŽA] “Vek pobednika 1918-2018“: Osmorka MiG-ova 29, siloviti Orlovi, baražna vatra “Ognjeva“ i neobičan završni scenario

@Luka Banja Vjerovatno nije. Teško da je negdje u svjetu to mogao vidjeti- jer su ta dvojica likova iz crtanog jedini ministri odbrane koji to praktikuju, ok? To nigdje u svjetu ne postoji osim kod njih dvojice i smješno je sa razlogom. Pozivam te da nađeš fotografiju još nekog ministra odbrane na svjetu u polu-uniforma-…

13. Nov 2018.Pogledaj

Nikola na: [REPORTAŽA] “Vek pobednika 1918-2018“: Osmorka MiG-ova 29, siloviti Orlovi, baražna vatra “Ognjeva“ i neobičan završni scenario

@Живојин,, I u Republici Srpskoj postoji nekoliko Orlova, ne bi me cudilo da u skorije vreme ( pokusaja je bilo i ranije) i ti Orlovi zavrse kod nas.

13. Nov 2018.Pogledaj

Tvrtko na: Predsednik Vučić: Kupujemo borbene bespilotne letelice iz Kine, 3 jurišna helikoptera Mi-35; Pričaću sa Makronom o Mistralu

zdravko A s kime planiras sukob? Mozda bi ti trebao neki recni, ako ne morski nosac aviona kako si poceo...

13. Nov 2018.Pogledaj

Send this to a friend