BEG airport status
Ministarka Mihajlović: „Morava“ postaje mešoviti aerodrom, Budući operater preduzeće „Aerodromi Srbije“ Preduzeće "Aerodromi Srbije" u prvoj godini nakon osnivanja bez poslovnih aktivnosti

Ministarka Mihajlović: „Morava“ postaje mešoviti aerodrom, Budući operater preduzeće „Aerodromi Srbije“

Ministarka Zorana Mihajlović juče je na konferenciji u Čačku, između ostalog, govorila i o planovima za dalji razvoj aerodroma Morava.

Kako je tom prilikom objasnila, prema zaključku Vlade Srbije od pretprošle godine aerodrom Morava bi trebalo da postane vojno-civilni aerodrom:

– Mi sada očekujemo rešenje od Ministarstva odbrane kako bismo konačno u narednim mesecima mogli da kažemo da to jeste mešoviti aerodrom. To se dosta odužilo, ne znam zašto, čini mi se da je tu možda bilo u prethodnom periodu dosta zahteva od Ministarstva odbrane, šta je sve potrebno da se dodatno plati u smislu same piste ili šta je već sve potrebno dodatno Ministarstvu odbrane platiti u odnosu na ono što je Ministarstvo odbrane u prethodnom periodu ulagalo. –

Prema njenim rečima, status aerodroma biće rešen u narednih nekoliko meseci nakon čega će se definisati i konkretizovati dalji plan razvoja:

– Nakon toga (kad aerodrom postane meštovit) ćemo zajedno sesti sa lokalnim samoupravama i napraviti zajedničke planove, okvire već imamo, u šta se tačno ulaže kada govorimo o aerodromu Morava i napraviti određene projekcije putničkog i teretnog saobraćaja. Vrlo je važan kargo, to je ono što u stvari očekuju i Kraljevo i Čačak i uopšte ovaj kraj i nama je u interesu da ovaj aerodrom i dalje razvijamo. Operater za ovaj aerodrom kada on postane meštovit biće preduzeće Aerodromi Srbije. –

Da li će „Aerodromi Srbije“ početi sa ostvarivanjem svog prvog planiranog zadatka?

„Aerodromi Srbije“ neaktivni

Preduzeće „Aerodromi Srbije“ koje bi, prema čima ministarke Mihajlović, trebalo da ubuduće upravlja aerodromom Morava osnovano je 2. februara 2016. godine. Tada je rečeno da će prvi zadatak novog preduzeća biti uspostavljanje civilnog vazdušnog saobraćaja na Aerodromu Morava, ali data i predviđanja i najave prvih redovnih letova.

Međutim, nakon osnivanja i regulisanja pravnog statusa u Agenciji za privredne registre (APR) preduzeće nije poslovalo. Kako stoji u godišnjem finansijskom izveštaju za 2016. godinu objavljenom na sajtu APR-a, „Aerodromi Srbije“ u toj poslovnoj godini „nisu imali poslovnih događaja, a u poslovnim knjigama nisu imali podatke o imovini i obavezama“.

Godišnji finansijski izveštaj za 2017. godinu utvrđuje gubitak preduzeća u iznosu od 4.500 dinara, pri čemu se u Odluci o pokriću gubitka prema tom finansijskom izveštaju navodi da će se utvrđeni gubitak „pokriti iz neraspoređene dobiti u budućem vremenskom periodu“.

Podsetimo, početkom godine ministarka Mihajlović je na pitanje Tango Sixa kako će nakon davanja „Nikole Tesle“ pod koncesiju funkcionisati to preduzeće odgovorila da će ono svakako nastaviti sa radom i da će se i kroz njega nastaviti dalji razvoj ostalih malih aerodroma.

Takođe, na jednom od panela na ovogodišnjem Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope bilo je reči o razvoju i funkcionisanju malih aerodroma. Tom prilikom, Mihajlo Jović iz Poslovne zajednice Čačka govorio je o trenutnoj situaciji aerodroma Morava i naglasio da problemi pri realizaciji projekta tog aerodroma postoje, ali da ne treba da predstavljaju kočnicu i dodao da postoji spremnost Čačka, Kraljeva i Novog Pazara da taj projekat finansiraju.

Komentari

d

„Nista nam ne treba, sve ste nam obecali!“ NArod

Odgovori
B

У Београду сам заднји пут био за Крсну Славу у новембру 2016 године. Тада нисам видео ни један јавни WC, наравно нисам трчао по парковима. Нисам чак био у траганју за неваспитаним грађанима, вероватно дошлих из Тунгузије или Пиносаве. Ове је била реч о томе да неком треба аеродром, али нема апсолутно привредну подлогу зато, као и манјак знања о авиосабраћају уопште, почевши од “ стручнјака “ који се овде дописују као и оних још већих из владе. ИДИОТ није за мене проблем, проблем би мио био када морао да зивим заједно са Вама у једној држави, и недај Боже у једном граду. За многе вас тамо постоји једна рец која је такореци непознаница: васпитанје. Ciao!

Odgovori
C

Lepo da ne moze biti lepse. A gde je u svoj toj prici Vojvodina?
Zasto ne Ecka za low cost i cargo? Do BG, 70 km, NS 45 km. Prvi grad 2 miliona, drugi 350 hiljada. A ima I banja Rusanda u blizini, lovista i jos sto sta nesta.
A da, sad koncesija ogranicava razvoj ovog aerodroma, nije profitabilno zato sto se nalazi blizu BG, ovi sto lete sa Ecke ne zele da im se tamo bilo ko mesa u poso itd itd.
Vojvodina je uvek bila krava muzara. Ne bih dalje da ne odem predaleko. Samo nemoj da se neko zapita sta nas to snadje kad dodje racun da se svede, ono ko je sta popio i pojeo u kafanici kod vaskolikih vlastodrzaca.

Odgovori
B

“ Ali sve ucinjeno negirati je glupo i neproduktivno „,Prvo, imamo razlcita vaspitanja, ja ne bih nikada nepoznatoj osobi rekao da prica ili pise gluposti. Drugo naleteo sam sasvim slucajno na ovaj “ sajt „, i bio sam dosta iznenadjen o sadrzaju i razmeni misljenja. Da ja Imam averziju prema srpskim vladama od 1945 godine do danas, i ta averzija se stalno povecava. Vidite imali smo jednog hajduka u nasoj porodici, davno koji se borio protiv Turaka, verovatno ste culi za njega, ali to nije vazno. Sve sto su nasi preci i nasi stari ucinili za Srbiju to su bivsi i sadasnji mangupi prodali,poklonili, zatvorili, razbili, a imaju kobojagi neke skole. Sve sto ste naveli vazi za jednu normalnu pravnu drzavu koja poseduje privredu. Srbija nema nista, Sem Vucica,Dacica i Seselja. Cela industriska proizvodnja je obustavljena, banje su ruglo, o turistima moze u Srbiji samo da se sanja, radio sam na Tom poslu preko 40 godina na najboljem i najacem svetskom trzistu. Treba malo vise realnosti, vidite “ neko “ je doveo FIAT pred par godina, UGOVOR jos niko nije video. JAT je zatvoren jer je ETIHADU bio potreban trojanski konj za EU trziste, a to je postala AIR SERBIA. POosle pretnje nemaöke vlade i EU komisije Etihad se “ uozbiljio“ i posle nesrecne ponude da preuzme 30 % nemake Lufthanse je imao velike Probleme da ostane u Evropi. I zbog Toga je JAT unisten od nasih politikanata. I tako bih mogao do sutra; ali bonbona za kraj; nijedna Vlada nije uspela da sagradi u Beogradu jedan javni WC a priaju o aerodromu. Sta je sa aferom Putnik , opljackali interesenta, etc. Beogradski restorani ne mogu da ponude pravu govedju sniclu, postoji samo junetina, u Skadarliji su mi servirali cevapcice od soje . Zalosno.

Odgovori
T

Samo za idiota svaki park u BGD ima cist i besplatni javni wc.

M

Sto ova plavusa prica nema nikakve veze. Turska je do sada ulozila preko 10miliona evra kako bi se pripremila pista i podgili svi prateci objekti na aerodromu Ladjevci – Morava. Licno sam prisustvovao kada su pare legle na racun i uz dodatna sredstva drzave se krenulo sa rekonstrukcijom . U to ubrajam i produzenje i prosirenje piste. Da ne zaboravite da je jos 2010.godine bilo planirano otvaranje aerodroma za letove a i sama tadasnji predsednik Tadic je sleteo u Ladjevce i obecao da ce vrlo brzo Cargo centar biti izdradjen i dodatna infrastruktura kako bi se mogli primiti avioni low cost kompanija i putnici. Takodje licno sam 2009-2010.god prezentovao socio-ekonomske potencijale Raskog i Moravickog okruga tadasnjem generalstabu VS u kasarni Ribnica i kao najvecu prednost izdvojicu samo tri sledece stvari:
1. oko Aerodroma Ladjevci gravitira preko 500.000 stanovinika u cetiri okruga (Moravicki, Raski, Sumadijski i Rasinski) sa 5 velikih gradova u relativnoj blizni (Cacak – 16km, 127hilj, Kraljevo -15km 125hilj, Kragujevac – 50km 175hilj, Novi Pazar -100km, 100hilj, Krusevac, 65km, 128hilj) sa velikim privrednim potencijalima iz razlictinh delatnosti gde dominiraju masinski, elektri i prehrambeni pogoni. Razvojem cargo centra bi se znatno brze postiglo investiciono ulaganje stranih komanija i plasman proizvoda iz Centralne i Zapadne Srbije na strana trzista.
2. Blizina turistickih i banjskih centara (Kopanik, Goc, Zlatibor, Rudnik, Ovcarsko-Kablaska klisura, itd.) i mnostvo kulturno -istorijskih destinacija u ova 4 okruga koja bi pametnim LAP ili nacionalnim strateskim pristupom privukla veliki broj turista ojacavajuci doprinos u lokalnim sredinama. Pravilnim i pametnim ulaganjima u banjske centre i pomovisanjem lecilista kao health centri revitalizovali bi se centri poput OK banje, Atomske Banje Trepca, Vrnjace Banje, Mataruske Banje,Banje Vrujci, Novopazarske Banje, itd.
3. Blizina mreze autoputeva i magistrala (Beograd-Nis , Beograd-Pozega, Pojate-Preljina). Ovim bi se omogucilo brza dostupnost i prenos sirovina, poluprizvoda i gotovoh proizvoda za investitore koji zele da ulazu u greenfield ili brownfield investiije u ovim regionima. Vecina loklanih samouprva vec imaju popunjenje baze sa lokacijama koje su registrovane , obelzene i spremne za ulaganja.

Medjutim ovo odlaganje konverzije aerodroma iz vojnog u mesoviti vojno-civilni traje vec 8 godina i prepucavanje iskljucivo po politickoj osnovi onemogucava da ova 4 regiona prosperiraju u socio-ekonomskom smislu.

Odgovori
M

Neki pominju banje u Srbiji. O kojim banjama vi pričate. Uporedite banje u Mađarskoj i Sloveniji sa ovim našima. Neše jesu jevtinije ali je nivo usluge i ponuda vrlo skromna.

Odgovori
S

@ Beogradjanin Schwabenländle
Sve sto pitate isto je kao u Nisu. Niski aerodrom je postigao odlicne rezultate. I Morava bi isto. Ni vise ni manje. Pozdrav

Odgovori
M

Megalomanski planovi o višoj kategoriji aerodroma, koji zahtevaju, eksproprijaciju radi produženja piste i proširenja aerodroma je nerealan projekat koji će trajati godinama.
Neki ljudi da smanje svoje fantazije. „Proširenje“ inače neperspektivnog aerodroma je promašaj. Svrha aerodroma = da bi pevač Miroslav Ilić (Šutanovčev tast) avionom odlazio na „tezge“. Ko je „vlasnik“ parcele koja treba da se „otkupi“ može se videti na sajtu Geosrbija.

Odgovori
V

Miroslav Slavuj,

Apsolutno je nepotrebno produžiti i proširiti pistu.

Skoro identičnu dužinu piste ima Aerodrom Carcassone u Francuskoj, pa sleću redovne linije sa B737.

Identičnu širinu piste ima Aerodrom Memmingem u Nemačkoj, pa sleću redovne linije sa B737 i A320.

Nemojte pisati netačne i neproverene informacije. Sve je dostupno javno i piše na više različitih mesta. Manje od pet minuta truda spasava Vas od netačne ili smešne izjave.

B

Pa neće sa A330 na tezgu, za to idu mali avioni…

M

Vladimir,
Parcele za eksproprijaciju u jednoj razmatranoj varijanti su između objekta SMATSA i upravne zgrade civilnog aerodroma i u osi PSS prema Čačku. Tačno i nimalo smešno.

V

Miroslav Slavuj,

Ne bitno je ko je vlasnik parcele, bitno je da nije potrebno produženje piste. Ko želi da uzme pare, znaju i vrapci.

L

-Nema uslove za nocno letenje
-Uska pista (kargo saobracaj???)
–procedure za precizan-instrumentalni prilaz (nema ga ni LYNI)
-Problem sa uskladjivanjem letova sa vojnim letenjem (ima ga i Nis ali u manjem obimu od Ladjevaca)
Uskladjivanje civilnog saobracaja sa PLOS-om.
Mnogo ulaganja,rada i vremena je potrebno da se ovo pokrene.
Sve za par meseci,…

Odgovori
D

Prvo treba da postoji vizija kako koristiti ovaj aerodrome. Privreda je mrtva, tako da su tu male šanse. Od specijalnih letova, leteo je jednom Djoković i nekoliko privrednika iz Nemačke, jako složena birokratska procedura za sletanje, verovatno će biti uprošćeno kada budu upravljali AS. Drugo, teretni letovi sa poljoprivrednim proizvodima. Ima smisla ali ko ima avion. Gde je na primer sada BK grupa. Oni su nekada znali da iznamljuju avione na istoku. Treće, čarteri pre svega iz Rusije, za srpske banje. Tu može da zalegne Gasprom i sa svojim penzionerima i sa svojom kompanijom. Ovo što sam naveo poslednje mislim da je najača šansa da se krene od nule. Er Serbia mi je ovakva kakva je nezamisliva da od nje ima bilo kakve koristi. Ali, i pored svega što sam naveo, važi prethodni komentar koji je dao Vladimir.

Odgovori
B

Sve je vise nego tacno sta ste napisali. Treba samo dodati tri podatka da bi se zavrsila jalova diskusija; 1) koliko stanovnika broji taj predeo u okrugu od 100 km,
2) kolika je prosecna plata u tom okruzju od 100 km.
3) broj preduzeca za industrisku proizvodnju i godisnji obrt, naravno bez poljoprivrede i stocarstva.

D

@ Schwabenländer hajde da vam objasnim par stvari .
1. „Morava“ će biti direktna konkurencija Niškom Aerodrumu.
2. Pošto leži u centru Srbije i na 80km od Zlatibora može biti i Aerodrom sa potencijalno velikim Brojem Čarter Letova i zimi i leti.
3. Cargo će imati i te kakav značaj na moravi Kragujevac je na 80-100km dali treba da pomenem FAS.??
4. Bude li Država imala i malo pameti „Morava“ može biti zlatna koka !
5. Aerodromu “ Morava “ gravitira , u krugu od 100 km preko pola Miliona potencijalnih korisnika Čarter letova .
Nemoj da zaboravimo da region u čijem središtu leži “ MORAVA “ , DAKLE Centralna Srbija beleži ekonomski rast i Banje kao i veći Turistički centri kao što je Zlatibor i posle izgradnje koridora 11 Kopaonik..
Razumem , prateći baše komentare , da imate averziju naspram trenutne vlade i predsednika Države , ali sve učinjeno negirati je glupo i neproduktivno !!

Н

Краљево (један од 10 највећих градова Србије) 15 км, Чачак (исте величине) 25 км, Крагујевац (четврти по величини, Фијат и Сименс од јесени) 45 км, Крушевац (исте величине као Краљево и Чачак) 75 км, Ужице (исто као ова три) 80 км, Нови Пазар (исто као ова четири) 100 км.

Значи, само велики градови/општине имају око 900 хиљада људи.

А где су још Трстеник, Брус, Александровац, Врњачка Бања, Рашка, Тутин, Сјеница, Ивањица, Лучани, Горњи Милановац, Пожега, Чајетина, Нова Варош, Пријепоље. Још 400-500 хиљада.

Врњачка Бања (један од три највећа туристичка центра у Србији) 40 км, Копаоник (други од три највећа туристичка центра) 100 км, Златибор (трећи од три највећа туристичка центра) такође 100 км.

Н

Могућност за карго:

Наменска: Први партизан Ужице, Лучани, Слобода Чачак, Петолетка Трстеник, Застава Крагујевац. Београду је од великих ближа само Прва искра Барич, Крушик је на пола пута Сурчин-Лађевци.

Крагујевац ће доласком Сименса постати највећи индустријски центар у Србији. Чачак са Суботицом дели 5. и 6. место као финансијски центар. И остали градови су и после тродеценијског назадовања најразвијенији део републике испод Саве и Дунава.

Шумадија и Западна Србија су и највећи произвођачи воћа код нас, а близина аеродрома пружа шансу да се оно не залеђује, већ расхлађено транспортује у Европу и Русију по далеко вишим ценама.

Све ово износим, не зато да бих конфронтирао Краљево са Нишом (лично сам бесан због онога што напредњачка банда својим незнањем и неспособношћу може зауствити раст Константина Великог, па чак и да доведе до укидања постојећих летова), већ да покажем да има места и за Мораву.

Добитна комбинација није „или Ниш, или Краљево“, већ „и Ниш, и Краљево“. Никако не смемо дозволити да политикантска багра, попут краљевачког градоначелника који ништа до сада није урадио на промоцији Лађеваца, убаци коску раздора. Шест година му нов торањ и завршена станична зграда хватају паучину, а овај зевзек и његови партијски другови из Чачка и Крагујевца – а да не помињем ове из владе – не могу да натерају војску да потпише уговор о мешовитом војно/цивилном аеродрому, лажу да авиони средње величине не могу да слете на постојећу писму и измишљају свакојаке разлоге да се не активира аеродром који је 95 посто спреман за цивилне летове.

V

Citiraću reči mog prijatelja:

„Da ih ne poznajem kao ljude od reči, posle svega što su obećali, pomislio bih da lažu!“

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vladimir na: Miroslav Mišković: Na pokušaju Er Maksija izgubio sam 800.000 evra; Hteli smo da kupimo JAT, bez para poreskih obveznika i nazovemo ga Er Srbija

Drago, Upravo je tako bio zamišljen scenario za Er Maxi i JAT. Samo što je ideja osnivanja Er Maxija bila toliko suluda da nije odmakla od nivoa sulude ideje. Ne zaboravimo da je u toj ideji bilo i preuzimanje Aviogeneksa. Duplo sisanje budžeta Države. Kažem, rasprava o Er Maxiju je bespredmetna.

17. Aug 2018.Pogledaj

Vladimir na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li A380plus stvorio budućnost za superjumbo?

Neće se menjati konfiguracija A380. Ogromna je investicija redizajniranje postojoćeg aviona. Pojaviće se sličan novi dizajn sa dva motora. Ekser u kovčeg za A380. Ustvari već postoje idejni projekti za takav avion i kod Beoinga i kod Busa. Samo da cena izrade takvog aviona dođe u prihvatljive okvire.

17. Aug 2018.Pogledaj

Vladimir na: Jet Airways u problemima

Indija je poznata po špekulacijama na berzi. Može biti da je Jet zaista u go***ma do guše, ali može biti i da se veštački obara vrednost deonica da bi neko treći došao do njih za male pare. Pa onda odjednom, nema više problema. Već viđeno do sada, ne samo u Indiji. Simptomatično je da su…

17. Aug 2018.Pogledaj

Petar na: Vučić: Nastavićemo da ulažemo u razvoj domaćih bespilotnih letelica; Borbene bespilotne letelice iz Kine

@Omnia Poštovani, prvo da kažem da mi je drago da smo se razumeli. Velike sile uvek gledaju isključivo svoje interese. Evo vam primera najnovijeg datuma. Ruski gasovod je preko Grčke, Makedonije i Srbije trebao stići do Mađarske i ostatka Evrope. Rusi su sa svima postigli dogovor koji je bio na opšte dobro kad, eto ti…

17. Aug 2018.Pogledaj

Send this to a friend