BEG airport status
LYBE 1519:30 Z 110°03KT CAVOK 20/11 Q1022 NOSIG=
Miloradović o detaljima nabavke kineskih bespilotnih letelica: Imaćemo bespilotne koje navode druge bespilotne koje dejstvuju po ciljevima Kineske bespilotne letelice koje će Srbija nabaviti već su u naoružanju Kazahstana. Slučajno, predsednik Vučić je zbog putovanja avionom Erbas A319 Er Srbije u Kinu sleteo na punjenje goriva baš u Astanu, njihov glavni grad

Miloradović o detaljima nabavke kineskih bespilotnih letelica: Imaćemo bespilotne koje navode druge bespilotne koje dejstvuju po ciljevima

Nakon jučerašnje ekskluzive „Novosti“ da će Srbija od Kine nabaviti bespilotne i(ili) bespilotne borbene letelice, oglasio se i v.d. pomoćnika ministra odbrane za materijalne resurse dr. Nenad Miloradović sa više detalja o ovom aranžmanu.

Kako prenosi „Tanjug“, Miloradović koji se trenutno nalazi u Kini kao član državne delegacije koju predvodi predsednik Srbije, upotrebio je termin „nabavka“, dakle kupovina. Kako dalje kaže za „Tanjug“ njegov sektor se nakon dužeg istraživanja odlučio za Kineze:

– Radi se nabavci borbenih bespilotnih letelica koje će imati sposobnosti izviđanja, otkrivanja ciljeva danju i noću, gađanja laserski vođenim bombama i raketama. –

Miloradović je takođe izjavio da će ovaj posao imati i svoj segment industrijske saradnje, odnosno kako je on definisao „transfer tehnologije“. Prvi put čujemo da Ministarstvo odbrane planira i izuzetno komplikovane i napredne integracije senzora i sistema koji dejstvuju, u jednoj od varijanti – svi će biti bespilotni:

– U pitanju je i transfer tehnologije za integraciju složenih sistema u naše bespilotne letelice, naše letelice ćemo opremiti optoelektronskim sistemima. Moći će da izviđaju danju i noću, prenose koordinate ciljeva na zemlji, upravljaju artiljerijskom vatrom, navode laserski vođene bombe ili rakete koje će lansirati druge platforme, što zemaljska oruđa artiljerije, što druge bespilotne letelice. – rekao je on.
 

 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Bravo!
👍

Odgovori
D

Narode ovo ispod Žita Kinezi rade ono što Rusi „neće“. Svi ti optoelektronski sistemi , kakvi god bili , nisu isključivo namenjeni za bplove sve to može da se ugradi i u J22 2.0 npr..
Hvala Kinezima

Odgovori
Y

Ma jasno, praktično su formalizovali odbrambeni savez zajedničkom vežbom sa preko 300 000 vojnika…
Nagruvalo bi tenzije da nam Rusi ponude i svoje bespilotne (a imaju i neke preko 20 tona težine), a ove su nam sasvim dovoljne da dodatno poguramo i razvoj sopstvenih…

A

„ispod zita“ znaci nesto drugo, ovo je sve regularno. Sto se tice saradnje sa Rusijom, zar ste vec zaboravili ko nam osavremenjava LA? pa i jurisnu sa Mi-35m. Malo Rusija, malo Kina, malo Z. Evropa(Airbus), malo mi sami…bice to sve na kraju dobro sa tehnicke strane, e sa ove „doktrinalne“, „operativne“ pa i finansijske moramo sami da popravimo, a slabi su izgledi….bar za sada. Sve u svemu raduju nabavke. Do pre koju godinu se pricalo o gasenju RV, a sad nikako

D

Bespilotna letelica koja navodi druge bespilotne letelice, iako zvuči dobro zapravo znači da nisu uspeli dogovoroti sa Kinezima upravljanje preko satelita što je bolja opcija.

Odgovori
Т

Да…да закупимо сателит,
Фенменална опциja нема шта…
идеja мрежно центричног боjишта
полази од размене информациja и
команди до свих платформи, све до
вештачке интелигенциje коja треба
самостално да изведе нападе у роjевима
што смо могли да видимо у нападима
на руске базе у Сириjи

Y

@TV
E, ta veštačka inteligencija u čiji razvoj Ameri ulažu 2 milijarde dolara ozbiljno zabrinjava jer praktično isključuje ljudski faktor, pa ulazimo lagano u scenarija iz Terminatora…
Hardver se razvija mnogo brže nego softver pa je čovek neophodan da upravlja – tako su Iranci hakovali i prizemili neku od najnovijih američkih bespilotnih letelica pre 3-4 godine, ali Ameri ne odustaju i žele da ih učine potpuno autonomnim u kretanju, otkrivanju i izboru ciljeva i njihovoj eliminaciji – bez uticaja ljudskog faktora.
Bespilotne su sjajan resurs – ne samo u vojnoj sferi gde će verovatno moći da se specijalizovanom primenom ušrafe u svaki rod vojske – već i u civilnoj, naučno-istraživačkoj i sl. – što znači više preciznih podataka u realnom vremenu, nova saznanja, pa i nova tržišta i u civilnoj sferi…
Nisam za to da mašinerija za mlevenje mesa radi samostalno dok ne samelje određenu količinu ili sl…

m

Hoće li se ovo proizvesti prije letećih automobila u Srbiji ili kasnije?

Odgovori
m

steta za IAI Heron, ali ok nadlezni izabrali

Odgovori
A

Ne verujem da bi nudili transfer tehnologije, a da nije neki ogroman broj letelica u pitanju, ipak zive od toga. Dok Kina zivi od drugih stvari, ovo im je samo „bonus“. Uveliko rade na pojacavanju geopolitickog uticaja u ovom delu sveta, sto je nama svakako plus i to ogroman, tako da sve u svemu, najbolji moguci izbor su napravili s obzirom sta sve ulazi u igru.
Ali slazem se i da sa Izraelom treba ozbiljno poraditi na saradnji i to bas ozbiljno, ne samo da oni nas vuku za rukav kao do sada.

J

Indija je za novu verziju (IAI Eitan) platila $400 miliona za 10 komada.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pogorsana Osecanja na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

@ BB, Vazi, u pravu si. Ajde onda lepo da otvorimo EASA bazu pitanja i svih 15K+ podelimo lepo ljudima unapred, i svima super. Mislim, zasto bi se uopste zezali sa time ko sta moze/zeli od ucenja. Ko hoce - nek cita i edukuje se, ko nece - neka nauci pitanja i odgovore na pamet,…

15. Sep 2019.Pogledaj

Istočnik na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Razlozi su sledeći: - Deca nisu "radno sposobno stanovništvo", samim tim moraju u školu. DL sistem može da im bude samo način da prate nastavu ako su odsutna iz nekog opravdanog razloga (bolest, boravak u bolnici, ...), ne i zamena za školu. - Kod studenata je složenija situacija. Ako je student zaposlen, uz potvrdu o…

15. Sep 2019.Pogledaj

Istočnik na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

@Pomesana obecanja I redovan direktan rad sa nastavnikom i DL sistem imaju svoje prednosti i mane. Ono što je Delta izostavio po mom mišljenju je to da se ova dva načina međusobno dopunjuju. a i kako je BB rekao, ključ svega je zainteresovanost.

15. Sep 2019.Pogledaj

Sascha410 na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Da se razumijemo ja nikako nisam pobornik ovog vida obrazovanja I ako sam zavrsio na isti nacin ovaj kurs. Mislim da je tradicionalni vid ucenja puno bolji, ali ruku na srce, sta ja o tome znam osim licnog iskustva I subjektivnog misljenja. Cinjenica je da se u zapadnom svijetu ovaj vid obrazovanja koristi dobre tri…

15. Sep 2019.Pogledaj

Nele na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Ja sam ucio isto daljinski. Morao sam jer sam radio a pored toga sam imao i porodicnih obaveza. Svaki dan sam detaljno prelazio gradivo u slobodno vreme. I tako mesecima. Nakon 8 meseci (6 je minumum) sam presao sve i prijavio se za ground school (tih 10 posto). Tada sam upoznao jos desetak kolega od…

15. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend