[ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

4. okt 2024

Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

3. okt 2024

[ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

2. okt 2024

Bugarski predsednik poziva na nabavku dodatnih transportera C-27J Spartan i protivpožarnih Air Tractor AT-802 „Fire Boss“

26. sep 2024

Hrvatska i Francuska planiraju osnivanje centra za obuku pilota borbenih aviona u Puli, Srbija Rafale dočekuje sa zastarelim avionima za obuku

25. sep 2024

Aero-miting Vršac 2024: Šarenilo i optimizam srpskog vazduhoplovstva

24. sep 2024

Miloš Vučević detaljnije o razlozima zbog kojih je Srbija izabrala Rafale a ne ruske, američke i kineske avione

24. sep 2024

[REPORTAŽA] “Zastava 2024“: Skromnije letenje RV i PVO, ponovno preterivanje u broju izložene vojne tehnike

23. sep 2024

[REPORTAŽA] Najzanimljivije premijere sa prikaza “Zastava 2024“: Helikopteri Mi-35P, francuski i kineski osmatrački radari, nova sredstva za raketne sisteme FK-3 i HQ-17, emiratski dronovi kamikaze, artiljerija i oklop

21. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Zvanična potvrda: Srbija će kupiti Rafal F4.1

20. sep 2024

Aero-miting Vršac: Prijava za spotere i detalji letačkog programa

19. sep 2024

[REPORTAŽA] Airpower 2024, aeromiting koji ove godine nije oduševio

19. sep 2024

[ANALIZA] Ima li smisla integrisati rusko naoružanje na srpske Rafale i hoće li ovi avioni zaista biti degradirani u odnosu na sadašnje MiG-ove?

18. sep 2024

Rumuniji odobrena nabavka američkih borbenih aviona F-35

17. sep 2024

[ANALIZA] Rafal dezinformacija: Šta smo sve našli ispod gomile gluposti napisanih o nabavci francuskih borbenih aviona

16. sep 2024

Poljska uskoro povlači Su-22 iz upotrebe, polednji remont aviona tog tipa završen krajem avgusta

12. sep 2024

„Dnevni avaz“: Bosna i Hercegovina nabavlja turske besposadne letelice Bajraktar

12. sep 2024

[ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

11. sep 2024

[POMERENO ZA 20. SEPTEMBAR] Na batajničkom aerodromu u toku pripreme za vojni prikaz sposobnosti “Zastava 2024“

10. sep 2024

Mađarskoj isporučen prvi transportni avion C-390 Millennium

10. sep 2024
[FOTO REPORTAŽA] RIAT 2018: Najveći vojni aeromiting na planeti
Razočaravajući nastup britanskog pilota višenamenskog borbenog aviona Tajfun. Njegov italijanski kolega pokazao je neuporedivo više / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

[FOTO REPORTAŽA] RIAT 2018: Najveći vojni aeromiting na planeti

Aeromiting RIAT (Royal International Air Tatoo), koji se u bazi RAF Ferford (Glosteršir, Velika Britanija) poslednjih godina redovno održava svakog trećeg vikenda meseca jula, predstavlja najveći međunarodni vazduhoplovni događaj u svetu i gotovo nijedan drugi aeromiting se po brojnosti vazduhoplova, njihovoj raznovrsnosti, statičkoj izložbi i letačkom programu ne može meriti sa njim.

Ove godine RIAT je za tri dana posetilo rekordnih 185 hiljada ljudi, bila su prisutna čak 302 vazduhoplova iz 30 zemalja a njegovo održavanje je uveličala i stogodišnjica britanskih vazduhoplovnih snaga odnosno RAF-a.

Na licu mesta bio je i saradnik Tango Six portala, fotograf Branislav Milošević.

Svakog dana letački program je otvarala akro grupa “Red Arrows“ / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Air Tatoo je za mnoge u svetu pa i iz Evrope retka prilika da gotovo sve najsavremenije zapadne vojne avione i helikoptere vide na jednom mestu a takav je slučaj i sa mnogobrojnim oldtajmerima.

Dva zanimljiva mlazna oldtajmera, britanski Vampiri / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Sa druge strane domaćoj publici svakako su najzanimljiviji vazduhoplovi koje retko mogu da vide, pre svega to su avioni i helikopteri sovjetske odnosno ruske proizvodnje ali i oni koji dolaze iz nekih drugih zemalja.

Jedna od zvezda RIAT-a bio je japanski transporter C-2 / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Tako je ove godine jedna od zvezda statičke izložbe bio transportni avion Kawasaki C-2 japanske proizvodnje sa oznakama japanskih vazduhoplovnih snaga. Mnogima je podjednako zanimljiv bio, moglo bi se slobodno reći oldtajmer, laki transporter An-2 koji još uvek aktivno leti u RV Estonije.

Oldtajmer: estonski vojni An-2 / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Ipak osetio se nedostatak vazduhoplova iz istočne Evrope što je i razumljivo jer su se državama koje tradicionalno šalju svoje letelice na RIAT samo nedelju dana pred početak aeromitinga dogodili udesi, Poljskoj se srušio MiG-29 kojom prilikom je pilot poginuo a Rumuniji se takođe desila katastrofa sa MiG-om 21.

Ukrajinski Su-27P1M / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

To je donekle nadomestilo prisustvo ukrajinskih lovaca Su-27 od kojih je jedan leteo a drugi bio na statici. Međutim, za one koji dobro znaju šta ovim avionom, pa i drugim avionima njegove familije mogu uraditi ruski piloti, nastup Ukrajinaca može biti sasvim prosečan.

Formacija britanskih Tajfuna / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Iz britanskog RAF-a su se potrudili da dostojno obeleže 100 godina postojanja. Ipak, kiša ih je sprečila da prvog dana izvedu veliki defile pa je za vikend publika videla skraćene verzije koje su predstavljale formacije devet Tajfuna u formaciji romb.

Britanski F-35B u lebdenju / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

U istom defileu leteo je i britanski F-35B iz sastava 617. eskadrile čiji je pilot prikazao i atraktivno lebdenje ovim avionom. Letački program otvarali su posade akro-grupe ‘’Red Arrows’’ preletom preko publike uz ispuštanje dimnih tragova u boji zastave Velike Britanije.

Britanski A400M imao je izvanredan letački program / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Pilot RAF-ovog Tajfuna bio je veliko razočarenje (razočarenje je ponovljeno nekoliko dana kasnije u Hrvatskoj) jer se njegovo letenje svelo na svega nekoliko oštrih zaokreta sa motorima kojima je bilo uključeno dodatno sagorevanje. Sa druge strane britanska posada pokazala je iznenađujuću pokretljivost teškog transportera A400M Atlas što je oduševilo publiku.

F-35 Heritage Demo Team plus Spitfajer / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Bilo je i vrlo interesantnih formacija, formiranjem jedne odata je počast čuvenoj eskadrili ‘’Dambusters’’, formaciju je vodila posada bombardera iz Drugog svetskog rata Lancaster koga su pratili po jedan F-35 i Tornado.

Odeljenje Battle of Britain Memorial Flight / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Odeljenje Battle of Britain Memorial Flight imalo je svoj nastup na avionima C-47, Lancaster, Spitfajer i Hariken. Američkom F-35 Heritage Demo Team koga obično čine lovac iz Drugog svetskog rata P-51 ‘’Mustang’’ i borbeni avion 5. generacije F-35A, ovoga puta se zbog obeležavanja 100. godina RAF-a u preletu priključio britanski Spitfajer. Zanimljiv je bio i nastup i mlaznih oldtajmera, u vazduhu su se mogla videti i dva Vampira.

Jedna od glavnih atrakcija na nebu iznad Ferforda bilo je prisustvo američkog strategijskog bombardera B-2 ‘’Spirit of New York’’ koji je u UK došao direktno iz svoje matične baze Vajtman u Misuriju, SAD. U preletu iznad aerodroma društvo su mu pravila dva lovca F-15.

Atraktivna letelica, američki konevrtoplan CV-22B “Osprey“ / Foto: Branislav Milošević, Tango Six
Veliku pažnju na statici privukao je američki strategijski bombarder B-1B / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Amerikanci koji retko gostuju po aeromitinzima u Evropi, naročito u srednjem i istočnom delu kontinenta, bili su sasvim solidno zastupljeni. U vazduhu se mogao videti i njihov konvertoplan CV-22B ‘’Osprey’’ koji je imao dinamičan nastup, dok je centralno mesto na statici dobio strategijski bombarder B-1B koji je stigao umesto najavljenog B-52H.

Italijanska akro-grupa “Frecce tricolori“, po mnogima najbolji na svetu / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Jedno od glavnih razočarenja u letačkom programu bio je nastup posade italijanskog transportera C-27J ‘’Spartan’’ koja ovoga puta nije radila uzbudljive i neobične manevre za ovu klasu aviona – valjak, petlju i letenje ‘’na nož’’. Međutim, obraz RV Italije osvetlao je pilot EF-2000 koji je za razliku od svog britanskog kolege, izvukao maksimum iz svog aviona. Takođe, odličan nastup na koji je publika već naviknuta, imala je italijanska akro-grupa ‘’Frecce Tricolori’’ koja je i nagrađena.

Francuski demo team Couteau Delta / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Vrlo lep i zanimljivi letački program sa mnoštvom taktičkih manevara i zbijenim formacijama imao je francuski Couteau Delta team na dva Mirage-2000D.

Pilot francuskog Rafala C u specijalnoj šemi farbanja izveo je solo program / Foto: Branislav Milošević, Tango Six
Dva francuska Rafala M prikazala su između ostalog i blisku manevarsku vazdušnu borbu / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Francuzi su poslali i specijalno ofarbani Rafale C koji je imao solo program dok su dva mornarička Rafala M simulirala operacije na nosaču aviona kao i blisku manevarsku vazdušnu borbu.

Miljenik publike, pilot belgijskog F-16 / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Veoma zastupljeni kako na zemlji tako i u vazduhu bili su borbeni avioni F-16 i F/A-18. Standardno dobri i atraktivni bili su demo timovi na F-16 iz Poljske, Grčke, Belgije i Turske. Poljski pilot pokazao je za ovaj tip aviona neobično kratko sletanje uz primenu kočećeg padobrana, Belgijanac je bio miljenik publike a za mnoge je spektakularan bio Solo Turk.

Švajcarska formacija, akro grupa na avionima PC-7 u društvu F/A-18 / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Švajcarski F/A-18 leteo je osim u solo nastupu i u formaciji sa akro-grupom PC-7 team, finski pilot Horneta je prvog dana aeromitinga nagrađen za najbolji displej dok je najinteresntnije izgledao kanadski F/A-18 koji je specijalno ofarban za ovogodišnju letačku sezonu.

Jednu od najzanimljivijih šema farbanja na RIAT-u 2018 imao je kanadski Hornet / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Nastup finskog pilota obilovao je brisanjcima a Kanađanima se desio peh, avion u specijalnoj šemi farvbanja je oštećen pa je u nedelju leteo rezervni standardno ofarbani avion.

Posada britanskog Činuka vozi helikopter po pisti na zadnjim točkovima / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Od helikoptera koji su leteli treba istaći RAF-ov Chinook Display team čija je posada prikazala kretanje helikoptera Chinook po pisti na zadnjim točkovima i već ustaljeno mahanje publici nakon završenog nastupa.

Višenamenski helikopter NH90 RV Finske / Foto:Branislav Milošević, Tango Six
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Gu

A Rusa nema…

Odgovori
Dr

Ne verujem da su ih organizatori mitinga pozvali.

Ir

Kakva je situacija oko odlaska za nas obične smrtnike? Da li postoji bilo kakva organizovana poseta, ili se svako snalazi za sebe? Pretpostavljam da uopšte nije jeftino i da je viza problem. A moje pitanje se odnosi i na aeromitinge u Francuskoj i Rusiji. Jel išao ko? Ja sledeće godine planiram na Airpower u Austriju. To nije bog zna kako teško otići.

Odgovori
Gu

U kom mjestu se odrzava Airpower?Ja sam u Austriji i volio bi to otici pogledati.Tamo mozda dolete Rusi,Austrija nije u Nato-u…

Ž

Airpower se održava u vazduhoplovnoj bazi Zeltweg.

http://www.airpower.gv.at/

Tango Six je bio tamo 2011. i 2016. i smatramod a je to jedan od najboljih aeromitinga u ovom delu Evrope.

https://tangosix.rs/2016/06/09/airpower-2016-vazduhoplovna-predstava-godine/

Du

Slike su FENOMENALNE! Svaka čast fotografu!

Odgovori
Н

Сјајна репортажа. Имам само једно питање : да ли је наше ваздухопловство икада учествовало на РИАТ-у? Под „наше“ мислим на Србију као и на СЦГ , СРЈ и СФРЈ.

Хвала унапред за одговор.

Odgovori
Br

Koliko ja znam, nisu učestvovali, ali uredno ih pozivaju svake godine

Du

Eh kad bi pokazali TR-3B bilo bi super. Inace mlazni avioni su odavno prevazidjena tehnologia.

Odgovori
Kr

C2 kawasaki mi djeluje fenomenalno. Prava je gužva u ponudi srednjih transportnih aviona. Kc-390, c2, a400m,c17… Težak zadatak za airbus. Mislim da će se korisnici a400 svesti na nekoliko europskih zemalja. Kao i EF na kraju krajeva.

Odgovori
Ž

C-17 ипак није средњи већ тешки транспортер.

Mi

Trebali smo mi da im posaljemo koju 29tku…

Odgovori
Ni

Mislis na kamionu radi statickog pokazivanja…..

Mr

Steta sto nema Rusa, Kineza i nas sa mig-21 u defileu sa oldtimerima!

Odgovori
Ba

Dobra reportaža, odlične fotografije, ali nije Gloučesteršajr, izgovara se Glosteršir. Ako mi ne verujete poslušajte na: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f7/En-gloucestershire.ogg

Odgovori
Ž

Хвала на исправци.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor