BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Američki investicioni fond GIP prodaje većinski udeo na Getviku kompaniji Vansi erports Očekuje se da transakcija bude obavljena do sredine naredne godine / Foto: Gatwick Airport

[POSLEDNJA VEST] Američki investicioni fond GIP prodaje većinski udeo na Getviku kompaniji Vansi erports

Američki investicioni fond Global Infrastructure Partners (GIP) prodaće većinski udeo na aerodromu Getvik kompaniji Vansi erports za 3,22 milijarde evra, prenosi Gardijan.

Kako pišu, 2009. godine konzorcijum na čelu sa GIP-om kupio je drugi najveći aerodrom u Velikoj Britaniji, a sada će taj udeo od 50,01% prodati Vansiju, dok će preostalih 49,99% ostati u vlasništvu GIP-a.

Tim povodom, partner GIP-a Majkl Mekgi (Michael McGhee) naglasio je da se očekuje da transakcija bude obavljena do sredine naredne godine zadržavajući dosadašnje više rukovodstvo na svojim trenutnim pozicijama.

Direktor Vansi erportsa Nikolas Notbar (Nicolas Notebaert) objasnio je da će Vansi kao novi industrijski partner Getvika „potpomoći rast avio-saobraćaja, njegovu operativnu efikasnost, kao i iskoristiti svoje iskustvo u razvoju komercijalnih aktivnosti u cilju pobošljanja celokupnog putničkog iskustva.“

Sa poslednjom akvizicijom, Vansi erports će upravljati sa 46 aerodroma u 12 zemalja i opsluživati ukupno 228 miliona putnika godišnje, pri čemu je poslednju koncesiju dobio za Aerodrom Nikola Tesla kojim će upravljati u narednih 25 godina.

O tome kako ce francuski operater upravljati „Nikolom Teslom“, šta se od njega može očekivati i koliko je on za Beograd dobar, analizirali smo krajem januara ove godine.

Takođe, jedan od prvih noviteta nakon preuzimanja „Tesle“ jeste i novi sajt aerodroma koji je juče zvanično pušten u rad.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Bo

Getvik – je li to onaj aerodrom što opslužuje 45 miliona putnika sa jednom pistom…

Odgovori
Al

Da to je Gatwick.

mi

Da li je kada pogledate mapu pored piste umetnuta jos jedna pista ili se meni samo cini?

JU

Nije, ima dve piste, samo ne mogu da se koriste istovremeno, jer su preblizu. Ali, kad je jedna zatvorena, druga radi. To je pandan buduće ‘umetnute’ piste na Tesli.

Naravno, da imaju mogućnosti, imali bi na Getviku verovatno i pet pista, kao što imaju aerodromi slične veličine u SAD. Često previđa razlika između minimalnih i optimalnih uslova za rad: dakle, to što LGW tako radi je iznuđeno, a ne željeno rešenje.

ma

planiraju da tu rezervnu pistu pomere za 12m dalje od 1. pise i da je stave u regularnu upotrebu. verovatno se zato vinci u ukljucio u to kao gradjevinska kompanija…..

Al

Da, umetnuta pista postoji, no ona se koristi samo u slučaju zatvorenosti ili obnove prve. Ne u isto vrijeme.

Najavili su da će 2019. krenuti sa limitiranim operacijama na 2. pisti pod određenim uvjetima. Na pamet mi pada avion koji je na stand by uz pistu i čeka slijetanje aviona na prvoj pisti, pa čim ovaj dotakne pistu, drugi avion izlazi na 2. pistu i postavlja se na poziciju za polijetanje. U momentu kada je 1. avion na prvoj pisti sišao na taxiway ovaj na 2. pisti polijeće. Na taj način bi ubrzali operacije za cca pola minute po avionu, što nije zanemarivo na tolikom broju operacija kroz dan.

Bo

Druga pista na Gatwicku se trenutno ne koristi u redovnoj upotrebi zbog ograničenja koja je nametnuo okrug West Sussex, prema ugovoru od pre tridesetak godina, a pre svega radi kontrole buke i zagadjenja. Ugovor ističe 2019-te godine i otvara mogućnost intenzivnijeg korišćenja postojece umetnute (close parallel) piste, ili čak izgradnju nove (independent parallel). Sve, naravno, zavisi od političke snage igrača u novim pregovorima (a za Vansi se ne bojim). Ono što je, medjutim, zanimljivo za diskusije na ovom portalu je trenutak u kojem druga pista postaje realna i neizbežna potreba – 45 miliona putnika godišnje, koji miliončić gore, dole…

Bo

Alene,
koje je mimimalno rastojanje izmedju dve PSS piste(L,R)?
Smetaju li objekti na Tesli pored“umetnute“ na manje od 50m?

Odgovori
SI

Da bi paralelne piste imale nezavisne operacije mora razmak između njih biti najmanje 760 m. Ispod toga su polunezavisne i zavisne operacije. Recimo max br operacija ja jednoj pss je cca 60( može i koja više), zavisne i poluzavisne od 60-90 a nezavisne oko 120. Takođe nije samo pss ograničavajući faktor već i kl i caa, jer šta ti vrede dve pss ako kl nema kapacitet da progura toliko aviona u jedinico vremena ili ako CAA nije sposobna da donese adekvatne propise koji bi bili “ jači “ od ICAO normi, npr. max broj operacija zahteva razdvajanje od 3 Nm u prilazu i 2,5 Nm u finalu, ili wake turbulence separacija u poletanju da nije dva minuta tj da se ne primenjuje između nekih tipova a/c…. Ukratko, te stvari se ne odnosee na zemlje koje su na nižem stepenu evolucije.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Ciklon na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Ovo što ću sada da napišem nema veze sa ovom temom. Velika Tragedija koja je pogodila Severnu Makedoniju i spremnost R. Srbije da brzo reaguje i pomogne pokazala da je odluka o kupovini novih transportnih aviona opravdana i da baš zbog potencijalno velikih tragedija Srbija treba da pojača svoju flotu upravo sa avionima iz predhodnog…

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Grubo...radi se o naglom pokretu antene nišanskog radara "u stranu i na dole (prema zemlji)" ,a zatim isključenje zračenja nišanskog radara. Ukoliko je ovo urađeno "na vreme", postoje dobre šanse da će protivradarska raketa promašiti cilj, čak i ako je već blizu. Nekada je dovoljno i samo isključiti zračenje, ali ako je protivradarska raketa nešto…

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Lepo je objašnjeno u tekstu. Radar sa zemlje je ranije prestao da prati cilj, jer je na njega ispaljena protivradarska raketa. Tada je raketa izgubila cilj i nastavila svoj let balističkom putanjom i proletela pored avio-cisterni. Raketa se navodi uz pomoć radara sa zemlje, tako što se radarski snop reflektuje od cilja i prima na…

17. Mar 2025.Pogledaj

Batric Vukicevic na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Da li se poklapaju datumi ili cak vremenska minutaza lansiranja KUB-a, sa vremenom uocenim iz tankera? Na osnovu ovoga se sa sigurnoscu moze reci o kojoj se varijanti radi. Pozdrav

17. Mar 2025.Pogledaj