Američki investicioni fond Global Infrastructure Partners (GIP) prodaće većinski udeo na aerodromu Getvik kompaniji Vansi erports za 3,22 milijarde evra, prenosi Gardijan.
Kako pišu, 2009. godine konzorcijum na čelu sa GIP-om kupio je drugi najveći aerodrom u Velikoj Britaniji, a sada će taj udeo od 50,01% prodati Vansiju, dok će preostalih 49,99% ostati u vlasništvu GIP-a.
Tim povodom, partner GIP-a Majkl Mekgi (Michael McGhee) naglasio je da se očekuje da transakcija bude obavljena do sredine naredne godine zadržavajući dosadašnje više rukovodstvo na svojim trenutnim pozicijama.
.@VINCIAirports to acquire the majority shareholding in #London #Gatwick #Airport https://t.co/9uuqpGbrD5 #VINCI
— VINCI (@VINCI) December 27, 2018
Direktor Vansi erportsa Nikolas Notbar (Nicolas Notebaert) objasnio je da će Vansi kao novi industrijski partner Getvika „potpomoći rast avio-saobraćaja, njegovu operativnu efikasnost, kao i iskoristiti svoje iskustvo u razvoju komercijalnih aktivnosti u cilju pobošljanja celokupnog putničkog iskustva.“
Sa poslednjom akvizicijom, Vansi erports će upravljati sa 46 aerodroma u 12 zemalja i opsluživati ukupno 228 miliona putnika godišnje, pri čemu je poslednju koncesiju dobio za Aerodrom Nikola Tesla kojim će upravljati u narednih 25 godina.
O tome kako ce francuski operater upravljati „Nikolom Teslom“, šta se od njega može očekivati i koliko je on za Beograd dobar, analizirali smo krajem januara ove godine.
Takođe, jedan od prvih noviteta nakon preuzimanja „Tesle“ jeste i novi sajt aerodroma koji je juče zvanično pušten u rad.
Boško
Getvik – je li to onaj aerodrom što opslužuje 45 miliona putnika sa jednom pistom…
Alen Šćuric Purger
Da to je Gatwick.
mile
Da li je kada pogledate mapu pored piste umetnuta jos jedna pista ili se meni samo cini?
JU240
Nije, ima dve piste, samo ne mogu da se koriste istovremeno, jer su preblizu. Ali, kad je jedna zatvorena, druga radi. To je pandan buduće ‘umetnute’ piste na Tesli.
Naravno, da imaju mogućnosti, imali bi na Getviku verovatno i pet pista, kao što imaju aerodromi slične veličine u SAD. Često previđa razlika između minimalnih i optimalnih uslova za rad: dakle, to što LGW tako radi je iznuđeno, a ne željeno rešenje.
marko
planiraju da tu rezervnu pistu pomere za 12m dalje od 1. pise i da je stave u regularnu upotrebu. verovatno se zato vinci u ukljucio u to kao gradjevinska kompanija…..
Alen Šćuric Purger
Da, umetnuta pista postoji, no ona se koristi samo u slučaju zatvorenosti ili obnove prve. Ne u isto vrijeme.
Najavili su da će 2019. krenuti sa limitiranim operacijama na 2. pisti pod određenim uvjetima. Na pamet mi pada avion koji je na stand by uz pistu i čeka slijetanje aviona na prvoj pisti, pa čim ovaj dotakne pistu, drugi avion izlazi na 2. pistu i postavlja se na poziciju za polijetanje. U momentu kada je 1. avion na prvoj pisti sišao na taxiway ovaj na 2. pisti polijeće. Na taj način bi ubrzali operacije za cca pola minute po avionu, što nije zanemarivo na tolikom broju operacija kroz dan.
Boško
Druga pista na Gatwicku se trenutno ne koristi u redovnoj upotrebi zbog ograničenja koja je nametnuo okrug West Sussex, prema ugovoru od pre tridesetak godina, a pre svega radi kontrole buke i zagadjenja. Ugovor ističe 2019-te godine i otvara mogućnost intenzivnijeg korišćenja postojece umetnute (close parallel) piste, ili čak izgradnju nove (independent parallel). Sve, naravno, zavisi od političke snage igrača u novim pregovorima (a za Vansi se ne bojim). Ono što je, medjutim, zanimljivo za diskusije na ovom portalu je trenutak u kojem druga pista postaje realna i neizbežna potreba – 45 miliona putnika godišnje, koji miliončić gore, dole…
Bojan
Alene,
koje je mimimalno rastojanje izmedju dve PSS piste(L,R)?
Smetaju li objekti na Tesli pored“umetnute“ na manje od 50m?
SINGAPURCANAC
Da bi paralelne piste imale nezavisne operacije mora razmak između njih biti najmanje 760 m. Ispod toga su polunezavisne i zavisne operacije. Recimo max br operacija ja jednoj pss je cca 60( može i koja više), zavisne i poluzavisne od 60-90 a nezavisne oko 120. Takođe nije samo pss ograničavajući faktor već i kl i caa, jer šta ti vrede dve pss ako kl nema kapacitet da progura toliko aviona u jedinico vremena ili ako CAA nije sposobna da donese adekvatne propise koji bi bili “ jači “ od ICAO normi, npr. max broj operacija zahteva razdvajanje od 3 Nm u prilazu i 2,5 Nm u finalu, ili wake turbulence separacija u poletanju da nije dva minuta tj da se ne primenjuje između nekih tipova a/c…. Ukratko, te stvari se ne odnosee na zemlje koje su na nižem stepenu evolucije.