BEG airport status
Na Batajnici sutra počinje rusko-srpska vazduhoplovna vežba “BARS-2018“ Donirane 29ke prvi put će leteti na BARS-u / Foto: Žarko Skoko

Na Batajnici sutra počinje rusko-srpska vazduhoplovna vežba “BARS-2018“

Kako je danas saopšteno iz ruskog Ministarstva odbrane, sutra na teritoriji Republike Srbije počinje zajednička rusko-srpska taktička vazduhoplovna vežba “BARS-2018“. Na vežbi će, kao što je to bila praksa i do sada, učestvovati zajedničke posade ruskih Vazdušno-kosmičkih snaga i RV i PVO Vojske Srbije koje će leteti na lovačkim avionima MiG-29 i transportnim višenamenskim helikopterima Mi-8.

Vežba će biti realizovana u periodu od 1. do 5. oktobra i na njoj će biti upotrebljeno do 10 vazduhoplova RV i PVO Vojske Srbije.  U sklopu vežbe, piloti lovačke avijacije izvršavaće zadatke presretanja ciljeva u vazduhu, izvoditi elemente vazdušne borbe, složene manevarske figure i taktičke udare na zemaljske ciljeve. Posade helikoptera uvežbavaće desantiranja kao i traganje i spasavanje – navodi se u saopštenju Ministarstva odbrane Rusije.

Posade helikoptera uvežbavaće desantiranja i traganje i spasavanje / Foto: Igor Salinger, Ministarstvo odbrane

Zajednička vazduhoplovna vežba BARS (Братство Авиаторов России и Сербии) je sada već tradicionalna vežba koja je, počevši od 2015. izvođena svake godine. Ovo će biti četvrti BARS a do sada je gostovanje bilo naizmenično, prva vežba BARS-2015. održana je u Ruskoj Federaciji, potom su 2016. Rusi gostovali u Srbiji da bi prošle godine srpski piloti ponovo leteli iznad Rusije.

Ovakve aktivnosti bile su vrlo korisne za pilote RV i PVO Vojske Srbije s obzirom da su proteklih godina na vežbama BARS imali veliku priliku za usavršavanje, mnogo toga je naučeno od iskusnijih ruskih kolega i time je znatno podignut nivo obučenosti. Uglavnom su na uvežbavanjima učestvovale zajedničke rusko-srpske posade na vazduhoplovima koji se nalaze u upotrebi vojnih avijacija obe države.

Na lovačkim avionima MiG-29 (u Rusiji gotovo samo na dvosedima) obično su izvođeni razni složeni letački zadaci, različiti elementi borbenih dejstava kako na ciljeve u vazduhu, tako i na zemlji ponekad i uz primenu ubojnih sredstava. Posade srednjih višenamenskih transportnih helikoptera Mi-8 (Mi-17) uvežbavale su vatrena dejstva po ciljevima na zemlji, traganje i spasavanje (TiS), borbenog TiS kao i desantiranja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Jo

Sjajna stvar za nase RV prvo vezba sa Rumunima pa Rusima. Raduje me sto je bars postao tradicijonalan, mada pretpostavljam da je za nase pilote veca korist kada je vezba u RF zbog veceg broja raspolozivih vazduhoplova i svakako terena koji pruza mnogo vece mogucnosti za razna uvezbavanja.

Odgovori
Al

Ja nisam avijaticar niti uopste iman veze sa avionima,ali sam ljubitelj,i posto nema teme o ovome sto pisem moram ovako,oprostite mi unapred,dakle,u jednoj od prica Suada Hamzica americki pilot ga pita“dali vi stvarno letite iznad mora sa jednomotorcima,to je veliki rizik“,pretpostavljam da je mislio na otkazivanje motora a nedostatak drugog je nemogucnost doleta do neke piste,a potraga ta pilotom na moru nocna mora.Nadam se da sam dobro zakljucio.E sad,ako je to zaista tako,zasto onda buducnost americke avijacije,f 35 ,je konstruisan sa samo jednim motorom,zar to nije rizican poduhvat koji podrazumeva obavezan gubitak aviona j slucaju otkaza motora,svi drugi koncepti novih aviona su dvomotorci.Moze li neko struzan malo da mi pomogne oko ove dileme…..hvala tango six,odlicni ste

Iv

@Aleksandar
Odgovor laika je da za to postoji više razloga.

1. Kao što je i u istoj priči navedeno, motori su značajno napredovali od tada i dosta su pouzdaniji. Avioni imaju i veći nalet nego ranije pa je manja i šansa da se „zaglave“ iznad vode.
2. Dva motora znače i manje mesta i teži avion. Konkretno, F-35 koristi stealth tehnologiju što znači da oružje drži u trupu (može i na krilima ali to značajno degradira „nevidljivost“). Moralo je da se štedi na mestu i težini. Ipak, i sa jednim motorom on ima mogućnost superkrstarenja (nadzvučno krstarenje).
3. Takođe, F-35 je višenamenski avion, nije čistokrvni presretač, te se i ne očekuje da bude dugo u vazduhu (kao F-15 ili Su-27), da izvodi manevre bliske borbe (tzv. dogfight) niti da „ide daleko“ i dejstvuje.
4. Razvojem modernih (protivavionskih i radarskih) sistema, smanjuje se i potreba da se patrolira iznad mora u istoj meri kao i ranije.
5. SAR je dosta napredovao od Suadovog vremena.
6. Čitav koncept vazdušnog ratovanja se menja u smeru napada velikim brojem krstarećih raketa (zašto rizikovati četiri F-35 i četiri pilota na napad na npr. S-300 ako se isti sistem može zatrpati „jeftinim“ stand-off bombama ili krstarećim raketama) a dronovi su preuzeli veliki deo preciznih napada za koje su ranije korišćeni avioni. Znači, težište se pomera ka bespilotnim letelicama i raketama.

Ovo su moja laička razmišljanja, bilo bi lepo ako bi i neko stručniji dao komentar.

Što se BARS-a tiče, sjajna stvar za naše pilote i lepa prilika da se još malo „razgaze“ novi avioni.

Ж

Мислим да су у америчкој Морнарици мало скептични поводом Ф-35Ц и његових могућности, и волели би да дбоју нешто боље. Постоје разраде пројекта двомоторног борбеног авиона 6. генерације који би заменио Супер Хорнет.

Т

Да не буде забуне Живоjине таj нови авион мења Ф18E/Ф, преостале дино-
сауре у новом стелт јату, јер је посто-
јала одавно теорија да нису никад до-
расли томкетима како по квалитету
наоружања тако и маневра, значи њих
512. Сад ових преосталих 267 метузале-
ма Ф18А-Д мења у комбинованој улози
(демонстрације моћи) са чуданцетом
званим Ф35Ц😱. Гроулер ће можда још и најдуже опстати (заменио је препотоп-ског проулера) све дотле док опрема за ометање не буде тако минијатурна да може да стане у просечан авион е сад можда баш тај 6. генерације

Po

Kakve su mogućnosti MiG-29UB tj. dvoseda za napad na zemaljske ciljeve, šta ima na raspolaganju za to i postoje li opcije za modernizaciju u tom smislu bez ugradnje radara u nos? Da li je to negde rađeno? Hvala unapred i pozdrav.

Odgovori
Ж

Dvosed kao i jednosed može dejtvovati različitim vrstama nevođenih bombi i nevođenim raketnim zrnima. Kod nas su to S-8 kalibra 80 mm.

O modernizaciji pročitajte u našem tekstu.

https://tangosix.rs/2017/22/02/sve-varijante-moguce-modernizacije-srpskih-mig-ova-29/

Po

To bi dakle bio MiG-29UBT, sa avionikom SMT-a, prava modernizacija od koristi.
Takvih 4-5 aviona bi bilo veoma korisno i za obuku.
Odlican tekst, hvala!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj