BEG airport status
LYBE 2112:30 Z VRB°01KT CAVOK 26/10 Q1022 NOSIG=
Republika Srpska odustala od prodaje Gazela Helikopterskog servisa Gazele ipak ostaju u Helikopterskom servisu Republike Srpske? / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Republika Srpska odustala od prodaje Gazela Helikopterskog servisa

Kako je juče izvestio poslovni portal CAPITAL, Vlada Republike Srpske povukla je saglasnost koju je još aprila ove godine dala Helikopterskom servisu RS za prodaju pet helikoptera.

Odluka je povučena pre nekoliko dana a u odluci o tome nisu obrazloženi razlozi odustanjanja od ovog posla.

Helikopteri Gazela, stari između 31 i 38 godina, trebali su biti prodati zbog starosti, istrošenosti, kvarova, nesiplativosti održavanja i nemogućnosti nabavke rezervnih delova.

Helikopterski servis RS trenutno aktivno koristi dva helikoptera, jedan Bell 206B Jet Ranger III proizveden daleke 1980. godine i najnoviji AgustaWestland AW119 Koala nabavljen 2018. godine za 4,76 miliona evra.

U toku je proces nabavke novih helikoptera. Septembra prošle godine Tango Six je saznao da će se za Helikopterski servis najverovatnije nabaviti još jedna Koala, dok smo takođe na ovogodišnjem Buržeu došli do informacije da se za policiju Republike Srpske najverovatnije kupiti ruski helikopteri Ansat o čemu je pisala i Balkanska bezbednosna mreža.

Komentari

F

Koliko god voljeli vidjeti Gazele na nebu, postavlja se pitanje, ko će letjeti, sad već ozbiljnu flotu od 10 helikoptera (5 Gazela, 3 Ansata i 2 Koale),…naravno, pod uslovom da sve Gazele prođu generalni remont (a vjerovatno i određenu modernizaciju), bez koga zadržavanje ovih helikoptera ipak nema smisla.

Odgovori
B

Pa ako je Airbus dao sertifikat Srbiji za održavanje i remont Gazela, vjerovatno se za prihvatljivu cijenu mogu uredno remontovati ove dvije SA-342 (1988. godište), i vjerovatno probrati bar jedna ova starija SA-341 (1981. godište). Uz takva tri helikoptera, sa produženim resursom, i 3 Ansata, MUP RS bi imao respektabilnu flotu. Ali da, opet se postavlja pitanje letačkog kadra.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Aleksandar na: Objavljen tender za linije od javnog značaja sa aerodroma Morava do Beča i Soluna: Izdvojeno 5,7 miliona evra za avion od minimum 70 sedišta

Znaci opet namesten konkurs za AirSerbia, kao i za Nis. Dobra ideja za pumpanje para, pa ce opet da kazu kako je profitabilna kompanija. Sramota!

21. Oct 2019.Pogledaj

Racunovodja na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako LOT može, a kompanije regije ne mogu?

Alene upravo ste potvrdili da nemate nikakvo racunovodstveno obrazovanje, iskustvo i sertifikate. Zato su vase finansijske analize pogresne. Drzite se avio tehnike a revizorske analize prepustite profesionalcima. Ovim završavamo ovu i svaku dalju komunikaciju.

21. Oct 2019.Pogledaj

Zt777 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako LOT može, a kompanije regije ne mogu?

Gospodine MJ Kapa dole!!! Iliti što bi rekao Mija Aleksić u Maratoncima: "E tako se to radi!"

21. Oct 2019.Pogledaj

Send this to a friend