BEG airport status
Republika Srpska odustala od prodaje Gazela Helikopterskog servisa Gazele ipak ostaju u Helikopterskom servisu Republike Srpske? / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Republika Srpska odustala od prodaje Gazela Helikopterskog servisa

Kako je juče izvestio poslovni portal CAPITAL, Vlada Republike Srpske povukla je saglasnost koju je još aprila ove godine dala Helikopterskom servisu RS za prodaju pet helikoptera.

Odluka je povučena pre nekoliko dana a u odluci o tome nisu obrazloženi razlozi odustanjanja od ovog posla.

Helikopteri Gazela, stari između 31 i 38 godina, trebali su biti prodati zbog starosti, istrošenosti, kvarova, nesiplativosti održavanja i nemogućnosti nabavke rezervnih delova.

Helikopterski servis RS trenutno aktivno koristi dva helikoptera, jedan Bell 206B Jet Ranger III proizveden daleke 1980. godine i najnoviji AgustaWestland AW119 Koala nabavljen 2018. godine za 4,76 miliona evra.

U toku je proces nabavke novih helikoptera. Septembra prošle godine Tango Six je saznao da će se za Helikopterski servis najverovatnije nabaviti još jedna Koala, dok smo takođe na ovogodišnjem Buržeu došli do informacije da se za policiju Republike Srpske najverovatnije kupiti ruski helikopteri Ansat o čemu je pisala i Balkanska bezbednosna mreža.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Fi

Koliko god voljeli vidjeti Gazele na nebu, postavlja se pitanje, ko će letjeti, sad već ozbiljnu flotu od 10 helikoptera (5 Gazela, 3 Ansata i 2 Koale),…naravno, pod uslovom da sve Gazele prođu generalni remont (a vjerovatno i određenu modernizaciju), bez koga zadržavanje ovih helikoptera ipak nema smisla.

Odgovori
BL

Pa ako je Airbus dao sertifikat Srbiji za održavanje i remont Gazela, vjerovatno se za prihvatljivu cijenu mogu uredno remontovati ove dvije SA-342 (1988. godište), i vjerovatno probrati bar jedna ova starija SA-341 (1981. godište). Uz takva tri helikoptera, sa produženim resursom, i 3 Ansata, MUP RS bi imao respektabilnu flotu. Ali da, opet se postavlja pitanje letačkog kadra.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Bole na: Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

u zemlji gde se SMS porukama sakupljaju pare za lečenje mi pričamo o letećim taksijima. zamisli zemlju gde je pšenica 2005 koštala 20 din a prošle godine 19.5. Jel to skok u budućnost ili su budućnost expo i leteći taksiji. to realno zanima 0.1% gradjana Srbije. oni koji ili vole tehnologiju ili baš lepo žive.

28. Apr 2025.Pogledaj

Miloš1977 na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

Tesko ce Francuzi dozvoliti deo proizvodnje Rafala u Indiji, ali Indijci nemaju izbora za novi Palubni lovac bombarder. Rafal im je jedini kandidat jer amerikanac ne dolazi u obzir. A tek im Ameri ne bi dali neku licencu za F-35B ili F-18 :-) Rafal F4 jeste velik skok posle MiG-29K ali i bukvalno 3 puta…

28. Apr 2025.Pogledaj

Milan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Prvenstveno SILA 450/750 Treba domaca avio indistrija da se ozbiljno razvija zato sto imamo potencijala u tome a ne da se daje prvenstvo stranim firmama koje proizvode avione. Misljenja sam da je domace najbolje.

28. Apr 2025.Pogledaj

Bulatovic Nebojsa na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

Branko fantastična analiza i ređanje činjenica. Pogotovo za kapacitete proizvodnje i produkcije sofisticiranih sredstava vojne tehnologije Mnogoljudna zemlja je spremna da obezbedi i dovoljan broj pilota za ovoliku silu aviona. Dokle u isto vreme, (pošto pratim SAD izveštaje o stanju u njihovom RV.kao i novotarijama kod njih) Pentagonove komisije u izveštaju o stanju I sposobnostima…

28. Apr 2025.Pogledaj