[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025

[REPORTAŽA] Tango Six na vazduhoplovnoj vežbi „Iniohos 2025“: Vojno-vazduhoplovna egzotika sa Bliskog istoka i Azije, među posmatračima i Srbija

14. apr 2025

ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

10. apr 2025

„Ohio Air National Guard“ delegacija posetila RV i PVO, saradnja u oblastima bezbednosti letenja i održavanju letelica

8. apr 2025

Filipinima ponovo odobrena kupovina borbenih aviona F-16, Kolumbija izabrala švedski Gripen

4. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat

3. apr 2025

Prve fotografije: Bugarskoj isporučen prvi borbeni avion F-16

3. apr 2025

[ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

2. apr 2025

Slovenačka kompanija AFormX razvila VR i XR simulatore za PC-9 i AS532: Slovenačko ratno vazduhoplovstvo prvi korisnik

1. apr 2025

Politička neizvesnost u odnosima Evrope i SAD kao prilika za dodatne narudžbine francuskih borbenih aviona Rafal

29. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

28. mar 2025

Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

27. mar 2025

Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025
[FOTO] Prve fotografije Erbasovih H145M za Helikoptersku jedinicu MUP-a u Srbiji
Stigli u Srbiju / Foto: Helikopterska jedinica MUP-a

[FOTO] Prve fotografije Erbasovih H145M za Helikoptersku jedinicu MUP-a u Srbiji

Kako je Tango Six danas prvi javio, prva dva Erbasova H145M za Helikoptersku jedinicu MUP-a Srbije sleteli su danas na Aerodrom Nikola Tesla.

Helikoptere je dočekao ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović a Helikopterska jedinica organizovala je i svečani doček podizanjem u vazduh svojih helikoptera Bel 212, Gazela i Sikorski S-76. U Gazeli se nalazio fotograf koji je napravio i prve profesionalne fotografije srpskih H145M u vazduhu.

D-HADO budući je YU-MED / Foto: Tango Six
Sikorski i Erbas u istom kadru / Foto: Tango Six
„Camera ship“ gore levo, u fokusu Sikorski i Erbas / Foto: Tango Six
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Jo

Zašto se na letelicama nalazi nemačka zastava ako su namenjeni srpskom MUP-u?

Odgovori
Nj

Jovane, zato sto do Srbije lete sa „probnim tablicama“. To su nalepnice, koje ce jednostavno odlepiti kad postane vazeca srpska registracija.

al

100 puta je pisano i napominjano: „privremene nemacke oznake“…

Ni

Kako je onda isti ovaj helikopter za vojsku doleteo sa nasim oznakama?

Doleteo je takodje sa nemackim oznakama. Na sajmu ih nije imao.

Iv

Naravno da nije dosao sa nasim oznakama. Dosao je sa nemackim, pa je za potrebe sajma skinuta nalepnica.

Mi

Zasto registracije nasih letelica i dalje pocinju sa YU ? Da li je toliki problem da se to promeni?

Odgovori
Ne

To je gotovo nemoguće promeniti u međunarodnom registru. Slično je sa kodovima gradova po IATA Podgorica nosi oznaku Titograda, Sankt Perersburg Lenjingrada i još ima primera širom sveta kako je prvobitno određeno takve su oznake i dalje. Air Serbia kodira letove sa JU.

4S

Jeste problem je. Prvo košta da se menja natpis na svih 150+ vazduhoplova u YU registru. Drugo normalne slovne registracije se više ne ne izdaju. Crna Gora je 4O mi bi s novom bili 5G ili ne daj Bože ŽŠ ŽĐ ČŽ

Da

I meni nije jasno kad cemo biti vec Srbija jos kao da zivimo u toj utopiji YU pa nek kosta samo nek mijenjaju hrvati taman da nema sta jesti ali su promijenili…

ni

@Danijel
Odustajanjem od YU oznake ne bi se dobila SRB niti SR oznaka jer to nije stvar izbora, zelje. Dobili bi neku oznaku koja ne znaci nista ( Crnoj Gori dodeljen kod 4O, Hrvatskoj 9A, Bugarskoj LZ, Svajcarskoj HB, Rumuniji YR itd. itd.).
I ono najvaznije promenom YU oznake, izgubili bi sve slotove za sletanja i poletanja na glavnim aerodromima po Evropi i svetu, a to je nesto najvrednije sto nas avioprevoznik ima.

Bi

Ispravite me ako gresim, ali verujem da je u nasem registru 450+ letelica

..

Samo neka stize!

Odgovori
Cu

Zbog cega na helikopterima ne pise kojoj sluzbi, tj jedinici pripadaju?

Odgovori
Vl

Zato sto ce svi MUP-ovi biti kao i stari u sklopu Helikopterske jedinice MUP-a sa razlicitim namenama, a ne kao delovi drugih jedinica tipa SAJ-a, Policijske brigade ili Zandarmerije.

Helikopterska jedinica MUP-a je posebna jedinica u sklopu tog resora bazirana u hangaru pored piste na aerodromu Nikola Tesla gde su svi helikopteri i ljudstvo, a po potrebi se angazuju kao ispomoc u resavanju svih zadataka drugih jedinica poput gore navedenih SAJ-a, P. brigade, Zandarmerije pa i saobracajne i policije opste namene. Uz to se po potrebi angazuje i u saradnji sa GSS-om i sluzbama hitne pomoci, klinickih centara i drugih javnih sluzbi.

Z

E sada za diverzitet jos koju gazelu, pumu…Mi..ima li jos koje?
NAravno izgledaju cool.

Odgovori
en

Cestitam nam..novo je nama preko potrebno

Odgovori
Ha

A zasto nije doleteo iz onog pravca a zasto je ova nalepnica a ne ona a zasto ova plava nijansa nije tamnija a zasto su doleteli bas u toliko sati a zasto a zasto a zasto…ima li iko da pohvali ono sto je sustina i sto je prava stvar a to je da su poceli da nam pristizu najnoviji helikopteri na svetu, srpska posla Bože Bože.

Odgovori
Ni

Bravo za komentar

Ma

Još jedno Bravo za komentar! To je suština stvari.

Mi

Pravi komentar.

П

Размажених никад више…

Ni

Prelepi su novi helikopteri, samo jos da prefarbaju one zardjale hangare i da ociste smece, pa ce poceti da lice na 21 vek.

Odgovori
Ma

Kad stizu Pume?

Odgovori
Ž

2021-2022.

Ma

за две-две и по године

Da

Ali Sikorski je mama i tata….

Odgovori
Vl

Gde su kacige?

Odgovori
Vl

Nemac je ima na jednoj sekvenci na RTS-u!

Odgovori
He

Može li neko da napiše specifikaciju svih helihoptera koji su kupljeni , za policiju i vojsku ?
Razlike u modelima i tačnu namenu.
Spominje se i modularnost helihoptera , tj da mogu lako da promene svoju namenu u roku od par minuta.

Odgovori
Sr

kako su krenuli komentari zasto ova a ne ona oznaka zar je to vazno doleteli su i dobice nase oznake to sto nekome smeta JU oznaka objasnjeno je zasto pojedini komentarime potsecaju na komentare Obradovica Djilasa i njima slicnim nezadovoljnicima Ljudi helikopteri su stigli i oni su nasi fala bogu da ih bude jos a BICE Onaj koji je pravi vazduhoplovac radujese sbvakom nasem vazduhoplovnom uspehu Bez obzira dali je civilna ili vojna avijacija u pitanju dali su vazduhoplovi Americki Ruski ili Evropski vazno je da obnavljamo svoje vazduhoplovne resursa

Odgovori
Ra

i jos nesto…
misam siguran dali nam je to bas trebalo u ovom trenutku.Nemojte me svatiti pogresno voleo bih da ih ima jos 50 ali u ovom trenutku trebalo bi ulagati u kopnene snage … za 105 mil moglu su da uzmu 180 Milosa i pola srbije bi radilo na tom projektu samo kazem

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs