Indijska televizija NDTV prenela je 30. septembra vest o tome da Ratno vazduhoplovstvo Indije završava modernizaciju flote lovačkih aviona MiG-29 prema ugovoru sa ruskom kompanijom RSK MiG koji je potpisan još marta 2008. godine.
Proces modernizacije poslednja dva primerka, iz sastava 28. eskadrile započet je odmah nakon ceremonije održane 29. septembra u vazduhoplovnoj bazi Džamnagar, država Gudžarat. Nakon toga oni su preleteli do avio-baze Adžar, država Maharaštra, gde se nalazi 11. remontno skladište koje je zaduženo za remont ovog tipa aviona.
Ugovor za modernizaciju flote lovaca MiG-29 RV Indije vredan 964 miliona dolara predviđao je u momentu potpisivanja, dovođenje 62 aviona MiG-29 u varijanti jednoseda 9.12B (MiG-29B) i dvoseda 9.51 (MiG-29UB) na nivo koji je označen kao MiG-29UPG i MiG-29UB UPG od kojih je modernizacija jednoseda označena kao 9.20 koji je u osnovi baziran na ruskom MiG-29SMT 9.19.
Prototip 9.20 poleteo je 4. februara 2011. godine a ugovorom je bilo definisano da se u Rusiji izvrši modernizacija prvih 6 aviona dok bi ostali biti dorađeni u Indiji od elemenata proizvedenih u Rusiji. Isporuka prva tri aviona realizovana je decembra 2012, prema prvobitnom planu ceo posao je trebao da se završi 2014. godine ali je prvi avion modernizovan u Indiji poleteo tek februara 2015.
Jednosedi MiG-29UPG je što se tiče opreme i naoružanja većim delom usklađen sa višenamenskim borbenim avionima MiG-29K i KUB (Izdelije 9.41 i 9.47) koje koristi mornarička avijacija Indije. Između ostalog 9.20 je dobio novi višenamenski radar Žuk-M2E, optoelektronski sistem OLS-UEM, francuski navigacijski sistem Safran 95N, sistem prikazivanja podataka na kacigi pilota izraelske firme Elbit, motore RD-33 serije 3, nove dispenzere mamaca. Osim toga životni vek je produžen na 3500 sati naleta ili vremenski na 40 godina.
Od novog naoružanja tu su inercijalno i aktivno radarski samonavođene rakete vazduh-vazduh RVV-AE (izvozna R-77), inercijalno i poluaktivno radarski samonavođene rakete vazduh-vazduh R-27ER1, infracrveno samonavođene rakete vazduh-vazduh R-27T1 i R-27ET1, TV vođene rakete vazduh-zemlja H-29T, TV vođene bombe KAB-500Kr, protivradarske rakete H-31P, protivbrodskie rakete H-35. Dvosedi su dobili sličan paket naoružanja ali ne mogu da nose rakete vazduh-vazduh RVV-AE i R-27ER1 kao ni protivbrodske H-35.
Od početka ove godine Indija razmatra nabavku dodatnih polovnih aviona MiG-29 kako bi zadovoljila potrebu za popunu eskadrila koje će u bliskoj budućnosti ostati bez zastarelih tipova borbenih letelica. U medijima se do sada spominjala infromacija o mogućoj kupovini 21 aviona MiG-29 koji se u Rusiji nalaze konzervirani a koji bi naknadno bili modernizovani na nivo MiG-29UPG. Nabavku 21 MiG-29 potvrdio je 5. okobra sadašnji komandant Ratnog vazduhoplovstva Indije general Rakesh Kumar Singh Bhadauria.
Sale
ima li informacija zašto je ovaj posao u realizaciji kasnio čak 5 godina?
ivan1
Verovatno se politicari nisu mogli dogovoriti kome ce koliko u dzep. Indijski tenderi su uvek bili popraceni skandalima
Јован
Богами иако се одужило, озбиљна модернизација, можда и најбоља до сада спроведена на изворним 29-кама. Имам једно питање, везано за ракету Р-77, зашто се стално истиче да је она радарски самонавођена, када је код ње самонавођење тек на 15км од циља, докте је наводи пилот? Зар то није неко комбиновано навођење? И како се то уопште класификује, одређује?
ns posmatrac
R-77 kao i Aim-120 Amram su rakete koje imaju inercijaln + aktivno radarsko samonavodjenje.
Pilot posle lansiranja nemora da navodi raketu na cilj (jer raketa leti u rejon cilja kori se proracuna pre lansiranja) ali zbog povecanja verovatnoce pogotka pozeljno je da raketa u toku leta dobija sa aviona podatke o polozaju cilja kako bi korigovala svoju putanju leta u fazi inercijalnog leta i dosla u poziciju u kojoj ce njena aktivna radarska glava imati najbolje uslove da zahvati cilj.
Al-41F1
@Jovan
Zato sto pilot ne radi, tj. ni ne moze nista da radi sa raketom. Sve sistemi unutar aviona i rakete rade „sami“ bilo u polu-aktivnom rezimu(radar+raketa) ili u aktivnom(radarska glava rakete) zato je „samonavodjena“.
Orao
Zvuči jako ozbiljno, a modernizuju i dvosede, što, ako ništa drugo, barem obuku dovidi na viši nivo, mada mi se čini da je takav dvosed upotrebljiv i u borbi.
A zna li se dokle je stigla modernizacija Orla?
Dexter023
Indija može finansiski da podnese kupovinu novih i boljih ( npr. Su-35S ) aviona, tako da je BUDŽENJE 29-ki bacanje para na skoro pa starudija.
Slobodan321
Uzmi telefon i odmah okreni indijsko ministarstvo odbrane. Ko zna kakve neznalice tamo sede, a ti traćiš svoje vreme i znanje na nekim levim forumima.
MiG 29 ima jednog od najboljih zmajeva ikad napravljenih u avijaciji,i kad tog zmaja opremiš sa novim motorima i novom avionikom,sa najnovijim naoružanjem dobiješ vrhunski avion koji je daleko od neke starudije što ti spominješ…
Aleksa Radojičić
@Dextrer023
Ali Indijcima treba avion sada, a ne kroz 2-4 godine i to avion u koji već poznaju. Tako da sa ovim činjenicama, nabavka i budženje migova ima logike i nije bacanje para.
Jovan
Ti bolje znaš od njihove struke ? Smešan si kao i komantar ,ljudi hoće da kupe još 29- tki a ti kažeš starudija o Majko koliko pilota i stručnjaka na jednom mestu .
Branko
Stalno se moze cuti na ovim stranama kako nema potrebe modernizovati nase Migove novim radarima i elektronikom, jer ce vecina leteti samo do 2027, neki do 2031. A evo Indija i dalje modernizuje svoje avione istog godista, koji bi takodje karijeru zavrsili 2027-31. Plus je njihova modernizacija daleko kompletnija i ozbiljnija, ukljucuje cak i nove verzije motora, dok se u nasem slucaju cak ni promena radra ne isplati….
slavke
U slucaju ove ozbiljne modernizacije celokupne flote Migova 29, Indiju ce to kostati oko 6% godisnjeg budzeta za odbranu, dok u slucaju 10-14 aviona Srbiju ce slabija modernizacija kostati najmanje 30% godisnjeg budzeta za odbranu…
Živojin Banković
Branko
Према последњој изјави команданта РВ Индије, они планирају да користе МиГ-29 до 2032. године.
Al-41F1
Kao sto se vidi iz prilozenog, indijske kompanije kasne sa usvajanjem znanja, a to se cesto protumaci kao neki deficit u isporukama Rusije.
Da razjasnimo neke stvari. Indija mora da odrzava tehnolosku „nadmoc“ avijacije nad Pakistanom i koliki-toliki paritet sa Kinom zato i ulazu ogroman novac. Radi se o tri nuklearno naoruzane drzave koje sve kolektivno imaju pretenziju na granicne teritorije, a da je pritom Indija jos uvek u „konfliktu“ sa Pakistanom koji s vremena na vreme zna da eskalira.
Poenta srpske modernizacije je da avionu budu „prelazno resenje“ koji bi pre svega donelo nov nivo obuke i bezbednosti u nase RV. Neko ratovanje i borbena upotreba zahteva mnogo toga mimo eskadrile lovackih aviona, zato je doneta odluka kakva jeste i ona je po mom misljenju sasvim racionalna i ispravna.
Sto se samih avion tice, uloga ovih aviona je obicno bila da pruzaju lovacku zastitu avionima Mirage-2000 u „surgical strike“ misijama jer imaju veci domet radara, potentnije VV rakete, OLS i HMS, zatim da vrse QRA u neposrednoj blizini Kasmira. U toj ulozi su odlicni i zaista mocni, za VZ i ovako modernizovani su opet jako slabi.
Pored smanjenih manevarskih sposobnosti, jedini negativ modernizacije ovog tipa bi bio sto je avion vizuelno stvarno unakazen. Mig 29 kvazimodo. Nadam se da ce nasi 29B i A ostati bez „grbe“, a da 9.13 nece dobiti povecanje iste.
vesko
Da ,Mig 29 je inace lijep avion ali ga je ova grba zaista unakazila.
Slobodan321
Svako ima svoj ukus,meni se „grbonje“ tj.SMT verzija baš dopada.
Boki
AL-41F1
Kako znamo da su MiG-ovi prelazno rješenje?!?Dok se ne izvrši „modernizacija“ mislim da to nitko sa sigurnošću ne može reći.Pitanje je, na što se to točno prelazi?Koji je mogući izbor i koji su mogući kandidati?Okreni,obrni…nema tu puno izbora.Bit će dobro ako ostane i jurišna komponenta kako se krenulo…A lovačka(lovačko-bombarderska)….Trebaju novi aparati,vođeno naoružanje,umrežen sistem…veći broj aparata…nova doktrina…ovo je rasipanje energije…analogni G4 ….“stakleni“ORAO …MIG 29 nešto između…
Александар
За разлику од Вас, ја кад видим „грбу“ одмах ми је топло око срца, јер је од 9.13 па надаље то знак за ECM, више горива и снажније наоружање.
Miloš77
Mogu da zamislim noćnu moru gosn Al-41F1. Kroz deset godina Srbija potpisuje ugovog sa Indijom koja donira 16 grbavih Mig-29UPG uz to da Srbija plati remont istih i produženje źivionog veka istih do najmanje 2040-te :-)))
Mig-29
AL-41F1
MiG korporacija kad je ulazila u SMT nadogradnju ipak je radila na osnovu nekih bazicnih kriterijuma.Naoruzani 9.13M (MiG-29SM) sa 2 X-29T ili sa 4 KAB-500KR morao je zadovoljiti “efficiency-cost” :
– kao F-16C
– prevazici za 15% F/A-18C
– prevazici za 50% Mirage 2000-5
Zadatak “dizajna“ iz 1997 za 9.17 (MiG-29 SMT) je laki visenamenski avion koji sa “stand off“ naoruzanjem moze “znacajno ugroziti“ mete u okviru dobro branjenog PVO kisobrana.
Ako se od 2002 prica o sistemu SUO-1000 koji nije ista klasa kao u skorije vreme 95K6 na Suhojima, mora se reci ipak je modernizacija za neki “respekt“.
Ono malo sto su ispitivali u Siriji sa MiG-29 SMT verzijom moze se direktno uporediti sa sledecim zahtevima
– advanced on-board guidance and information exchange equipment that ensures target distribution during group operations
– eliminates unnecessary duplication in solving a combat mission by several fighters and facilitates interaction with other aircraft (including the Su-27 and MiG-31 types), as well as ground means of air defense.
– aircraft will be able to broadcast real-time radar (from radar), television and thermal imaging (from GOS discharged aircraft weapons that are on board the aircraft) information to the ground control using relay aircraft or satellite. At the same time, the commander on the ground gets the opportunity to make a decision to defeat the discovered targets in real time,
– hanging container with thermal imaging, television and laser equipment, which will make it possible to use guided munitions with a semi-active laser guidance system, as well as provide the ability to round-the-clock detection, recognition and attack of small targets by unguided weapons and will allow solving navigation problems.
– install a promising EW complex, including a radio intelligence reconnaissance station, an active jamming station with the option of reprogramming a threat library and changing the jamming program during pre-flight preparation, as well as a device for ejecting false targets.
– equipped with promising air-to-air missiles, including “return launch” missiles, high-precision air-to-surface missiles with a long launch range (outside the enemy’s air defense zone), as well as promising air-to-ship missiles with a range of up to 200 km.
Sad sa grbom lepsi ili ne ? Stvar ukusa koja nema veze sa tehnickim karakteristikama koliko sa zahtevom modernizacije – nije trebalo preci 5 miliona $ po avionu.Sad skorija druga modernizacija prelazi tu cifru znacajno, ali ipak nudi potentnu platformu kao visenamenski avion.
Indija sa UPG dosta eksperimentise sa zapadnom elektronikom, ali dosta sistema ometanja i detekcije zasnivaju na informacijama od Brazilskih mini AWACS.Tesko je tu definisati strategiju kao Rusku, koja ipak u malim kolicinama popunjava svoju flotu sa MiG-29/35 nosecim platformama koje poseduju daleko vece EW karakteristike,, kompatibilni su sa sistemima naoruzanja koja se planiraju za testiranje do 2023.
Sad posto se vecinom prica zasniva na mogucnostima eksportnih platforma MiG korporacije treba voditi racuna sta se hoce postici modernizacijom.Ako se ide kojim slucajem na multifunkcionalnost onda ГОСТ 18977-79 (AKIMC-429) i ГОСТ 26765.52-87 (MIL-1553B) su glavne stavke posto se mora dosta poraditi u C, C+, C++ algoritmima ako se namerava ustedeti a postici veca efikasnost.
Al-41F1
@Boki
Tako kaze MO, tako kazu i resursi aviona. Nemamo izbora nego da im verujemo. Odmah nakon J-22(koji ce se koristiti do 2030ih), plan je da se ide na modernizaciju G-4 delom istim sistemima, sto je po meni lose resenje jer je potreban nov trenazni avion, ali sta je tu je.
@Aleksandar
Tacno sve, samo je ruzaaaan.
Ako cemo striktno tehnicki, moze se to na drugi nacin odraditi. Talisman iznad treceg krilnog nosaca za R-73, neuporedivo potentniji ECM od grbave gardenije. Poljaci su isto uradili sa svedskim ometacima ako se ne varam. Sto se goriva tice, malo veci rezervoar u gondolu i to je to. Ako ne daj boze zatreba, odbaci i „udri“. Zhuk, novi OLS, HUD i ostalo stane. I imas tehnoloski avion na nivou SMT(malo manjeg doleta jelte), ali ostane prelep kao 29A/B. Eventualno bi zastitne ploce za usnisnike zamenio resetkama i tu moze jos dodatnog goriva da stane.
@Milos77
Srecom po mene, ta nocna mora je nemoguca posto ce ih Indija koristiti do 2040te sa sve produzenjem produzenja resursa, dok se ne raspadnu :D
@Mig-29
„Hanging container“ Je jos uvek rezervisan za 29M/35, prve generacije zmaja ga nemaju zakljucno sa SMT/UPG.
Dalje, spektar naoruzanja Miraza-2000 ili F/A-18 Hornet MLU-2 ukljucuje ozbiljna stand-off sredstva sa 100+, neka cak i 500+km dometa, nisanske kontejnere za iste, a paleta naoruzanja je neuporedivo sira. O nosivosti necu da pricam. 6 podvesnih je malo. Miraz moze odjednom 6 laserskih bombi da ponese, 2 rezervoara, targeting pod i pritom da ima i VV rakete. Za to je trenutno potrebo tri 29ke.
Finska je za svoje F/A-18 u okrviru MLU-2 programa nabavila joint-standoff-weapon(govorimo o GPS navodjenom sredstvu sa do 120km dometa). Nesto sl. bi i nase 29ke mogle(u teoriji) dobiti obzirom da je EdePro razvila komplet za jedrecu bombu, makar i sa 20km dometa, samo opet, fali taj targeting pod.
Da ne idemo u to da F/A-18 moze 10 aim-120 da ponese i 2 aim-9, 29ka S/SM/SMT samo 6 R-77 i nista vise.
Realno govoreci, sa onoliko potiska i uzgona, moze ta platforma mnogo mnogo vise. Trebao bi mu jedan „izraelski tretman“ da ga „nabudze“ kao F-16I.
Sto se softvera tice, ja sam polozio C i C++ sa lakocom stvarno, za C+ iskreno nisam cuo.
Za sad je Pakistan nesto radio sa C++ za SUV JF-17 jer avion ima citav spektar pod-sistema i potencijalnih kupaca, za ostale ne znam. Obicno se koriste specijalizovani programski jezici.
Živojin Banković
Al-41F1
Индијци тешко да ће користити МиГ-ове 29 до 2040. године.
Сада РСК МиГ нуди продужење до 40 година старости што значи да ће индијски УПГ моћи да лете, у зависности од тога када су произведени, од 2026. до 2034.
Командант РВ Индије међутим скоро изјави да ће им 29-ке летети до 2032.
Al-41F1
@Zivojin
moja greska, u svakom slucaju, bice samo za penziju posle
Branko
AL-41F1
Bilo je najava nasih zvanicnika da Orlovi mogu leteti do 2040-45, sto i nije previse neobicno za podzvucne avione sa malim naletom…
Mig-29
AL-41F
Ponekad pokusavam shvatiti poentu napisanog, ali konkretno u vasem slucaju je ne vidim.
Dakle ako idemo nekim redosledom
– Idejno Rusi zastarelu vojnu tehniku trebaju 1997 modernizovati do 2007 po 5 mil $ po avionu, dok imaju isto zastarelu flotu aviona u inostranstvu.Statistika koja je prezentovana u prethodnom komentaru se ne odnosi na period od 2010 do danas.Vasa komparacija je krajnje nerealna
“Dalje, spektar naoruzanja Miraza-2000 ili F/A-18 Hornet MLU-2 ukljucuje ozbiljna stand-off sredstva sa 100+, neka cak i 500+km dometa“
Dakle cemu porednje necega sto “danas“ modernizovano kosta minimum preko 20 mil $ bez neophodnog naoruzanja na svakom avionu koji ste naveli kao primer !?
– T220 targeting pod danas je kompatibilan sa MiG-29 SMT, konkretno nema veze sa zmajem aviona, ali posto vi spominjete neku vezu molim vas obrazlozite to kako treba.
– Da ne primetih gresku sa C+ koristeci prevod u Ruskoj specifikaciji.Ocigledno milsite na skriptne jezike, evo na primer hajde nadjite mi Python,Ruby programera koji moze raditi pri vojsci Ipak je to posao za ozbiljne timove.
– Takticki ocigledno postoji ozbiljan problem u modernizaciji.Tacnije bolji je kvantitet ili kvalitet !? Konkretno u vezi sa verzijom MiG-29 SMT ili Indijskom verzijom UPG koja je ima dosta zapadne avionike na sebi.
Danas ako nesto gadjate sa “stand off“ naoruzanjem morate imati satelitske kordinate do cilja, lasersko navodjenje, termalno navodjenje, televizijsko navodjenje preko data linka, ….Kad pogledate samo ukljuceni skup sistema, pa jos uzmemo u obzir sisteme ometanja i dolazimo do zakljucka kako grupa od 4 jurisna aviona ne moze izvrsiti zadatak posto ima mnogo opasnosti koje uspesnost misije svodi na 10% dok se ne ocisti pretnja od PVO sistema srednjeg dometa.Ta statistika ostaje i za drugi talas bilo koje 4 generacije aviona.
Zato podseticu vas lansiranje “stand off“ raketa je direktno povezano sa UAV tehnologijom i “swarm attack“ ideoloskim pristupom.Trenutno se razvijaju pametnije rakete manjih dimenzija sa inovacijama tipa proceesorsko kontrolisani motori i algoritmom resenim alternativnim putanjama do cilja.A noseca platforma se oprema avionikom koja sve to moze kontrolisati sa bezbedne distance.
EdPro inzenjerima kapa dole, ali ako se konstruise aerodinamicki sistem uzgona na raketi bez odgovarajucih podsistema koji mogu raditi korekcije u toku leta dolet ce ostati na tricavih 25km
Po meni prvo pristojan kineski dron nabaviti, pa onda preci na tehnicka resenja.Posto ovo ocigledno nije prvi put kako se hijerarhija formira na ideolosko zastarelim shvatanjima.
Al-41F1
@Mig-29
Ne postoji trenutno u okviru bilo kakve modernizacije prve generacije zmaja 29ke ugradnja nisanskog kontejnera T220. Mozda ce biti u buducnosti, ali trenutno jos uvek ne. Ovo sto Indija radi je tehnoloski „maksimum“ u ovom trenuku. Poenta mog komentara je bila da i taj tehnoloski maksimum je opet nezadovoljavajuci za mnoge zadatke i da je moje licno misljenje da taj zmaj moze tehnicki mnogo vise nego sto je trenutno u ponudi, oko cega, koliko sam uspeo da shvatim se slazemo.
Imam programera za python i to fenomenalnog, samo covek trenutno radi za 1200 evra(govorimo o pocetnoj plati). Tesko cemo ga nagovoriti da predje u VTI.
Mozda kad plate budu 2 soma pa na gore.
Živojin Banković
Branko
Орлови које имамо су произведени у периоду 1985. и 1992. године.
Животни век је био 24 године, за сада је продужаван два пута по 5 година.
Није се говорило о томе да могу да лете до 2040-45. него да им животни век буде 40 или чак до 48 година.
Али то све зависи од авиона до авиона, имамо их мало, рецимо само 7 Орлова који су произведени 1990-1992.
Živojin Banković
Mig-29
Одакле информација да је МиГ-29СМТ компатибилан са нишанским контејнером Т220?
Mig-29
AL-41F1
Slazemo se da moze vise, ali ipak Rusi imaju svoju racunicu.Hoce prodaju novog zmaja “nacickanog“ i predodredjenog za “novu“ paletu naoruzanja na MiG-35 sa pocetnom cenom od 50 mil $.Dok Indijsku nadogradnju UPG (SMT) neki cene oko 15 mil $, samo Indija voli Francusko/Izraelsku avioniku, nemaju bas para za opremanje 40 eskadrila.Pri tome uvek se cenkaju oko servisnih centara, hoce TOT na vrlo specificnim stvarima.
1.
Ono sto mozemo uzeti u razmatranje je cena ponudjena Egiptu za Т220 na MiG-29M po ceni od 5 mil $ po komadu, sto mnogi smatraju kao previsoku u odnosu na “zapadnu“ ponudu.Rafael ima nesto specificno n.p.r. sto omogucava “veci i siri“ domet
https://www.youtube.com/watch?v=3j4xbNnJZUs
Ako uzmemo OLS-K na MiG-35 moze se reci pristojno vrsi posao na daljinama do 20km, cemu onda targeting pod za MiG 35/MiG-29M/M2 ako pricamo o zmaju aviona !?
http://pds25.egloos.com/pds/201308/02/50/f0245050_51fb230689d13.jpg
Slucajno se setih jedne fotografije MiG-29SMT na statici MAKS 2005 i targeting pod koji ima na sebi “УСМЗ“
https://live.staticflickr.com/3272/2734335343_25c7cef2b0_b.jpg
Da T220 se u malo vidjenijim “Ruskim vojnim vestima“ najavljivao kao buduci izbor za familiju MiG (MiG-29SMT, MiG-29M/M2, MiG-35) i Sukhoi SU-35 , pa je bio “suspendovan“, pa eto ga opet na testiranju i “prodat“ 2017 Egiptu za MiG-29M/M2
2.
Da Rusi eksperimentisu dosta i koliko se razlikuju od Indijaca i Egipcana u taktickoj upotrebi MiG-29/35 slikovito objasnjava sledeci komentar
“We will proceed to assess the structural changes in the placement of the optoelectronic module for operation in the „air-to-surface“ mode on the new MiG-35 prototypes for the Russian Aerospace Forces, as well as the negative and positive consequences associated with this change. If you look closely at the early MiG-35 demonstrator with tail number “154” assembled for demonstrations within the framework of the MMRCA, and then at the last demonstrator “No. 702 blue”, which underwent factory flight tests in 2017, you can notice that the first one is installed the OLS-K optical-electronic complex in a small streamlined stream-shaped conformal module-container, on the lower surface of which an optically transparent turret is placed for viewing the lower hemisphere.
The mass of this module, as well as the aerodynamic drag coefficient, are minimal, which only slightly affects the combat radius of action.
At the demonstrator with tail number “702” for Russian VKS, we can pay attention to the more massive and large-sized suspended container optoelectronic complex T220 / E. Apparently, this particular complex will be used on the Russian MiG-35. Undoubtedly, its main drawback can be considered significant aerodynamic drag due to the diameter of the container of 370 mm and a very large attachment point to the right engine, which will reduce the radius of action by several tens of kilometers. You should also expect an additional decrease in maximum speed (in the presence of missiles on the suspension) from 2100 to 1850-1900 km / h.
The T220 / E complex also has serious advantages over the OLS-K. This is a significantly better view of the upper sector of the elevation plane, achieved thanks to the rotating turret of the container oriented in the front hemisphere, in contrast to the OLS-K fixed turret, “looking down”. Due to this, T220 / E can not only conduct a survey of the lower hemisphere, but also “peek” at an angle of 7-10 degrees above the horizon (in the upper hemisphere). Therefore, the complex can be used to classify and identify remote air targets in the television range, in addition to the OLS-UEM.
In addition, judging by the significantly larger size of the T220 turret head in comparison with the OLS-K, the first one has a much longer telephoto and high-aperture optical system, which allows optical magnification of the observed object to be realized in 30X or more, not counting the digital one.
Not without T220 / E and flaws. One of them is the constructive impossibility of turning the lens at angles of more than 20 degrees from the longitudinal axis of the hanging container. Bottom line: the possibility of reviewing the lower sector of the rear hemisphere is excluded (the operator of the MiG-35 systems will not be able to track the ground tactical situation “in the tail” of the aircraft without performing a fighter turn). The OLS-K complex boasts this feature. What tactical advantages does this feature of OLS-K provide? There is no need for the fighter to retract in the direction saturated with modern enemy short-range anti-aircraft missile systems that cover the reconnaissance object.
In addition to the standard optical-electronic reconnaissance of ground targets in the rear hemisphere, OLS-K also provides illumination for tactical missiles with semi-active laser homing missiles launched from other carriers (from Su-25 attack aircraft to Hermes anti-tank systems in various versions).
Bese jedanput napomenuh kako OLS-K moze osmatrati zadnju hemisferu dok dosta podvesnih kontejnera to ne moze.Turski ASELPOD za JF-17 ima neke mogucnosti za to, samo odbrambeni sistemi, naoruzanje na JF-17 nemaju cak ni blizu idejna resenja do 2023 kao sto ih u paleti imaju Rusi.
3.
Sad posto pricamo o modernizaciji morate uzeti u obzir posto se izdvajaju pare za nadolazecu dekadu, postoje uvek interesantni noviteti – n.p.r. napredni podvesni kontejner ima efikasnost u nekim procentima ako ima vise ovakvih stvari u okviru umrezene PVO !?
https://www.youtube.com/watch?v=BYZEy5fGA7Y
Ja ovakvom pasivnom sistemu u okviru PVO dajem “olako“ odnos 1/4 u njegovu korist.Pa se opet vracam na “staru“ pricu, prvi talas moraju sacinjavati “stand off“ UAV sistemi/ “UAV“ rakete koje ce otkrivati polozaje mobilnih PVO i pasivnih PVO sistema.
Zivojine,
Ako trazimo tacnu specifikaciju tesko mogu potvrditi izvor za T220, ali ima neceg zanimljivog
МиГ МиГ-29СМТ – Россия – 1997 – Подвесной контейнер с аппаратурой управления огнем Optronique CLDP-CT на МиГ-29СМТ
http://aviadejavu.ru/Images6/AV/AV98-4/32-2.jpg
Isto u tekstu se navodi podvesni kontejner istog tipa
http://airwar.ru/enc/fighter/mig29smt.html
Takodje vodjen logikom i tehnickim resenjima ne vidim problem u SMT verziji posto ona ima poprilicno veliku paletu VZ sistema i vrlo naprednu nadogradnju “data linka“.
Ako su operateri SMT 9.17 Rusija, Alzir, Jemen, dok Indija koristi UPG 9.20. sto je poprilicno veliki broj aviona, opcija ako ne uspeju sa prodajom MiG-35 !?
Kao sto rekoh AL-41F u tacki 1 i 2, sve izgleda kako Ruski “suspendovani“ nisanski kontejner T220 sluzi samo modernizaciji starijih verzija, dok u ovom slucaju Ruske MiG familije sve iznad 9.67 imace napredniji radar i novije opto-elektronske sisteme koji ce imati funkciju za pracenje nisko letecih sistema, pokretnih sistema na zemlji.Dodao bih data link koji ce upravljati UAV nadolazecim sistemima.Mada Ruski Sukhoi biro daleko rapidnije razvija takve sisteme dok se MiG tu dosta takticki oslanja na saradnju sa MiG-31 i njegovim “naslednikom“.
Al-41F1
@Mig-29
Sta je bio razlog, zvanicno nisu rekli, uglavnom 29SMT trenutno nema, niti ima ozbiljnih nagovestaja da ce imati u ponudi nisanski kontejner. Mislim da je pravi razlog sto konfiguracija naoruzanja tj. opterecenje krila ne dozvoljavaju bas mnogo. Govorimo o dve podvesvne tacke u korenu krila koje mogu poneti potentnije VZ naoruzanje. Kod 29K/M je vec mnogo drugacije i to je vec pravi visenamenski avion.
Sto se tice integracije na nove 29ke, za nas uvek postoji i kineska opcija koja je sigurno dobra. OLS-K je vise „damage assessment“ alat i eventualno pomoc ne toliko impresivnoj H-29. Ako bismo govorili o ozbiljnim stand-off dometima i pouzdanoscu, bio bi potreban sistem analogan litening-u, pa i u kineskoj izvedbi sto da ne, jer je neka nasa zamisao da mi konacno imamo pravi pravcati visenamenski avion. Mozda i sa integracijom nekih domacih resenja ili uvoznih ne-ruskih(izrael, francuska, kina….) Nece ni Orlovi moci doveka, a sve to prve generacije zmaja Miga 29, sta god im radili, ne mogu ili mogu u jako ogranicenoj meri. 29A/B je zamisljen i optimizovan kao cistokrvni lovac, i mozda je najbolje da u toj ulozi i ostane.
Super je kao prelazno resenje, ali ne vise od toga, jer za razliku od Indije mi nemamo gomilu specijalistickih platformi i visenamenske SU-30MKI, uskoro i Rafale kao i 100 novih visenamenskih aviona u prosecu nabavke.
Mig-29
Al-41F1
Razlog samo moze biti finansijski, vec su kritikovani od sopstvenog javnog mnjenja za “damping“ cena u Indijskoj nadogradnji UPG.Mi smo dobili na poklon avione, dok Rosoboroneksport SMT odavno nema u ponudi.
Sto se tice modernizacije mislim da ne shvatate sta vam govorim.Nama u danasnje vreme takticki trebaju samo 2 nosece platforme u vazduhu :
– sa 2 AA rakete sa “stand off“ mogucnostima
– sa 2 VZ rakete sa “stand “off“ mogucnostima
Pustite price o Rafalu i velikoj nosivosti kad njega Francuzi visenamenski upotrebljavaju samo kad ga nadopunjuju gorivom u vazduhu.Mi za dopunu u vazduhu nemamo mogucnosti zbog vrlo malog vazdusnog prostora.
Ako se osvrnemo mi cemo raditi modernizaciju Orla zbog potencijalnog razvoja sopstvenih tehnologija, a pri tome takticki nemamo jasnu viziju sta sve obuhvata savremeni napadno navigacioni sistem.Zarad napretka u jednoj tehnologiji koja nema apsolutno nikakvu otpornost na elektronsko ometanje, mogu reci totalni je promasaj sto nismo umesto njih nabavili eskadrilu YAK-130 kad smo mogli.Tehnoloski smo mogli biti u 2019 prilicno obrazovaniji i siguran sam komentarisali, gledali prave “inovacije“ u VZ/ZZ sistemima
Cak idealno za nas je integracija sa UAV sistema upravo zbog malog vazdusnog prostora, ma baloni opremljeni multi senzorskim sistemima su preozbiljna prica za nas.
Takticki mi u 50% slucajeva protiv bilo kakve malo ozbiljnije pretnje samo mozemo dici maksimalno 4 aviona i skrivati ih u nasem vazdusnom prostoru uz pomoc PVO pasivnih sistema i sistema ometanja (koji cak nemamo u planu nabavljati barem jos dekadu).
Ono sto stvarno fali u modernizaciji je samo moderan data link i navigacioni sistem koji nije vezan sa satelitom.A za to vam treba nadogradnja priblizno SMT sistemu i ne treba nam targeting pod vec neki sistem u vazduhu (koji nije priblizan AWACS sistemu) koji ce “stand off“ i PVO naoruzanju pruzati informacije do 250km.To je citava kombinatorika za narednih 15 godina, posto cete 2023 i 2030 imati vec profilisane sisteme koji ce ozbiljno nadograditi javnosti poznate.Odnos koji mi ne mozemo pratiti, a uvek ostaje prisutan je 16/1.
Isto tako kad pricamo o upotrebi u nekom mozda pogranicnom sukobu treba vam visoko precizno VZ naouruzanje sa mogucnoscu otkaza napada na metu.Sto opet u prevodu znaci data link otporan na ometanje, izvidjacki sistem koji u spornoj zoni neometano moze provoditi 10-12h.
Hajde vise da prestanemo sanjariti sa napadom 1/2 eskadrile ili mogucnosti istovremenog dizanja 12 aviona iz naseg vazdusnog prostora.Krenimo malo realnijim pristupima koji mogu biti prilicno efikasniji.
Nenad
Indija se priprema ozbiljno,sa ozbiljnim novcem,sa novim PRO & PVO zemljanim sistemima moze da nanese ozbiljnu stetu bilo kom protivniku.Velika zemlja ,veliki novac
Medo
Savrsen potez i u pravom trenutku! Jaca modernizacija i od ruske SMT,ocekujemo nista manje za nase Mig-29☺😀😊
Милан
Требају и наши Мигови да се модернизују на UPG варијанту.
Perica
Iskren da budem ja ocekujem bas to ali bez promjene na zmaju tj bez dodatnog tanka i mogicnosti dopunjavanja goriva u vazduhu. Naravno neki elektroski sistemi ce biti drugaciji i od drugog proizvodjaca.
Al-41F1
Da se ne nadate previse, bice najverovatnije N019M1 radar. Ostaje stara antena, dobija se novi signalni procesor, magistrala podataka itd. itd. 120km domet, moze R-77, samo nije PESA Zhuk(slabiji jos uvek znacajno, ali veoma koristan na tom nivou).
Zmaj mimo ojacanja mislim da nece dirati, nova instrumentacija, HOTAS valjda i to je to.
Ovako siroko, poput Indije, nece ici inace bi zvonila sva zvona o tome, ali kao sto je Miloradovic rekao „bice to dobra modernizacija“. Sasvim solidno za nas.
Ivan Uzice
Grba mi je prelepa, bas mocno deluje, prava ratna masina. Najvaznije je da nase 29tke dobiju mogucnost za dejstvovanje po ciljevima na zemlji. To nam najvise treba, u svim sukobima nam je falila jaka jurisna avijacija, muceni orlovi su maltene izneli sve sukobe i jedino je od njih imalo neke koristi. MI 35 Je pun pogodak, plus 29tke sa mogucnosti dejstvima navodjenim bombama. Da li N019M1 ima tu mogucnost
Perica
@AL-41F
PA nista ja ne rekoh preterano mimo toga sto vi rekoste, ali ta modernizacija podrazumijeva i novi NNS, senzorski sistem, sistem za PED i jos ponesto. Zanimljivo da Miloradovic konstantno izbjegava da kaze o kojem je radaru rijec a vecina nas nagadja da bi to mogao biti N019M1 koji jeste radikalno unapredjenje postojeceg radara. N019M2 bi mogao biti isto to sa jos novijim elektroskim blokovima pa ne vidim zasto ne bi bio mozda bas taj?!
Miloš77
Da li se zna išta više o tim konzerviranim zmajevima, što kako članak navodi jeste potvrdjen pazar. Ako se dobro sećam, pisalo je negde da su to nezavršeni i nikad korišćeni zmajevi sa početka devedesetih.
Ako nikad nisu bili korišćeni, i sad ih modernizuju i završe, pitanje je o kakvom resursu se tu radi.
Mogli bi mi gledati te miguške i duboko u 2040tim pa i kasnije u zavisnosti kada se radovi završe. U svakom slučaju ostaće poslednji operativni originalni Mig-29 u svetu. Veoma kul 🍺
Pera
A da se uvedu na ove naše 4G i 5G sistem prenosa da ne bi previše zavisili od radara, a da kroz infosistem dobiju podatke o lokaciji neprijateljskih sredstava. Radar da se uključuje samo kod zauzimanja cilja.
ivan
https://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/a-i-mikojan-a-m-i-gurjevic/mig-29upg/
ako je verovati Rusletu Indiska modernizacija ima pored radara Žuk M2E koji je novija modifikacija radara iz Mig 29K/KUB,novi OLS-29E ,francuski pokazivač i nišan na kacigi (kao Rafal) Thales Top Sight ,francusku inercijono satelitsku navigaciju Sagem ,magistralu podatka podatak po standardu MIL-STD-1553B.Čak i FBW?!(to treba proveriti)
Po opremi i naoružanju je identičan Indiskom Migu 29K/Kub
ima manje opterećenje krila i bolji odnos potiska/mase,verovatno veći radarski odraz.Možda je čak bolji kao lovački avion.
Dali smo mogli mi da kupimo ove „nove“ zmajeve kao Indija ovih 21aparata i slično da ih opremimo?
Al-41F1
Nosivost i broj podvesnih tacaka mu je „dodaj-oduzmi“ na nivou JF-17, s tim da je radar losiji nego na Block III verziji 17ke, paleta naoruzanja nije toliko siroka, dok zivotni vek zmaja je oko 13% kraci(JF je 4k, 29ke 3.5).
Motor je identican, letni sat je pretpostavljam 2-2.5x skuplji za 29ke.
Da li je maks. brzina ovolika ili onolika ne znaci nista jer vi u BVR dejstvu letite subsonicno do nisko-supersocnicno nikad preko toga.
I sad vi meni recite ima li smisla kupovati te hipoteticke 29ke?
Govorimo o avionu koji nosi maksimalno do 6 BVR raketa u 21. veku.
Nove 35ice pak imaju 9 podvesnih tacaka, sto opet nije sjajno, ali prihvatljivo, nosivnost je duplo veca od bazne verzije 9.12/13, duplo duzi resurs zmaja, govorimo o digitalnom FBW sistemu, full glass cockpit, nisanski kontejner, 2 OLS sistema itd. itd.
Da ne budem „smarac“, samo dokle bi da se grbavimo sa zastarelim avionima?
Prva generacija zmaja, sta god joj radili sto je trenutno u ponudi, moze napraviti samo „ok“ lovacki avion od njega, nista vise, a i to je upitno.
Mi se moramo resiti tih aviona sto pre ako mislimo da imamo ratno, a ne skolsko vazduhoplovstvo. Za sad su ok za ono sta nam treba, ali ne za duze staze.
Živojin Banković
Процењује се да је цена таквог авиона око 32,4 милиона долара. Да ли је то много за привремено решење? Јер и ти авиони би могли да лете још око 15 година.
Perica
@Zivojin
Mozda nije u pitanju toliko sama cijena, nego im se izgleda zuri, faktor vrijeme, pa su procijenili sta solidno i respektivno dobijaju za najkrace vrijeme, a osoblje i pilote vec imaju.
Živojin Banković
Мислио сам на нас, не на Индијце.
Јер би нпр. 14 авиона платили око 450 милиона долара без наоружања, обуке, делова, логистичке подршке, земаљске и друге опреме. А авиони би летели до 15 година.
Perica
Ah mislite nase…da, ali u tom slucaju zmajeve nismo platili pa oduzeti od cijene…iskreno mislim opet da smo dobro prosli za ipak ne velike novce. Nego takodje obrati paznju da je obuka pilota ukjlucujuci i bojeva gadjanja u VaP-u dijelom se izvodi u rusiji i dio troskova je ruska donacija…i to sve djeluje onako kvalitetno….a to je sve krenulo sa sa ugovorom o donaciji…i opet mislim da smo dobili dosta za ipak ne toliko velike novce. A vidjecemo za novu eskadrilu MiG-35 bez oruzja i opreme bi nam trebalo oko 600mil evra…a za jedno ca pet godina bi trebali odluciti o tome.
Aleksa
Neke ptice nikad ne polete !!!
ivan
AL-41F
JF 17 Block 3 sigurno će biti zanimljiv avion,mada o njemu nema previše zvaničnih informacija.Ono što su objavili imaće integrisane antene u zmaju aviona,verovetno da bi smanjili radarski odraz.AESA radar kineske proizvodnje(nije potvrdjeno koji),pokazivač i nišan na kacigi i digitalni FBW.I verovetno nove rakete PL15 i PL10 rakete
Najveće pitanje je pouzdanost AESA radara po objavljenim podacima zapadni avioni sa AESA radarima imaju operativnost oko 20%
za naše malobrojno vazduhoplovstvo previše niska
Tek za nekoliko godina znace se njegovi pravi kvaliteti
Pozdrav
Al-41F1
Malo se uopste zna, u pravu ste.
Sto se pouzdanosti tice, nisu se Francuzi zalili na AESA opremljene Rafale, ni Amerikanci na F-15E(koji su u osnovi dosta matori), pa ni Australija na Super Hornete.
Budzet i flota RV Pakistana nije bas tolika da bi se upustili u taj rizik, verujem da su dobro ukalkulisali sta rade i sta zele, Kinezi takodje.
Lose strane: Zaista mala nosivost i broj podvesnih tacaka.
Zakljucak: Vise bi ga voleo videti kao zamena Mig-21, J-22 i G-4. Jeftino resenje za air-police, napredan u air-to-ground ulozi, a sa digitalnim FBW sistemom mnogo bezbednija i naprednija obuka nego G-4(kada bude gotova trenazna varijanta razume se).
29ke voleo da zamenimo novih 29kama(M/35), pod uslovom da nekom luduom srecom ne steknemo novca za nesto jos ozbiljnije tipa Rafal, ali to se nece desiti.
NikolaD
Pa nije da se nisu zalili. Zavisi sta podrazumevas pod zalbom. AESA radar je najosetljiviji sklop na avionu. Tehnologija ugradnje primopredajnog modula na resetku je lilitirajuci faktor kod proizvodnje i odrzavanja. Trenutna zapadna tehnologija jos uvek ima problem sa tim i prilikom proizvodnje a jos daleko vise prilikom odrzavanja i zamene modula. Pouzdanost AESA radara jos uvek nije dovoljna i dosta letelica za koje ti kazes da se ne zale je prizemljwno upravo zbog odrzacanja radara i radarskog siftwera. Dijagnostika i provera radara se vrsi veoma cesto bas zbog decijih bolesti od kojih redovno obolevaju. Ne zaboravi da je jedan od velikih problema koje ima F-35 a kojeg nisu resilu preko 10 godina, upravo AESA radar, tj. Software za njega.
Da ne zalazim u tehnoliske detalje izrade i kako to utice na sam software ilil obrnuto, ali i ako neznam tacan podatak o procentu operativnosti, sklon sam da kazem da je ovaj podatak od 20% tacan jer sam i ja dobio neke slicne informacije.