Bugarska Granična straža ponovo izabrala kompaniju „Airborne Technologies“ za nadogradnju helikopterske flote

10. okt 2024

Daso najavio početak razvoja borbene besposadne letelice koja će dopunjavati i biti integrisana sa borbenim avionom Rafal

9. okt 2024

Aero-miting „Vršac 2024“ after video: Kako smo doživeli vazduhoplovni spektakl pod Bregom

8. okt 2024

[ANALIZA] Da li će Srbiji borbeni avioni Rafal biti isporučeni preko reda, ili je dobijen realan rok isporuke?

7. okt 2024

[ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

4. okt 2024

Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

3. okt 2024

[ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

2. okt 2024

Bugarski predsednik poziva na nabavku dodatnih transportera C-27J Spartan i protivpožarnih Air Tractor AT-802 „Fire Boss“

26. sep 2024

Hrvatska i Francuska planiraju osnivanje centra za obuku pilota borbenih aviona u Puli, Srbija Rafale dočekuje sa zastarelim avionima za obuku

25. sep 2024

Aero-miting Vršac 2024: Šarenilo i optimizam srpskog vazduhoplovstva

24. sep 2024

Miloš Vučević detaljnije o razlozima zbog kojih je Srbija izabrala Rafale a ne ruske, američke i kineske avione

24. sep 2024

[REPORTAŽA] “Zastava 2024“: Skromnije letenje RV i PVO, ponovno preterivanje u broju izložene vojne tehnike

23. sep 2024

[REPORTAŽA] Najzanimljivije premijere sa prikaza “Zastava 2024“: Helikopteri Mi-35P, francuski i kineski osmatrački radari, nova sredstva za raketne sisteme FK-3 i HQ-17, emiratski dronovi kamikaze, artiljerija i oklop

21. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Zvanična potvrda: Srbija će kupiti Rafal F4.1

20. sep 2024

Aero-miting Vršac: Prijava za spotere i detalji letačkog programa

19. sep 2024

[REPORTAŽA] Airpower 2024, aeromiting koji ove godine nije oduševio

19. sep 2024

[ANALIZA] Ima li smisla integrisati rusko naoružanje na srpske Rafale i hoće li ovi avioni zaista biti degradirani u odnosu na sadašnje MiG-ove?

18. sep 2024

Rumuniji odobrena nabavka američkih borbenih aviona F-35

17. sep 2024

[ANALIZA] Rafal dezinformacija: Šta smo sve našli ispod gomile gluposti napisanih o nabavci francuskih borbenih aviona

16. sep 2024

Poljska uskoro povlači Su-22 iz upotrebe, polednji remont aviona tog tipa završen krajem avgusta

12. sep 2024
[FOTO REPORTAŽA] Flota Helikopterske jedinice MUP-a u vazduhu: Tri Erbasa, jedan Bel i jedan Sikorski
Budući YU-MED opremljen je medicinskom opremom za održavanje u životu već stabilizovanih pacijenata kojima treba hitan prevoz vazduhom. Unutra se nalaze nosila, defibrilator i EKG uređaj / Foto: Igor Salinger

[FOTO REPORTAŽA] Flota Helikopterske jedinice MUP-a u vazduhu: Tri Erbasa, jedan Bel i jedan Sikorski

Kada je Helikopterska jedinica MUP-a Srbije odlučila da u ponedeljak dočeka svoja dva nova helikoptera H145M uradila je to kako dolikuje.

U vazduhu se nije našla kompletna policijska flota (nedostajao je manji Bel) ali smo imali interesantnu formaciju od četiri različita tipa helikoptera u jednom trenutku. Tri ako klasifikujemo Gazelu kao sada zvanično Erbasov proizvod.

Juče smo ekskluzivno objavili fotografije Dimitrija Ostojića koji se tokom grupnog leta nalazio u helikopteru Gazela. U ponedeljak smo imali i fotografije iz drugih interesantnih uglova.

Danas objavljujemo fotografije Igora Salingera koji je bio u Belu 212 iz kojeg je zabeležio svoje jedinstvene kadrove ove zanimljive formacije.

Svi policijski H145M imaće zatamljena stakla osim stakala kokpita / Foto: Igor Salinger
Zbog čega i MUP uzima „M“, odnosno militarizovanu verziju helikoptera? Pored činjenice da je u pitanju zajednička kupovina i da je logično da u jednoj tranši i ceni bude helikopter koji će se proizvesti brzo (na civilne verzije se čeka neznatno duže) jedino „M“ može biti naoružan ako zatreba. Pored instalacija za vođeno i nevođeno naoružanje koje će morati da se ugrade u policijske letelice bitno je znati da su „M“ verzije strukturno ojačane za nošenje i upotrebu naoružanja. Vojni i civilni Erbasovi će takođe imati iste Rohde & Schwarz enkriptovane radio uređaje što je još jedan korak u unificarnju ako obe službe nekada treba da ratuju zajedno / Foto: Igor Salinger
Jedan od ova dva helikoptera ima autopilot, kožna sedišta za putnike i pouzdana je IFR mašina / Foto: Igor Salinger
„Bravo“ verzija pogonjena je sa dva poznata PT-6 motora. 76-ca je proizvedena u samo 101 primerku / Foto: Igor Salinger
Nakon poslednjeg remonta Gazela jedinica je odlučila da YU-HEA ofarba u plavo-belu šemu koja uz nove Erbasove polako postaje unificirana. YU-HEC zadržava stariju verziju a YU-ICE će biti izuzetak i imaće gotovo identičnu maskirnu šemu kao vojni H-145M. Biće namenjen žandarmeriji sa adekvatnim mitraljezima sa obe strane trupa / Foto: Igor Salinger
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Me

Srbiji, kao „drzavi“, treba jos bar 4 ovakva helikoptera u istoj verziji kao YU-MED za vazdusni medicinski transport pacijenata i vazdusno spasavanje.

Mozda neke druge boje (tipa crvena) doduse xD

Odgovori
Ek

Kakav smo choljav narod samo za to nam i treba. Vojsku ukinuti i napraviti jednu masivnu razudjenu medicinsku ustanovu tj organizaciju. Svaka chuka da dobije po jedan H145M,plus pilota i po dva medicinara. A malo vece selo po dva Erbasa. A Wing Loong 2 umesto vodjenih projektila,da dobiju mesta za po dva nosila.

Al

ok helikopteri, ali potrebni su adekvatno opremljeni heliodromi, posebno za sletanje u losim meteo-uslovima. Medicinsko osoblje obuceno za takve procedure. Obzirom na koliko mesta mogu da slete i koliki je radijus masina, ovo sto imamo je „dovoljno“. Ali sve i da uzmemo eto kako ste rekli „jos 4“, ne znam ko ce leciti ljude, posto doktori i ostalo osoblje su ili otisli u Nemacku ili u privatni sektor(cast izuzecima), a u bolnicama cesto nema ni najosnovnijeg potrosnog materijala, tipa zavoj(licno se uverio vise puta! Neka me niko ne ubedjuje drugacije, jer je to klasicna uvreda inteligencije). Mozda u BG-u je ok, ove ostale „regionalne bolnice“ Sombor, Vrbas itd. katastrofa.
Ok drzava sad konacno ima sposobnosti za SAR i MEDEVAC, a ne kao onomad sa helikopterom. No sad bi bio red u struku uloziti, najpre plate, kvalitet istih(a ne da idu na mitinge jer „buducnost Srbije“)

Pe

Helidromi. Heliodromi su aerodromi za sunce.

Al

@Petar
Svakako da. Ali lepo je imati blizinu adekvatnih medicinskih ustanova za „ne daj boze“, znaci nekad i minut gore-dole, kamoli 5 ili 10. Makar u Nisu jedan ovakav, pa da bude jedan „sever“ i jedan „jug“, ako vec postoje masine jelte.
https://tangosix.rs/2019/03/01/renoviran-helidrom-vma-radove-finansirao-dcv-u-iznosu-od-200-000-evra/

Da

Jel moze neka informacija vise o ovom Sikorskom,kad je nabavljen,zasto, za sta se koristi,inace izgleda izuzetno lepo

Odgovori
Ja

Nisam potpuno siguran, ali mislim da je Sikorski nabaljen jos devedesetih godina za potrebe JSO, koji su ga i koristili do rasformiranja jedinice.

Ba

Bio je neki clanak ovde o svim helikopterima u helikopterskoj brigadi. Cini mi se da je receno da je S76 nabavljen za Slobu kao VIP transport.

In

Ja mislim da je nabavljen devedesetih za potrebe Slobodana Milosevica.To ti je limuzina od helikoptera.

Bi

Momci SVAKA ČAST, ATPL,IR, FFS,
TOP ste.
Neka vas služe kao i prethodni!!!
Sve pohvale za Petra i T6!!!

Odgovori
Pr

Sve pohvale T6-u (sada posebno Dimitriju i Igoru na odličnim fotografijama).
Lep običaj uvođenja novih mašina u MUP-ovo jato.
Mogle bi kolege iz RV-a da odrade nešto slično u Nišu po prijemu svojih primeraka, pa da ponovo imamo lepu foto reportažu ; )

Odgovori
Sr

GOSPODO ZAHVALJUJUCI VASIM SLIKAMA I KOMENTARU MENI JE PUNO SRCE OSECAO SAM SE VEOMA SRECNO A I PONOSNO JER VIDIM DA MOJA ZEMLJA IDE NAPRED SVE POHVALE TANGO SIKSU I NJEGOVIM SARADNICIMA A HELIKOPTERSKOJ JEDINICI MUPA JEDAN VOJNICKI POZDRAV V R L O D O B R O

Odgovori
Mi

Uf! Neka se ne uvrede gospoda iz Erbas-a, ali Sikorski je jedno 20x lepši.
Mislim, lep je i Erbas…
Od kada imamo tog Sikorskog? Nisam ni znao da postoji kod nas. Za Bell-a znamo.
Nego, malo mi neobično da ovi u Gazeli, niko nema kacige?!? Da li je to normalno?

Odgovori
Mi

Kako se ukusi razlikuju..
Meni se baš takav stil kao ovaj Sikorski S-76 ne svidja. Nekako mi previše biznismenski i buržoaski deluje. Gazela je prelepa na ovim slikama.

Odgovori
Al

Cu „budzoaski“…
Ostavila ideologija tragove, ali dobro, svako svoj stil. Koliko sam ja shvatio Sikorski je „salonski“, tj. za VIP prevoz, ne?

Mi

Ma to, salon, bal.. princeze i princovi.. Džej Zi 😁

Al

@Milos
ne bih se bunio da me vozaju okolo u njemu iskreno :D

Du

Joooj čime se puvate ko da smo kupili svemirski brod!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs