BEG airport status
Boingovi 737 MAX 8 i 9 suspendovani i u Crnoj Gori: Propisane direktive za onemogućavanje svih letačkih operacija Ovakav akt, kako je saopštila EASA, može se smatrati privremenom akcijom / Foto: Aerodrom Podgorica

Boingovi 737 MAX 8 i 9 suspendovani i u Crnoj Gori: Propisane direktive za onemogućavanje svih letačkih operacija

Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore je izdala Sigurnosnu direktivu u vezi sa ograničavanjem operacija vazduhoplovima Boing 737-8 „MAX“ i Boing 737-9 „MAX“, saopšteno je iz te Agencije.

Kako navodi, Evropska Agencija za sigurnost vazdušnog saobraćaja (EASA) izdala je u utorak, 12. marta, dve sigurnosne direktive kojima je suspendovala sve letačke operacije aviona Boing 737-8 „MAX“ i 737-9 „MAX“:

– Imajući to u vidu, a polazeći od činjenice da su sigurnost putnika i vazdušnih operacija prioritet, Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore je izdala Sigurnosnu direktivu kojom se propisuje da u crnogorskom vazdušnom prostoru nijesu dozvoljene operacije vazduhoplova Boing 737-8 „MAX“ i 737-9 „MAX“, odnosno nijesu dozvoljena polijetanja i slijetanja na crnogorskim aerodromima.

Ovakav akt, kako je saopštila EASA, može se smatrati privremenom akcijom i Agencija za civilno vazduhoplovstvo će pažljivo pratiti dalji razvoj situacije i preduzimati adekvatne mjere. Takođe, u crnogorskom registru ne postoje vazduhoplovi Boing 737-8 „MAX“ i 737-9 „MAX“.

Boing 737-8 „MAX“ i 737-9 „MAX“ nijesu slijetali, odnosno polijetali sa crnogorskih aerodoma u 2019. godini. U 2018. godini, od ukupnog broja operacija polijetanja i slijetanja na crnogorskim aerodromima, oko pedesetak operacija se odvijalo sa vazduhoplovima Boing 737-8 „MAX“ i 737-9 „MAX“. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

BB

Da li prije ili poslije Amerike???

Odgovori
ma

Isto pitanje kao i za Srbiju – kako i čiji 737MAX bi uopce dosao do Crne Gore da je ta zabrana ikome bitna?

Odgovori
Bo

Kao sto mozete vidjeti u tekstu, u 2018. I 2019. oko 50ak aviona ovog tipa je slijetalo i polijetalo sa Cg aerodroma.

Vl

Max,

Nemojte tvrdoglavo zastupati nipodaštavajući stav prema vazduhoplovnim vlastima malih zemalja.

Kao prvo, zbog usklađivanja državnih politika sa politikom EU radi pristupnih pregovora, svaka zemlja kandidat za člana EU mora postupati u skladu sa međunarodnim obavezama. U ovom slučaju na osnovu ICAO međunarodnih obaveza i propisa.

Kao drugo, ukoliko odstupe od svetskih stavova i zaključaka može doći „kazna“. Mali su mali u svim oblastima, pa su za njih takve kazne preteške.

Videli smo kako je prošao veliki i moćni FAA koji nije želeo da postupi po tim obavezama. Došao je predsednički dekret i stavljena je tačka na i, i u USA. Ovo su suviše ozbiljne stvari da bi se amaterski prema njima odnosili.

Ma

>> U ovom slučaju na osnovu ICAO međunarodnih obaveza i propisa.

Nema tu nikakvih obaveza niti propisa, niti ICAO moze da naredjuje takve suspenzije, niti bi se EU prilikom pristupnih pregovora nesto sad uzbudila oko toga. Inace, kada se na nivou EU zabrani let ovim masinama one mogu teoretski da udju iz medjunarodnog vazdusnog prostora u CG te slete negde u CG, Bosni ili Srbiji (te se vrate istom ili slicnom rutom). Dakle suspenzija ima smisla. Medjutim kada CG suspenduje onda Srbija (i BiH) nema brige, osim ako ne zeli da osigura zabranu letenja aviona ovog tipa od Beograda do Nisa.

Vl

Mayer,

ICAO obaveze se odnose na bezbednost saobraćaja između ostaloga. Te ako se dođe do saznanja da je neka letelica nebezbedna Vazduhoplovne vlasti Država članica su dužne da postupe u skladu sa međunarodnim konvencijama.

EU i EASA su deo poltičkog, društvenog i vazduhoplovnog okruženja kojem želimo da pristupimo i mi, Srbija i Crna Gora. Ako EASA, kao agencija donese odluku da se neka letilica prizemlji, naš DCV mora da prati istu logiku. Mi smo pridruženi član EASA.

Postoje i propisane kazne za neispunjenje preuzetih obaveza. Za razliku od mnogih drugih segmenata društva Vazduhoplovstvo je regulisano na svetskom nivou.

Sve piše, sve postoji u propisima i konvencijama.

Sa

Garuda Indonesian Airlines su otkazali narudžbu 49 komada B737MAX, $4,900,000,000. Sitnica.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

@Nenad N Isto sam pomislio, a Pakistan ima PVO kineske i Italijanske proizvodnje. Ovde je rec ne o vaduhoplovstvu nego o politiziranju situacije.Cudno da se insistira kako je , od navedenih tipova aviona koji su, navodno. oboreni, samo Rafal "los" .A oboreni Su-30 je dobar kao i MiG-29?

08. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

@Vladimir Pise tacno u kojem mestu je nadjena kineska raketa, pogledajte na karti, to je na 300 km od baze odakle leti Rafale.To nije dokaz nicega. Nema nikakvih podataka iz Pakistana jer je to zatvorena zemlja nedemokratskog tipa.

08. May 2025.Pogledaj

Duka na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

Ja sam bio jedan od likova koji su pisali ovde ranije, vise puta da je bolje da smo uzeli nesto Kinesko poput J10c... Jeftinije 4 puta a sa pravim naoružanjem i taktikom i bolji od Rafala...Ako smo vec uzeli fk3 od Kineza i stigao je, price da nam se kineski avioni ne bi mogli isporučiti…

08. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

@aps @Vladimir Vase licne politicke simpatije veze nemaju sa avijacijom, a Rafal jeste jedan od najboljih aviona danasnjice. Srusen je i F-16 od strane vojske republike srpske pa to ne znaci da je los. Cak je PVO SRJ srusilo i F-16 i F-117,jer u vazdusnim borbama igra uloga i srecni splet okolnosti, ne samo kvalitet…

08. May 2025.Pogledaj

Vladimir na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

Strasno... Pri tome Indija ima na sva usta izvikane METEOR (!) rakete, koje mi tesko mozemo nabaviti. A ni sa njima, ni sa "mocnim RBE2 AESA(!)" i strasnim SPECTRE(!) sistemom za ometanje ne moze da parira jeftinom osrednjem kinesko-pakistanskom avionu, koji sama Kina ni ne koristi jer ima mnogo bolje. Sta da se susretne sa…

08. May 2025.Pogledaj