BEG airport status
Nova ekonomija: Nemačkoj kompaniji MTU Srbija poklanja zemljište vredno 6,25 miliona evra Nacrtom ugovora MTU se obavezuje da izgradi objekat o svom trošku, odnosno izvrši početnu investiciju u osnovna sredstva u iznosu ne manjem od 100.900.000 evra do kraja 2025. u  i zaposli najmanje 440 radnika na neodređeno vreme od 2021. do 2027. godine.

Nova ekonomija: Nemačkoj kompaniji MTU Srbija poklanja zemljište vredno 6,25 miliona evra

Kako danas piše Nova ekonomija, država Srbija pokloniće nemačkom investitoru MTU zemljište vredno 6,25 miliona evra za izgradnju pogona u Novoj Pazovi za održavanje, popravku i remont vazduhoplovnih motora i prateće usluge.

Iako je, kako se podseća, član Upravnog odbora MTU Aero Engines Mihael Šrajeg u maju ove godine tvrdio da će ta kompanija kupiti zemljište na tada još neimenovanoj lokaciji u blizini Beograda,  dokument Komisije za kontrolu državne pomoći pokazuje da će zemljište biti poklonjeno. Ovo će biti realizovano putem ugovora o otuđenju građevinskog zemljišta između Republičke direkcije za imovinu, kompanije MTU Maintenance registrovane u Srbiji i njenog matičnog preduzeća, MTU Aero Engines iz Nemačke.

Mihael Šrajeg posetio je Beograd 7. maja i tom prilikom se susreo sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem, koji je tada kazao da investicija MTU predstavlja „novi industrijsko-tehnološki život Srbije“. Šrajeg je tom prilikom rekao da je MTU među prvih pet proizvođača motora na svetu, da kompanija raste i da će do leta kupiti zemljište u Srbiji i početi sa unajmljivanjem ljudi.

Nova ekonomija dalje prenosi da je pet meseci kasnije, Komisija za kontrolu dodele državne pomoći odobrila je dodelu zemljišta ovoj kompaniji bez naknade na sednici 9. oktobra. Kako se navodi u odluci Komisije, ukupna vrednost zemljišta koje se donira je 6.250.683 evra, prema proceni Poreske uprave. Ukupna površina dve katastarske parcele je 25 hektara, 68 ari i 72 kvadratna metra.

Nacrtom ugovora MTU se obavezuje da izgradi objekat o svom trošku, odnosno izvrši početnu investiciju u osnovna sredstva u iznosu ne manjem od 100.900.000 evra do kraja 2025. u  i zaposli najmanje 440 radnika na neodređeno vreme od 2021. do 2027. godine. Predviđena je i obaveza da MTU Maintenance obezbedi učešće od najmanje 25 odsto opravdanih troškova iz sopstvenih izvora ili drugih izvora koji ne sadrže državnu pomoć, pri čemu se za opravdane troškove ulaganja uzima samo ulaganje u novu opremu.

Poslovnim planom je predviđena izgradnja kapaciteta za MRO poslovanje (maintenance, repair and operations – održavanje, popravke i operacije), površine oko 22.000 kvadratnih metara. Investicionim projektom navedeno je ulaganje od 4,8 miliona evra za infrastrukturno opremanje zemljišta, 45,9 miliona evra je okvirno rezervisano za projektovanje i izgradnju proizvodnih kapaciteta, a 50,2 miliona je vrednost planiranog ulaganja u novu opremu. U slučaju da MTU bude odgovoran za neispunjavanje ugovornih obaveza, država ima pravo da traži isplatu u protivvrednosti iznosa od 6,25 miliona evra, što je tržišna vrednost parcela koje se ustupaju, navodi Nova ekonomija.

O tome šta domaća vazduhoplovna industrija može dobiti dolaskom MTU Aero engines, Tango Six je detaljno analizirao odmah nakon vesti da ova kompanija u Srbiji otvara postrojenje za remont i održavanje turbomlaznih motora.

Komentari

d

mtu propada pa im treba “ poklanjati“ zemljiste joj kakvo je to sprdnja

Odgovori
B

Drazo, sa svim duznim postovanjem, vi ama bas nista niste shvatili …

P

Pa?
Sto neko prethodni nije doveo ovoliko kompanija u Srb?
Kako uvek dusebriznici se nadju .

Odgovori
B

Procentualno ulaganje od 6% nije od odredjenog znacaja. Ako je prevagnulo u poredjenju sa konkurentskim zemljama ulaganje jeste opravdano. Cifra ce se brzo vratiti kod poreze i doprinose ako i oni nisu iskljuceni brzo ce se vratiti. Cak iako su samo u pitanju porezi i dopronosi na zarade onda ce se vratiti za 3 godine. Mnogo je bolje nego pre nekoliko godina kada je drzava davala i do 20% u kesu za motaonice kablova

Odgovori
P

Ovo nije lose. Negativci ce uvek naci nesto negativno u svemu. 6 miliona poklanjas da bi 440 ljudi dobilo posao, a tih 6 miliona ce nam se sigurno vratiti kroz par godina i bicemo u plusu. Naravno ako firma ispuni svoje obaveze po ugovoru, ako ne, nikom nista opet smo na nuli.

Odgovori
G

Ja ne mogu da znam da li je ovo dobro ili ne, barem dok ne vidim proracune koje je neko pravio kada je odlucivao da li da subvencionise i sa koliko (ako je uopste uradjeno). Mozda je odlican posao, mozda je opet davanje nacionalne svojine zarad licnih/politickih interesa.

Medjutim, recenica „Naravno ako firma ispuni svoje obaveze po ugovoru, ako ne, nikom nista opet smo na nuli.“ je tipicna mantra koju vlast ponavlja, a ljudi su poceli da prihvataju kao istinu iako nista nije dalje od toga. Da objasnim plasticno za one koji i dalje ne shvataju: poklonite vi meni 10 hektara vaseg licnog zemljista i budite na nuli. Jeste li na nuli? Niste – fali vam 10 hektara koji su sad moji. Da ih niste poklonili meni, mogli ste na njemu nesto da uzgajate, gradite ili prodate nekom. Tako da, NE, ako firma ne ispuni uslove, onda smo u minusu za zemljiste koje smo im poklinili i ko zna sta jos sto cemo im dati pride.

M

@Golub
Nadam se da tamo postoji svijetla glava koja će u ugovoru za poklanjanje staviti klauzulu u kojoj će pisati da u slučaju ne ispunjavanja obaveza po ugovoru se zemlja vraća u ruke darovaoca! Eto i problem riješen.

i

Ma sta fali , nemoz svabo zemlju odnet , valjda .

E

užas

Odgovori
A

Mene najvise zanima gde ce oni da pronadju 300-400 mehanicara i inzenjera koji ce da rade tu. Skolovanje kadra u Vazduhoplovnoj akademiji se svelo na po jedno odeljenje od 20-tak ucenika. Ogroman broj mladjih mehanicara koji su oterani iz Jat Tehnike pre par godina nema nameru da se vraca i radi u Srbiji. Sve veci broj takodje odlazi i Srbije u Lufthansa Technik u Sofiji, Budimpesi, na Malti i druge kompanije, a ista je situacija i sa iskusnim majstorima i mehanicarima.

Odgovori

Добро, а мора ли сва озбиљнија индустрија да се гура на најбоље обрадиво земљиште у Војводини и око Београда? Јел могуће да у оволикој Србији нема где да се нађе земљиште, него баш у Новој Пазови? Што се тиче расправе о исплативости инвестиције, са наше тачке, оно се неће исплатити никада. Осим земљишта, држава ће сигурно одобрити и субвенције за запошљавање од бар 9000 Евра по запосленом, с обзиром на то да се ради о „озбиљној“ индустрији, и то је још око 4 милиона Евра. Плус, инфраструктурно опремање ће вероватно бити о трошку локалне самоуправе, то је још бар 4 милиона. Значи држава ће уложити око 15 милиона Евра. Е сад, инвестиција се не враћа кроз порезе и доприносе, него кроз порез на добит, а обзиром да се ради о „гринфилд“ инвестицији, добити неће бити неколико година. И тако даље и тако даље. Живи били па видели…

Odgovori
B

Stvar je u tome sto je Nova Pazova blizu Evropi a izmedju NS i BG gde zivi neophodna radna snaga za ovako znacajnu investiciju. To je razlog zasto sve znacajne investicije odlaze u taj deo Srema. Nacrtom ugovora, konacan ugovor jos nemamo ali pise da ce biti dodeljena zemlja u datoj vrednosti i nigde se ne pominje novcana pomoc a kompanija se obavezuje da investira 100.9 milion najmanje u to ulaze navedeno infrastrukturno opremanje 4.8 miliona, oprema 50.2 miliona a sam pogon 45.9 miliona. Sve se vidi da se to uklapa u navedeni iznos od tacno 100.9 miliona. Znaci infrasturkurno opremanje je u nadleznosti investitora. Ovo je nacrt i ako se nista ne promeni a uglavnom se ne menja ugovor ce biti isti. Kamo srece da na svakih 6 ha najbolje zemlje imamo ovako neku high tech investiciju makar zemlju i dali

B

Uzgred reci mi kako se ovo ne vraca zbog porez na dohodak, on se deli izmedju lokalne samouprave (kojoj svake godine manjak nadomescuje drzava transcerima pa ce sada ti tranveri biti manji da taj iznos) a deo budzetu drzave. Takodje doprinosi idu idu fondovoma kojima opet drzava nadoknadjuje manjak sada ce ti manjkovi biti manji a samim tim i obaveza drzave. Da ne pominjemo razne poreze i takse kao i naveden porez na dobit takodje placa se i psv na razne usluge i dobra koje ova kompanija kupuje. A tu je naravno i indirektni porez koji ce zaposleni placati svojim trosenjem

M

Naravno duzebrisnika onih negativnih uvek ima Plate u toj fabrici nece biti ipod 70.000,oo dinara na to idu doprinosi i porezi saposlenih koji iznose oko 60 posto Ovde ce se raditi proizvodnai remont sklopova Nasi licencirani nadobudni mehanocari nisu neophodni Vec pocetnici koji ce se iskolovati za odredjene poslove Jedna je stvar raditi na odrzavanu i remontu vazduhoplova u konpaniji a druga na proizvodnim pogonima i fabrickom remontu konponenti U svakom slucaju ovaj gigant od fabrike je u Srbiji a ne u nekoj drugoj drzavi regiona Zlobnici neka ckrknu i neka izmisljaju sta nevalja u ovom velikom projektu

Odgovori
S

Ovo je horor kakve greške pravi ova zemlja! Pa da je nasim proizvodjacima poklanjala ovolike pare bili bi najrazvijenija zemlja! Ta nemacka kompanija ne proizvodi nista vec radi kao serviser!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Banja Luka na: Predstavnici Ministarstvо odbrane i Vojske Srbije na bojevom gađanju sistemom PVO Mistral, VS dobija dve verzije sistema

@Stauffenberg Kakve informacije tačno imate o donaciji PVO sistema? Šta je trebalo da se nabavi, od čega se to odustalo i kada? Koliko je migova trebalo da dobijemo od Bjelorusije, pa se, eto, odustalo? Od kuda vama sve ovo?

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Beduin, Mahan je na crnoj listi niza zapadih država upravo radi toga koga prevozi i što se "podaci ne podudaraju". Čudim se da su u Beogradu dozvolili njihove letove i time nepotrebno provocirali zapad. Tako nešto si ne dozvoljavaju daleko veće i utjecajnije države. Tup se s rogatim ne može bosti. Puno premalo koristi za…

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Hvala Vama na pohvalama. Ovako velika ekspanzija je izuzetno riskantna, skupa i vrlo komlicirana za provedbu (operacije, marketing, sustav, slab LF u počeku, rizik...). Pitanje flote je glavni problem Air Serbie koji se odgađa već godinama (još u početku su rekli da će mijenjati 737-300 i ATR 72-200, no to se stalno prolongira). Više nema…

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Da, da, istina... u pravu ste. Hvala na ispravci. Sigurno ima toga još. Hvala na pohvalama.

13. Nov 2019.Pogledaj

Pavle na: [FOTO] Detaljne fotografije Orlova iz Muzeja vazduhoplovstva

Mile Ne trujte vise. Viper su licencno i italijani proizvodili za aeromaki. Razumete se bas u avionske motore a i sire, znate da i puloti znaju da je bas orao mrtav avion ukoliko ne leti jako nisko. Oni vam na stajanki pricali? Dokumentacija koja je pravljena u vti, alati i uvezene masine i eto milijardu…

13. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend