BEG airport status
Primopredaja prva 4 vojna helikoptera H145M za Mađarsku Prva četiri mađarska H145M u renoviranom hangaru u bazi Solnok / Foto: Mađarske odbrambene snage

Primopredaja prva 4 vojna helikoptera H145M za Mađarsku

U petak 13. decembra, u 86. helikopterskoj bazi Solnok mađarskog Ratnog vazduhoplovstva, održana je ceremonija primopredaje prva 4 helikoptera H145M koji su nabavljeni za potrebe mađarskih odbrambenih snaga. Prva dva helikoptera sa vojnim identifikacionim brojevima 01 i 02 isporučena su 18. novembra ove godine dok su druga dva, 03 i 04, stigla 11. decembra.

Time je završena isporuka predviđena za ovu godinu, prema ugovoru čija se vrednost procenjuje na nešto više od 318 miliona evra, Mađarska će tokom 2020. godine dobiti 12 H145M a do jula 2021. treba da stignu i poslednja četiri primerka.

Na nosu helikoptera vidljivi su senzori sistema za samozaštitu Hensoldt AMPS. Helikopter u pozadini ima na skijama bacače mamaca CMDS / Foto: Benedek Levente

Osim 20 helikoptera ugovorena je obuka i preobuka letačkog i tehničkog osoblja (50 pilota i 60 pripadnika vazduhoplovnotehničke službe), početna količina rezervnih delova, zemaljska oprema za održavanje, pet godina logističke podrške koji treba da obezbedi visok nivo operativnih sposobnosti, tehnička dokumentacija, naoružanje.

Odmah ispred zadnjih vrata montirana su tri sedišta. Na trupu ispod vrata se vide senzori sistema AMPS za zadnju polusferu / Foto: Benedek Levente

Mađarska će koristiti tri varijante H145M, 10 helikoptera će biti u verziji LUH (Light Utility Helicopter), 5 će biti namenjeno i opremljeno za zadatke traganja i spasavanja a preostalih 5 će služiti kao višenamenski (Multi Purpose). Glavni operativni zahtevi koji su definisani pre nabavke bili su prevoz putnika i tereta, traganje i spasavanje, evakuacija unesrećenih, medicinska evakucija, izviđanje (C4ISR), osmatranje granice u dnevnim i noćnim uslovima i vatrena podrška.

Još uvek bez dodatne opreme, 5 helikoptera imaće najviši nivo sistema HForce / Foto: Benedek Levente

Za obavljanje ofanzivnih zadataka naručen je sistem za upravljanje vatrom HForce a zvanično je saopšteno da će helikopteri dobiti najviši nivo ovog sistema što će omogućiti visoku efikasnost i preciznost. Na osnovu toga može se zaključiti da će to biti je da će HForce nivo 3 koga će dobiti pet mađarskih H145M (u verziji Multi Purpose). Opciono, i preostalih 15 može imati HForce osnovnog nivoa.

Za ovu priliku u helikoptere je bilo postavljeno 7 sedišta čija pozicija i raspored se mogu menjati / Foto: Benedek Levente

Na ceremoniji primopredaje na helikopterima se nije mogla videti oprema za posebne namene, sva četiri primerka imaju sistem za samozaštitu Hensoldt AMPS (Airborne Missle Protection System) sa detektorima lansiranja rakete AN/AAR-60 a na dva helikoptera su na skijama bili montirani bacači mamaca CMDS (Counter Measure Dispensing System). U transportnim kabinama sva 4 helikoptera je postavljeno po 7 udobnih sedišta za prevoz putnika a već smo navikli da na H145M vidimo WSPS (Wire Strike Protection System) odnosno tzv. “makaze“ za sečenje naponskih i drugih kablova.

Na helikopteru su vidljivi priključci za konzole za tehniku iskrcavanja ljudi kao i spoljašnju dizalicu / Foto: Benedek Levente

Nije mnogo viđeno ni na dostupnim fotografijama koje su napravljene u krugu Erbasove fabrike u Donevortu kao i u vazduhoplovnoj bazi Manking gde se vrši obuka pilota. Helikopter ‘’04’’ imao je iznad desnih kliznih bočnih vrata postavljenu spoljašnju dizalicu Goodrich Model 44301 nosivosti do do 272,16 kg i užetom dužine 91,44 m. Iznad levih bočnih vrata nalazila se fiksna konzola za tehniku brzog iskrcavanja ljudi (fast-rope) a konzole su imali i neki drugi mađarski H145M.

Video materijal Ministarstva odbrane Mađarske sa primopredaje helikoptera:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

En

Vise mi se svidja nasa sema farbe, nego ova crna…

Odgovori
Ho

Meni dobra i jedna i druga. Ja volim kada vojska izgleda unisono,sto kod nas cesto nije slucaj. Nama su sad Mi17V5 u jednj semi,a jedinica iz Nisa ima par Mi8/17 koji su totalno nesto drugo. I Gazele npr su u istoj SMB boji odkad napravljene. A sad imas i novu na Mi35.

Be

@Hosenfefer

Da, bas tako.

Vojska deluje ozbiljnije, kad se vidi neki kontinuitet, kad svi imaju istu boju/saru/kamuflazu. …ali bas su Mi-17 i H-145-M u istoj.
Stari Mi-8/-17 ce brzo izaci iz upotrebe, ako to vec nisu.

Ed

@Enigma
Crna? Ja bi rekao siva, čak ni tamno siva nego „obična“ siva…
Meni je ova ok, a mislim da je za vojnu varijantu najbolja neka tamnija SMB…
https://www.google.com/amp/s/www.army.mil/article-amp/137585/uh_72a_lakota

An

@Hosenfefer

Da li vojska izgleda unisono ili ne je prilično nebitno. Maskirne šeme imaju nekakvu svrhu (ili bar treba da imaju…), nisu tu zbog estetike. Ako postoji potreba da jedan helikopter bude ofarban ovako, a drugi isti takav onako, onda tako i treba da bude.

ID

Kod nas su Mi35 ofarbani isto kao i Ruski. Zašto nisu unifomni ne znam, a šteta što nisu. Možda zbog brzine isporuke.
I sad kad se uporede ove mađarske verzije koje imaju sve i naše to ti je kao da kupiš Porše 911 i na jednom su serijske gume a na drugom Trajal T5, pa se trkaj imaš isti auto. A i naše gume su najbolje u klasi(to kad čujem pozelenim).

St

E tako se radi! Najveća verzija H force a ne ovo nase

Odgovori
Al

@Stefan
Naše je sasvim uredu za početak, s obzirom što će vremenom morati da sednu i nabave još po ugledu na Mi-17.

AL

VS to nema smisla jer MO planira integraciju svojih resenja.
Mimo toga helikopteri su opremljeni „full“, pogotovo za ono sto su nam trebali, a to je SAR i CSAR

ID

Da nema smisla VS opremiti vrhunskim opremom za H145M.
Komično.
Kao da se ne mogu integrisati svoja rešenja,a uz put imati i svetski vrh.
Ili treba verovatu u izjavu da su naša rešenja najbolja u klasi.
Ja se slažem sa Stefanom.

AL

@ID
Za pocetak nije to „svetski vrh“, jer ovo nije primarno borbeni helikopter. Drugo nema smisla uvoziti stranu opremu i onda integrisati isto to nase proizvodnje koje je pritom jeftinije.
Trece za tu nemenu su kupljeni novi MI-35M sa Atakama. Skroz druga klasa u odnosu na ono sto nudi kompanija Airbus za H145m.
Mogao se kupiti najveci paket naoruzanja, ali to bi onda znacilo jedan ili dva helikoptera manje, cemu to?
Jedino sta iz HForce 3 paketa bi imalo smisla to je nisanski sistem koji je pored naseg naoruzanja prikazan u Parizu kad je izlozen helikopter, pored onog sa kacige koji je kupljen za VS.

Nisam ja nikakav navijac MO, ni trenutne politike u vojsci, ali konkretno u ovom dilu nema nista „promaseno“. Primaran zadatak tih helikoptera je SAR i CSAR i uzeta je mnogo bolja oprema nego sto MI-17V5 poseduju.

Gr

Kupovina ovih helikoptera je bacanje novca.
Ovo su laki transportni helikopteri, a ne borbeni.
Treba nabaviti jurišne helikoptere Mi28 ako hoćemo da ozbiljno opremi o vojsku.

Br

Znaci nista od naseg nevodjenog naoruzanja? Ili je ipak moguce integrisati nas paket 1 i ostatak airbusovom programa

Odgovori
Vu

Tako to rade ozbiljne drzave, a mi večito neka klot varijanta pa mi sami budzimo i prepravljamo čista reklama sa naše i velika profesionalnost sa madjarske strane, ali bože moj samo neka stize novo pošto ništa imali nismo! pozdrav svima

Odgovori
Al

@Vukašin OBR
Jedino što je bolje u mađarskoj nabavci je broj letelica i remontni zavod za H145M (koliko mi se čini).
Mi uzimamo sasvim savremene H145M, na koje integrišemo domaće naoružanje koje bi mogli da ih danas sutra prodamo i pre svega proizvodimo kod nas. Al elem, ispada da je najbolje da kupujemo daleko skuplje naoružanje koje nije po ničem bolje od našeg, koje je proizvedeno u domaćim fabrikama (ne bitno da li su državne ili privatne), jer je to „neprofesionalno“…
Ipak brate mora sa nečim početi, pa makar to bila integracija naoružanja, remonti, modernizacije i proizvodnja komponenti za strane vazduhoplove, plus neke licence za naše RV, što je negde maksimum srpske vazduhoplovne industrije trenutno.

Va

U pravu si. Šteta al šta ćeš madžari dobili remont a ne Moma a pregovaralo se godinama, Te regionalni centar za helikptere Mi te regionalni centar za gazele i opciono za h 145. Još će srpki h 145 biti remontovani u Madžarskoj. Živi bili pa videli. Tako je samo u se i u svoje kljuse. Jeftino a pametno.

Ik

Mislim da nijedna zemlja u nasem okruzenju nije pametnije odradila tranziciju svoje zrakoplovne opreme od Madzarske. Zadrzali i modernizovali iskoristive ruske helikoptere Mi-24 i Mi8/17), narucili nove jedinice od Airbus-a(H-145M i H-225M) i naravno rijesili se stari dotrajalih sovjetskih zrakoplova pa narucili eskadrilu novih svedskih grippen-a(JAS 39C)

Odgovori
AL

Madjarska ima trgovinski suficit koliki je nas republicki budzet, a sve su pametno plasirali na trzistu. Lako mi je za njih

Dr

Moze im se, ekonomski su daleko ispred svih nas.
Sto se tice Gripena, njih su iznajmili do 2026. godine, nakon toga Madjarska postaje vlasnik aviona. I nisu u pitanju JAS-39C nego neka mesavina, trup od varijante C i D a krila od A i B.

Go

Vidim da na Madjarskim H145m umesto nosa napred imaju optiku,da li su oni bolji od ovih nasih?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj