Letačka obuka pripadnika 98. vazduhoplovne brigade za letenje na helikopterima u zimskim uslovima

18. jan 2022

U Rusiji poleteo još jedan završeni strategijski bombarder Tu-160, prvi modernizovani Tu-160M

14. jan 2022

Mađarska modernizuje svoje borbene avione Gripen

13. jan 2022

Pakistan bi mogao biti prvi strani korisnik kineskog borbenog aviona J-10

11. jan 2022

Iran nabavlja višenamenske borbene avione Su-35, da li su Egipat i Indonezija zbog pritiska SAD odustale?

1. jan 2022

Ministar odbrane Srbije za RTS: Vojska se u ovom trenutku opredeljuje za Rafal

28. dec 2021

Izložba mlaznih motora Muzeja vazduhoplovstva u holu Mašinskog fakulteta

28. dec 2021

Posle velike javne sramote Vazduhoplovni zavod „Moma Stanojlović“ dobija velike pare da se unormali

28. dec 2021

[ANALIZA] Nabavka višenamenskih borbenih aviona za RV i PVO Vojske Srbije (II. deo)

27. dec 2021

Vučić: Hrvatski Rafali biće snažniji od naših MiG-ova, voleo bih kada bi i mi mogli da nabavimo Rafale, možda nove

25. dec 2021

[POTREBNA POMOĆ] Čedi Rajačiću, uredniku Army Info Foruma potrebna skromna novčana pomoć u borbi protiv bolesti

24. dec 2021

Najmlađi piloti RV i PVO Vojske Srbije obučavaju se za letenje na Orlu

24. dec 2021

Srbija sledeće godine dobija nove Talesove radare za Vazdušno osmatranje, javljanje i navođenje

23. dec 2021

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi

22. dec 2021

Preminuo je Aleksandar Kolo

22. dec 2021

[ANALIZA] Kakvi su polovni helikopteri Mi-35P koje Srbija kupuje od Kipra?

21. dec 2021

[ANALIZA] Srbija počinje priču nabavke višenamenskih borbenih aviona: Iako je Rafal prvi izbor, šta je sve moguće kupiti na globalnom tržištu (I. deo)

20. dec 2021

Bugarskoj isporučeni prvi školski avioni Zlin 242L

16. dec 2021

Erbas dodelio počasnu plaketu Helikopterskoj jedinici MUP-a: Srpska jedinica najaktivnija u gašenju evropskih požara sa H145M

15. dec 2021

Da li je ruski anti-dron sistem Repelent adekvatno rešenje za Srbiju?

15. dec 2021
Mađarskoj isporučeni prvi helikopteri H145M
Prva dva mađarska H145M na aerodromu Budaors, 18. novembar 2019. / Foto: Levente Benedek

Mađarskoj isporučeni prvi helikopteri H145M

Kako je preključe preneo vojni blog  ‘’Haditechnika, földön, vízen, levegőben’’, istog dana Mađarskoj su isporučena prva dva laka višenamenska helikoptera H145M namenjena vojnim vazduhoplovnim snagama. Oba helikoptera doletela su sa mešovitim mađarsko-nemačkim posadama direktno iz nemačkog Erbasovog pogona u Donevurtu.

Pre nego što će doći na svoje konačno odredište helikopteri su nakon ulaska u Mađarsku sleteli na aerodrom Budaors u predgrađu Budimpešte, gde su imali doček koje su priredile posade dva desantno-jurišna helikoptera Mi-24P koji su ih i otpratile u njihovu buduću matičnu bazu Solnok gde su stacionirani i mađarski Mi-24.

Mađarski H145M 02 sa privremenom nemačkom registracijom D-HMBF / Foto: Levente Benedek

Prva dva helikoptera su, pored mađarskih vojnih oznaka, nosili i privremene nemačke registracije, D-HADI je imao H145M sa mađarskim vojnim evidencijskim brojem ‘’01’’ dok je ‘’02’’ nosio registraciju D-HMBF. Pre nego što će preleteti u bazu Solnok gde će biti smeštene u obnovljene hangare, helikopteri su imali pokazni let iznad Budimpešte, potom su se vratili u Budaors a zatim zajedno sa dva Mi-24 izvršili prelet do 86. vazduhoplovne baze Solnok gde će ući u sastav 1. helikopterskog bataljona.

Ugovor za nabavku 20 H145M Mađarska je potpisala juna prošle godine a vrednost ukupnog paketa, koji pored helikoptera obuhvata obuku, logistiku, naoružanje i sve ostalo vezano za kupovinu, procenjuje se na oko 300 miliona evra. Do kraja ove godine trebala bi da budu isporučena još dva helikoptera a poslednji do kraja 2021. godine.

Poletanje na pokazni let iznad Budimpešte / Foto: Levente Benedek

Mađarska će, nakon Srbije, postati drugi korisnik helikoptera H145M opremljenih sistemom za upravljanje naoružanjem HForce. Svi helikopteri bi trebali imati osnovni paket HForce0 (kao i kod srpskih primeraka) ali postoje informacije da je nabavljeno i nekoliko HForce3 koji omogućuju korišćenje preciznih savremenih vazduhoplovnih ubojnih sredstava. Kao i Srbija, i Mađarska će svoje H145M koristiti kao lake transportne, za prevoz specijalnih snaga, za traganje i spasavanje i kao lake borbene helikoptere.

Komentari

N

Eto i zajedničkih vežbi u budućnosti…lepota. A ove naše kumim Bogom,da prefarbaju Mi-35ice u našu maskirnu….

Odgovori
P

Ja bas razmisljam kako je nasa maskirna ruzna i voleo bih da su ovakvi.

S

Bolja ova boja. Ovo nase kada se ofaraba izgleda kao oronuli tenk

M

Nase imaju stvarno odlicnu maskirnu ,sto se tice Mi-35M on i u pink sa cveticima da ga ofarbaju izgleda brutalno i uteruje strah u kosti!

A

Suska se da su zainteresovani za onaj nas osnovni paket naoruzanja nakon sertifikacije naravno. Zna li se ista o tome ili su samo prazna nagadanja?

Odgovori
Z

Cestitke komsijama na ovim lepim letelicama. Dokaz da smo i mi napravili dobar izbor kad smo ih kupili za nasu vojsku i policiju. Jedino da se poveca njihovo brojno stanje, sto je i najavljeno.
P.S.
Nasi ipak imaju lepšu šaru 😊

Odgovori
D

Није прошло давно од наруџбе, већ су добили два. За нас је ишло спорије, још нисмо добили комплет што је наручено, а година је на измаку.

Odgovori
s

@Dado

Da znamo detalje ugovora, otplate, „prozora“ za isporuku, pa da kritikujemo. Kako je sve to i dan danas nejasno, mislim da ovo nista nije cudno.

A

Mi smo „launch customer“. Posle ce ici brze i brze

i

Ovaj H145 se prodaje ko bomboni, mora da valja nesto!

Odgovori
H

Prdaje se i Kajova,Grci kupili 70 za 40 miliona.

J

Haha… 70 za 40, govori o vrednost inistih. Ili mozda o remontu, ili kraju proizvodnje… Ko bi ga znao.

a

Svidja mi se to što se Mađari sele sa svoje stare maskirne šare kao sto je na njihovim Mi-8 helikopterima, na ovu jednostavniju, a u isto vreme efikasniju i daleko profesionalniju verziju.

Izgleda odlično, složićete se.

Odgovori
R

Od zemlje proizvođača,došli smo do naručioca ,tuđe robe.U svim sektorima,zavisna privreda.Sve uništeno i niko kriv.

Odgovori
V

Delom bi se složio sa vama a delom i ne. Ipak se ulaže u našu namensku industriju a dokaz tome je i izvoz proizvoda iste.
A za uništeno se vrlo dobro zna ko je kriv. A zna se i zašto je to urađeno…

@Rp.nema leka

Nikada nismo bili proizvođači helikoptera u smislu da smo mi razvili neki helikopter. Gazela je rađena po licenci u mnogo većoj državi.

Nije realno da mala zemlja kao što smo mi, čak i da smo razvijeni kao Švajcarska i Danska, može samostalno da razvija ovako složene sisteme, a još je manje realno da sami sve proizvodimo u svim sektorima privrede. To ne mogu ni zemlje kao što je Nemačka.

Realno je da proizvodimo nekoliko svetski dobrih proizvoda, pomoću kojih ćemo zaraditi novac da uvezemo i održavamo ono što nam je potrebno.

Tako rade pamettne zemlje.

A

Izvoz vojne industrije je blizu milijardu, uvoz sa svim kapitalnim nabavkama je daleko ispod, pa vi procenite sami.

@AL-41F1
Ne bih se slozio da je izvoz blizu milijardu. 2018.godine je deseta na listi izvoznika naoruzanja bila Italija sa 611 miliona a mi nismo ni bili u top 10.

B

@Paqe

Poštovani Paqe, „Institut za istraživanje mira“ barata pogrešnim podacima. Veoma pogrešnim. Paradoksalno, naša strana nije htijela da ustupi zvanične podatke kada su joj traženi, iako se o istima uredno govori na svakom trećem pojavljivanju na TV-u nekoga iz SDPR-a. Italija je takođe napravila bitno više od 611 miliona u prošloj godini, ali to je manje bitno. Mi smo izdali blizu devesto miliona dolara vrijednih dozvola za izvoz- a to je prilično jasan pokazatelj, jer se izdaju kada se zna kome, kada, šta i za koliko. Pogledajte i ostale „zvanične“ podatke- vidjećete dosta sličnih nelogičnosti.

https://tradingeconomics.com/country-list/weapons-sales

Ipak, treba reći da je 2018. bila po mnogočemu rekordna- bio bih presretan kada bi 19-ta bila takva- očekivati je da bude nešto malo ispod- što je isto sjajno, budimo realni. Diversivikacija našeg izvoza je takođe sjajna, za svaku pohvalu. BIH, pravi oko 120-130 miliona ove godine, 93% municija, 7% sve ostalo.

Lijep pozdrav!

@Banja Luka
Ja bih stvarno voleo da ste u pravu. To bi znacilo da smo na pravom putu. Ja ne mogu da baratam drugim podacima sem dostupnim. Moja prva pomisao je da prijavljujemo svaki izvoz i da legalno radimo pa da su podaci verodostojni. Nisam inace upucen u tematiku. Hvala puno na informaciji o izdatim dozvolama. Doduse ne znaci da su ti poslovi realizovani ali je za verovati da neko ne bi trazio dozvolu a da ne realizuje posao.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Send this to a friend