Slovačka nabavlja 17 radara za 155 miliona evra

12. avg 2020

Šta poleti kada se udruže dva Vladimira: Laki jurišnik ponovo u vazduhu nakon 25 godina

5. avg 2020

[POSLEDNJA VEST] Vojska Srbije neće remontovati dva helikoptera Mi-24V, biće ponuđeni na prodaju

4. avg 2020

[POSLEDNJA VEST] Balkanska bezbednosna mreža: Jugoimport SDPR potvrdio u svom godišnjem izveštaju – Srbija kupila kineski PVO sistem srednjeg dometa FK-3

2. avg 2020

Dan avijacije na Batajnici: Premijera novih kombinezona za RV i PVO letače

31. jul 2020

[POSLEDNJA VEST] Helikopterska jedinca MUP-a Srbije uzima 5 Gazela iz Republike Srpske

31. jul 2020

[ANALIZA] Koje sve avione Srbija može nabaviti za svoju lovačko-bombardersku avijaciju?

31. jul 2020

[ANALIZA] Rafali za Hrvatsku: realnost ili utopija?

30. jul 2020

Politika: Dva Pegaza su već u Kini, detalji o upotrebi letelice CH-92A

27. jul 2020

[ANALIZA] Kakva je perspektiva upotrebe lovačkog aviona MiG-29? (II deo)

27. jul 2020

Vučić o planiranju nabavke novih letelica za RV i PVO: „Kupićemo neke od lovačko-bombarderskih aviona“

26. jul 2020

Miloradović: Srbija dugoročno želi da zameni modernizovane G-4 i Orao opcijom koja je dva puta jeftinija od višenamenskog aviona 4. generacije

25. jul 2020

Novi detalji o incidentu slovenačkog PC-9M ozbiljno oštećenog 2019. godine

24. jul 2020

Mađarskoj isporučena još dva helikoptera H145M

23. jul 2020

[VIDEO] Integralni snimak vebinara – Kako započeti karijeru u svemirskoj industriji

22. jul 2020

Piloti Republike Srpske dobijaju džabe obuku u Rusiji: Simulator za helikopter Ansat sertifikovan po ICAO standardima

22. jul 2020

Premijera šeme bojenja prvog helikoptera: Prvi crnogorski piloti završili obuku za helikopter Bell 505 u Francuskoj

21. jul 2020

Posledica kupovine ruskog raketnog sistema S-400: Američko ratno vazduhoplovstvo kupuje osam aviona F-35A prvobitno namenjenih Turskoj

21. jul 2020

Promene na vojnom aerodromu Batajnica: Nova svetlosna signalizacija

20. jul 2020

[ANALIZA] Kakva je perspektiva upotrebe lovačkog aviona MiG-29? (I deo)

20. jul 2020
Mađarskoj isporučeni prvi helikopteri H145M
Prva dva mađarska H145M na aerodromu Budaors, 18. novembar 2019. / Foto: Levente Benedek

Mađarskoj isporučeni prvi helikopteri H145M

Kako je preključe preneo vojni blog  ‘’Haditechnika, földön, vízen, levegőben’’, istog dana Mađarskoj su isporučena prva dva laka višenamenska helikoptera H145M namenjena vojnim vazduhoplovnim snagama. Oba helikoptera doletela su sa mešovitim mađarsko-nemačkim posadama direktno iz nemačkog Erbasovog pogona u Donevurtu.

Pre nego što će doći na svoje konačno odredište helikopteri su nakon ulaska u Mađarsku sleteli na aerodrom Budaors u predgrađu Budimpešte, gde su imali doček koje su priredile posade dva desantno-jurišna helikoptera Mi-24P koji su ih i otpratile u njihovu buduću matičnu bazu Solnok gde su stacionirani i mađarski Mi-24.

Mađarski H145M 02 sa privremenom nemačkom registracijom D-HMBF / Foto: Levente Benedek

Prva dva helikoptera su, pored mađarskih vojnih oznaka, nosili i privremene nemačke registracije, D-HADI je imao H145M sa mađarskim vojnim evidencijskim brojem ‘’01’’ dok je ‘’02’’ nosio registraciju D-HMBF. Pre nego što će preleteti u bazu Solnok gde će biti smeštene u obnovljene hangare, helikopteri su imali pokazni let iznad Budimpešte, potom su se vratili u Budaors a zatim zajedno sa dva Mi-24 izvršili prelet do 86. vazduhoplovne baze Solnok gde će ući u sastav 1. helikopterskog bataljona.

Ugovor za nabavku 20 H145M Mađarska je potpisala juna prošle godine a vrednost ukupnog paketa, koji pored helikoptera obuhvata obuku, logistiku, naoružanje i sve ostalo vezano za kupovinu, procenjuje se na oko 300 miliona evra. Do kraja ove godine trebala bi da budu isporučena još dva helikoptera a poslednji do kraja 2021. godine.

Poletanje na pokazni let iznad Budimpešte / Foto: Levente Benedek

Mađarska će, nakon Srbije, postati drugi korisnik helikoptera H145M opremljenih sistemom za upravljanje naoružanjem HForce. Svi helikopteri bi trebali imati osnovni paket HForce0 (kao i kod srpskih primeraka) ali postoje informacije da je nabavljeno i nekoliko HForce3 koji omogućuju korišćenje preciznih savremenih vazduhoplovnih ubojnih sredstava. Kao i Srbija, i Mađarska će svoje H145M koristiti kao lake transportne, za prevoz specijalnih snaga, za traganje i spasavanje i kao lake borbene helikoptere.

Komentari

N

Eto i zajedničkih vežbi u budućnosti…lepota. A ove naše kumim Bogom,da prefarbaju Mi-35ice u našu maskirnu….

Odgovori
P

Ja bas razmisljam kako je nasa maskirna ruzna i voleo bih da su ovakvi.

S

Bolja ova boja. Ovo nase kada se ofaraba izgleda kao oronuli tenk

M

Nase imaju stvarno odlicnu maskirnu ,sto se tice Mi-35M on i u pink sa cveticima da ga ofarbaju izgleda brutalno i uteruje strah u kosti!

A

Suska se da su zainteresovani za onaj nas osnovni paket naoruzanja nakon sertifikacije naravno. Zna li se ista o tome ili su samo prazna nagadanja?

Odgovori
Z

Cestitke komsijama na ovim lepim letelicama. Dokaz da smo i mi napravili dobar izbor kad smo ih kupili za nasu vojsku i policiju. Jedino da se poveca njihovo brojno stanje, sto je i najavljeno.
P.S.
Nasi ipak imaju lepšu šaru 😊

Odgovori
D

Није прошло давно од наруџбе, већ су добили два. За нас је ишло спорије, још нисмо добили комплет што је наручено, а година је на измаку.

Odgovori
s

@Dado

Da znamo detalje ugovora, otplate, „prozora“ za isporuku, pa da kritikujemo. Kako je sve to i dan danas nejasno, mislim da ovo nista nije cudno.

A

Mi smo „launch customer“. Posle ce ici brze i brze

i

Ovaj H145 se prodaje ko bomboni, mora da valja nesto!

Odgovori
H

Prdaje se i Kajova,Grci kupili 70 za 40 miliona.

J

Haha… 70 za 40, govori o vrednost inistih. Ili mozda o remontu, ili kraju proizvodnje… Ko bi ga znao.

a

Svidja mi se to što se Mađari sele sa svoje stare maskirne šare kao sto je na njihovim Mi-8 helikopterima, na ovu jednostavniju, a u isto vreme efikasniju i daleko profesionalniju verziju.

Izgleda odlično, složićete se.

Odgovori
R

Od zemlje proizvođača,došli smo do naručioca ,tuđe robe.U svim sektorima,zavisna privreda.Sve uništeno i niko kriv.

Odgovori
V

Delom bi se složio sa vama a delom i ne. Ipak se ulaže u našu namensku industriju a dokaz tome je i izvoz proizvoda iste.
A za uništeno se vrlo dobro zna ko je kriv. A zna se i zašto je to urađeno…

@Rp.nema leka

Nikada nismo bili proizvođači helikoptera u smislu da smo mi razvili neki helikopter. Gazela je rađena po licenci u mnogo većoj državi.

Nije realno da mala zemlja kao što smo mi, čak i da smo razvijeni kao Švajcarska i Danska, može samostalno da razvija ovako složene sisteme, a još je manje realno da sami sve proizvodimo u svim sektorima privrede. To ne mogu ni zemlje kao što je Nemačka.

Realno je da proizvodimo nekoliko svetski dobrih proizvoda, pomoću kojih ćemo zaraditi novac da uvezemo i održavamo ono što nam je potrebno.

Tako rade pamettne zemlje.

A

Izvoz vojne industrije je blizu milijardu, uvoz sa svim kapitalnim nabavkama je daleko ispod, pa vi procenite sami.

@AL-41F1
Ne bih se slozio da je izvoz blizu milijardu. 2018.godine je deseta na listi izvoznika naoruzanja bila Italija sa 611 miliona a mi nismo ni bili u top 10.

B

@Paqe

Poštovani Paqe, „Institut za istraživanje mira“ barata pogrešnim podacima. Veoma pogrešnim. Paradoksalno, naša strana nije htijela da ustupi zvanične podatke kada su joj traženi, iako se o istima uredno govori na svakom trećem pojavljivanju na TV-u nekoga iz SDPR-a. Italija je takođe napravila bitno više od 611 miliona u prošloj godini, ali to je manje bitno. Mi smo izdali blizu devesto miliona dolara vrijednih dozvola za izvoz- a to je prilično jasan pokazatelj, jer se izdaju kada se zna kome, kada, šta i za koliko. Pogledajte i ostale „zvanične“ podatke- vidjećete dosta sličnih nelogičnosti.

https://tradingeconomics.com/country-list/weapons-sales

Ipak, treba reći da je 2018. bila po mnogočemu rekordna- bio bih presretan kada bi 19-ta bila takva- očekivati je da bude nešto malo ispod- što je isto sjajno, budimo realni. Diversivikacija našeg izvoza je takođe sjajna, za svaku pohvalu. BIH, pravi oko 120-130 miliona ove godine, 93% municija, 7% sve ostalo.

Lijep pozdrav!

@Banja Luka
Ja bih stvarno voleo da ste u pravu. To bi znacilo da smo na pravom putu. Ja ne mogu da baratam drugim podacima sem dostupnim. Moja prva pomisao je da prijavljujemo svaki izvoz i da legalno radimo pa da su podaci verodostojni. Nisam inace upucen u tematiku. Hvala puno na informaciji o izdatim dozvolama. Doduse ne znaci da su ti poslovi realizovani ali je za verovati da neko ne bi trazio dozvolu a da ne realizuje posao.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Send this to a friend