Bugarska raspisala tender vredan 12,66 miliona evra za nabavku 12 mini i dva mala bespilotna sistema

22. jan 2020

Srpski MiG-ovi 29 na nivou MiG-29M2? Da li je i koliko realno?

21. jan 2020

Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

17. jan 2020

Piloti RV i PVO na letačkoj obuci na školskom avionu Lasta V-54

15. jan 2020

Obaranje ukrajinskog Boinga 737: Krivac nije nesposobni komadant PVO sistema već direktor civilnih vazduhoplovnih vlasti Irana

10. jan 2020

Novi hangari za helikoptere gradiće se na Batajnici i Lađevcima

9. jan 2020

Bosna i Hercegovina planira nabavku 9 helikoptera za 75 miliona evra, korisnici vojska, državne organizacije i entiteti

7. jan 2020

Politika: Srbiji će u 2020. godini biti isporučeni dodatni lovci MiG-29, sistemi PVO Pancir i bespilotne letelice CH-92A

6. jan 2020

Ruskoj vojsci isporučen prvi kompleks raketnog sistema PVO S-350 “Vitjaz“

27. dec 2019

Obilazak novog hangara na vojnom delu aerodroma u Nišu

24. dec 2019

Primopredaja prva 4 vojna helikoptera H145M za Mađarsku

23. dec 2019

Nikinci: Iz helikoptera H145M izvršeno gađanje domaćim naoružanjem

20. dec 2019

Bugarska Mornarica dobila helikopter AS365 N3+ Dauphin

19. dec 2019

Obeleženo 15 godina postojanja Udruženja nadzvučnih pilota „Ma 2+“

18. dec 2019

Češka potpisala ugovor za nabavku helikoptera UH-1Y i AH-1Z

16. dec 2019

[POSLEDNJA VEST] Bosna i Hercegovina nabavlja četiri helikoptera UH-1H-II

13. dec 2019

Udruženje pilota „Tigrovi“ promoviše poziv vojnog pilota po srednjim školama u Srbiji

12. dec 2019

[EKSKLUZIVNO] RV i PVO neće nabavljati inostrane školsko-borbene avione; Posle Orla 2.0 modernizuje se Supergaleb G-4

10. dec 2019

Kratka istorija upotrebe helikoptera Mi-24 u Severnoj Makedoniji

9. dec 2019

Vučić: Nećemo kupiti S-300/400, „usporavamo“ sa kupovinom novog naoružanja; Od Rusije „rekordni popusti“ za helikoptere

9. dec 2019
Mađarskoj isporučeni prvi helikopteri H145M
Prva dva mađarska H145M na aerodromu Budaors, 18. novembar 2019. / Foto: Levente Benedek

Mađarskoj isporučeni prvi helikopteri H145M

Kako je preključe preneo vojni blog  ‘’Haditechnika, földön, vízen, levegőben’’, istog dana Mađarskoj su isporučena prva dva laka višenamenska helikoptera H145M namenjena vojnim vazduhoplovnim snagama. Oba helikoptera doletela su sa mešovitim mađarsko-nemačkim posadama direktno iz nemačkog Erbasovog pogona u Donevurtu.

Pre nego što će doći na svoje konačno odredište helikopteri su nakon ulaska u Mađarsku sleteli na aerodrom Budaors u predgrađu Budimpešte, gde su imali doček koje su priredile posade dva desantno-jurišna helikoptera Mi-24P koji su ih i otpratile u njihovu buduću matičnu bazu Solnok gde su stacionirani i mađarski Mi-24.

Mađarski H145M 02 sa privremenom nemačkom registracijom D-HMBF / Foto: Levente Benedek

Prva dva helikoptera su, pored mađarskih vojnih oznaka, nosili i privremene nemačke registracije, D-HADI je imao H145M sa mađarskim vojnim evidencijskim brojem ‘’01’’ dok je ‘’02’’ nosio registraciju D-HMBF. Pre nego što će preleteti u bazu Solnok gde će biti smeštene u obnovljene hangare, helikopteri su imali pokazni let iznad Budimpešte, potom su se vratili u Budaors a zatim zajedno sa dva Mi-24 izvršili prelet do 86. vazduhoplovne baze Solnok gde će ući u sastav 1. helikopterskog bataljona.

Ugovor za nabavku 20 H145M Mađarska je potpisala juna prošle godine a vrednost ukupnog paketa, koji pored helikoptera obuhvata obuku, logistiku, naoružanje i sve ostalo vezano za kupovinu, procenjuje se na oko 300 miliona evra. Do kraja ove godine trebala bi da budu isporučena još dva helikoptera a poslednji do kraja 2021. godine.

Poletanje na pokazni let iznad Budimpešte / Foto: Levente Benedek

Mađarska će, nakon Srbije, postati drugi korisnik helikoptera H145M opremljenih sistemom za upravljanje naoružanjem HForce. Svi helikopteri bi trebali imati osnovni paket HForce0 (kao i kod srpskih primeraka) ali postoje informacije da je nabavljeno i nekoliko HForce3 koji omogućuju korišćenje preciznih savremenih vazduhoplovnih ubojnih sredstava. Kao i Srbija, i Mađarska će svoje H145M koristiti kao lake transportne, za prevoz specijalnih snaga, za traganje i spasavanje i kao lake borbene helikoptere.

Komentari

N

Eto i zajedničkih vežbi u budućnosti…lepota. A ove naše kumim Bogom,da prefarbaju Mi-35ice u našu maskirnu….

Odgovori
P

Ja bas razmisljam kako je nasa maskirna ruzna i voleo bih da su ovakvi.

S

Bolja ova boja. Ovo nase kada se ofaraba izgleda kao oronuli tenk

M

Nase imaju stvarno odlicnu maskirnu ,sto se tice Mi-35M on i u pink sa cveticima da ga ofarbaju izgleda brutalno i uteruje strah u kosti!

A

Suska se da su zainteresovani za onaj nas osnovni paket naoruzanja nakon sertifikacije naravno. Zna li se ista o tome ili su samo prazna nagadanja?

Odgovori
Z

Cestitke komsijama na ovim lepim letelicama. Dokaz da smo i mi napravili dobar izbor kad smo ih kupili za nasu vojsku i policiju. Jedino da se poveca njihovo brojno stanje, sto je i najavljeno.
P.S.
Nasi ipak imaju lepšu šaru 😊

Odgovori
D

Није прошло давно од наруџбе, већ су добили два. За нас је ишло спорије, још нисмо добили комплет што је наручено, а година је на измаку.

Odgovori
s

@Dado

Da znamo detalje ugovora, otplate, „prozora“ za isporuku, pa da kritikujemo. Kako je sve to i dan danas nejasno, mislim da ovo nista nije cudno.

A

Mi smo „launch customer“. Posle ce ici brze i brze

i

Ovaj H145 se prodaje ko bomboni, mora da valja nesto!

Odgovori
H

Prdaje se i Kajova,Grci kupili 70 za 40 miliona.

J

Haha… 70 za 40, govori o vrednost inistih. Ili mozda o remontu, ili kraju proizvodnje… Ko bi ga znao.

a

Svidja mi se to što se Mađari sele sa svoje stare maskirne šare kao sto je na njihovim Mi-8 helikopterima, na ovu jednostavniju, a u isto vreme efikasniju i daleko profesionalniju verziju.

Izgleda odlično, složićete se.

Odgovori
R

Od zemlje proizvođača,došli smo do naručioca ,tuđe robe.U svim sektorima,zavisna privreda.Sve uništeno i niko kriv.

Odgovori
V

Delom bi se složio sa vama a delom i ne. Ipak se ulaže u našu namensku industriju a dokaz tome je i izvoz proizvoda iste.
A za uništeno se vrlo dobro zna ko je kriv. A zna se i zašto je to urađeno…

@Rp.nema leka

Nikada nismo bili proizvođači helikoptera u smislu da smo mi razvili neki helikopter. Gazela je rađena po licenci u mnogo većoj državi.

Nije realno da mala zemlja kao što smo mi, čak i da smo razvijeni kao Švajcarska i Danska, može samostalno da razvija ovako složene sisteme, a još je manje realno da sami sve proizvodimo u svim sektorima privrede. To ne mogu ni zemlje kao što je Nemačka.

Realno je da proizvodimo nekoliko svetski dobrih proizvoda, pomoću kojih ćemo zaraditi novac da uvezemo i održavamo ono što nam je potrebno.

Tako rade pamettne zemlje.

A

Izvoz vojne industrije je blizu milijardu, uvoz sa svim kapitalnim nabavkama je daleko ispod, pa vi procenite sami.

@AL-41F1
Ne bih se slozio da je izvoz blizu milijardu. 2018.godine je deseta na listi izvoznika naoruzanja bila Italija sa 611 miliona a mi nismo ni bili u top 10.

B

@Paqe

Poštovani Paqe, „Institut za istraživanje mira“ barata pogrešnim podacima. Veoma pogrešnim. Paradoksalno, naša strana nije htijela da ustupi zvanične podatke kada su joj traženi, iako se o istima uredno govori na svakom trećem pojavljivanju na TV-u nekoga iz SDPR-a. Italija je takođe napravila bitno više od 611 miliona u prošloj godini, ali to je manje bitno. Mi smo izdali blizu devesto miliona dolara vrijednih dozvola za izvoz- a to je prilično jasan pokazatelj, jer se izdaju kada se zna kome, kada, šta i za koliko. Pogledajte i ostale „zvanične“ podatke- vidjećete dosta sličnih nelogičnosti.

https://tradingeconomics.com/country-list/weapons-sales

Ipak, treba reći da je 2018. bila po mnogočemu rekordna- bio bih presretan kada bi 19-ta bila takva- očekivati je da bude nešto malo ispod- što je isto sjajno, budimo realni. Diversivikacija našeg izvoza je takođe sjajna, za svaku pohvalu. BIH, pravi oko 120-130 miliona ove godine, 93% municija, 7% sve ostalo.

Lijep pozdrav!

@Banja Luka
Ja bih stvarno voleo da ste u pravu. To bi znacilo da smo na pravom putu. Ja ne mogu da baratam drugim podacima sem dostupnim. Moja prva pomisao je da prijavljujemo svaki izvoz i da legalno radimo pa da su podaci verodostojni. Nisam inace upucen u tematiku. Hvala puno na informaciji o izdatim dozvolama. Doduse ne znaci da su ti poslovi realizovani ali je za verovati da neko ne bi trazio dozvolu a da ne realizuje posao.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Send this to a friend