BEG airport status
Direktor Aerodorma Crne Gore: Aerodrom Tivat je bezbedan za operacije, rekonstrukcija piste već ranije planirana "I pored dvocifrenog rasta saobraćaja, nikada se nije dogodio ni najmanji incident, a samo tokom 2018. godine opsluženo je 6.815 vazduhoplova na aerodromu Tivat" / Foto: Vlada Crne Gore

Direktor Aerodorma Crne Gore: Aerodrom Tivat je bezbedan za operacije, rekonstrukcija piste već ranije planirana

Građanski pokret URA objavio je u Tivtu u utorak dokument crnogorske Agencije za civilno vazduhoplovstvo koji, po njima, „svedoči o ugroženoj bezbednosti letačkih operacija“. U pitanju je, kako kažu, dokument od 10 strana koji je sačinila Agencija  u martu 2018. godine. Predmet dokumenta je evaluacija fizičkih karakteristika aerodroma u sklopu procesa sertifikacije koji zapravo predlaže korektivne mere u vezi stanja poletno sletne staze i drugih manevarskih površina.

– Komisija za sertifikaciju Aerodroma Tivat je u periodu od 26. marta do 30. marta 2018. godine izvršila detaljan pregled u oblasti fizičkih karakteristika aerodroma. Tom prilikom radna komisija je konstatovala više nepravilnosti i neusaglašenosti sa regulatornim zahtjevima o čemu je sačinjen Izvještaj koji je podnijet Aerodromima Crne Gore na upoznavanje i razmatranje. – rekao je na konferenciji za medije potpredsjednik Građanskog pokreta URA Filip Adžić a cela stvar je poprimila i senzacionalističko-politički nivo u crnogorskim medijima.

Direktor Aerodroma Crne Gore Danilo Orlandić odgovorio je zatim pokretu o njihovoj interpretaciji izveštaja Agencije:

– Ovakav medijski i senzacionalistički nastup vidimo kao pokušaj kompromitacije države Crne Gore i ugrožavanje njene rastuće ekonomije kao i poslovanja naše kompanije i na to nećemo ostati nijemi. Zbog neistinith tvrdnji koje su iznesene, podnijećemo krivične prijave protiv aktera današnje konferencije za medije“, naveo je Orlandić u pisanom saopštenju.

Kao što vam je poznato, Aerodromi Crne Gore su pod konstantnom kontrolom kako medjunarodnih tako i domaćih vazduhoplovnih vlasti, koje imaju pravilo nulte tolerancije u slučaju ugrožene sigurnosti odvijanja vazdušnog saobraćaja.

I pored dvocifrenog rasta saobraćaja, nikada se nije dogodio ni najmanji incident, a samo tokom 2018. godine opsluženo je 6.815 vazduhoplova na aerodromu Tivat. – izjavio je Orlandić.

„Sigurnost odvijanja vazdušnog saobraćaja nije ugrožena.“ / Foto: Aerodromi Crne Gore

Prema njegovim rečima, čim su uočili određene promene na PSS, pokrenut je projekat sanacije, koji podrazumeva niz koraka administrativne prirode i da su Aerodromi Vrne Gore pri samom smo kraju istih:

– U stalnom smo kontaktu sa Ministarstvom održivog razvoja i turizma i Agencijom za civilno vazduhoplovstvo  i uskoro će se pristupiti radovima. Pored realizacije ovog projekta koji se podvodi pod tekuće održavanje, u plan javnih nabavki, uvrstili smo i izradu Glavnog projekta za rehabilitaciju i rekonstrukciju operativnih površina na aerodromima Crne Gore i u te svrhe smo opredjelili 320.000 eura. To dovoljno govori da ozbiljno i odgovorno pristupamo održavanju naše infrastrukture.

Ni ja ni moji saradnici nećemo ulaziti u raspravu sa potpunim laikom kada je vazdušni saobraćaj u pitanju. Ipak, moram da naglasim par činjenica: poletno-sletna staza na Aerodromu Tivat je površine 112.500 m2 i stvaranje pukotina na tolikoj površini nije moguće spriječiti. Kada se to dogodi, aerodromske službe sprovode mjere i radnje koje su strogo definisane internom procedurom, a kontrolu vrše i nadležne institucije. Najvažnije je istaći da su te pukotine nastale na habajućem sloju poletno-sletne staze, koji se i zove habajući jer se svakodnevno troši, dok konstrukcija donjih slojeva čiji je kvalitet ključni element, nije ugrožena. Da je bilo koji segment Aerodroma Tivat sa aspekta sigurnosti i bezbjednosti problematičan, zar bi na njega slijetali avioni kompanija koje izuzetno drže do svog ugleda i standarda po pitanju sigurnosti i bezbjednosti, poput Lufthanse, SAS-a, Norwegiana, Aeroflota ili IsAira?

Dakle, još jednom ponavljam, sigurnost odvijanja vazdušnog saobraćaja nije ugrožena. Za razliku od diplomiranog menadžera turizma, koji sebi daje za pravo da se igra sa tako osjetljivom i ozbiljnom temom, inžinjeri vazdušnog saobraćaja i stručne službe Aerodroma Crne Gore, rade na projektu sanacije i  to pitanje će uskoro biti riješeno. – rekao je Orlandić.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Mi

Gospodin Orlandic je sto posto upravu Tivatski aerodrom i ako je zahtevan krajnje je bezbedan i samo neodgovorne ili neupucene osobe da nekazem zlonamerne mogu da pricaju o nebezbednosti Tivatskog aerodroma

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miks na: [FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

Sve mogu da shvatim ali moje kolege rusofile koji uporno beže od istine i zavaravaju se propagandnim materijalima to nikako. Gospodo, ja više od vas navijam da Rusija bude jaka, ali to nažalost danas nije slučaj. Prevashodno ovaj sukob treba da gledate iz strateške studije kao što je ova: https://www.rand.org/pubs/research_briefs/RB10014.html pogpedajte i pročitajte detaljno sve…

11. May 2025.Pogledaj

Pajo na: Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

@Islander, pa vi ste napisali, citiram "Pomorsko dobro gdje je drzava vlasnik svugdje je minimalno od obale 120 metara" što apsolutno NIJE istina. Provjerite na službenim stranicama Ministarstva do kuda seže tzv Pomorsko dobro" . i još nesto, otidjit3 na Google mapa pa se malo prosecite pa obali i provjerite gdje se i sto sve…

11. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

@Dejanera Amerike je uvela sankcije Pakistanu zbog nukelarnog programa i preko 15 godina su odbijali da im isporuce gotove i placene F-16, i drzali ih u hangaru.Valjde tek 2006-2007 su im dali neki manji broj aviona, zbog pomoci tokom rata u Avganistanu Prelaz na kinesku opremu ima veze sa tim, Amerika im nije dala.

11. May 2025.Pogledaj

Goran na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

pa ne znam kome je tu šta čudno s obzirom da Rafal ima slabiji radar od F-16 block 70. Rafal nema šta da traži na nebu ako na suprotnoj strani lete Suhoji ili F-15 na primer. I Viper bi ga otresao sa AIM-120.

11. May 2025.Pogledaj

Ivan na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

jedan indijski rafal je sigurno pao/oboren. to je činjenica. ko ga je i čime skinuo to je pitanje. kao i sva zapadna čuda od oružja , zako i rafal pojazuje da je dodirljiv . samo naivni su poverovali da je taj avion wonder wafen, poput abramsa, leoparda 2, himarsa i drugih gejm čejndžera.

11. May 2025.Pogledaj