BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Vlada Crne Gore odlučila: Aerodromi u Podgorici i Tivtu idu na koncesiju Današnjem odlukom uskoro počinje trka za dva najveća crnogorska aerodroma

[POSLEDNJA VEST] Vlada Crne Gore odlučila: Aerodromi u Podgorici i Tivtu idu na koncesiju

Vlada Crne Gore usvojila je danas na sednici Koncesioni akt i time zvanično odredila sudbinu svoja dva međunarodna aerodroma u narednih 30 godina.

Aerodromi Podgorica i Tivat biće tako dati na koncesiju za koju Vlada Crne Gore očekuje 100 miliona evra u formi avansne uplate (Beograd je dobio 501 milion od početno traženih 310 miliona), najmanje 10% godišnje koncesione naknade od ukupnih prihoda oba aerodroma i investicije koncesionara u aerodromsku infrastrukturu u iznosu od 200 miliona evra (Srbija je za Nikolu Teslu dobila obećanje za 732 miliona evra vredna infrastrukturna ulaganja).

Vlada Crne Gore očekuje da će u realizaciji prve faze investicija u infrastrukturu, u prve tri godine, biti uloženo najmanje 80 miliona evra.

Takođe, očekuje se da će Podgorica dobiti proširenje, odnosno dogradnju putničkog terminala, proširenje manevarskih površina, proširenje platforme za generalnu avijaciju i proširenje trenutne stajanke putničkih aviona za dodatnih minumum 11 parking pozicija. Za Tivat se očekuje izgradnja vodnog terminala za prevoz putnika morskim putem koji je kršten kao „Marine Air Terminal“, reparacija piste kao i izgradnja nove rulne staze i proširenje trenutne stajanke.

Podgoricu i Tivat očekuju infrastrukturna proširenja

Za razliku od Srbije, Crna Gora je ceo proces pripreme za današnju odluku uradila po transparentnoj proceduri. Iako je Vlada Srbije za Teslu ostvarila gotovo spektakularan rezultat kad se uzmu u obzir ostvareni i planirani prihodi za period koncesije od 25 godina, Studija o opravdanosti koncesije i usvojeni Koncesioni akt ostali su tajni.

U Crnoj Gori tekst Koncesionog akta na javnoj raspravi je od avgusta prošle godine. Vlada Crne Gore današnjim usvajanjem ovog dokumenta konstatovala je (kroz Analizu opravdanosti koncesije) da su „urađene ekonomske analize pokazale da je projekat davanja aerodroma na koncesiju ekonomski isplativiji model od zadržavanja postojećeg stanja odnosno upravljanja aerodromima od strane države“.

Preduzeće „Aerodromi Crne Gore“ pod aktuelnim menadžmentom konstantno ostvaruje pozitivne poslovne rezultate što smo i na portalu više puta detaljnije analizirali.

Vlada Crne gore saopštila je aprila ove godine da su za ovu koncesiju pored turkog TAV-a zainteresovane kompanije iz Indije, Italije, Francuske, Emirata, Južne Koreje, Portugala i Nemačke.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

V

Po mom mišljenju, koncesija sama po sebi nije problem, jedino što mi je nekako nelogično je da država da oba svoja aerodroma koncesionaru. To je možda još i upadljiviije kod Crne Gore, kojoj je vazdušni saobraćaj značajan za dolazak potencijalnih turista. Ne nalazi se u središtu svih autoputeva.

Pomalo deluje kao da se daju nekome kontrolu na ulaznim vratima hotela.

Odgovori
Z

Ovo me podseca na jedan od hitova grupe Haustor na albumu Bolero. Za one koji znaju tekstove, znace o cemu govorim.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Milers na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

@touchmeduza Najveći aerodromi u ex yu i najočitiji primjer uticaja krize na avio saobraćaj

13. Aug 2020.Pogledaj

touchmeduza na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

a čemu opće ova rasprava, zašto je važno usporedit BEG s top tri hr aerodroma? zašto ne top četri ili top dva ili top? šta nam govori ta usporedba i njeni rezultati? ne razumijem šta se trošite?

13. Aug 2020.Pogledaj

Milers na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

@Alen April, maj, jun i jul zima? Ok sve mi je jasno, da skratimo. "Ako imaju 2,7 puta više prometa od Covida-19 naovamo (što nisu imale zadnjih 20 godina), kako su više stradale od Beograda?" Ovo je bilo vaše pitanje, odgovor ste dobili koliko je ko izgubio putnika, to što to vama ne odgovara to…

13. Aug 2020.Pogledaj

Milers na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

@Max A ko kaže da je u Srbiji super, gdje sam to rekao? Iskrivljavanje statistike? Ne to su podaci koji su tačni i odnose se na temu. A pobijedio nije niko jer su svi gubitnici, neko manje a neko više.

13. Aug 2020.Pogledaj

PakleniVuk na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

Sve je to lepo, ali kad se statistika pretvori u novac od koga svi žive i obitavaju ,tek tad ce se sagledati gubici i dobitci.

13. Aug 2020.Pogledaj

Send this to a friend