Vlada Crne Gore usvojila je danas na sednici Koncesioni akt i time zvanično odredila sudbinu svoja dva međunarodna aerodroma u narednih 30 godina.
Aerodromi Podgorica i Tivat biće tako dati na koncesiju za koju Vlada Crne Gore očekuje 100 miliona evra u formi avansne uplate (Beograd je dobio 501 milion od početno traženih 310 miliona), najmanje 10% godišnje koncesione naknade od ukupnih prihoda oba aerodroma i investicije koncesionara u aerodromsku infrastrukturu u iznosu od 200 miliona evra (Srbija je za Nikolu Teslu dobila obećanje za 732 miliona evra vredna infrastrukturna ulaganja).
Vlada Crne Gore očekuje da će u realizaciji prve faze investicija u infrastrukturu, u prve tri godine, biti uloženo najmanje 80 miliona evra.
Takođe, očekuje se da će Podgorica dobiti proširenje, odnosno dogradnju putničkog terminala, proširenje manevarskih površina, proširenje platforme za generalnu avijaciju i proširenje trenutne stajanke putničkih aviona za dodatnih minumum 11 parking pozicija. Za Tivat se očekuje izgradnja vodnog terminala za prevoz putnika morskim putem koji je kršten kao „Marine Air Terminal“, reparacija piste kao i izgradnja nove rulne staze i proširenje trenutne stajanke.

Za razliku od Srbije, Crna Gora je ceo proces pripreme za današnju odluku uradila po transparentnoj proceduri. Iako je Vlada Srbije za Teslu ostvarila gotovo spektakularan rezultat kad se uzmu u obzir ostvareni i planirani prihodi za period koncesije od 25 godina, Studija o opravdanosti koncesije i usvojeni Koncesioni akt ostali su tajni.
U Crnoj Gori tekst Koncesionog akta na javnoj raspravi je od avgusta prošle godine. Vlada Crne Gore današnjim usvajanjem ovog dokumenta konstatovala je (kroz Analizu opravdanosti koncesije) da su „urađene ekonomske analize pokazale da je projekat davanja aerodroma na koncesiju ekonomski isplativiji model od zadržavanja postojećeg stanja odnosno upravljanja aerodromima od strane države“.
Preduzeće „Aerodromi Crne Gore“ pod aktuelnim menadžmentom konstantno ostvaruje pozitivne poslovne rezultate što smo i na portalu više puta detaljnije analizirali.
Vlada Crne gore saopštila je aprila ove godine da su za ovu koncesiju pored turkog TAV-a zainteresovane kompanije iz Indije, Italije, Francuske, Emirata, Južne Koreje, Portugala i Nemačke.
Vlada
Po mom mišljenju, koncesija sama po sebi nije problem, jedino što mi je nekako nelogično je da država da oba svoja aerodroma koncesionaru. To je možda još i upadljiviije kod Crne Gore, kojoj je vazdušni saobraćaj značajan za dolazak potencijalnih turista. Ne nalazi se u središtu svih autoputeva.
Pomalo deluje kao da se daju nekome kontrolu na ulaznim vratima hotela.
ZZ
Ovo me podseca na jedan od hitova grupe Haustor na albumu Bolero. Za one koji znaju tekstove, znace o cemu govorim.