BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Vlada Crne Gore odlučila: Aerodromi u Podgorici i Tivtu idu na koncesiju Današnjem odlukom uskoro počinje trka za dva najveća crnogorska aerodroma

[POSLEDNJA VEST] Vlada Crne Gore odlučila: Aerodromi u Podgorici i Tivtu idu na koncesiju

Vlada Crne Gore usvojila je danas na sednici Koncesioni akt i time zvanično odredila sudbinu svoja dva međunarodna aerodroma u narednih 30 godina.

Aerodromi Podgorica i Tivat biće tako dati na koncesiju za koju Vlada Crne Gore očekuje 100 miliona evra u formi avansne uplate (Beograd je dobio 501 milion od početno traženih 310 miliona), najmanje 10% godišnje koncesione naknade od ukupnih prihoda oba aerodroma i investicije koncesionara u aerodromsku infrastrukturu u iznosu od 200 miliona evra (Srbija je za Nikolu Teslu dobila obećanje za 732 miliona evra vredna infrastrukturna ulaganja).

Vlada Crne Gore očekuje da će u realizaciji prve faze investicija u infrastrukturu, u prve tri godine, biti uloženo najmanje 80 miliona evra.

Takođe, očekuje se da će Podgorica dobiti proširenje, odnosno dogradnju putničkog terminala, proširenje manevarskih površina, proširenje platforme za generalnu avijaciju i proširenje trenutne stajanke putničkih aviona za dodatnih minumum 11 parking pozicija. Za Tivat se očekuje izgradnja vodnog terminala za prevoz putnika morskim putem koji je kršten kao „Marine Air Terminal“, reparacija piste kao i izgradnja nove rulne staze i proširenje trenutne stajanke.

Podgoricu i Tivat očekuju infrastrukturna proširenja

Za razliku od Srbije, Crna Gora je ceo proces pripreme za današnju odluku uradila po transparentnoj proceduri. Iako je Vlada Srbije za Teslu ostvarila gotovo spektakularan rezultat kad se uzmu u obzir ostvareni i planirani prihodi za period koncesije od 25 godina, Studija o opravdanosti koncesije i usvojeni Koncesioni akt ostali su tajni.

U Crnoj Gori tekst Koncesionog akta na javnoj raspravi je od avgusta prošle godine. Vlada Crne Gore današnjim usvajanjem ovog dokumenta konstatovala je (kroz Analizu opravdanosti koncesije) da su „urađene ekonomske analize pokazale da je projekat davanja aerodroma na koncesiju ekonomski isplativiji model od zadržavanja postojećeg stanja odnosno upravljanja aerodromima od strane države“.

Preduzeće „Aerodromi Crne Gore“ pod aktuelnim menadžmentom konstantno ostvaruje pozitivne poslovne rezultate što smo i na portalu više puta detaljnije analizirali.

Vlada Crne gore saopštila je aprila ove godine da su za ovu koncesiju pored turkog TAV-a zainteresovane kompanije iz Indije, Italije, Francuske, Emirata, Južne Koreje, Portugala i Nemačke.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Po mom mišljenju, koncesija sama po sebi nije problem, jedino što mi je nekako nelogično je da država da oba svoja aerodroma koncesionaru. To je možda još i upadljiviije kod Crne Gore, kojoj je vazdušni saobraćaj značajan za dolazak potencijalnih turista. Ne nalazi se u središtu svih autoputeva.

Pomalo deluje kao da se daju nekome kontrolu na ulaznim vratima hotela.

Odgovori
ZZ

Ovo me podseca na jedan od hitova grupe Haustor na albumu Bolero. Za one koji znaju tekstove, znace o cemu govorim.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Realni na: Balkanska Bezbednosna Mreža: U Portugalu otvoren Međunarodni helikopterski centar za obuku čiji je jedan od osnivača i Srbija

Kamo sreće da se osnuju Evropske bezbedonosne snage umesto Natoa.Tu bi nam bilo mesto,samo nek saradjujemo ipak smo mi Evropa,ali teško da se Evropa ratosilja Amerikanaca.

29. Nov 2023.Pogledaj

Aps na: [RAT U UKRAJINI] Dalje jačanje ukrajinske PVO, Rusi iznad Ukrajine masovnije koriste kasetne avio-bombe, vatreno krštenje MiG-a 35

@Slawa Ruska armija je danas najobucenija najspremnija i jedina koja bilo kad i bilo gde moze da se suprostavi bilo kome! Odmah posle njih moze biti tj ono sto je od nje ostalo ukrajinska armija..... Diletantski komentari tipa da Rusi gube su bas kako sam napisao diletantski!

29. Nov 2023.Pogledaj

Miloš1977 na: [RAT U UKRAJINI] Dalje jačanje ukrajinske PVO, Rusi iznad Ukrajine masovnije koriste kasetne avio-bombe, vatreno krštenje MiG-a 35

@gant Here is better GAO report on availability of F-35 up to 2022 https://www.gao.gov/assets/gao-22-105995.pdf

29. Nov 2023.Pogledaj

Miloš1977 na: [RAT U UKRAJINI] Dalje jačanje ukrajinske PVO, Rusi iznad Ukrajine masovnije koriste kasetne avio-bombe, vatreno krštenje MiG-a 35

@gant How's GAO (United States Government Accountability Office) sound like a reliable source? It is very easy to learn all available info about F-35 program from more reliable sources. Of coarse F-35 is more capable plane in many aspects than F-16 and F-15, but it is loaded with problems that in my opinion make itvery…

29. Nov 2023.Pogledaj

Crni na: Nove informacije vezane za osavremenjavanje jurišnih aviona Orao: Serijska modernizacija, obuka pilota, oprema i naoružanje

@VS S4 Nisam siguran da mu je mirnodopski "track record" nešto preterano sjajan, mada nije ni preterano loš. Ako dobro pamtim, od 2000-te do danas su tri J-22 izgubljena u udesima i nije bilo gubitaka pilota. Ne znam kako stoje stvari u SFRJ, tu ih je verovatno više izgubljeno (lično sam poznavao jednog pilota koji…

29. Nov 2023.Pogledaj