BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] MTU pomera početak rada svog postrojenja u Srbiji za 6 meseci usled Korona krize Kompanija neće globalno otpuštati u početku. Planira se "smanjenje kapaciteta" kroz dobrovoljne odlaske i smanjivanje radnih sati / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[EKSKLUZIVNO] MTU pomera početak rada svog postrojenja u Srbiji za 6 meseci usled Korona krize

Namačka kompanija MTU pomeriće početak svojih aktivnosti u Srbiji za šest meseci usled globlane pandemije. Kako su iz kompanije rekli za Tango Six prvobitni plan za početak rada postrojenja u Novoj Pazovi prema planu pre pandimije bio je planiran za sredinu 2022. godine.

– Još je rano da pričamo o tome kako će naša razna postrojenja i planovi za širenje biti pogođeni pandemijom. Ipak, još tokom početka COVID-19 krize komunicirali smo Vladi Srbije da očekujemo kasnije pokretanje poslovanja u vašoj zemlji, što znači pomeranje početka rada postrojenja najmanje za 6 meseci od početno određenog datuma na koji smo računali a to je sredina 2022. godine.

Svi drugi parametri projekta ostaju po planu za sada, imajući u vidu da se cela globalna vazduhoplovna industrija trenutno kreće usporeno. – rekli su iz MTU-a ekskluzivno za Tango Six.

MTU je 6. jula odlučio da, zbog uticaja pandemije, „podesi svoje kapacitete zaposlenih“. Sličan eufemizam za otpuštanje smo mogli da čujemo prošle nedelje i od kompanije Erbas.

Nemačka kompanija računa na buduće kadrove iz Vazduhoplovne akademije. Sa prezentacije u jedinoj vazduhoplovnoj srednjoj školi prošlog novembra / Foto: Vazduhoplovna akademija

Nemački konzorcijum ipak neće u početku pribeći masovnim otpuštanjima ali će, prema najavi, „smanjiti kapacitet“ u svojim lokacijama u Nemačkoj i širom sveta za 10 do 15 procenata.

– Smanjenje kapaciteta biće realizovano kroz individualne dogovore kao što su korišćenje parcijalnih penzionisanja, ranih penzionisanja i drugi. Ciljano smanjenje će takođe biti dostignuto merama koje su već pokrenute, kao što je pauziranje zapošljavanja i smanjenje radnih sati.

Pandemija će ostaviti vazduhoplovnu industriju pod pritiskom za neko vreme. Proći će godine pre nego što se komercijalni vazdušni saobraćaj, osnova našeg posla proizvodnje i održavanja, vrati na nivoe pre krize. Nije nam u interesu da otpuštamo i sve što budemo radili koordinisaćemo sa predstavnicima zaposlenih. Želimo da zadržimo što je moguće više visokokvalifikovanih kolega tokom i posle krize. – izjavio je direktor kompanije Rajner Vinkler.

Podsetimo, MTU je svoje planove za Srbiju najavio u maju 2019. godine. MTU Maintenenace Serbia d.o.o. izabrala je lokaciju za svoje postrojenje u Novoj Pazovi. Pored postrojenja za reparaciju delova avionskih motora MTU će, kako je najavljeno, u partnerstvu sa beogradskom Vazduhoplovnom akademijom uspostaviti i svoj Trening centar.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Feline na: Nije nam promaklo: Srpski H145M primećen sa optoelektronskim sistemom MX-15

@ Stojko A čime se to dejstvuje po pešadiji kad zbog opasnosti MANPADS nije pametno da se koristi automatski top?

02. Feb 2023.Pogledaj

omniameamecumporto na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

Kod nas je veći javašluk nego kod vas vi barem imate Vučića koji nešto gura, iako nisam njegov fan i ne slažem se sa njegovom politikom. Mi smo trebali na vrijeme odrediti i među prvima se pretplatiti za F16 Block 70/72. Rafale je skup sistem i ako ga ne mislimo inplementirati u cijelom njegovom spektru…

02. Feb 2023.Pogledaj

SheikhZayeb na: Američki pilot koji je dokrajčio Leteće Zvezde opisuje kako su po ciljevima u Jugoslaviji dejstvovale posade aviona F-15E i objašnjava kako je došlo do uništenja putničkog voza u Grdeličkoj klisuri

@Dax: Rusi su pokušavali i još uvek pokušavaju da sruše mostove preko Dnjepra, i ne samo preko Dnjepra. Međutim, zbog jako loše razvijenosti drumske infrastrukture u SSSR-u, većina važnih mostova prolaze kroz velike gradove, kao što su Kijev ili Dnjipro (Dnjepropetrovsk), koji su najbolje branjeni. Što su mogli da pogode, pogodili su, recimo 2. maja…

02. Feb 2023.Pogledaj

Srbofil na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

@Realni UAE, visedecenijski korisnik americke opreme i jedan od najvaznijih klijenata Lokida su odbijeni za F-35. Izracunajte sami gde se u tu pricu uklapa Srbija. Ali najverovatnije bi dobili odobrenje za F-16 ili F/A-18. Mada sa nasim budzetom, FA-50 bi mozda bio najrealniji izbor ili ako bi SAAB promenio misljenje pa da nam uvale onih…

02. Feb 2023.Pogledaj

Iceman na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

Tako to rade ozbiljne drzave.Bravo za komsije i u miru da ih koristite!Mi cemo izgleda nabaviti neke avione tamo 2040.godine ako se nastavi ovim tempom tj.obzirom da vlada velika neozbiljnost u drzavnom vrhu Srbije umesto da se iskoriste uzlazni odnosi sa SAD i kupi od njih neki F-18 Super Hornet Block 3 ili F-16 Block…

02. Feb 2023.Pogledaj