BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] MTU pomera početak rada svog postrojenja u Srbiji za 6 meseci usled Korona krize Kompanija neće globalno otpuštati u početku. Planira se "smanjenje kapaciteta" kroz dobrovoljne odlaske i smanjivanje radnih sati / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[EKSKLUZIVNO] MTU pomera početak rada svog postrojenja u Srbiji za 6 meseci usled Korona krize

Namačka kompanija MTU pomeriće početak svojih aktivnosti u Srbiji za šest meseci usled globlane pandemije. Kako su iz kompanije rekli za Tango Six prvobitni plan za početak rada postrojenja u Novoj Pazovi prema planu pre pandimije bio je planiran za sredinu 2022. godine.

– Još je rano da pričamo o tome kako će naša razna postrojenja i planovi za širenje biti pogođeni pandemijom. Ipak, još tokom početka COVID-19 krize komunicirali smo Vladi Srbije da očekujemo kasnije pokretanje poslovanja u vašoj zemlji, što znači pomeranje početka rada postrojenja najmanje za 6 meseci od početno određenog datuma na koji smo računali a to je sredina 2022. godine.

Svi drugi parametri projekta ostaju po planu za sada, imajući u vidu da se cela globalna vazduhoplovna industrija trenutno kreće usporeno. – rekli su iz MTU-a ekskluzivno za Tango Six.

MTU je 6. jula odlučio da, zbog uticaja pandemije, „podesi svoje kapacitete zaposlenih“. Sličan eufemizam za otpuštanje smo mogli da čujemo prošle nedelje i od kompanije Erbas.

Nemačka kompanija računa na buduće kadrove iz Vazduhoplovne akademije. Sa prezentacije u jedinoj vazduhoplovnoj srednjoj školi prošlog novembra / Foto: Vazduhoplovna akademija

Nemački konzorcijum ipak neće u početku pribeći masovnim otpuštanjima ali će, prema najavi, „smanjiti kapacitet“ u svojim lokacijama u Nemačkoj i širom sveta za 10 do 15 procenata.

– Smanjenje kapaciteta biće realizovano kroz individualne dogovore kao što su korišćenje parcijalnih penzionisanja, ranih penzionisanja i drugi. Ciljano smanjenje će takođe biti dostignuto merama koje su već pokrenute, kao što je pauziranje zapošljavanja i smanjenje radnih sati.

Pandemija će ostaviti vazduhoplovnu industriju pod pritiskom za neko vreme. Proći će godine pre nego što se komercijalni vazdušni saobraćaj, osnova našeg posla proizvodnje i održavanja, vrati na nivoe pre krize. Nije nam u interesu da otpuštamo i sve što budemo radili koordinisaćemo sa predstavnicima zaposlenih. Želimo da zadržimo što je moguće više visokokvalifikovanih kolega tokom i posle krize. – izjavio je direktor kompanije Rajner Vinkler.

Podsetimo, MTU je svoje planove za Srbiju najavio u maju 2019. godine. MTU Maintenenace Serbia d.o.o. izabrala je lokaciju za svoje postrojenje u Novoj Pazovi. Pored postrojenja za reparaciju delova avionskih motora MTU će, kako je najavljeno, u partnerstvu sa beogradskom Vazduhoplovnom akademijom uspostaviti i svoj Trening centar.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Koko na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Sve bolji i bolji event... Za razliku od onog od prošle godine, ovo je već imalo nekog smisla. Da je još Eurofighter bio i u zraku, osim na stajanci i to u periodu između 14 i 16 h, stvar bi već bila puno ozbiljnija. I velika zamjerka na neobjavljivanju timelinea sa barem približnim vremenima polijetanja,…

16. May 2025.Pogledaj

OpFor777 na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Indijci su mozda jos vise razočarali no Rusi u ovom dobu modernog ratovanja. Pakistanci su bili hladne glave svo vrijeme i ladno, pametno i strpljivo čekali da Indijci upadnu u odavno spremnu zasjedu. Ko je kriv Indijcima no oni sami? Kupuju od skoro svakoga osim Kineza. Kupuju najnovije iz Izraela, Rusi su vrlo flexibilni sta…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Miloš77 Ovde ste dobro rekli, i da su obe strane imale isti tip letelice, neki pilot bi bio bolji, neko bi imao vise srece. Rusenje jednog indijskog Su-30 ne znaci da je Su-30 los avion; nije "sistemski" srusen svaki indijski Su-30, sto bi dokazalo da taj avion ne valja.

16. May 2025.Pogledaj

Nebojsa na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Poredjenje MKI i SM je van vremenskog konteksta s obzirom kada su ugovoreni i nabavljeni MKI Pa Rusi su tada prodajom MKI bili u situaciji da inostranom korisniku prodaju znacajne kolicine jednog tipa aviona kog jedva da su i imali u svom RV Tada su Indijci imali potentan avion a Rusi jos uvek leteli na…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Milos77 @Vladimir Kvalitet aviona Dassault dokazan je tokom 100 godina uspesne proizvodnje i upotrebe njihovoj letelica: pouzdanost, dugovecnost i efikasnost. Francuska je u vojnoj avijaciji od pre 1914-danas. Reputacija Dasaault je mnogo bolja od Suhoja i Kineza. A koji je poznati uspeh Suhoj aviona ikada?A Kineza?Nema ih. To ne znaci da avioni Dasaault ne mogu…

16. May 2025.Pogledaj