BEG airport status
Rat u Nagorno-Karabahu: Da li je uništen jermenski sistem PVO S-300? Samohodno lansirno oruđe sistema S-300 vojske Jermenije na nišanu drona-kamikaze / Foto: isečak iz video snimka azerbejdžanskog Caliber Az

Rat u Nagorno-Karabahu: Da li je uništen jermenski sistem PVO S-300?

Na pojedinim azerbejdžanskim internet lokacijama, 9. i 10. oktobra objavljeni su snimci navodnog uništenja raketnog sistema PVO S-300 oružanih snaga Jermenije tokom aktuelnog vojnog sukoba u Nagorno-Karabahu, preneo je ruski vojni portal bmpd.

Prikazana su tri snimka uništenja elemenata sistema S-300PS od kojih dva na teritoriji Jermenije i jedan na teritoriji takozvane Republike Nagorno-Karabah (NRK). Za sada nije poznato kada su ove akcije izvršene.
 

 
Video snimci objavljeni na Jutjub kanalu pokazuju kako se najverovatnije dronovi-kamikaze približavaju pomenutim sredstvima, konkretno dva osmatračka radara ST-68 od kojih je jedan u radu, kao i jednom samohodnom lansirnom oruđu (SLO) 5P85S koje nije bilo na borbenom dežurstvu. Za jedan osmatrački radar se smatra da je bio deo sistema S-300PS PVO Jermenije dok je drugi radio samostalno na teritoriji NRK, prenosi bmpd.

Prema MilitaryMaps jermenski S-300 pogođen je u Jermeniji / Foto: MilitaryMaps

I dok autori vojno-analitičkog internet projekta Caliber Az koji su objavili neke od snimaka, tvrde da su jedan osmatrački radar i SLO uništeni u rejonu mesta Gubadli na teritoriji NRK, ruski internet sajt MilitaryMaps navodi da se to desilo blizu naselja Kahnut na teritoriji Jermenije blizu granice sa NRK. Uništenje drugog radara je verovatno povezano sa saopštenjem Ministarstva odbrane Azerbejdžana koje je navelo da je to sredstvo uništeno blizu Hodžalija u NRK.

 
Objavljeni video snimci međutim ne pokazuju pogotke već su, što je karakteristično za mnoge snimke koje je objavila azerbejdžanska strana, ‘’odsečeni’’ nekoliko trenutaka pre udara dronova-kamikaza (vrlo moguće izraelskih IAI Harop) u cilj. Moguće je da su sredstva jermenskog S-300 pogođena ali treba imati i određenu dozu rezerve budući da nema fotografija ili video materijala na kome bi se videlo uništenje ili olupine vozila sistema.

 
Prema dostupnim podacima teritorijalna PVO Jermenije raspolaže sa dva raketna diviziona (4 baterije) mobilnog raketnog sistema S-300PS koji je najsavremeniji sistem PVO u oružanim snagama Jermenije i koji je izvorno imao rakete maksimalnog dometa 75 km ali su na sistemima izvršene dorade i osavremenjavanje tako da sada mogu da koriste i rakete dometa 150 km što ih dovodi na nivo verzije S-300PM.

Položaj RS PVO S-300 oružanih snaga Jemrenije blizu hranice sa NRK / Foto: MilitaryMaos

Osmatrački radar ST-68 odnosno, u slučaju S-300PS njegova verzija 36D6 ‘’Niva’’ obezbeđuje pružanje informacija o ciljevima u vazdušnom prostoru jednom divizionu. Jermenski S-300PS nalaze se u istočnom delu Jermenije u blizini granice sa NRK.

Osim S-300PS Jermenija ima i tri diviziona (6 baterija) starije polumobilne verzije S-300PT-1A sa raketama maksimalnog dometa do 75 km. Jedinice naoružane ovim sistemom zadužene su za odbranu glavnog grada Jerevana oko koga su i stacionirane. Na nivou diviziona takođe se koristi osmatrački radar ST-68.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Bo

Ukoliko je tačna informacija da je napad izvršen na teritoriji Jermenije, to Rusiji daje pravo/mogućnost da se umeša. Pitanje je da li to želi.

Odgovori
Sv

Vidi se covek na snimku koji trci udaljavajuci se od radara.da li je moguce da radar nije poslao raketu iz sistema u obaranje drona.taj dron je na livadi verovatno.osim ako radar nije bio van sistema i sluzio samo za osmatranje.sto je malo verovatno

Ni

Jos su se Sirijci pre nekoliko godina zalili da ruski radari ne primecuju uopste manje dronove i da ih cak mesaju sa pticama, dok su se sa druge strane kineski radari pokazali bolje.
Naravno da jermenske Ose i Strele mogu lako da uniste ove male dronove ali ne mogu da ih vide na radaru.

pe

Cinjenica je da su Azeri napredovali strategijom slicnom kao u Hrvatskoj. NK je depopulisan, vise nije ni siguran ni odrziv ni vojno ni ekonomski. Stalni sukob sa Azer. i Turskom preti opstanku zemlje. Jermenija nema ni resurse ni polozaj da se brani.
Sto se tice dronova, oni su napravili razliku na vise nivoa.

ze

s-300ps je star sistem, verzija iz 85 godine!

Cr

A sta se kao vidi na ovim snimcima, realno nista sto bi ukazivalo da se radi o unistenju S300.
Ovo je cisto ono propaganda islamista i nista drugo.

Odgovori
Ra

Cista propaganda, svi snimci unistenja dronovima koje smo dosad vidjali trajali su do kontakta s ciljem. Ovo ne dokazuje nista. Najvjerojatnije je dron unisten prije cilja.

De

Zanimljivo je,što su sve oči,uprte u Tursku,koja pomaže Azerbejdžanu,dok Izrael rovari i to u većoj meri,sa korišćenjem svog naoružanja u ovom sukobu.

Al

@Rade
To prosto nije tacno, sva dejstva TB-2 su trajala do pogodka, dok ni jedan snimak dejstva kamikaze dronova nije trajao do pogodka osim ako je neki drugi dron to snimao.

Znam da je tesko prihvatiti da Rusi prave oruzje koje, gle cuda, nije neunistivo ali to je realnost.

Ako su konflikti u Siriji, Libiji i sada u Nagorno-Karabahu nesto dokazali to je da je mit o tim cudesnim ruskim PVO sistemima samo to, mit.

Spori dronovi sa niskim radarskim odrazom su problem za koji ruski PVO trenutno nema odgovor.

St

Slazem se sa napisanim!

Ono sto ja kao lajk i povremeni gejmer, mogu da kazem, da postoje video igre sa daleko realisticnijim prikazom od toga sta se ovde prikazuje.
Drugo imamo nebroj snimaka udara drona u objekat, vozilo ili sta god, cak i od tih kamikaza iz Izraela kde se sasvim drugcije vidi interfejs i kraj snimaka pred direktni udar, svaki se zavrsi sa snegom na ekranu,nijedan se ne zavrsava sa nekim zamrznutim zumom. Sad dal Izraelci lazu ili obi drugi, ja bi reko da u vecini slucajeva jedni i drugi.
Koliko je bilo moguce videti bojevu glavu tih kamikaza koje su bile srusene ili pale, imaju kuglice i nekde oko 5 kg eksploziva. Znalci nek objasne dal takav udar moze, da probije kupolu?

Ra

@Aleksa
Na ovo sam mislio. Za ove situacije se može reći da snimak dokazuje uništenje. Iz azerskih snimaka se ne može ništa zaključiti. Zašto snimci nisu pušteni do kraja? Što bi amerikanci rekli osnovana sumnja.

https://youtu.be/nymJAKC6qfU?t=112

To

Malo bolji snimak. Je li ovo radar od S300?
https://www.youtube.com/watch?v=yH8Zw4AsiPw

Ma

Islamista??? Decko o cemu ti pricas?!

Ra

@Toba
Da, uništen je. Ovo je uvjerljiva snimka.

Iv

Bucaju ih Azeri samo tako iz vazduha.

S druge strane Jermenska artiljerija pravi pakao na Azerskim linijama, snimci su užasni.

Suma sumarum – jedno veliko ništa pošto front ne mrda.

Odgovori
В

@Ivn
Тако ће, мање-више, и остати.

St

Ja kad gledam i slusam i dizanje u nebesa bpl onda ovi u NK nemaju vise ni kamena na brdu, a artiljerija drma i pokriva liniju samo tako i dalje.

Jo

Ima neko snimak dejstva Jermenske artiljerije i ucinak iste?

Hvala.

St

Ovo dejstvovanje Jermena od danas;

https://youtu.be/uiil5Zo8dmc

Ik

Strela@
Tijekom vojnih operacija azerbejdzanske vojske,Armenci ponovno se okrecu provokacijama, ciljajuci cjevovode i civilne objekte po pogranicnim gradovima(jucer poslijepodne artiljeriskim projektilima su pogodili trznicu u gradu Ganja ubili 10 civila, 5-ero djece). Na taj nacin pokusavaju ukljuciti i druge, poput Rusije i Turske, kako bi destabilizirala situaciju u regiji Kavkaza i unistila važne regionalne projekte, poput Juznog plinskog koridora koji je toliko vazan za EU.
Ne moze se samo ziviti od dijaspore, Armenija je u totalnom okruzenju ni sa jednom pogranicnom drzavom nisu u dobrim odnosima i ne pokusavaju dijalog napraviti a Rusi(ne zele im vise oruzje djaba poklanjati )ih negledaju vise ko pouzdane partnere.

Dr

@Ikar

Iznosite neistine. Nije gadjan nikakav cevovod, ako imate dokaz da je gadjan cevovod, gasovod ili sta vec dajte izvor.
Sto se tice Ganje koja je gadjanja Elbrusima (najverovatnije), u Ganji se nalazi vojni aerodrom na kome su, po tvrdnjama Jermena, stacionirani turski F-16 i BPL. Znaci legitimna meta za Jermene.
Na drugoj strani Azeri granatiraju Stepanakert svim i svacim, imate snimke gde se vidi granatiraje civilnih objekata kasetnom municijom.
U ovom ratu lazu i jedni i drugi, kao uostalom u svakom ratu gde prvo strada istina.
Ali nije tesko zakljuciti da su Jermeni s razlogom gadjali bas Ganju, a ne zato sto su hteli da tuku po civilima. Da su hteli da tuku po civilima, mogli su da granatiraju druge gradove u Azerbejdzanu koji su im u dometu artiljerije, ne bi koristili balisticke rakete da bi gadjali tamo neku Ganju tek tako.

Ik

@Drina,
Ne vidim ovdje slike aerodroma ili mozda ti imas bolje info ali kad vec navijacki gledas problem , evo cinjenice, Azeri su ponudili Nagorno-Karabahu potpunu autonomiju u Azerbejdzanu i ogromnu finansijsku pomoc(uz odobrenje Putina i vlade u Moskvi). Vecina Armena iz NK ide u Baku i okolinu trazeci posao, medjutim ovaj deal ne odgovara Armeniji i njihovoj vladi u Jerevanu.
https://caspiannews.com/news-detail/armenia-violates-ceasefire-by-hitting-second-largest-azerbaijani-city-9-civilians-killed-34-injured-2020-10-11-0/

Dr

@Ikar

Mozda su gadjali i promasili aerodrom, mozda su i ga pogodili ali suprotna strana nije objavila snimke. Uglavnom tamo postoji aerodrom koji koristi i Vojska Azerbejdzana, mozete i sami proveriti.
Ako su Jermeni zeleli, po vasim recima, da gadjaju civilne ciljeve to su mogli artiljerijom, jer imaju dosta azerskih gradova i sela u dometu svoje artiljerije. Nema logike da (osim da na tom aerodromu zaista postoji nesto) koriste balisticke rakete i gadjaju tamo neku Ganju kad u dometu svoje artiljerije imaju sijaset azerskih gradova i sela.

Kacate mi link sa portala koji je pro-azerski i ocekujete da na njemu vidite razrovaren aerodrom?
Vidite li da Azeri ne objavljuju nista o svojim gubicima.
Objavljuju samo ako neka raketa ili granata pogodi civilni objekat, a kad potrefi vojni cilj to ne objavljuju.
Bolje da ste okacili link kojim bi potrekpili vasu tvrdnju da je pogodjen nekakav cevovod, gasovod ili sta vec od strane Jermena.

Da, tacno je da su Azeri ponudili siru autonomiju ( Nagorno Karabah je i pre bio autonomija), ali samo naivni misle da bi Azeri ispostovali sve sto su rekli. Proterali bi Jermene odatle vrlo brzo.
Kad ste vec kod toga, znate li da su i Jermeni nudili da deo Nagorno Karabaha pripadne Azerbejdzanu a deo Jermenima, pa su Azeri takav predlog odbili.
Azeri i Jermeni imaju visedecenijsku tradiciju sukoba, progona itd.
Sutra ako bi Azeri zauzeli NK, proterali bi sve Jermene odatle.
Slicno su uradili i Jermeni ’90-ih kada su proterali vecinu Azera iz NK, pa danas mozete da vidite mesta u NK gde nema zive duse ali se i dalje vide ostatci kuca itd., e tu su nekad ziveli Azeri.
I ne samo to, progonili su jedni druge i iz Azerbejdzana i iz Jermenije. Veoma komplikovan sukob koji se moze resiti jedino totalnim porazom i progonom jedne ili druge strane ili da neko natera Azere da definitivno dignu ruke od NK.

Ik

Drina,
Ne mozes dijeliti nesto sto nije tvoje, granice su usvojene jos u vrijeme USSR i priznate u UN( Azerbejdzan je ionako podijeljen na dva dijela da bi sto vise Armenske populacije zivjelo na jednom mjestu). Nagorno-Karabah ima jedinstvenu priliku da izvuce ogromnu korist iz ovog deal-a jer Juzni tok prolazi pored NK. Trenutacna situacija je losa za Armensku vladu jer i EU i Rusija gube strpljenje sa njihovim agresivnim stavom(cak se sankcije spominju) nakraju bi mogli sve da izgube. A sto se tice Azera, povijest njihovog ratovanja je pokazala da su nikakvi borci i neorganizovana vojna formacija. Medjutim imaju puno para i jako su dobro izlobirani u Rusiji, Izraelu, EU, USA i njihovi posljednji koraci pokazuju da tacno znaju sta treba da rade i kako, a stanovnistvo pati pogotovo u NK.

Dr

@Ikar

Posle priznanja tkz. drzave Kosovo, sve je moguce. Medjunarodno pravo se ne postuje. Imate jednu Tursku koja na sva zvona zvoni kako podrzava azerbejdzanski i ukrajinski teritorijalni integritet, a kad je Kosmet u pitanju onda ni reci o postovanju ter. integriteta. Znaci, svako postuje samo ono sto njemu ide u korist.
Sto se tice NK i toga da imaju ‘ odlicnu ‘ priliku da izvuku ogromnu koristi. Varate se, nemaju Jermeni iz NK nikakvu priliku, zato se i brane i branice se do poslednjeg. Znaju oni bolje i od vas i od mene sta im sledi ako Azeri uzmu NK.
Cak i ako bi pristali da se dobrovoljno prikljuce/vrate Azerbejdzanu i tad im se crno pise.
Jermena u NK ima nekih 150-200 hiljada, a Azera u Azerbejdzanu 10ak miliona. Znaci proterali bi Jermene iz NK a posle toga naselili Azere na te prostore. Pogledajte kartu i videcete sta razdvaja Tursku od turkijskih naroda i neke stvari ce vam biti jasnije.

Ne slazem se sa vama da Rusija gubi strpljenje, za EU ne znam, jedini koji gube zivce su Azeri i Turci. Zato su se i odlucili na vojnu akciju.

Azeri se ni u ovom ratu nisu pokazali Bog zna kako. Idu jedan iza drugog pa se cude kad ih u jednoj akciji izgine 60-ak.
Jedino sto se promenilo u odnosu na prethodni rat je ucesce Turske na strani Azerbejdzana.
Da nije Turaka, uzeli bi Jermeni jos koje parce azerske teritorije.

Sr

To je zastareo sistem, cudio bih se da nije neki unisten do sada(mada nismo nista konkretno videli)? Ok je on i dalje protiv aviona(velika energija rakete) i balistickih raketa, ali kada je projektovan ovakve male, spore pretenje, nisu postojale, sigurno ne prodju „filtraciju“ prilikom obrade signala, a i sam S-300 ima premalo raketa(Zato su Pancir i S-400 prosli modifikacije koje su prosli).

Meni sa ovih snimaka deluje da su unisteni dronovi, a ne PVO, ali dobro, mozda nisam u pravu….

Odgovori

Ma ovo su gluposti.Obicna propaganda.Pa tacno se vidi da su dronovi unisteni,nacin gde i kako prestaje snimak.A sto se tice kobajagi priblizavanja drona,to nije briblizavanje nego obicno zumiranje.

Odgovori
Go

Da li su snimljeni sistemi uništeni, to na osnovu ovih snimaka se ne može reći. Prvi snimak je očigledno zumiranje – pri kraju snimka se i dalje vide pramenovi oblaka. Drugi snimak takođe verujem da je zumiranje. Za treći je teže reći jer nema oblaka za referencu, a i sam kraj se ne vidi dobro. U svakom slučaju, ako ste videli nekad snimak sa TV glave neke rakete, što je raketa bliža cilju, to izgleda kao da je brzina veća – zbog blizine referentnih objekata. Ovde toga nema, izgleda kao da je dron sve sporiji što je bliže cilju. Pri tom, izgleda kao da je dron ekstremno spor. Kao onaj projektil iz crtanog Pere Detlića.

U svakom slučaju, mislim da je nemoguće potvrditi uništenje snimljenih objekata samo na osnovu ovih snimaka.

Na

moguce ja da su pogodjeni polozaji s-300, izraelski vojni krugovi jos od jomipurskog rata veoma pazljivo razvijaju strategiju borbe protiv sovjetskih/ruskih sistema PVO inace dron-samoubica je idealno oruzije za neutralizaciju s-400 ili Patriota, em je mali, em od karbona sa elektro-motorom, em ponese 10kg semteksa, ode radar ………….

Odgovori
mi

narednice ne seri,ovo su snimci aterbejdzanskih s/300 kojie nisu ni napadali!

Pa

Kontra mera protiv malih dronova treba da budu sistemi slični ovim
https://youtu.be/MLaFqjq5f3s ili https://youtu.be/pE2zi0fzvqg . Overite i ceo spektar proizvoda WB Group iz Poljske jer vi se često oduševljavate Izraelsko -Turskim dronovima ,a zapravo NATO je uglavnom opremljen Warmate-om ove Poljske kompanije. Što se tiče sistema zasnovanih na saćastim lanserima ,njima bi trebalo dodati optoelektroniku i koristiti ih slično kao DUBS ,a glavu rakete modifikovati tako da eksplodira kao prefragmentirana municija (tempiranjem). Takođe kad se razmišlja o odbrani od dronova treba pomenuti i da protivgradni sistemi koje Srbija ima i koji su u velikoj meri automatizovani i digitalizovani (daljinski se upravlja njima i iz godine u godinu ih ima sve više takvih) mogu da služe u svrhu odbrane od dronova sa izmenjenom glavom rakete naravno. Što se tiče tog navodnog pogodka S-300 poprilično sam siguran da je to propaganda. Snimak je nastao sa dronova koji su oboreni ,zato nema snimka pogodka i/ili uništenja sistema S-300. ;-)

Odgovori
St

Ovo sa protivgradnim raketama je odlicno. Jesi predlagao da to montiraju na PASARS ali us ledecoj verziji? Pa malo prasi dronove malo stiti sljivike i livade.

@Pakleni Vuk
Na ovom kamionu se nalaze saćasti lanseri i deo gredastog nosača najverovatnije sa Mi-17 koji su zaokrenuti za 180 stepeni. Isti su saćasti lanseri na našim Mi-17V-5 i Mi-35M. Čak je i raketa ista tj iz familije S-8 je. Nadam se da ovim postom niste dali ideju nekome iz SDPR-a da nam razoruža helikoptere i pravi PASARS 2.0.

Pa

@Paqe
Ne brinite ima tih lansera dovoljno ,ako zafali napraviće se još. ;-)
@Stojko
Često su genijalni izumi ne shvaćeni u široj javnosti ;-)

Vidi se na linku da to u Poljskoj izvedbi može da „šljaka“. A nije ni skupo ,što je valjda i cilj (gadjati jeftin dron ,jeftinim sredstvom) .

Na

priznajem da je ideja sa protivgradnim raketama vrh u borbi sa dronovima, problem se sistem detektovanja i vodjenja protiv npr roja dronova,

postoje sistemi koji su projektovani da detektuju a zatim skidaju dronove, nasi su smislili dron lovac na druge dronove koji ispaljuje mrezu npr

Pa

@Narednik I klase
Znam za taj dron. U takvoj izvedbi on može samo da bude od koristi u „lovu na gradske dronove“ (primer da ulovi dron na utakmici ) . Sa njim je skoro nemoguće loviti dronove na otvorenom u bilo kom sukobu . Takav dron je inače poprilično skup (cena mu je veća od 15 000€).

Pošto je pominjan Pasars (i to 2.0) jer je i ovo na linkovima na kamionskoj šasiji ,a pominjano je i davanje ideje ,onda da dam onu pravu ideju koja je bolja i jeftinija od Pasarsa. A to je Lazar 3. Pasars (a ni ove druge dve izvedbe) ne mogu da „pucaju“ u pokretu na dronove u vazduhu. Lazar 3 ne bi ni osetio da na sebi ima ovakav sistem i svakako bi mogao i u pokretu da gađa (u slučaju potrebe ) .

E sad neka pročita taj iz SDPRa ,pa da vidimo da li mu se dopada ;-)

@Pakleni Vuk
Pa i nema mnogo tih helikopterskih lansera koji nisu u upotrebi. Ovakvi se kod nas ne prave. Ne znam koliko ima MiG-ovskih. Mogli bi se oni koristiti. Mala je razlika među njima.
Lazar ovo ne bi osetio. Jedan prazan lanser je 100 kg a sa raketama i nosačem sa bravom do 400 kg. Dva puna i dodatna oprema do 1 tone.

Vl

Paqe,
Ne može se samo tako proračunavati. U celu priču treba uključiti i momente koji se javljaju prilikom lansiranja rakete a oni su u direktnoj vezi sa impulsom rakete, dodatnom masom i udaljenosti iste od ose vozila. Ovo sam sročio najjednostavnije što sam mogao…
Sama priča je daleko ozbiljnija i složenija.

@Vlad
Moj posao ima veze sa vazduhoplovnim naoružanjem i bez problema bih rado sedeo u tom Lazaru na kojem bi bio postavljen ovakav sistem. Momenat pri ispaljenju rakete iz ovog lansera postoji ali ni izbliza veliki kao što mislite. Lansirna cev je otvorena sa zadnje strane pa nema velikog trzaja/momenta. Helikopter se recimo malo zatrese, ostaje na kursu i spreman je za dalje dejstvo. Možete videti na dostupnim snimcima na internetu. Veću silu trzaja ima kontejner sa topom GŠ-23L (UPK-23-250) i to silu trzaja od 3 tone po topu. Zato je na kontejnerima montiranim na helikopteru ograničen rafal na 10 granata po topu. E sada uzmite u obzir da se planira montiranje topa od 30mm na Lazara koji ima još veće sile trzaja biće Vam jasno da montaža ovakvog sredstva ne bi bila problem.

Naravno da bi bili potrebni tačni proračuni međutim sam ton kojim smo pisali je šaljiv i nadam se da nikome neće pasti na pamet da sprovodi ovakve ideje u delo jer bi pored bilo koje vrste vođenih raketa ili topova ovakva ideja bila smešna.

Fi

Kakoide moderno – gerilsko ratovanje PVO topovi opet ce da se vrate kao u II sv.ratu – razvoj PASARS sistema stvarnodobraideja

Odgovori
De

Ma,najbolje da vratimo u vojsku,puške kremenjače? Koji,crni,pasars….jedan od većih promašaja naše vojne induštrije. Kao da su na Pragu montirali raketu kratkog dometa. Kakva bi razlika bila? Nikakva,sem estetska…modernije vozilo,lepše za videti. Čuj njega,“Pasars“,protiv drona noću? Baš bi bilo zanimljivo da sediš u njemu i blejiš u nebo,opto-elektronskim sredstvima,dok ti oči ne pobele. Hahahahha

Vl

Deki,
Ako stavimo po strani izuzetan tandem Pancira i Tunguske, upravo Pasars proizveden u dovoljnoj količini i u sprezi sa boljim radarom (koji registruje ciljeve poput dronova) je odlično rešenje za iste. Još da ga počnemo raditi i sa većim kalibrom topa (za koji isto imamo licencu).
Odakle vam informacija da Pasars ne može gađati dronove i noću?
Koliko sam razumeo, svako opto-elektronsko sredstvo ima noćni i dnevni režim rada.

mi

@Deki
PASARS koristi top Bofors, uvezan je na radar Giraffe za koji nisam siguran da je modernizovana, a i ako jeste ne znam u kojoj meri su uopšte unapređenja moguća i u kojoj meri smo mi u stanju to da sprovedemo.
Bofors je imao solidan učinak uvek, niko se ne odriče tog topa olako. Nama u tom smislu treba kvalitetna informacija sa radara, dobar protok, dobar filter. Mislim da je PASARS dobro zamišljena stvar ali sa ovakvim tempom razvoja kao kod nas kada ga finiširamo imaćemo 16 novih tipova pretnji i biće zastareo.

Pa

Cistaci kruga kasarne, umirovljeni kuhinjski vozaci, nezadovoljni drzaoci pozarstva u centru kasarne i cuvari metli, vrsni komentatori…klap klap

Kr

Snimci ne pokazuju apsolutno nista. Rezolucija je toliko losa da se objekti jedva prepoznaju. Druga stvar je sto nedostaje snimak udara. Objekti okolo, pre i posle nisu isti jer ih cas ima cas nema. Promenjen je format snimka. Ovo je jako losa montaza…

Odgovori
Ma

L70 bofors ima spravu za nocno dejstvo druge generacije veoma pouzdanu…licno probao u borbenom dejstvu….ono sto je bitno a toga nema ..navodhenje na cilj..treba ga otkriti ..a sa cim?
Time treba da se bave….

ma

Pa dobro ipak je S300 poslužio – svaki je uništio po jednu raketu, odnosno dron. Ništa lošiji rezultat nego Panciri u Siriji. Konačno se može reći je da Ruski PVO testiran u ratu.

Odgovori
Mi

Taj Jermenski S-300 je sistem star preko 40 godina ..

ox

@max Izrael je odavno „testirao“ S300, S400. Ruski sistem jednostavno nije u stanju vidjeti dronove.

Ž

Sumnjam u autentičnost snimka, kao prvo sistemi S-300 se nalaze na teritoriji Jermeniji, kao drugo sumnjam da bi se navedeni dronovi mogli probiti kroz odbranu jače PVO.
Kao drugo sistem je integrisan sa Ruskim sistemima PVO i to bi značio rat sa Rusijom. Danas je lako napraviti fotomontazu.

Odgovori
St

Kao sto neko nepise ovi stariji ruski radari imaju teskoce sa pracenjem sporih ciljeva ili jih cak filtriraju.
Problem je nekada i radarski konus gde se ciljevi visoko i blizu ne vide.
Radar girafa u naoruzanju srbije nema gore navedenih problema po brzini cilja kod ovih dronova. Radi se domaca modernizacija koja predvidja potpuno novu elektroniku, pracenje trajektorije vise ciljeva. Ima jos boljih radara za te bpl…recimo nova girafa x…radar od 150kg specijalno za te spore ciljeve.
Pasars nema sta da trazi protiv bajraktara i haropa…
A opticki pretrazivati celo nebo je tesko..mada ima i tu modernih ir resenja sa automatskom detekcijom cilja…

В

Ови снимци не пружају ниједан доказ да је уништен било који сегмент система С-300, већ наводе на сумњу да је, заправо, дрон уништет, што су нагласили и остали коментатори.

Odgovori
В

„Уништен“

Zo

Da, svi dronovi kamikaze koji su koriceni u ovom ratu su unisteni desetak metara iznad cilja. Uvek je neka zavera, manipulacija, prevara jer je nemoguce da postoji neko logicno i jendnostavno obajnjenje, tipa kasni signal?

Vl

Po prikazanim snimcima nema ni govora o uništenju pomenutih sredstava. Uz sve to, Jermeni im sada mogu i plasirati priču da su dronovi uništeni dejstvom njihove PVO i hvaliti se sa time.

Odgovori
В

„Уништен“

Odgovori
Wo

ST-68 je u upotrebi 40 godina. taj radar nema frekfentnu agilnost i takodje ne podrzava druge metode (recimo kompresija impulsa) koje su danas neophodne na modernom bojistu sa elektronskim dejstvima. Nije nikakvo cudo da je identifikovan, lokalizovan te da su na njega poslali dronove. Taj radar se veoma jednostavno da ometati saturiranjem malobrojnih fiksnih frekfencija na kojima radi (ili baraznim jamming-om) sto nas dovodi to zakljucka da je i divizion S-300 koji (ako) zavisi od takvih prepotopskih uredjaja takodje beskoristan i rizikuje unistenje.

Odgovori
Sr

Zato su razvili nove radare….ali dobro, valjda se ocekuje kao kod nas da oprema kad se jednom kupi, ona zauvek ostane „upotrebljiva“?

Wo

>> valjda se ocekuje kao kod nas da oprema kad se jednom kupi, ona zauvek ostane „upotrebljiva“?

Pitanje je naravno i da je su Jermeni ozbiljno shvatili problem i da li su iz tehnologije koju poseduju izvukli maksimum, tj. da li se radari premestaju, maskirajm samo sporadicno koriste itd. Takodje mi ne znamo koliko je Azerbejdzan zaista visokotehnoloska vojska. Dron samoubica i nije sad naka svemirska tehnologija…

Vl

Wolfgang,
Navodno su Jermerni te starije sisteme modernizovali. Ako su dobili rakete sa većim dometom, logično je da su modernizovali ili kupili novi radar.

Gr

i ovi nisu normani, upaljen im radar ko na civilnom aerodromu 24/7
i zanimljiv ugao drona naspram radara, verovatno slepa zona.

Odgovori
ma

Ne ulazeci u to da li je S300 unisten ili ne mada zadrzavam malu sumnju u tom slucaju. Da li je fotomontaza ili ne? Neka simulacija neke igrice itd…
Zaista se nista na ovim snimcima ne vidi osim neko priblizavanje nekog leteceg objekta nekom cilju koji je nalik na S300.
Ono sto je potpuno uocljivo i autenticno je da nazovi S300 ima spustene kontejnere za lansiranje raketa pa samim tim nije bio u borbenoj upotrebi. Sta ako je to lazni dakle gumeni cilj? Opet se postavlja opet isto pitanje sta ce S300 na otvorenom sa spustenim lanserima a neki tamo rat se vodi?
Opet da je S300 unisten azeri bi se potrudili iz sve snage i na sva zvona da prikazu razbacane delove tih sistema sto u ovim snimcima nema. Moguce da su ovi dronovi poskidani elektronskim putem bez upotrebe raketa jer bi udar rakete naglo prekinuo snimak drona. Ili je totalna simulacija? A i da je unisten neki S300 to opet ne govori nista o njegovim najnovijim verzijama. Ovo su zaista stari sistemi.
Neki mediji su javili juce da je Rusija bombardovala azere i proturske placenike na teritoriji NK i da je unistila centre za obuku, komandna mesta i lokacije snabdevanja gde im turci pruzaju logistiku. Pa bih pitao T6 da li ima nekih informacija o tome?

Odgovori
Sr

Mozda je i „false flag“ operacija upravo da bi dala legitimitet Rusiji da se ukljuci jer je „bombardovana“ teritorija samo Jermenije, a ne NK?

VKS ako se ukljuce, Azeri su ugasili….

Л

@Srbofil
Руси ће се укључити тек кад буде угрожена њихова база у Јерменији. Видите шта се дешава у Сирији, Израел бомбардује Сиријце и Иранце у Сирији преко Руса, кад хоће! Руски системи пво не реагују, а чак и сиријски С300 не дјелује, јер, наводно, треба одобрење од Руса. Волио бих да није тако, али слаби су Руси савезници, они мисле прије свега на своје интересе, то се види и на Кавказу. Силно модерно оружје су продали Азербејџану иако се добро зна за кога је намјењено. Не само Руси и Бјелоруси су продавали, а заједно су Јерменијом су у војном савезу. Све се своди на новац и економске интересе. Ако сиромашна Јерменија буде очекивала Руску интервенцију, грдно ће се преварити, Русима су битнији економски односи са богатим Азербејџаном и са Турском.

Sr

@Лошми
Bojim se da nisu bas isti uslovi kao u Siriji, jer su oni tamo na pozivu vlade po svojim uslovima, a u Jermeniji imaju ipak neke pravno-obavezujuce ugovore i duznosti. Nije da se oni preterano sekiraju za to, ali kod tih velikih sila mnogo toga pociva na percepciji, znate i sami.
S jedne strane ste u pravu, vise im odgovaraju pare, ali sa druge strane, ako ne demonstriraju da su spremni zastiti svoje saveznike i ovo malo uticaja sto imaju ce nestati. Ne sumnjam da ce doneti najbolju mogucu(po njih) politicku odluku. Cela vlast malte ne su im veterani hladnog rata, obavestajci….znaju oni sta rade i to vrlo dobro.

Cak i ta prica oko Izraela u Siriji im ide na ruku, jer nije im sigurno u interesu da Iran ima trajno prisustvo i veci uticaj od njih, a to im Izrael „besplatno“ resava.

д

економски односи са богатим Азербејџаном уопште нису богати имају бдп ко србија , пад цена нафте ће да их уништи, сем тога немају ништа друго , а резерва за експлатацију имају још за мање од 20 година.

Wo

Jermenija treba da vidi da prihvati neki Z4 plan dok nije kasno. I ako je Azerbejdzan sa svojih 10 miliona stanovnika siromasan, na duge staze nema od toga nista. Rusija ce pokusati da odrzava nestabilnost kao sto tamo rade vec 150 godina. Najbolji nacin da ti se NATO ne uvali na granicu je imati tampon zonu propalih drzava na granicama.

Jo

Ove snimke kao da su pravile Delfske proročice .

Odgovori
Pe

Pre svega, radi se o dronu koji se unisti kad udari u cilj.Unisten dron-unistena je i kamera.
Naravno da ne moze da bude snimka.
Jermenija nije pokazala snimke unistenih sistema jer traje rat i u ovom momentu, pa kriju gubitke, kao i svaka vojska.
Sumnjivo je da deo sistema „nije bio na bojevom dezurstvu“ u sred rata.
Jedina svrha postojanja sistema, je da sluzi za PVO u ratu, pocne rat, i „nije ukljucen“!?

Za Srbiju je ovo vazno jer mnogi ljudi misle da bi 1999 jedan S-300 spasao SRJ od napada NATO ( mada je vise ruskih strucnjaka, kao Vladislav Surigin, izjavilo da ni 10 sistema S-300 ne bi spasilo SRJ u tom odnosu snaga).

Ako Azerbejdzan unistava S-300, jasno je sta bi bilo u sukobu sa vrhunskim vojskama NATO kao Britanija,Francuska i naravno USA.

Odgovori
Ž

Petrovic Dusan

Ако се на снимку види да СЛО није имао подигнуте цеви, онда сигурно није био не бојевом дежурству.

д

Za Srbiju je ovo vazno jer mnogi ljudi misle da bi 1999 jedan S-300 spasao SRJ od napada NATO , спасао би нас тако што нас не би напали.

Sr

@дане
Naivno razmisljanje. SFRJ je ’87 kupila samo jednu eskadrilu 29ki, koje su tada bile ubedljivo najjeftinija opcija 4. gen. Cisto radi razmisjanja, koliko bi kupili baterija S-300P ili PM da smo se odlucili? Mozda 1, 2 ili 3?

To
Bo

Realnost je da je ovaj sistem sam za sebe veoma ranjiv i ukoliko nije uvezan u mrežu PVO može samo delimično da odvrati protivnika, ali ubrzo biva uništen, kao što se i vidi na datom primeru. Pored toga, sistemi koje poseduje Jermenija su zastareli i ne mogu da se mere sa novijim verzijama poput PMU2.
Međutim, čak i S-400 mora da ima dodatnu zaštitu drugih sistema od napada dronovima i krstarećim raketama, inače je i sam laka meta. U trenutnom sukobu, S-300 i njegove komponente jednostavno nisu upotrebljene i zaštićene na pravi način, te su stoga lako uništene.

Neverovatna je količina komentara koji imaju za cilj da obezvrede snimak uništenja komponenti S-300. Prosto sam zaprepašten kako se neki nerviraju što im je uništen vlažni san o „nepobedivom“ S-300. To smo govori koliko su ljudi u ovoj zemlji odvojeni od stvarnosti i nespremni da racionalno analiziraju stvari.

Odgovori
Cr

Realnost je da S-300 i sve modernije verzije istog uopšte nisu dizajnirane za borbu protiv dronova niti im je to zadatak. Još uvek niko nije izbacio PVO sistem koji je prevashodno namenjen zaštiti velikih sistema od dronova i taktike napada „zasićenjem“. To tek treba da očekujemo u godinama koje dolaze. Kada dronovi mogu da se šetkaju po nebu kako hoće, onda ništa na zemlji nije sigurno pa ni S-300.

Što se tiče vlažnih snova, daleko najveći vlažni san koji tradicionalno dominira u komentarima je taj da neki ruski avion, tenk ili PVO sistem bude uništen kako bi mu se prilepila etiketa neupotrebljivog krša. Pri tome je polazna tačka ta da uništenje samo jednog primerka predstavlja neoboriv dokaz o univerzalnoj neupotrebljivosti sistema kao takvog, bez obzira na okolnosti. Rusko oružje valja samo ako radi posao bez i jednog gubitka, prvi gubitak znači da je u pitanju krš i neoboriv dokaz ruske tehnološke, civilizacijske i svake druge zaostalosti.

Eto, tako u stvarnosti izgleda vlažni san o nepobedivosti.

Što se tiče ovog snimka, jedina nesporna činjenica koja iz njega proizilazi je da azerbejdžanska vojska ima vazdušni snimak sistema S-300 koji nije na borbenom položaju (lanseri nisu podignuti). SVE DRUGO je nepoznanica i suvo špekulisanje:

– gde je snimak napravljen
– kome uopšte pripada taj S-300 (Azerbejdžan ga ima takođe)
– da li je u pitanju snimak drona samoubice ili obično zumiranje
– ako je dron samoubica, da li je obavio zadatak ili je oboren

NIŠTA od navedenog se ne može zaključiti iz snimka, koji je pri tome objavljen usred ratnih dejstava gde je svaka propaganda dobro došla.

Uzmimo da jeste u pitanju uništenje jermenskog S-300. Nemamo pojma ali ajde da pretpostavimo. Šta to pokazuje osim da su dronovi trenutno vrhunski hit (dok se ne pronađe neka efikasna kontramera)? Ne pokazuje NIŠTA, ali zato veoma efikasno ispunjava nečiji vlažan san u kojem gubitak jednog primerka nekog ruskog oružja znači da je oružje kao takvo krš nedostojan čak i starog gvožđa. Taj san jeste veoma popularan na internetu ali ne mora baš da se preliva i na ovaj portal.

Cr

Uzgred, na snimku „uništenja sistema Kub“, koji je azerbejdžanska vojska takođe objavila pre nekoliko dana, vidi se da na lanseru koji gađaju – nema raketa. Obaška što se ni tu ne vidi pogodak u taj prazan (ili lažan) lanser, nego se vidi zumiranje pa ajde sad da nagađamo šta se tu desilo.

Sr

@Crni
Projektovane su nove „malogabaritne“ rakete za sistem Pancir, koje sa novim radarom trebaju da sluze bas protiv tih „rojeva“ raznih dronova i borbenih BPL. Jedno vozilo moze do 48 takvih raketa da ponese, baterija ide do 6 vozila pa izracunajte(uz obavezan betrijski radar, kojeg naravno mi nismo kupili….)

https://media.tangosix.rs/2018/11/1CF.jpg

https://pbs.twimg.com/media/EayTwRhXQAEKJuj?format=jpg&name=large

https://thaimilitaryandasianregion.files.wordpress.com/2015/10/innovationday2013part1-09-xl.jpg

Lo

Možda je uništen a možda i nije. Ali moramo da znamo jedno. Sve novije verzije sistema Pancir imaju sposobnost da obaraju ovakve i druge vrste dronova. Nije to Rusija slučajno uradila. Pancir se prvenstveno koristi za zaštitu sistema dugog dometa kao što je S 300 i S 400. Nisam siguran ali mislim da Jermeni nemaju Pancir. Grdno se varate ako ste mislili daće S 300 da ispali raketu na cilj koji je dva puta manji od same rakete.I trebamo imati na umu da je ovaj S 300 prva verzija uz manju doradu.

Odgovori
Cr

Problem je samo u tome što u eri dronova-samoubica za zaštitu jednog S-300/400 mora da se pravi trougao od tri Pancira ili Tora najnovije generacije. A čak ni takav trougao ne garantuje zaštitu od napada zasićenjem. Dronovi trenutno menjaju sva pravila, i nastaviće to da rade sve dok neko ne napravi efikasan sistem koji je striktno namenjen za odbranu od dronova odnosno rojeva „loitering“ projektila.

Ac

PakleniVuk je pomenuo protivgradne rakete,ali i mene je oduvek kao laika to zanimalo-
Da li je moguce u ratnim uslovima koristiti te lansere i protivgradne rakete?
Da li se ista iz toga moze izvuci?

Odgovori
Am

Ne znam, ali mi zvuči vrlo čudno do duboko nemoguće.
Evo, Trayal pravi 2 neke raketice, 17 i 23 kila, što je uporedivo sa masom neke MANPADS raketice, ok…
Kako ta stvar manevriše – nikako?! Nema čime

Ok… I šta onda ti može da se uradi?
Da se stavi glava za navodjenje i čuda za navodjenje i bojeva glava…

Pa to onda nije ista raketa, nije ostalo ništa od nje.
A da se ispaljuju tek ovako, pa onda da kupimo i one male kineske za vatromet, em jeftinije, em zabavnije

Ne kapiram jel nas kolege komentatori malo troluju

ma

Apsolutno može da se izvuče nešto. Npr. ako je za vreme rata neko nevreme sa gradonosnim oblacima. Ako već padaju bombe i rakete, nema smisla da pada i grad.

Pa

Evo da odgovori onaj koji je to pomenuo (ako uspe jer ga je ovaj Maxy-ev komentar nasmejao) .

Devedesetih su takvi sistemi bili ručno opsluzivani . Sa takvim sistemom to je nerealno i nemoguće. Danas su oni (oko 50% od ukupnog broja) digitalizovani . To znači da jedan čovek upravlja svim tim sistemima iz komandnog centra (u isto vreme može da lansira i na Paliću raketu i na Staroj Planini). Tom operateru javljaju iz metrološke službe (mislim čak i iz kontrole letenja da ne bi lansirao prema nekoj letilici ) kada očekuju i gde „metu“ to jest oblak. On daljinski (uz pomoć kamera koje su instalirane na sistemu ) vrši nisanjenje i lansiranje.

Kada JEDINO i kako bi jedino to mogla da bude opcija . Jedino u slučaju uvođenja ratnog stanja. Ratno stanje uvodi predsednik ili skupština na period od 3 meseca (naj kraće ,ako se dobro sećam ) . U ratnom stanju sva raspoloživa sredstva ,bilo da su u privatnom ili državnom vlasništvu se stavljaju na raspolaganje vojsci i odbrani zemlje.

Da bi se ovi sistemi koristili u takvim okolnostima moraju da se isune neki uslovi. Prvo ,već moraju da postoje laserski daljinomeri koji bi se postavili na lanser (sa njima se određuje daljina do drona ili helikoptera ili krstareće rakete -to jest cilja koji se gađa) ,drugo moraju postojati rakete koje su modifikovane.

Amater reče Trayal ,koliko se ja sećam i Krušik proizvodi iste. One u svojoj glavi imaju u protivgradnoj verziji aerosol koji rasprhnu po oblaku. Da bi bilo moguće koristiti ih za obaranje meta umesto aerosola moraju da imaju eksploziv i volframske kuglice i radio prijemnik (jer to sa navodjenjem na cilj što je Amater pomenuo pomoću glave za samonavodjenje je nerealno i preskupo) .

Domet im je mozda čak i veći od Igle i Strele . I to bi funkcionisalo na sledeći način ukratko- operater uoči metu (ili mu jave pa je pronađe ) ,laseruje je ,recimo da se nalazi na 2111 metara od lansera ,ta daljina se prenese na glavu rakete ,raketa se lansira ,eksplodira ispred drona i fragmenti unište isti.

Na zemlji nemate žive ljude ,tako da neprijatelj nema koga da napadne i da nanese neku ozbiljnu štetu pošto je sve automatizovano.

To je samo hipotetička mogućnost koju sam uzgred pomenuo ;-)

Ac

A zamisli sad ovo.
Leti grupa aviona, ti napravis zasedu, ispalis odjednom tipa 1000 raketa u vazduh, bez cilja, onako…
Kontam da bi nastala uzbuna.

Ac

Da me neko ne shvati pogresno.
Grupa aviona, koja bi da gadja neki grad u Srb.
I navali se iz svih sela sa protivgradnim raketama da se brani taj grad
Bez obzira sto lete kako lete , napravile bi zabunu i iscimale napadaca

Sr

@Aca
Niko ti nece upadati u VaP tek tako. Danas to izgleda tako sto te gadjanju sa JASSM sa vise stotina, ili stara JSOW sa vise desetina kilometara. Tu je uvek i SDB kao „jeftina“ opcija koju mogu da puste bez razmisljanja sa 50km daljine(dakle izvan dejstva nase PVO), najnovija SDB II od koje nema „bezanja“ ispod oblaka, a gadja i pokretne mete, razne varijante starih sistema poput AASM itd. itd.

Ac

@Srbofil
Pa onda po toj logici nama Pancir bi sluzio za odbranu od dronova i lokalnih propeler aviona.
Ako ovi ostali mogu da gruvaju sa 100+ km , cemu se iko poput nas moze nadati?
Najpametnije da se mi drzimo dobre diplomatije, a vojska da se takmici sa reginalnim ekipama.

Sr

@Aca
Poredite stvari koje nisu za poredjenje.
Pancir sluzi upravo da dejstvuje na takva sredstva i unisti ih(sto je i radio vise puta), zato i sluzi za odbranu sistema PVO dugog dometa i odbranu „vaznih objekata“.

To sto ste vi zamislili nije efektivno, mogu se ispaliti 2-3 takva salva od „1000 raketa“, mozda se pogodi nesto, mozda ne, a sigurno cete povredite neke svoje seljake na zemlji tolikim raketama. Kao da sa sacmom gadjate srnu na 800m, jel vam sad jasnije? Mozda pande, ali najverovatnije nece.

Posle toga pogode Krusik gde se proizvode te rakete sa JASSM, izginu jadni radnici i sta cete onda? Ne moze preko „stapa i kanapa“ da se brani zemlja, batalite te Jugoslavija pristupe.

Or

Ljudi sve je to islamska propaganda,samo se time i bave.Azeri imaju pomoc,od Turaka,Pakistana,Izraela,Isisa, i ko zna koliko jos njih.Plus na sve to i vode kompjuterski rat sa najsavermenijem oruzjem.Opet za 18 dana rata nisu ni prdnuli sa mesta.Imaju 1,2 milj vojne stete i preko 5000 zrtve.Trebalo bi barem od sramote da se povuku nazad i prekinu rat.Sve ovo samo pokazuje da Jermeni ipak poznaju bolje tu zemlju,i da su tu gorstaci.Sto znaci da svim srcem brane svoju zemlju i svaka im cast na tome.Zelim da ociste ovu bagru sa njihove zemlje.Podrska za bracu

Odgovori
Al

Da dodam da traže obavezno nošenje maskih uz strogu disciplinu i normalno uz stroge sankcije. Pa zaraziće čitav svet. Pozdrav.

Odgovori
ma

Protivgradne rakete protiv dronova? 😄😄😄😄😄😄😄😄…..
Pa kako se vrhunski strucnjaci sirom sveta ne setise te „genijalne’ ideje.
Mi nemamo svake godine dovoljno raketa za odbranu od gradonosnih oblaka a imacemo za odbranu od dronova. Svake godine imamo katastrofalnu stetu od grada koliko su te rakete pouzdane.

@Botko

Na osnovu cega zakljuciste da je S300 unisten voleo bi znati?
Da li je realno to zakljuciti a nema nikakvih dokaza za to. Prilikom udara eksploziva o cilj kamera naglo prekida rad i u delicu sekunde se vidi neko rasprstavanje samog drona i cilja. Ovde toga nema, kamera kao da se gasi daleko od cilja i nema nikakvog udara. Uporedite snimke unistavanja Pancira u libiji pravi udar drona sa ovim snimcima to je nebo i zemlja razlika. Na kraju krajeva i da su azeri uspeli da uniste S300 nista nije time dokazano da su novi sistemi S300 losi.
S300 nije napravljen da gadja vrapce vec vece i strateske ciljeve avione, helikoptere, krstarece rakete, vece projektile i velike globalne dronove. Trenutno oni nemaju zastitu od dronova i glupo je o tome pisati da ce ti veliki sistemi unistavati onolikim raketama male dronove. Mozda ce rusi ubuduce osposobiti te sisteme putem nove modernizacije nakaciti radarski sistem i posebne lansere sa minijaturnim raketama za unistavanje BPL poput novog Pancira. Ili ce razviti posebni sistem koji ce biti namenjen za unistavanje roj dronova, bilo rojevima malih raketa ili elektronskim unistenjem. BILO KOJI S300 I S400 NIJE NAMENJEN ZA ODBRANU OD MALIH DRONOVA! I ako se desi da neki S300 bude pogodjen takvim dronovima to nije nikakva sramota. To zavisi od sistema malog dometa koji ga stite. Zaista je glupo vise pisati na takav nacin.
A da ne govorim koje su verzije jermenski S300.

D. P.
Muka mi je vise i od takvih komentara gde to ponavljas kao pokvarena ploca.
Nato nije uspeo da unisti potpuno zastarele Neve i Kubove a unistio bi tadasnji daleko potentniji S300 od pomenutih sistema. Bio bi mozda unisten ali ne tako lako kao sto ti se cini. S tim da bi pored njega kao zastitu imao Tor, Tungusku. Pre nego sto bi bio unisten poslao bi na zemlju veci broj aviona nato pakta. Setimo se price iz Republike Srpske gde je vojni vrh obmanuo nato da Srpska poseduje S300 pa su objavili lazne slike u javnost da poseduju isti. Nato je tada morao da odlozi bombardovanje sve dok se nisu uverili da ih je rukovodstvo R. Srpske obmanulo da imaju S300.
Pa prema tome da smo imali 4 divizijona S300 uz zastitu nekoliko baterija Tor sistema ako bi se usudili na agresiju i pored tih sistema imali bi stvarno povece gubitke a to stvara kod pilota veliku neprijatnost, piloti nisu roboti bez osecaj straha.
Pustite vi Vladislava Surigina koga pece savest za sve ono sto nisu ucinili tada i u tome trazi opravdanje za neisporucene sisteme. Mnogi u ruskom generalstabu su bili za nas i za isporuku naoruzanja ali je bilo i onih koji su bili za saradnju sa zapadom kao i tadasnji ceo politicki vrh Rusije. Znas li ti koliko su to 10 sistema koje navodis? To su 10 divizijona. Mi bi sa njima zavrsili rat znatno ranije ne bi trajao 78 dana jer bi agresor morao da lansira projektile sa jos vece udaljenosti i vece visine. A to znaci dodatnu nepreciznost i nemogucnost zavrsetka misije. Oko 50% bi bila zasticena infrastruktura.

Odgovori
ox

Nije prvi puta da ruski sistem S300, S400 nije u stanju vidjeti dronove. Izrael je odavno pronašao tu rupu u sistemu.

Odgovori
Ž

Немојте бркати С-300ПТ-1А од пре 40 и С-300ПС од пре 35 година са најсавременијим верзијама С-300 као и са С-400.

Sr

Slati raketu od 8 miliona dolara koja leti 15.000km/h na dron? Pritom lanser ima samo 4 rakete, cela baterija obicno oko 16 do 24(znaci od 8 do 12 ciljeva maksimalno).
Za te stvari sluzi trupna PVO….
Ove kamikaze je verovatno neko sa mitrljazom oborio.

NN

Nazalost radar je pogodjen, snimak sa zemlje u trenutku udarca
Nzm da li je dozvoljeno kacenje linkova ali ja sam to uradio jer nisam nasao da igde pise da je zabranjeno
vk.com/video-2466663_456246899
Inace link je sa forima MCM

Odgovori
Wo

Oh, vidi se cak i covek koji ili istrcava i bezi ili je bio pored radara pa pokusava da se skloni. Mozda je i uspeo.

Cr

Snimak se podudara sa prethodno objavljenim snimkom odozgo.

Vidi se da radar nije na borbenom položaju nego u bazi. Uredno parkiran na „izvol’te“ i radi, zrači… mogli su komotno da stave i neku svetleću reklamu na njega.

Sa takvom taktikom upotrebe, bio bi uništen i S-800, i Iron Dome v4.0, i neka buduća svemirska verzija Patriota. Treći raketni divizion 250. rb je bio gađan pedeset puta i nije uništen, i to nema veze sa time ŠTA su koristili već KAKO su ga koristili.

Sm
ma

Moguci jermenski modernizovani sistem na verziju S300PM. On moze da koristi rakete 5V55U dometa do 150km. Iako i pored modifikacije predstavlja i dalje zastareli sistem on moze biti i dalje opasan za Turske i Azerbejdzanske avione. Njegov radar 30N6 za navodjenje koristi uzak snop pracenja ciljeva i ima sposobnost otkrivanja i zahvatanja protivradarskih raketa. Radar prati 6 ciljeva i na cilj navodi do 12 raketa. Rakete 5V55U imaju brzinu od oko 6 maha. Sistem moze da otkriva ekstremno niskoletece ciljeve ali nisanski radar ne moze da prati letece objekte koji se krecu brzinom manjom od 180km/h.

Znate li da i protivgradne rakete nisu bas jeftine za nase prilike. Mi smo uvek u minusu sa tim raketama cesto se desi da umesto u oblake zavrsi na zemlji ili ne pogodi tamo gde treba. Pitajte poljoprivrednike sirom Srbije koliko su ih te rakete odbranile od grada. Stete su ogromne. Ja zivim na selu i znam veoma dobro njihov ucinak.
Lek za sadasnje sporoletece dronove mora biti sistem– brze reakcije, radar za otkrivanje minijaturnih i vrlo sporih letecih objekata, mogucnost nosenja i lansiranja na desetine minijaturnih projektila i mogucnost unistenja njihove elektronske komponente putem sistema za elektronsko ratovanje. Takodje razmislja se da se dronovi u buducnosti unistavaju laserom ali za sada to je na dugom stapu. Rusi su u Siriji uspeli da prizemlje veci broj dronova sistemima za PEB.
Sistem Osa je veoma dobar sistem ali ne i za pojedine dronove. Osa i njen radar su veoma slozenini i kompleksni sistemi. Zbog slozenosti samog sistema Osa danas polako gubi bitku protiv najnovijih pretnji iz vazduha kao sto su dronovi. Ona danas postaje spora gde odlucuju sekunde jer ima sporije zakljucavanje ciljeva kada radar uoci cilj. To danas Osu cini ranjivom na najnovija sredstva iz vazduha jer dolazi do prezasicenosti prilikom masovnijih napada zbog sporijeg reagovanja samog sistema. Zato su Ose stradale vise od drugih sistema. E sad kako su se vlasnici tih sistema ponasali drugo je pitanje? Da li su postovali sve procedure, obucenost, primena svih zastitnih mera maskiranja itd…
Opet na ovim snimcima vidimo da se te mere slabo primenjuju.

Odgovori
Sr

Poznato je da Osa ima jako lose algoritme navodjenja, jer cilja na te „vodece uglove“ vrlo rudimetarno, tako da je lako „prevariti“ sam sistem pogotovo na malim visinama sve i da se ne radi o ciljevima poput borbenih BPL nego recimo avionima ili helikopterima. Ona je dobra protiv KR jer one u principu ne manevrisu po visini.

U svakom slucaju, to je sve starudija i vreme joj je za zamenu. To ovoj „modernizovana Zirafa“ ekipi treba objasniti, ali dobro….

Sm

Vikendicu mojih roditelja je pogodila protivgradna raketa…

Ve

Azeri navodno unistili jos jedan S-300 , ima li istine videcemo sledecih dana, evo snimke – https://youtu.be/UtMoQ0IkdH8

Odgovori
Wo

Kvalitet snimka je veoma los pa i nije 100% sigurno sta se desilo ali pogledajte ovo: https://youtu.be/jUB3TLnpiWY Uzas

Sm

@ Wolfgnag

Zlo i naopako!

Pe

U medjuvremenu je ministarstvo odbrane Azerbejdzana na svom profilu pokazalo unistavanje Jermenskog S-300.
U ruskoj stampi se diskutuje o gubitku S-300, koji priznaju i Jermenija i Rusija.
https://www.mk.ru/politics/2020/10/17/voennyy-ekspert-zhestko-otreagiroval-na-poteryu-armeniey-kompleksov-s300.html
Naravno ruski eksperti tvrde kako su krive jermenske posade PVO..

Odgovori
mi

ratna propaganda!ovo je nalet nad azerbejdzanskim s 3001

Odgovori
Al

https://twitter.com/RALee85/status/1320605244758335489
Evo vam taj neunistivi S300.
Jedva cekam da mi neko kaze da su i slike montirane.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

@Observer Malo je to neozbiljna izjava kada znamo da u Srbiji, Makedoniji, Bugarskoj itd. lete MI-8 koji su po 40 godina stari.

03. Oct 2024.Pogledaj

Radovan na: Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

Kuguar ima ozbiljne probleme, to je opšte poznato. Uostalom broj proizvedenih Mi17 i Kuguara dovoljno govori šta je bolje. To što neko NATO dekretom odlučuje šta mora da se kupi ne govori da je to dobar proizvod.

03. Oct 2024.Pogledaj

markus1463 na: Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

Svaka čast Kompaniji "Prince Aviation" na svemu što su postigli i što postavljaju nove standarde u avio industriji, barem kada je u pitanju Jugoistočna Evropa, ako ne i šire. Kompanija "Prince Aviation" je ponos Srbije! Hvala T 6 na sjajnoj reportaži i nenadmašnom izveštavanju!

03. Oct 2024.Pogledaj

Perko na: Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

U pitanju su lenjost i nesnalaženje a ne uništavanje bilo čega. Ako vam je za "utehu", Narodni muzej, jedno od najvažnijih institucija ove države, je otvoren posle 15 godina raznih "rekonstrukcija" kada se mlatila prazna slama i "razmatrali projekti" i prave rekonstrukcije koja je bila od 2014. do 2018. Ovo je ništa. U oba slučaja…

03. Oct 2024.Pogledaj