BEG airport status
Francuske Vazdušno-kosmičke snage u problemu sa raspoloživim inventarom Rafala ukoliko ih prodaju Hrvatskoj i Grčkoj Ako bi Hrvatskoj i Grčkoj skoro istovremeno bilo prodato po 12 Rafala, to bi bilo preko 20 procenata operativne flote francuskih Vazdušno-kosmičkih snaga / Foto: Dassault Aviation

Francuske Vazdušno-kosmičke snage u problemu sa raspoloživim inventarom Rafala ukoliko ih prodaju Hrvatskoj i Grčkoj

Francuski internet magazin Opex 360 specijalizovan za vojne i geoplitičke teme, objavio je pre dva dana interesantan tekst o mogućoj prodaji polovnih višenamenskih borbenih aviona Rafal Hrvatskoj u kome se navodi da bi Francuska zbog tog posla kao i zbog prodaje sličnih aviona Grčkoj, mogla da bude u problemu što se tiče popunjenosti svojih jedinica ovim tipom aviona.

Opex 360 prenosi da su u svom izveštaju o odbrambenoj industriji (BITD), dvojica poslanika francuskog parlamenta (Benjamin Griveaux i Jean-Louis Thiériot) naznačila da Francuska namerava da Hrvatskoj proda 12 korišćenih aviona Rafal koji bi zamenili flotu lovaca MiG-21. Tokom saslušanja u Senatu koje je obavljeno pre dva dana, Načelnik štaba francuske vojske general François Lecointre potvdio je da je takva ponuda data u Zagrebu prošlog septembra.

U svom obraćanju senatorima general Lecointre je, pozivajući se pre svega na ugovor sa Grčkom (koji zvanično još uvek nije potpisan), rekao da u ovoj fazi nema detalje o tome koje francuske eskadrile će ostati bez svojih aviona. Time se, kako primećuje autor teksta, pokazalo da Francuska još nije napravila nikakav plan o pregrupisanju svojih Vazdušno-kosmičkih snaga (od skoro l’armée de l’Air & de l’Espace) pogotovu što se Rafali nude i Hrvatskoj. Načelnik štaba francuske vojske rekao je još da se ne sme zanemariti činjenica da će se Francuska privremeno lišiti vazduhoplovnih sredstava koja su angažovana u operacijama i neprestanoj zaštiti vazdušnog prostora i da su zbog toga avioni zaista neophodni. Uprkos tome, za generala je prodaja Rafala Grčkoj veliki uspeh koji će kako je rekao, biti izueztno zanmiljiv u pogledu interoperabilnosti.

Tim povodom ministarka odbrane Francuske Florence Parly naglasila je da će, kako bi se ispunili ciljevi postavljeni Zakonom o vojnom planiranju, 12 aviona koji budu izuzeti iz jedinica i prodati Grčkoj, morati biti zamenjeni sa 12 novoproizvdeneih primeraka. Opex 360 podseća da je upravo krajem ove godine planirana narudžbina tolikog broja novih Rafala. Postavlja se međutim i pitanje finansiranja nabavke ovih letelica jer će novac koji Grčka uplati za polovne avione ići u opšti državni budžet a ne u vojni. Ministarka Parly izjavila je da će se oko toga morati pregovarati sa ministarstvom ekonomije, finansija i oporavka kako bi se sredstva ipak ustupila vojsci.

General Lecointre je još pojasnio da su vrlo bitni datumi isporuka aviona koji će omogućiti da Vazdušno-kosmičke snage učine ovaj napor održivim i da se ukoliko se ne vodi računa o tome kada će avioni biti izuzeti iz eskadrila, Francuska rizikovati da ima značajne nedostatke na operativnom nivou. Takođe, general smatra da bi kompanija Dassault Aviation trebalo da razmotri da poveća svoje industrijske kapacitete i prihvati rizik otvaranja dodatnih montažnih linija jer, kako je rekao, francuska vojska ne može služiti kao sistematski sistem osiguranja.

Tango Six je u analizi moguće prodaje polovnih Rafala Hrvatskoj ukazao na to da Francuska trenutno nema dovoljno borbenih aviona Rafal ni za svoje potrebe. Naručeno je ukupno 180 aviona, do sada isporučena samo 152 a opremanje francuskih vazduhoplovnih snaga je u proteklih nekoliko godina bilo u drugom planu zbog isporuka stranim naručiocima koji su čak dobijali avione sa francuske proizvodne linije. Vazdušno-kosmičke snage koje trenutno imaju 110 Rafala mogle bi se suočiti sa ozbiljnim problemom ukoliko bi se za kratko vreme odrekli više od 20 procenata svojih operativnih aviona (24 aviona: Hrvatska 12, Grčka 12). Za sada postoji plan da se 2023. naruči još 30 aviona sa rokom isporuke 2027-2030. Nije poznato kada bi bilo isporučeno 12 primeraka ua koje je najavljeno da će se naručiti krajem ove godine.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Komentari

T

Vrh HRZ je bio u FR tjedan dana.Piloti su letjeli na Rafalu.

Odgovori
B

Leteli u dvosedima, i…to nije nikakav garant za kupovinu. Letelo se i na Baracima, pa znamo kako je to proslo.

I

Da ali idu i u USA, Švedsku i opet u Izrael, letjet će na svim ponuđenim tipovima aviona.

K

Letjelo se i u Baracima, pa su oni odabrani. To sto prodaja nije prosla nam ne znaci nista ako spekuliramo o tome sto letenje u avionu moze znaciti.

Sto se tice letenja i u ostalim avionima, mozda je indikativno i to sto, unatoc ministrovim nespretnim izvlacenjima, sa niti jednim drugim ponudjacem nemamo dogovoren susret i let. Lockheed i švedjani su rekli da im MORH nije uputio nikakav zahtjev.

P

Francuzi retko kada da su bili pouzdan partner u trgovini naoružanjem. Dosećam se onih Ruskih brodića za koje su primili novac,izgradili ih ,a zatim uveli sankcije Rusiji i te iste brodove prodali Egiptu. Oni novac vole ,ali ne vole da rade (slično kao i Mediteranci) . Sad cu povući malo van teme ali u stilu ovog što sam napisao do sada. Testirali su pre par dana Mistral 3 i namera im je da ga uvedu u upotrebu u svojoj vojsci . Mi smo(Srbija) po onom izveštaju platili to . Ako ga uvede tek sad sebi,kad mi možemo da očekujemo da će stići nama (a o ceni neću govoriti i količinama )?

Odgovori
B

Mistral rakete se nalaze u 37 vojski sveta, i naravno u Francuskoj vojsci. Mozda je to neka novi tip raketa, koja ce se tek sada uvoditi u Francusku vojsku. Ne sumnjam da ce nam isporuciti placeno. Ipak je pretsednik Francuske garant ugovora. A i za njih su to male kolicine. A sto se tice Hrvatske, verovatno nece ni doci do ugovora sa Francuzima, a zbog korone, pitanje je i da li ce doci do bilo kakvog ugovora o kupovini aviona.

Р

Како су тек израдили Израелце за купљене авионе и бродове..

S

Mi smo kupili toliko Mistrala da mogu da ih naprave za mesec dva cak i u Velikoj Plani, i to u jednoj smeni.
Ako ne mogu da isporuce 18 Mistrala i 50 raketa, treba ozbiljno da se zabrinu.

G

@PakleniVuk baš ti hvala na rasističkom komentaru za „Mediterance“. Ako se ne varam Francuska i Italija su u top 10 ekonomija svijeta a radi se o mediteranskim zemljama.
To o Mistral raketama, ne uvode se nove rakete nego novi sustavi koji koriste Mistral rakete (dijelom zamjenjuju Crotale).

P

@Gjubre
Nema na čemu . To sa ljubavi prema novcu i radu nema veze sa mestom na listi razvijenosti . Čak je i obrnuto proporcijalno. Svašta je danas rasizam ,možda čak i to?
A i za Mistral sam napisao već ,ne radi se o osnovnoj verziji ,tako da smo svi konstatovali isto.

@Stojko
Ne znam? Čekam da vidim. Godinu dana od uplate prođe.

M

Gjubre Nisam sigruan da znas sta rec „rasizam“ znaci i da ga nema smisla koristiti kada su u pitanju ljudi iste rase. Danas se ta rec, uz rec „genocid“, toliko inflicirano koristi za sve i svasta da su ljudi zaboravili pravo znacenje tih teskih reci ..

G

Definicija rasizma je davno proširena i ne odnosi se samo na rasu, a „mučko đubre“ je targetiralo baš određenu regiju.

P

@Milan
Ima raznih ,naviknimo se na to…

M

Gjubre Rec rasizam niti je „prosiren“ niti to moze biti posto sama rec govori da se radi o diskirminaciji na rasnoj osnovi. To sto danasnja ekstremna levica taj izraz zloupotrebljava je neka druga prica. Izraz koji ti trazis je predrasuda ili u najgorem slucaju regionalna diskriminacija, izraz „rasizam“ je totalno pogresan ..

A

Pozdrav iz FRA. Da, Francuzi su nestvarno lenja nacija, zbog postojanja svetinje znave Chomage. Ta magična reč znači da po isteku ugovora svako ko je radio može da prima 80% stare plate do 2 godine?! ne radeći ništa. Ako hoće da otvori svoj posao, onda mu daju 54% ukupnog fonda u 2 rate. U prevodu – čemu… Ugovor na odredjeno i hladjenje nekih delova tela u nedogled.

Osim toga, dogišnji odmor traje 7 nedelja. Da, 7 nedelja, jače od mesec dana. Toliko imamo odmora da spajamo svaki praznik sa svakim vikendom, a poznajem ljude koji ne stignu da ga potroše, pa uvedu sebi neradni ponedeljak.

Šta mislite, zašto je nastao Renault 4, ili Scenic? Pa da potrpa čovek sve i ode na odmor, da ga Bog zaboravi.

GDP per capita u padu od 2008, sa 45k na, kaži ga, 40k
Nemački je ostao manje-više ravan, 47k
USA otišla sa 47 na 62k

Eto koliko Evropi dobro ide…

S

@Amater
Ne postoji „lenja nacija“, nisu oni lenji sami su navikli da im se „duva“ u pozadinu. Slicno kao sto se kod nas za vreme socijalizma navikli da se izadjeme sat-dva ranije s posla, da se otaljava, dele „viskovi“ i sl…..posle kad se preslo u privatne firme, radi se i po dva radna vremena za jednu(najcesce bednu) platu, a isti ljudi u pitanju?

Francuzima treba odlucna vlada da ih skine sa tih komunistickih navika, pa nek oblace zute prsluke jedno vreme, zaista nije bitno…..Taj njihov „socijalni“ sistem je zaista preterivanje, ali lako je njima kada jasu pola Afrike dan danas.

S

Takodje se promenila situacija na trzistu od kada su ponudjeni ovi avioni. Svajcarci su odobrili na referendumu kupovinu novih aviona i najverovatnije ce to biti Rafal(dve eskadrile), tu je takodje i tender u Finskoj, mada tu sanse nisu na strani Dasoa, ali opet postoji mogucnost dosta velike prodaje(minimum 45 aviona).

U svakom slucaju ako sada odustanu od prodaje polovnjaka ispasce neozbiljni na medjunarodnom trzistu, a ako ne odustanu ispasce neozbiljni prema sopstvenoj vojsci….Ne znam sta im je ovo trebalo?

Odgovori
Ž

Ако Швајцарска набави 30-40 Рафала онда ће ситуације по француске ВКС бити још гора.

У том случају Дасо мора знатно да појача своје производне капацитете.

S

@Zivojin
Sa tako velikom naurdzbinom, svaka banka ce dortcati da odobri kredit za prosirenje proizvodnje(siguran posao sa drzavom, placen u napred), jedino je pitanje da li mogu naci kvalifikovane radnike u tom broju za tako kratko vreme?
Siguran sam da ce i drzava Francuska asistirati. Ne bojim se za njih

Ž

Видећемо, највише авиона су произвели прошле године, 26 примерака што је солидна цифра.

D

@Zivojin

Svicarska namjera svoje avione zamijeniti do 2030, tako da jos ima vremena.

S

@Danilo
Koliko ja znam, oni bi kao Finci da krenu u zamenu 2025 i do 2030 da zavrse, a ne da „krenu“ tek 2030 ili mozda nesto gresim?
Ja bih voleo da se mi dokopamo tih njihovih C/D Horneta MLU2, ili grckih 2000-5 Mirazeva.

M

Pa ne bi konkurisali na tim tenderima da ne zele da prodaju sto vise, i da nisu spremni da prosire proizvodnju. To nisu njihovi problemi.
Nadaju se oni svakoj od tih prodaja.

S

Sta bi jim falilo, da pojacaju i otvore nove linije. Spustila bi se onda i cena i bili bi konkurentniji na trzistu. I tako vicu recesija, recesija.

I

Svicarci kupuju zrakoplove od USA i to F-35 (interesantno prevaga je bila tek za par tisuca glasova ZA), ovo ostalo su sve spekulacije…..
https://www.swissinfo.ch/eng/swiss-set-to-vote-on-multi-billion-fighter-jet-purchase/46057020

Y

Dassault će povećati kapacitete i rešiti problem, a usput i solidno zaraditi u ova (ne)vremena…
Ne postoji banka koja neće ponuditi najpovoljnije moguće uslove (ukoliko Dassault ima potrebe za tim) za ulaganje u proizvodnju sa ovolikim kupcima na čekanju.
Win-win kombinacija…

Odgovori
B

Ali kako god okrenes Hrvati su u problemu. Nadali su se Rafalima, ali i ako se prosiri proizvodnja, to ce za njih znaciti cekanje od nekih 5 godina, a oni toliko nemaju vremena. Resurs na njihovim avionima istice, a i sada piloti imaju jako malo sati naleta, a ako ostanu bez mlazne avijacije, i piloti im ne lete par godina, veliki problem, jer se piloti ne prave za kratko vreme.

G

@Boban

Pa i ne bas, piloti mogu biti slati u Francusku na obuku i trening. Nije bas najjeftinija opcija, ali je bolje od alternative.

o

Boban, ako kupujemo ,kupujemo polovne pod uslovom da ih dobijemo dok se piloti i infrastruktura pripreme, a to je dok nam traju ovi resursi ili najviše dvije tri godine.
Ako pak ne onda se treba prilagoditi američkoj opciji i posuditi par aviona dok se piloti obuće tamo i onda čekati pet godina Vipere.

B

omniameamecumporto, Golub
Kako god, za 12 aviona trebace bar 15 pilota, sa bar 20 sati naleta godisnje, sto je opet mnogo malo, pa sve to par godina i to pomnozi sa hiljadama evra koliko kosta sat leta, i dobicete koliko je to jeftino i izvodljivo. Licno mislim da ce samo par pilota ici na trening i obuku. Mnogi piloti ce do tada i otici ili se penzionisati.

Y

Ne pratim situaciju u Hrvatskoj u pogledu nabavke aviona, ali ne verujem da će doći u situaciju da nema na čemu da leti štagod izabrala…
Po logici stvari – verovatno će izabrati Rafale kao i Bugarska Gripene – ali ostaje da se vidi…

m

Lijepo je vidjeti kako se srpski mediji brinu za francusku avijaciju u slučaju prodaje Rafala Hrvatskoj. Ovu vijest nisu (još) objavili ni hrvatski mediji, čak ni specijalizirani vojni portali. Baš slatko

Odgovori
P

@miro
T6 najbolji !
Šalu na stranu. Treba da pročitaš i ostale tekstove na ovom portalu na tu temu ,saznao bi dosta toga interesantnog . I ne brini ,kritikuju oni sve redom ,nije to vezano samo za Hrvatsku. Ne biraju ni veru ni naciju kad je u pitanju avijacija.

D

Ako niste priemtili, Tango Six je samo preneo pisanje francuskog internet magazina Opex 360.
To vam pise na pocetku teksta, ali vi ste izgleda procitali samo naslov.

T

@miro U sridu…alal vjera majstore 😂

D

@Tvrtko

Ne da nije pogodio u ‘sridu’, nego je omasio citavu loptu. A i vi ste, koliko vidim.

M

Miro da si procitao tekst, a ocigledno nisi, uvideo bi da je u pitanju citat Francuskog medija..

m

Sve se čini da. je Francuska „pogurala“ onaj krizni zajam za Hrvatsku, u zamenu za kupovinu eskadrile rafala. Done deal, što bi se reklo. Baš bi bilo veliko iznenadjsnje da tako ne bude.

Odgovori
d

mr,
Auu kako masta radi!

R

Hrvatski premijer Plenković. 6 mjeseci se mota po briselskim kancelarijama, lobira, ganja, navlači bezbroj tema. U neku ruku imaš priliku neke od svojih tema progurati. Ako ta zajednica opstane, sljedeći put tu istu šansu Hrvatska dobiva za 15 godina. Da se razumijemo. Hrvatska odigrava ulogu statista, uživljava se u važnost koja joj svakako ne pripada. Odjednom 22 milje. Restartan tender za avione. Francuzi se prvi put javljaju na G2G tender (goverment to goverment).
Gdje je tu mašta ? Samo ti treba malo sive tvari iza očiju i između ušiju da ukapiraš.

d

@robert
Svi imaju sivu tvar , ķod tebe ona radi na nacin da prvo primis informaciju a onda trazis kako je do nje doslo i pravdas nacin kako je do tog ne zeljenog rezultata doslo a stvar je jasna. Ne “ kapiras“ ti nista i tako ce i ostati i to je samo tvoj problem daj nesto o avionima napisi to me zanima

S

@Robert Plenki je poznat političar u Europi. Nemoj se iznenaditi ako jednog dana preuzme EU.

f

Dobro kotira u EU. Na posljednjim parlamentarnim izborima u EU gdje su pobijedile partije okupljene oko krščanskih demokrata upravo je on predvodio pregovore oko uspostave vlasti na nivou EU. U budučnosti kad se u Hrvatskoj politički potroši vjerovatno ga čeka neka bitna funkcija u Briselu. Mislim da i sam sebi tako nešto gradi i računa.

W

>> kad se u Hrvatskoj politički potroši vjerovatno ga čeka neka bitna funkcija u Briselu.

Upravo je to nas najveci problem, potrosieni provincijalni politicari u Briselu na komesarskim pozicijama umesto u penziji.

д

Пленковић је стварно велики патриота иако има озбиљне срчане проблеме због којих је ослобођен војске и на своју велику особну жалост није могао да учествује у Домовинском рату сада ризикује своје крхко здравље радећи врло стресан посао, али ништа му није тешко када је Хрватска у питању ,такав је он човек једноставно се не штеди.

M

Ukoliko bi i došlo do odabira Rafala u Hrvatskoj, prema hodogramu ti avioni bi bili isporučeni HRZ-u tek za tri ili četiri godine (barem Ameri tvrde da taj rok stoji u Hrvatskih zahtjevima), a toliko je uopće, valjda, i potrebno da se izgradi neka infrastruktura na Plesu, Puli (govori se i o izgradnji sasvim nove ratne baze negdje ispod Papuka oko Požege i Orahovice), obuci pilota i osoblja te postizanja barem neke osnovne operativnosti. Ako Dassault može proizvesti godišnje 20-30 aviona, mislim da nije nikakav problem namiriti, kako vlastite Francuske snage, tako i Grčku, Hrvatsku, Švicarsku, Finsku jer nitko neće dobiti avione odmah, a tko zna što će još biti i u Njemačkoj koja ozbiljno razmišlja o nabavci 100-injak novih aviona.

Odgovori
m

Rok od 3-4 (prije da će biti 5 g.) godine za vrijeme dostave stoji za f16 Blok 70. Prvi Rafali se Hrvatskoj mogu isporučiti do ljeta 2023. u slučaju da ugovor bude potpisan do ljeta 2021.
Koji god da avion bude izabran, eskadrila će biti locirana na Plesu. Kakva crna Požega. Pleso je taman na centralnoj osi između između „plave“ i „zelene“ Hrvatske. Ali da će biti velikih infrastrukturnih radova na Plesu, neovisno o tipu aviona koji se izabere, tu nema sumnje.

B

Najbliza baza geografskom centru Hrvatske je Udbina i po meni je treba aktivirati cim prije i prebazirati lovacku avijaciju tamo.

f

Au, pa gdje ce piloti izaci u grad kad imaju slobodno. Tamo mogu samo na izlet u sumu ;)

д

Удбина је изузетно привлачно место за живот, цена квадтат стамбеног простора је багателна ,ако још додамо фину климу ,мир и тишину,нема криминала,наркомана,огромне шумске комплексе,чист ваздух ма милина једна.Могли би и Милановића да пребаците на Удбину сигурно би му пријало.

H

Block 70 se maximalno dobija za 4 godine može i manje oko 3 ako si dobar pregovarač. Rafal bi se dobio polovni oko 2-3 godine od potpisa ugovora

I

Poštovani svi,

jel mora svaki članak završiti projekcijama ofenziva i kontraofenziva u četvrtom balkanskom ratu ?
Tema članka je procjena sposobnosti Francuske da isporuči avione Rafale državama kojima ih je ponudila, koja je točno veza rasta BDP-a u Srbiji, postojanje ili nepostojanje MIG-a 35, te broja ispusta kanalizacije u Dunav s tim ?

B

Tesko da ce se ici na blok 70, sa infrastrukturom, obukom i minimalnim naoruzanjem to je 1.6-1.8 milijardi, a vec su u planu deset americkih helikoptera, modernizacija Bredlija, opremanje Patria, nabavka sistema PVO i naoruzanih bespilotnih letelica, dok ce korona i minusi u budzetu trajati jos najmanje par godina…

a

Svasta ce se tu jos izdesavati…

Francuzi su sad u nebranom grozdju: Hrvatskoj je poslata zvanicna ponuda a Grci iskazuju zainteresovanost za Rafale i jos im je dosta hitno a vec koriste solidnu flotu Miraza – znaci, ne mogu bas da ih ignorisu…

O ovoj frci sa Koronom da se i ne govori… Jedino da povecaju kapacitete ali koliko je to realno u ova luda vremena…

Odgovori
G

Ne poznajem prilike u Francuskoj, ali znam da Francuzi vole da izadju na ulicu za sve sto im se ne svidja (kako i treba da bude). Mozda je ovo samo malo price za javnost, da bi se opravdalo i isforsiralo dodatno ulaganje u vojsku i progurale mere za Dassault, ovako u doba krize? Svi zadovoljni – avijacija ce em pre doci do svojih aviona, em ce zameniti starije modele sa novijima, Dassault prosiruje kapacitete i dobija nekoliko novih kupaca, citava grana industrije koja je ukljucena ce dobiti vise posla…

Odgovori
V

Francuska ce imati defakto i zavisno od perioda nedostatak od 5 do 10 aviona u sledecih 24 meseca. Tih 12 dodatno ugovorenih Rafale ( pored sledece transe od 30 ) bice u standadu F4.2 ( koji daje mogucnost prelaska na standard F5 za razliku od F3R koji imaju danas). isporuka mora biti u sledecih 24 Meseca. ( 2022) https://www.meta-defense.fr/2020/10/08/la-france-commande-12-rafale-et-10-helicopteres-nh90-supplementaires/
Za Hrvatsku izgleda bi isli avioni sa PESA radarima i jos uvek u standardu F3 ( ne R ) evo opisa po verziama : https://omnirole-rafale.com/evolutif/
prednost za francusku je visestruk. nema trosko modernizacije na F3R i dobiju platformu koja moze da evoluira na F5 ( kao sto sam ranio napisao avioni verzija do standarda F4 to nemogu , tek sa F4.2 je to moguce.). Pravi problem za Vazduhoplovstvo je nije deficit tih 5 do 10 aviona neko sto prodajom pare idu u budget ministarstva financija a ne odbrane. Trenutno se kolju da se te pare vrate odbrani van redovnog budgeta do bi mogla da pokrije narudjbenicu od 12 aviona.

Odgovori
I

Hrvatskoj je ponuđen model F3R.
Ništa više ništa manje.

V

Hvala na informaciji Ivane, kao sto ste mozda videli u Francuskim vojnim krugovima je kruzila prica o F3, tim bolje za Hrvatsku ako je F3R

S

@Ivan Juric
To vam je „proveren info“ od onog Ivanjeka koji je isto tako „provereno“ tvrdio da „Baraci dolaze sigurno“? Ne znam samo kako F3R kada ih FR ima samo 2 eskadrile, a projekat modernizacije starijih modela na taj nivo je tek prosao sertifikaciju krajem 2019?

B

Ivan Juric
I ja sam cuo da je Hrvatskoj ponudjena takozvana mornaricka verzija koja je starija, i navodno su ti isti avioni bili nudjeni i Brazilu. Nemaju aesa radare.

P

Interesantna je pažnja koja se pridaje Rafalu od korisnika koji ih ima uz MiG-29M2 i F-16A/B/C/D. Rekao bih broj 3 na osnovu ovog videa.

https://youtu.be/HuO8002leIc

Odgovori
W

Не знам колики значај има то да ли ,евентуална куповина Рафала, ма које верзије истог,ако ми ускоро са Путином уговоримо /у Београду / куповину С-400.Ово, када је у питању господин Вучић ,није нимало неозбиљно да се не деси.Ваљда .С-400 добро нишани све верзије и овог ловца.

I

Nije Macron, predsjednik „prave“ demokratske države, toliko različit od Vučića kojeg se zbog samovolje kritizira u drugom članku. Nisu ni mnogi drugi. Zbog koga je nastala pobuna Žutih prsluka ?
Macron ima velike ambicije na vanjskopolitičkom planu, odluka da se Hrvatskoj i Grčkoj ponude avioni je Macronova, iz razloga da ih dugoročno privuče pod francuski „kišobran“, isto kao što je i pravljenje reda na istočnom Mediteranu Macronova osobna politika. Teško da je tu tražio i dobio blagoslov vlastitog ministarstva obrane. I dok je Macron na vlasti, stajat će iza ponuda za avione, unatoč mogućem protivljenju iz francuskih vojnih krugova.

Odgovori
m

sve je to ok, ali rekao bih da ce hr morati da kupi f16 ili nista, naravno pod uslovima koji budu odgovarali americi….

S

@maxim
F-16 je vrhunski avion i daje interoperabilnost sa NATO snagama koje su u okolini(USAF Aviano, Rumunija, uskoro Slovacka i Bugarska…), nema tu nikakve greske, jedino sto je u krv skup! Ali nije Rafal nista jeftinija, zapravo dosta skuplji.

G

Dok Hrvatima stignu avioni ako ikada stignu(bilo koji) taman cemo i mi vec imati nove Mig-35 ili Su-30 sto je opet jedan korak u vazduhu ispred njih,kao i sada sto smo jedan korak ispred njih.Dok nam je PVO svjetlosnu godinu ispred njihove i ta razlika mora da se odrzava i dalje.

Odgovori
b

@Gus
U svemu ste vi korak/svjetlosnu godinu naprijed osim po elementarnoj inteligenciji. BG ima preko 130 otvorenih kanalizacijskih ispusta u Dunav, takoreci BG na govnima, a tu bajaš o nekim su30 ili mig 35 koji je btw frankenstajn sklepan od off the shelf dijelova i dano mu je zvučno ime što je standardna ruska praksa kod prodaje oružja npr. nadograde t72 i nazovu ga t90 kako bi se bolje prodavao. Isto su napravili s 29-kom. Ne treba zaboraviti što su Alžirci napravili s tim vašim „budućim“ avionima, ako ih bude

f

Vi ove MiG 29 necete promijeniti slijedecih 15g., koliko ce im vjerojatno i potrajati resursi. Zatim upitno je isplati li ih se i modernizirati za tako kratak period. Hrvatska ako kupi zrakoplove sigurno nece cekati tako dugo.

B

Imas jedam mali ogromni problem.
A taj je, iz HR ti opasnost ne prijeti

R

Neki u HR tvrde da su svi avioni osim izraelskih F-16 preskupi i da bi trebali uzeti baš taj krš da se održi lovačka avijacija i pripremi ljudski faktor za zapadnu tehniku. Nakon 10 godina, nekoliko uništenih F-16 i jedva 2-3 funkcionalna aviona, bili bi taman na redu za F-35.
Imate li ideju s čime biste održali korak u tom slučaju ? Ne zamjerite na špekulaciji.
Hvala

M

Kakav korak u vazduhu ispred? Pa navedeni vazduhoplovi nisu dorasli Rafalu. Tacno je da smo u pvo puno bolji.

o

Kako to mislite Gus da morate razliku održavati i dalje, ne budite smiješni pa mi nemamo ništa od PVO. Kad krenemo rješavati taj problem onda se u najmanju ruku mislimo izjednačiti sa vama. Razmišljanje vam niti u teoriji ne štima.
Što se pak tiče lovačke eskadrile ona mora biti za maksimalno četiri godine i to respektabilna ili nikakva, ako ćete vi za to vrijeme nabaviti nešto respektabilnije svaka čast, dakle razmišljanja i želje skroz su vam deplasirane i nestvarne.

N

Gus jel to ti nedto znas sto drugi ne znaju, mozda rstovati sa Hrvatskom opet pa treba dacje Srbija idpred??

Б

Ovo za su30 ok,ali zasto mig35 kad nije ni u serijsku proizvodnju.

S

@Bobo smrad

Navedeno se resava u narednih pet godina. Ovi iz SNS su to viseputa ponovili i u to nema sumlje. Kad zapnu nema tu trte mrte, tender ovaj ili onaj nema veze, uradice to. Zapeli, da bude Srbija broj jedan po rastu DBP u Evropi a za to najvise pridonosi građevina i multiplikatori koji se vezuju na nju. I stvarno me nebi cudilo na kraju, da se kasnije odluce za po neki SU30 ili SU35. Vujke je nezgodan tip po tom pitanju, moze samo ponovo neka delegcija iz kongresa da ga smiri :). Sve moze kod njega i sns dok dug drzavni ne pređe majstrih ;).

M

Robert Za 10 godina bice vise tipova aviona 5. generacije na trzistu, sto Americkih, Ruskih i Kineskih.

M

Gus Rafal je daleko bolji avion od Mig-35 i znacajno bolji od SU-30SM.

M

bobo smrad Taj problem se upravo resava zajedno sa Evropskom investicionom bankom gde se u taj problem ulaze 55m evra. I ne znam kakve veze komunalija ima sa Vojskom?

G

Milivoj

Hrvati trenutno nemaju Rafale a mi trenutno imamo Mig-29 koji su bolji od njihovih Migova-21 koji oni sada u ovom trenutku imaju.Prema tome,ispred njih smo po lovackoj avijaciji,jel tako?Ne citate dobro.Jedino ako je vama Mig-21 bolji aparat od Mig-29,to je onda nesto drugo..

B

Imas jedam mali ogromni problem.
A taj je, iz HR ti opasnost ne prijeti

Odgovori
M

I da ne lomite glave…6 polovnih i 6 novih rafala ce kupiti Srbija …zivi bili

G

Smrad

„Bajali“ smo mi o ovim 29-am sto sad imamo,bajali smo i o Mi-35 ,bajali smo i o H145 i o Pancirima smo takodje bajali itd..pa smo na kraju „izbajali“.
Izbajacemo i Mig-35 ili Su-30 kada za to dodje vrijeme.Jedno i drugo kakvo god da je,bolje je od onoga sto ce te vi imati ako budete uopste i imali sta.
Nerealni ste i neobjektivni,bolje reci,zlobni ste i potpuno vas razumijem i zasto i zao mi je sto cu vam jos vise rasplamsati tu zlobu sad
Sto se tice kanalizacije,nema „preko 130 ispusta“ u Dunav vec oko 100 ispusta i to za Dunav i Savu zajedno,sto je opet mnogo.
I mi to rijesavamo,vemo brzo.Pocela je izgradnja velike fabrike za preradu otpadnih voda priblizne vrijednosti od 190 miliona evra, a u drugoj fazi ce troskovi izgradnje biti između 500 i 600 miliona evra.
Ta fabrika ce obuhvatiti oko 1,5 miliona stanovnika i kada je zavrsimo,ukinucemo oko 80% direktnih izliva u rijeke. Vezacemo sve fekalne vode iz Zemuna, Novog Beograda, juznog dijela Beograda i centralnog dijela grada i sve ce odlaziti u tu veliku fabriku i to je civilizacijski vazna stvar.Kao i Deponija Vinca,a sledeci korak je izgradnja 17 reciklaznih dvorista i sortirnice za otpad,priblizne vrijednosti od 60 miliona evra.Toliko o gohvnima kada te zanimaju…

Odgovori
f

To se financira od prepristupnih fondova EU. Kad i ako udjete u EU i budete imali pristup pravim fondovima onda mozda to i zavrsite. Sta je Hrvatska sve od tih komunalnih radova zavrsila sredstvima EU to sto ti nabrajas je smijesno.

G

Frane

Sve to finansira Srbija,kakva EU…

f

Sve je to EU novac iz fondova koje daje i Hrvatska. Kakva Srbija. Da nema EU novca bila bi zesca propast.

V

frane,
„Grad Beograd i kineska kompanija „China Machinery Engineering Corporation“ (CMEC) potpisali su sporazum o saradnji u vezi sa finansiranjem istražnih i projektantskih radova za sakupljanje i prečišćavanje otpadnih voda centralnog kanalizacionog sistema Beograda, kao i ugovorni sporazum o istražnim radovima u vezi sa tim projektom“.
Toliko o EU…
Kinezi su nam tu dosta pomogli. Mostovi, auto putevi, kanalizacioni kolektori, sve to oni kreditiraju povoljnijim kreditima od onoga što nudi EU. I ne uslovljavaju sa izvođačima kao EU.
Zašto komentarisati nešto o čemu nemate blagog pojma?
Verovatno na taj način komentarišete i opremanje vojske Srbije…

B

@Vlad
Kineski krediti su najnepovoljniji od svih. Kilometar autoputa kod njih kosta oko 14 miliona sa cetiri trake, dok u razvijenom svetu kosta oko 2 miliona sa 8 traka… Poslovi sa Kinom su katastrofa i cista korupcija. Kao i ovi sa Emiratima…

G

Frane

Ako vama stignu bolji avioni od trenutno nasih mi cemo se brzo rijesavati ovih 29-ki.A nece ni vama za par godina stici avioni ako uopste stignu plus i kada stignu opet treba neko vrijeme da bi ti avioni bili 100% operativni.Do tada nama ove 29-ke zavrsavaju posao,lete svaki dan,sto je za pilote jako dobro i nama ce ako zatreba veoma lako biti preci sa 29-ki na Mig-35 ili Su-30.Piloti utrenirani,uvjezbani,posade za odrzavanje aviona uhodane i uigrane..Ako vama avijacija propadne,nama ove 29-ke onda mogu da lete i 20 godina ako treba.

Odgovori
f

Pa i letiće vam 20 g. dok im ne potrošite potpuno resurse kao što je Hrvatska napravila grešku s MiG 21. Hrvatska će nabaviti i za najdalje 4-5 g. imati operativnu eskadrilu respektabilnih lovaca.

G

Ajd vi prvo nabavite…pricate o golubu a ni vrabca nemate u ruci.Mi bar imamo vrabca.

f

Pa nabavit će se. Postoji konsenzus svih političkih opcija po tom pitanju. Sad je samo pitanje što će se odabrati.
Vaši “vrapci“ su samo privremeno rješenje da se ne izgubi komponenta. Za 15.g., sto će proći vrlo brzo možete prestati računati na njih jer će im resursi biti potrošeni. Bolje da već sad dok se još uhodavate s tim MiGovima počnete da tražite alternativu jer već je vrijeme za to da ne dođete u stisku u kojoj je Hrvatska sada.

P

pricaju kao da je to prodavnica slatkisa, a oni, eto, ni krivi ni duzni, imaju sve novce ovoga sveta.
kakvo uhodavanje sa ‘tim’ migovima?
kao da trebamo pilote tek poslati na preobuku sa klipnog ili ne daj boze mig 21…naravno postoji volja…vise da soli pamet sa necim sto se jos nema i ne ume koristiti

G

Frane

Dok ne nabavite,zaostajete sa lovackom avijacijom Srbije.
Jeste,privremeno,slazem se.Kupili smo sebi vrijeme (koje vi nemate) da bez „ooo ruk“ i „na vrat-na nos“ moramo kupovati avione,odnosno daj sta das.(kao npr Hrvatska).
I ko kaze da se vec ne razmislja o novim avionima?Ako to nije napisano u Informeru ili ne znam gdje,ne znaci da se na tome i ne radi.
Moje misljenje je da se gleda sta ce te vi uraditi sa lovackom avijacijom sada,ako je ugasite ove 29-ke ce leteti do iznemoglosti i opet ce se nabaviti neki izraubljeni avion.
Ako vam stigne nesto ozbiljno,nema sumnje da ce i nase 29-ke biti veoam brzo zamjenje adekvatnim avionom koji ce moci da se nisi sa onim sto vi budete imali.
Jer da se ne lazemo,mi smo neprijatelji,ne prijatelji i opet cemo kad tad jedni na druge zapucati,pitanje je samo kada ali to je neminovano i to politicari na obe strane odlicno znaju.Mozemo mi ovde piskarati sta hocemo i jedni drugima podlizivati se ali to je samo laganje prvenstveno samih sebe.Onaj ko vjeruje u to,taj ili je naivan ili je da ne napisem sta.Moze se to nekom svidjati ili ne ali to je tako i vrijeme ispred nas ce to i pokazati.

f

Niko Gus nije naivan, pogotovo ne Hrvatska. I mi gledamo koliko ima preko plota takvih kao ti i spremamo se za odvracanje svakog tko ima takve vlazne snove. Nece Rusija ovdje nista uticati. Vidis kako utice i koliko ih se pita na vlastitom pragu.

G

Beduin

Ne prijeti Srbiji.Ali prijeti Rep.Srpskoj a nas narod zivi tamo.Srbija je garant Dejtonskog sporazuma i mora biti u stanju zastiti taj narod tamo ako nekome u Sarajevu ili Zagrebu panu napamet neke sulude ideje iz proslosti..Tako da se nesmije dozvoliti da imate jacu vojsku od nase.

Odgovori
S

Pogledaj na kalendar prijatelju. 1 april 2009. je davno prosao

G

Srbofil
Pogledaj malo u istoriju prijatelju.Da ne prodjemo kao u Aprilu 41,Aprilu 92…

o

Gus nema rata više i ništa se više zemljopisno ne može mijenjati ,to je gotovo . Onaj tko započne rat nestat će. Ova vaša floskula o obrani srpskog entiteta u Bosni ne stoji. Možete ga vi braniti na milion malih načina ali ne vojno.Dakle nema prisajedinjenja to si izbijte iz glave.
Ovo područje interes je velikih sila i niti jedna sila zapravo ne želi da se tu išta mijenja jer bi ulog bio preveliki .Tu su dakle Amerika Rusija i Turska koje ne misle ratovati za nikoga niti će nama dozvoliti da ratujemo koliko god mi zveckali oružjem i naoružavali se.
Ideja o srpskom svijetu nažalost već je viđena a provode je oni isti koji su bili dionici krvavih ratova u prošlosti.
Dakle nikakvu promjenu granica Europa niti svjetske sile, oni koji zapravo imaju strateške ciljeve ovdje neće podržati.
Trenutno političari koji su na sceni podržavaju vatru da bi ostali na vlasti ali na sreću njihovo vrijeme će proći i oni će završiti u ropotarnici prošlosti.
Stvarno oni koji podržavaju ideju koja ponovo objedinjava sve Srbe u jednoj državi nemju nikakve šanse i odvući će svoju zemlju u duboku izolaciju.

G

omniameamecumporto

Veoma naivno razmisljanje.Neresena pitanja su namjereno i ostavljena otvorena,da se opet aktiviraju kada nekom od velikih zatreba vatra na Balkanu.Nekome ce da svane,nekome ce da smrkne tada.Nadam se da ce nama da svane,da se sva pitanja konacno rijese.Za taj trenutak valja biti spreman.

f

Sve okolne zemlje zato su u NATO-u spremne za taj trenutak!

S

@Gus
MI vise nemamo nikakvih „neresenih pitanja“ sa Hrvatskom. Rep. Srpska ima svoje utvrdjene granice, a ako ce Hrvatska da odvaja svoje zivlje iz BiH, to ce morati sa trecom stranom(zelenom) da se raskusura, ne sa nama….
Mozemo cak reci da Srbija i Hrvatska dele odredjene interese zajednicke tako da nemate sta brinuti.

B

Gus, nema nerijesenih pitanja.
Sve je rijeseno.

o

Gus vi bi stvarno ratovali, nemate pojma kakav bi to rat bio .
Prisajedinjenje je nemoguće i nitko to neće dozvoliti nema te opcije,svima je jasno da bi to uvuklo u rat Hrvate,Bošnjake i Albance
Velike sile tada bi morale redefinirati svoje pozicije. Previše je toga u igri da bi Srbi pravili neku novu i veću Srbiju. Ako bi se ponovo zaratilo na ovim prostorima, mir u Europi nestao bi za duže vremena.
Nemate samo vi naklonost Rusa imaju i drugi svoje adute i baš zato ništa od toga moj Gus . Ne znam koliko imate godina ali bolje se posvetite obitelji i pustite mene u mojoj naivnosti a ja sam eto presretan što je jedna vaša prelijepa glumica odlučila živjeti u mome kraju i ne zamaram se ratovima jer vjerujem da ih ne smije i ne može više biti između vas i nas i bilo koga drugoga.

G

Niko

A gdje pise da mozda necemo morati ratovati!?Puno je nerjesinih pitanja na ovim prostorima,ne mora znaciti da cemo morati ratovati da bi ih rijesili ali gdje stoji da se to nece moci rijesiti drugacije nego ratom?

Odgovori
o

Gus ,nećemo morati ratovati, možemo se samo naoružavati a to i radimo ali ratovati nam neće dati jer nas ekonomskom blokadom mogu natjerati da gladujemo. Kada ode garnitura ljudi koji snuje čudne snove na ovim prostorima će nastati mir. Svaki mir je bolji od
rata.Koliko bi Srba ratovalo za Srbe u Bosni ili pak koliko bi Hrvata išlo napadati srpski entitet tamo pitam se.

W

>> Koliko bi Srba ratovalo za Srbe u Bosni

Pa otprilike onoliko koliko ih je 1995 ratovalo za Srbe u Hrvatskoj

f

Gus, ako to krene kako ti govoriš s otvaranjem otvorenih pitanja nemoj se iznenaditi da u tom kaosu se pođu otvarati neka pitanja na koje sad niti ne pomišljaš.. Bugari, Mađari svi imaju dovoljno budala da bi opet nešto otvarali i postavljali pitanja. Ko se prvi zapita može da očekuje da krenu pitanja sa svih strana, a onda malo je tu mogučnosti za postojanje suvislog odgovora prema svima.

G

omniameamecumporto

Ratovace se onog trenutka kada jedna od strana osjeti da ima jaci vjetar u ledja od svog saveznika za razliku od suparnika i procjeni da je trenutak da se neki neostvareni ciljevi iz proslosti ostvari ratom.To je u ljudskoj prirodi,to je prosto tako i to je normalno za ocekivati i istorija ima milion primjera takvih.

„Koliko bi Srba ratovalo za Srbe u Bosni ili pak koliko bi Hrvata išlo napadati srpski entitet tamo pitam se.“

To zavisi ko Srbe bude vodio u tom trenutku.
A sto se tice Hrvata,videli smo 1992 u Posavini,Hercegovini i 1995 u Bos.Krajini koliko je Hrvata bilo spremno napadati srpski entite,skoro sve gardijske brigade su napadale polozaje VRS.A danas bi se sigurno sve zivo diglo da zavrsi ono sto nije zavrseno u zadnjem ratu jer je mrznja i netrpeljivost daleko veca nego u ratnim godinama.

Z

Gus

Razlika u načinu razmišljanjima tebe i omniameamecumporto je razlika u razmišljanjima prosječnog srbina i prosječnog hrvata. Dok mi hrvati razmišljamo da neće biti rata vi srbi razmišljate da se naoružate , pa kad zatreba neka oružje bude pri ruci. Ne treba naglašavati tko je tu naivan

Da se mene kao hrvata pita , ne bih kupio 12 zrakoplova već 112.

Nek se nađe , zlu ne trebalo.

Tada bi , nadam se , neke usijane glave drugačije razmišljale.
Kako kaže bivši maršal : NNNI

f

Gus

Kad govoris o Posavini i Hercegovini nijje to bilo nikakavo napadanje vec obrana i ne vojske Hrv. koja nije imala dovoljno naoruzanja da poduzima napadacke akcije 1992. vec vojske bosanskih Hrvata HVO.

Zooro

Pa i Hrvatska nije naivna vec oprema moderno svoju vojsku u skladu s mogucnostima ne ugrozavajuci pri tome druge aspekte zivota zarad naoruzanja.

д

Kad govoris o Posavini упад у Сјековац 26. марта 1992 је одбрана,врло чудно.vojske Hrv. koja nije imala dovoljno naoruzanja da poduzima napadacke akcije 1992. vec vojske bosanskih Hrvata HVO. Хрватсак није имала оружја ,а боански хрвати имали,врло чудно. Погледај на мапи где се налази Сјековац и одакле се једино могао да се извршити напад.

o

Gus što vas to stalno spopada…kad jedna strana osjeti da ima jači vjetar u leđa.
Na što ciljate , ta jedna strana dakle možete biti vi kad osjetite da ste se dovoljno naoružali i što dalje,kakav bi to vjetar morao zapuhati od Rusa,zašto bi to oni u nekom trenutku pomogli Srbiju.
Ovo je Europa i što god bude od unije nitko više neće dozvoliti nikakvo ratovanje jer svima je poznato da bi tada nastao opći kaos.Zato nemojte sanjati prisajedinjenje jer to je najgore što se može dogoditi ta mir na ovim prostorima,u tren oka nastaje krkljanac i u ratu su svi i rat bi vam bio bliže nego devedesetih. Shvatite Gus šanse za ratovanje više ne postoje osim samo u nekim glavama ,neće doći taj trenutak ,jer
on bi značio eksploziju..Evropa to neće dozvoliti,ne smijete niti Kosovo dirnuti a kad ćete ako nećete sad,možda kad steknu pravu državnost i vojsku,nećete nikad ,nemojte se zanositi .Ako pak pod srpskim svetom mislite ekonomski i kulturno pomagati sve Srbe izvan Srbije onda super.

f

Dane,

Molim te nemoj da ulazimo u to. Svi znamo tko je imao naoruzanje JNA, a ko je morao svercovati na crno kako bi tome parirao. Pojedinacni ograniceni slucajevi koje navodis ne dokazuju nista jer je mnogo vise bilo suprotnih primjera. Toliko od mene na tu temu.

B

Gus.
Da bude kristalno jasno, onaj koji povuce 1.agresivni korak na nasim podrucijima ce nestati s zemljopisnih karata kao politicki i zemljopisni pojam.

Pod agresivne korake se podrazumjevaju jednostrana prekrajanja Daytona.

Sad jasnije?

G

Belenko

Mig-35 jeste u serijskoj proizvodnji.Ruske vazdusno kosmicke snage imaju vec dva serijska Mig-35 u svome arsenalu i nekoliko predserijskih Migova 35.Bio je skoro tekst o Migu-35 upravo na Tango Six…samo ne citate redovno ili ne citate dobro.

Odgovori
f

Serija od 2 kom.?

G

Frane

Do skoro ste tvrdili da nema ni jedan serijski mig-35,evo ima dva,za sad,bice ih jos naravno.Ali ih ima…Tako da vam te floskule padaju u vodu..

f

2 se ne moze zvati serijom.

G

Milan

Po cemu je Rafal bolji od Mig-35 ili Su-30!?

Odgovori
B

Ti to ozbiljno ?

B

Burki
Razlika je u tome sto je SU ili MIG glanc nov. A kao drugo nije dovoljno imati avione, treba imati i pilote, koji ce upravljati njima.

B

Rafal je bolji zato sto je znatno manji od Suhoja, uz nesto veci dolet i vecu nosivost naoruzanja, uz znatno manji radarski odraz i poseduje daleko bolji radar i elektroniku… Mig-35 se jos uvek ne proivodi, napravljeno je samo par komada, dok ih ruska vojska narucuje na kasicicu tako da tu nece uskoro biti nekog veceg pomaka, na zalost. Uz to neznatno je jeftiniji od Su-30, tako da ne postoji neko veliko interesovanje za taj avion.

д

Rafal je bolji zato sto je znatno manji od Suhoja, uz nesto veci dolet i vecu nosivost naoruzanja, чиста логика

o

Unutarnja stvar Francuske. Ponuda je već na stolu, tako da…Ako dođe do prodaje, njihov problem.

Odgovori
r

Verovali ili ne Francuzi imaju problem da nadju radnu snagu .Dassault vec 10 meseci trazi sve profile radnika .Proizvodne hale i ostala infrastruktura se uveliko privode kraju .Problem prestavljaju bezbedonosni standardi .U fabrici koja se nalazi u Annecy ( 4km od moje kuce ) i gdje se proizvode delovi navigacionog sistema za borbene avione NE RADE STRANCI.Znaci samo FRANCUZI . Ako imate Francusko drzavljansvo to nije razlog da mozete cak i da aplicirate za posao.Proveru vrsi specijalni department zandamerije koji vam daje odobrenje da mozete da aplicirate.Skraceno :problem je radna snaga .Francuzi vise vole da strajkuju a ne da rade .Zadnje 2 godine broj zavrsenih inzinjera je opao za 12 procenata.Moj komsija koji je inzinjer ima platu 2600 e i mnostvo beneficija .Ali on je resio da ode u Svajcarski ( 40 km) i da radi taj isti posao za 6500fr.Mladi odlaze i sele mahom Kanada i Australija .Tako da to povecanje proizvodnje zbog novih ugovora ce da ide jako tesko.

Odgovori
d

Da je sreće i volje i da je išta pameti ostalo na VTI Beograd kao i na univerzitetima Hrvatske i Srbije pokušao bi se oživiti projekat NA ili pokušati raditi nešto novo sa sadašnjim saznanjima i tehnologijama. Obe zemlje em trebaju nove aparate em bi to bio više nego dobar pomak u smislu reintegracije regiona. Gledanja u ekenomiju… ali kako smo pamet odavno rasĆerali sad se može samo maštati.

Odgovori
S

Pa ako me sjećanje od prije par tjedana ne vara, cijena f 16 je 1 000 000 000 USD, sve uključeno.
Zar Rafale nije pljunuti NA?

T

Ti to stvarno. Kao Ingenieur placa od 2,6 k Euro ? Netto !? Kod nas to dobiva obicni radnik (sa prekovremenom „benificije“ i do 8,6 k Euro Brutto). Radim za Amere u Njemackoj. Svicarci imaju lose iskustvo sa Schwabaman a kamoli Franzusiman. Sigurno im fale Srbende sa (kupljenom) Diplomon ili Doktori i Bolnicke Sestre iz Paschaluka (Srbije). Nein Danke.

Odgovori
r

2600 net proverio juce sa njim jos jednom.Naravno ima jako puno beneficija kao sto su ;5 sedmica godisnji ,13-ta plata plus jos jedna kao poklon za Bozic ,jako velike beneficije kod kupovine novih automobila (naravno Reno obavezno .°))…. i jos sto -sta.Generalno plata kao i situacija ovde nije bajna uopste. U kantonu Zeneva radi oko 100000 Francuza ,vecinom iz pogranicnih mesta .Veruj da Svajcarska nema veliki izbor zbog potrebe za radnicima (bar ovde) Mogu da biraju :Francuzi,Portugalci ili Albanci °°)) Pre 7 godina Adixen(Nemacka kompanija) je kupio ovdasnju fabriku Alkatela.Istog momenta Dassault JE PREKINUO SARADNJU SA NJIMA .I nastavio da trazi drugog snadbevaca iz Francuske .Nemacki inzinjeri koji su dosli tu da rade imali su plate od 6000e dok za isti posao Francuzi su bili placeni 2500e.Taj isti Adixen proizvodi opremu za Americke vojne satelite i izvozi ih ali nije dovoljno pouzdan za jedan Dassault.Francuzi su zaista uvrnuti na specijalan nacin °°°))

T

Za Hrvatsku je za sada jedini izbor Rafalle. F-16 B70 je pre skup (ca. 1,8 Mio Euro). JAS-39 Grippen samo ako traze 400-500 Mio. Euro za 12+2 Aviona. Barak je za otpad bez orginalne (Izraelske) elektronike.

Odgovori
д

Има два мотора, НА је требала да буде рафал за сиротињу.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

max na: Erbas prikazao koncept novog mlaznog trenažnog aviona AFJT

EU treba krenuti u formiranje zajedničke vojske ili bar zajedničke vojne nabave kako bi se uzimala i domaća EU oprema, a ne da se pogoduje američkim proizvođačima. Sada kada nema više opstrukcija iz Britanije to je realnije izvesti.

21. Oct 2020.Pogledaj

Predrag na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kompanije regije moraju se prilagoditi novim realnostima

Mi ne mozemo znati na koje su se avione odnosile reci gdje Mihajlovic. YU-APL i YU-APM u maju kad je ona o tome govorila jos uvek nisu bili stigli u Air Serbijinu flotu, tako da je vrlo moguce da se i na njih mislilo. Bez ikakve zelje da branim stavove Vlade Republike Srbije hteo bih…

21. Oct 2020.Pogledaj

дане na: [ANALIZA] Okršaji azerbejdžanskih dronova i sistema PVO Jermenije: Koje su lekcije za Srbiju?

Скупштина и скупштински одбори не одлучују о томе ,то је домен извшне власти. Скупштински одбори могу да расправљају о томе и да им овлашћена лица министарства одбране поднесу информацију о томе, али на крају власт опет има већину и у скупштинском одбору па ти дође на исто.Такве седнице су по правилу затворене за јавност па…

21. Oct 2020.Pogledaj

Ivan na: [ANALIZA] Okršaji azerbejdžanskih dronova i sistema PVO Jermenije: Koje su lekcije za Srbiju?

Neko napisao ovde da su bespilotne hot i da ih treba nabaviti što više i ja se slažem sa tim uz dopunu da mislim da je još važnije obratiti pažnju na sisteme za ometanje i što savremenije i modernije da se nabavi ipak mislim da je praktičnije imati moćan sistem za ometanje nego neki polukoristan…

21. Oct 2020.Pogledaj

дане na: [ANALIZA] Okršaji azerbejdžanskih dronova i sistema PVO Jermenije: Koje su lekcije za Srbiju?

Није савладана због тога него због погрешне тактичке употребе, па 99 једино су неве имале неки резултат и то немодернизоване.

21. Oct 2020.Pogledaj

Send this to a friend