[RAT U UKRAJINI] Eskalacija sukoba, Pentagon ocena: „80% ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva ostalo netaknuto“

30. sep 2022

U Bugarskoj se srušio jurišni avion Su-25

29. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Nova S: Kod aerodroma Lađevci prinudno sletele dve vojne bespilotne letelice

28. sep 2022

Aero-klub „Vazduhoplovci Niša“ i Ministarstvo odbrane pokreću projekat “Biću pilot“: Besplatna pripremna nastava i sat vremena leta motornom jedrilicom

28. sep 2022

[FOTO-REPORTAŽA] Grčki vazduhoplovni muzej na aerodromu Dekelija

27. sep 2022

Rojters: UAE nabavili Bajraktare; Bugarska vlada odobrila projekat investicionih troškova za još osam F-16

23. sep 2022

[FOTO-REPORTAŽA] Athens Flying Week 2022: Festival retkih letelica iznad Tanagre

22. sep 2022

[ANALIZA] Sve o ratnim vazduhoplovstvima Evrope

16. sep 2022

[EKSKLUZIVNO] Komemorativni prelet 67. Eskadrile za Specijalne Operacije USAF-a iznad Pranjana u čast 78. godišnjice operacije „Halijard“

15. sep 2022

Vojni budžet Poljske u sledećoj godini raste 68% : Planira se nabavka 96 borbenih helikoptera AH-64E Apache Guardian

15. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Vučić u Skupštini Srbije: „Kupujemo još 11 helikoptera Mi-35 sa Kipra“

14. sep 2022

[INTERVJU] APS – Aviation Parts Service: Prva konferencija, 12 godina borbe za generalnu avijaciju u Srbiji

12. sep 2022

Vazduhoplovci Nacionalne garde Ohaja u poseti RV i PVO Vojske Srbije, drugi put za godinu dana

10. sep 2022

Frustracije u SAAB-u zbog neuspeha prodaje borbenog aviona Gripen

9. sep 2022

Rumunija namerava da nabavi tri bespilotna sistema Bajraktar TB2 za 300 miliona dolara

8. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Vučić: Srbija želi da nabavi Bajraktare za “stotine miliona dolara“

7. sep 2022

[REPORTAŽA] SIAF 2022: Slovački oproštaj od voljenih MiG-ova 29

7. sep 2022

Postkoronarni šok septembra 2022. godine: Iznenadni izliv aero-mitinga u mozak

6. sep 2022

Armija 2022: Sve o novim ruskim sredstvima protivvazduhoplovne odbrane, vazdušnog osmatranja i protivelektronske borbe

5. sep 2022

Međunarodni vojni sajam “Armija 2022“: Najveći prikaz ruske namenske industrije do sada

2. sep 2022
Delimo kalendar 101. lovačke eskadrile za 2021. godinu
Još jedno kalendarsko remek-delo oštrih napadnih uglova

Delimo kalendar 101. lovačke eskadrile za 2021. godinu

Samo dve letačke organizacije u Srbiji ulažu ono najvrednije što imaju svake godine u ilustraciju svog „života i rada“. Entuzijazam i ljubav prema poslu, uz pomoć podjednako entuzijastičnih i zaljubljenih profesionalaca fotografskog esnafa, rađa svakog decembra ono što zovemo – kalendarima. Kalendar nam apsolutno nije potreban (imaš ga u telefonu pa ako te zanima datum pogledaj tamo) ali forma i potreba kačenja vrhunskih fotografija vazduhoplovne tematike na zid daje opravdanje aktivnosti koju ponavljamo svake godine.

Prva organizacija je, pogađate, Princ Aviation. Druga letačka organizacija je ona koja će vam po pravilu biti nešto oštrije iza levog ramena ukoliko ste nakon vašeg preplaćenog letačkog obrazovanja i dalje ispali glupi ko što verovatno i jeste i zaboravili ste da promenite frekvenciju oblasne iako vam je prethodna to lepo rekla a vi lepo read-backovali. To je ona organizacija koja će vam, ukoliko ste krenuli da bombardujete Srbiju a kod sebe nemate validno zavedenu rezoluciju Saveta Bezbednosti u tri primerka po kojoj to radite, prirediti doček uprkos činjenici da nema uslova ni sredstava da priređivanje tog dočeka u teoriji organizuje.

Druga organizacija je, pogađate, 101. lovačko-avijacijska eskadrila RV i PVO Vojske Srbije. Čuvari i sprovoditelji starozavetne izreke skovane (i ovo je istorijska činjenica) nekoliko minuta pred prva poletanja 6. puka, šestog – „Bitchslapping aggressor motherfuckers since 1941.“. „Niko nije rekao neću“ ekipa. Oni koji ste, svi koji čitate, kao mali želeli da postanete.

Pogodićete, u kalendaru se nalazi 12 fotografija
Javite se što pre u komentarima i odgovorite na pitanje jer zadržali bismo ih sve za sebe

Tango Six, ponovo, kao i 2014, 2015, 2016, 20172018 godine ima to zadovoljstvo da prezentuje kalendar 101. eskadrile za 2021. godinu. Autori fotografija su Nebojša Stanojević, Aleksandar Marinković, Aleksa Mladenović, Žarko Skoko i izvesni Dimitrije Ostojić, po ovome što vidim, najverovatnije neki prilično dobar fotograf. Koliko fotografija ima mora da ga Ministarstvo odbrane stalno angžuje i bukvalno moli da troši svoje vreme i entuzijazam ne bi li dočarao nezvanično odobrenu lepotu sovjetske nadzvučne tehnike.

Ljubaznošću 101. eskadrile Tango Six svojim čitaocima deli 5 kalendara (ne 5 po čoveku, naravno). Kao i svake godine, kalendar će biti poslat dobitnicima samo na teritoriji Srbije i kao svake godine pravila za osvanje su jednostavna:

Ostavite komentar (beležimo IP adrese, ne folirajte drugim nickovima) i odgovorite tačno na pitanje: Zbog čega sve neko želi da postane vojni pilot?

Odgovore na pitanje ostavite u komentarima ispod uz poštovanje epidemiloških mera, bez guranja i uz nošenje maski za kiseonik sve vreme.

Ažurirano: Petoro dobitnika je izvučeno, dobiće obaveštenje o slanju kalendara putem email adrese kojom su ostavili komentar. Hvala svima na učestvovanju i komentarima.

Komentari

B

Da budem iskren…Ne znam. Moze biti ljubav iz decackih dana, moze biti adrenalin, moze biti ljubav prema brzinama…..

Odgovori
I

Sećam se kad sam bio mali zatvorio bi oči raširio ruke i „leteo“ po kući prolaze i iznad oblaka,leteći sa mesta na mesto kao što pčela leti sa cveta na cvet. Danas kad zatvorim oči opet letim iznad oblaka, pored zvezda, pa pravo na vrh planine i tako u krug. Biti pilot znači biti SLOBODAN, prepušten beskrajnom osećanju zadovoljstva, ZIVETI SVOJE SNOVE

N

Partijski zadatak mog dede. A onda mu je vojska dokazala da zapravo voli letenje koje je zatim i zaista zavoleo. 🙃🙂

J

Kada je moj Otac u pitanju, verujem da je to bio dar od Boga, univerzuma…neke vise sile. Bio je poseban covek u svakom smislu i tu posebnost sam prepoznala kod svih vojnih pilota koje sam kroz zivot upoznala. Na veliku nesrecu, moj otac se razboleo i nije mogao da zvrsi skolovanje…ostala je velika rana na srcu koju je nosio do kraja zivota. Svoju ljubav prema letenju i avionima preneo je na mene i brata. I ne samo to, mislim da se i genetski “to nesto“prenelo na mene.Moja omiljena igracka bio je avion. Moj pogled je bio uvek usmeren ka oblacima, trazila sam “to nesto”. U blizini aviona i dok polecem puls mi je najmirniji, a glava najbistrija. Osecam samo neku toplinu u srcu. Dok sam medju oblacima osecam se bezbrizno. Ta magija brzine i prkosa gravitaciji, tisina visine koju para grmljavina motora aviona, snaga koju ti daje sloboda nebeskog beskraja za mene su smo mali deo onoga zasto sam zelela da postnem vojni pilot.I isla sam da se prijavim , ali tada nisu primali devojcice…ostala je velika ljubav!

Odgovori
M

Baš lepo!

M

Biti pilot…vau pa to mogu samo odabrani. Nemam pojma kako je njima gore kada gospodare visinama, ali znam kako je nama kada ih posmatramo. Valjda samo oni imaju tu privilegiju da lete među oblacima.

Odgovori
D

Zbog ljubavi prema letenju i borbenim avionima svako bi poželeo da bude kao Top Gan pilot

Odgovori
A

Biti pilot i leteti je nešto posebno,hteo sam da budem pilot ali nisam prošao zdravstvene preglede,što me nije pokolebalo da i dalje volim taj poziv i kao u detinjstvu neprestano gledam za svakim avionom na nebu.To je jednostavno ljubav na prvi pogled i za sva vremena!Ko je to osetio,razumeće!

Odgovori
1

Зато што је то живот.

Odgovori
G

Iz ljubavi prema otadzbini !

B

Dovoljan je jedan brisuci let „Letecih Zvezda“, te ’85 iznad Usca, na Novom Beogradu…

Odgovori
n

Mnogo razloga, ljubavi ali … zbog tog osecaja kada se vines u vazduh i sve zaboravis.
Tesk je to pretociti u reci jednostavno se mora probati i osetiti.
Posle toga nista nije isto i stalno mu se vraca i stalno mislis samo o tome kada ces se ponovo vratiti u tu lepotu, mir taj osecasj da si na vrhu sveta i da je ceo svet tvoj.

Odgovori
p

Zbog ljubavi prema svojoj zemlji da stane medju prvima na branik otadzbine ako je potrebno.

Odgovori
D

Kada smo bili mali to je bilo zbog filma Top Gan. A kasnije, kada se malo sazri, ipak se vidi da je to jedan ozbiljan poziv koji ne moze svako… I da parafraziram, nije lako biti najbolji od najboljih…. A vojni piloti su najbolji kandidati u svim aspektima, elita. Nacin da dodjete do izrazaja bez konkurencije gde cast, umece i hrabrost prevazilazi sve norme i granice.

Odgovori
m

Због тзв. Летачког полуоброка. Један или два, све је једно!

S

Sloboda – najviši ideal ljudskog postojanja. Njeno pravo značenje i suštinu mogu osetiti i spoznati samo vojni piloti. Jer gore, na nebu, na njihovom radnom mestu, gde ptice caruju, sve granice i sva ograničenja koja postoje na zemlji gube svaki smisao.

Zar ovo nije dovoljan razlog da neko postane vojni pilot?

Odgovori
В

За време детињства летео сам авионом Јат-а.Осећај узлетања авиона са писте Београдског аеродрома је незабораван.Имам жељу да опет летим авионом и да доживим тај осећај узлетања.Како ли је тек у борбеном авиону.

Odgovori
S

Da se brani Srpsko nebo i da neka deca iz sela Ogar,tu blizu poligona Nikinci gledaju avione u niskom letu kako se spuštaju u daljini,odbacuju teret i uz prasak ponovo propinju… Kao ja kad sam bio dete i beskonačno dugo sedeo na krovu kotobanje ( jer to je u Sremu tačka sa najvećom nadmorskom visinom) dok su ostala deca pravila razbijače od blata i igrala u jendeku ispred kuće.

Odgovori
D

Dečački san, strast prema visinama, želja da budeš kao ptica, trnci koje osetiš kada polećeš… A pre svega ljubav prema letenju!

Odgovori
D

Ljubav, lepota, moć! Tim redom.
Ljubav prema letenju i pozivu pilota.
Lepota letenja koja se ogleda u slobodi, lepoti otadžbine iz perspektive pilota i lepoti samih letelica kojom sam lično opčinjen.
Moć…pa to i ne treba posebno objašnjavati.

Odgovori
F

Mislim da je taj veličanstveni osećaj za visinama i slobodom pravi razlog.

Odgovori
N

Da dobijes slobodu i odes tamo gde pripadas…

Odgovori
M

To nije osobni odabir (kao npr. kupnja traperica) To je jednostavno upisano u gentski kod svakog od pilota.
Ja,osobno nikad nisam ni birao ni „vagao2 to je bilo to.
Kalendar poklonite nekome drugome (mlađoj osobi),ako me slučajno odaberete! Hvala

Odgovori
T

Mnogo kažu da je to zbog ostvarenja dečačkih snova, a na naš lepši pol se u toj rečenici zaboravlja. Malo nas je ali i ako u manjini i mi to jako želimo, taj osećaj adrenalina, slobode koju osećamo pri gledanju ptice koja širi svoja krila, leti i uživa i težnje da i mi tako uspemo. Zbog najdivnijeg pogleda iz pilotske kabine. Zbog osećaja moći i ponosa. Zbog jeze koja me obuzima prilikom promocije oficira u najlepšem trenutku kada nas pilot pozdravlja, pa ne kaže se za džabe da se najslađe ostavlja za kraj.

Odgovori
G

Biti pilot znaci biti „slobodan“.
Biti vojni pilot znaci biti potpuno „slobodan“.
Upravljivost kao prevaga u odnosu na stabilnost.

Odgovori
M

Da zasluze privilegiju i cast da budu pripadnici manjine koji ce braniti vecinu,narod i Otadzbinu.

Odgovori
V

Prava rec je ~ osecaj SLOBODE, ono sto samo odabrani mogu, jer imaju NESTO.Samo oni znaju STA , zato su tamo gore na NEBU,SIROKOM… Koracanje po zemlji je za njih malo. Mom sinu je druga rec bila VO,VO.Letela sam u trudnoci kao STW.Nije stigao do pilota, ali je na Masteru vazduhoplovstva i pravi i upravlja bespilotnim letelicama.Sa Beoaviom su bili 3. u svetu.

Odgovori
D

Najbolji posao na svetu, i velika cast!
Srecni vam predstojeci praznici, svako dobro vam zelim.

Odgovori
B

Zbog tišine gore na nebu. „Nema dece da se deru, nema žene da ti zvoca…“ što bi Miki Manojlović rekao ;). A, kad ti dosadi tišina, uvek imaš opciju da se juriš sa drugim avionima i uživaš u vratolomijama.

Odgovori
V

Jos kao mali imao sam san,sanjam da letim iznad oblaka,sa tim se rodis i zivis svaki dan,za svoju zemlju disem sve cu da joj dam-cuvena pesma koja opisuje opis pilota.Moj san je da postanem vitez Srpskog neba jos od malih nogu a sad sam jako blizu toga da postanem kadet pilot.Biti vojni pilot znaci prvo voleti svoju zemlju i narod i biti tu za njih uvek ma koja god partija bila i vlast vojska mora biti ista ,to su ljudi koji 24 h su u pripravnosti za svoju zemlju ,ljudi koji su veciti heroji i jako dobri ljudi,a letenje je kao magija ih Hari Potera ,skocio sam iz aviona sa 3000m i znam kako je osetiti slobodu na nebu i tu lepotu,Piloti 127 lae Vitezovi su mi bili idoli i oni su ustvari probudlli zelju za avionima i pozeleo sam da jednog dana budem ko oni a sad sam jako blizu pocetka tog sna,pilot znaci odreci se puno stvari koje volis radis i volis jer je taj poziv veoma odgivoran i zahtevan jer brines za vazdusni prostor cele zemlje,u jednu rec pilot moze da se kaze kao heroj i svaki covek treba da bude ponosan na te ljude jer oni su nam najvredniji ljudi koje imamo.Ako uspem u svom snu casno cu leteti i braniti svakog coveka u ovoj drzavi i nikad necu pokleknuti ni pred jednim agresorom koji pokusa da ugrozi nasu Srbiju.Vrlo dobro-Sluzimo Srbiji🇷🇸🇷🇸💪✈️

Odgovori
М

Из љубави, та ствар се мора волети. Можда из љубави према висини, брзини или адреналину. Многи људи воле да тестирају њихове границе, војни пилоти то раде свакодневно. А и искрено има ли лепше ствари него летети Мигом 29, просто прелеп осећај.

Odgovori
M

Mislim da je to što piloti osete dok lete nešto što se ne može rečima opisati. Ja supruga jednog vojnog pilota i sestra drugog ,mogu samo da kažem da sam počastvovana što imam njih dvojicu u svom životu. A to što neko želi da postane vojni pilot, to morate njih da pitate. Ili da čujete njihove priče i shvatićete sami.

Odgovori
N

zbog velike plate

Odgovori
П

Постаните пилот да би сте били најбољи пријатељ падобранаца! Постаните пилот да би падобранци могли да скачу! Кад неко управља бродом каже се да вози брод а не да плива. Када неко управља авионом он уствари не лети него вози авион. Што се мене тиче да нисам постао падобранац можда биг постао пилот. Само падобранци лете! Не замерите браћо пилоти, велики поздрав!

Odgovori
M

Zbog osecaja slobode koje imaju ptice dok lete, ljudi su odvajkada zeleli da polete i urade isto. Ta ljubav prema letenju i slobodi je glavni razlog sto ljudi zele da postanu piloti. Ako pritom zele da postanu borbeni piloti onda je to ljubav ne samo prema letenju vec i prema svojoj zemlji.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend