Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024
[POSLEDNJA VEST] Združeni taktički prikaz za medije „Sadejstvo 2020“ za dve nedelje na poligonu Pešter
MiG-ovi 29 ponovo po zemlji, prvi put po Pasuljanama / Foto: Ministarstvo odbrane

[POSLEDNJA VEST] Združeni taktički prikaz za medije „Sadejstvo 2020“ za dve nedelje na poligonu Pešter

Združeni taktički prikaz RVi PVO snaga Vojske Srbije sa bojevim gađanjem za potrebe medija (iz nekog razloga nazvan vežbom) „Sadejstvo 2020“ biće održan za dve nedelje, precizirao je vreme održavanja komandant 204. vazduhoplovne brigade Brane Krnjajić.

Ovo je danas rečeno prilikom posete ministra odbrane Aleksandra Vulina poligonu Pasuljanske livade gde su izvršene pripreme za „Sadejstvo“. Danas su avioni 204. i 98. brigade vežbali svoj deo scenarija pri kojem su destvovali sa nevođenim naoružanjem, raketama S-8, S-5 i gravitacionim bombama od 250 kilograma.

„Sinhronizovano opaljenje“ / Foto: Ministarstvo odbrane
Poslednji detalj mozaika nazvanog „nove uniforme za letače“ je redizajnirana prišivka sa letačkim krilima / orlom (nose samo piloti), imenom i oznakama čina / Foto: Ministarstvo odbrane

Kako je rečeno za sajt Ministarstva odbrane, u pitanju je „prvo ispaljivanje raketa vazduh-zemlja srpskih MiG-ova nakon više decenija“.

Lovci MiG-29 su tako u poniranju dejstvovali nevođenim raketama S-8 (prvi put na Pasuljanskim livadama), školsko-borbeni avioni G-4 nevođenim raketama S-5, dok su jurišnici Orao bacali bombe FAB 250.

Kako je Tango Six već izveštavao, piloti srpskog RV i PVO su kao članovi mešovitih posada već imali prilike da gađaju raketama S-8 iz lovaca MiG-29 u Rusiji prilikom vežbi BARS, poslednji put prošle godine.

Kako Tango Six saznaje nevođenim raketnim zrnima S-8 dejstvovaće i posade helikoptera Mi-17V-5 i Mi-35M koji će gađati i topovima dok će laki borbeni helikopteri GAMA već standardno izvršiti raketiranje protivoklopnim raketama Maljutka.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ni

Sve što je uradjeno u cilju poboljšanja obuke nasih pilota je za pohvalu. Sve vežbe, više se leti, tehnika je obnovljena, ali je sve to daleko od prave efikasne upotrebne vrednosti RV u realnim borbenim uslovima. U 21 veku mi koristimo fugasne bombe koje se ispuštaju na metu neposredno iznad cilja i saćasta nevodjena zrna S8 I S5 kada se uveliko koriste vodjena ubojna sredstva vazduh zemlja. Objektivno gledano, imamo nešto da bi čisto imali (i bolje je nego ništa) ali treba još dosta rada i novca da bi ovo ličilo na nešto.

Odgovori
Ol

Sve u svemu fali jedan dobar višenamenski borbeni avion.

Na

Upravo tako, nista sto JNA nije radila jos osamdesetih u smislu upotrebe aparata, a sto se tice ubojnih sredstava JNA sedamdesetih, a taktike upotrebe JNA šezdesetih.
S druge strane za pohvalu je procenat ispravnosti raspolozivih aparata u odnosu na period od pre deset, potnaest godina, kao i časovi naleta pilota. Uzgred ovakve vezbe sa, bojevim gađanjem podizu samopouzdanje letackog kadra.

Na

Visenamenski avion ce nam trebati za deset godina, a ukoliko dodju modernizovani Migovi iz Belorusije i ukoliko je kupljeno vodjeno raketno naoruzanje za njih i ukoliko ikada dodje do modernizacije Orla mogli bi gledati nesto dosta ozbiljnije. Mada, ne znam zasto vec odavno nismo videli upotrebu americke TV vodjene rakete, sa Orla. Da li neko zna, da im nisu istekli resursi?

ra

I u ratovima u bivsoj SFRJ su koristili ista ubojna sredstva kao i danas nakon skoro 30 godina bas porazavajuca cinjenica 😞😞😞

Al

@Navy

Postojala je takva informacija, ali evo sad već nekoliko meseci se može videti Orao sa vežbovnom AGM-65 u letu, te izgleda da će Orao posle nekoliko decenija na jednoj vežbi gađati sa AGM-65.

Što se tiče taktike upotrebe, RV je debelo platilo lekciju 90-tih i to uvrstila u praksi.

Dr

@Navy

“Mada, ne znam zasto vec odavno nismo videli upotrebu americke TV vodjene rakete, sa Orla. Da li neko zna, da im nisu istekli resursi?“

Nije im istekao resurs, nego ih valjda cuvaju za nedaj Boze.
Zvuci glupo ali tako je to kada se u drzavi ne proizvodi nista slicno, bar ne u vecim kolicinama, ili nema novca ( ili ne zele) da kupe novo.

Poredjenja radi VS ima protivoklopne sisteme Fagot, ali na vojnim vezbama necete videti da se dejstvuje Fagotom. Ali se zato Maljutkom rostilja na svakoj vojnoj vezbi, zato sto je jeftina i proizvodi se u zemlji.

De

Moze masovna vojna vezba, ne moze druzenje, grljenje, veselja… Vojska Srbije ima sta da pokaze, ali da li je to neophodno sada? Bice veselo kada se gomila vojske, posle 2 nedelje soavanja pod satorima, disuci jedni u druge, vrate svojim kucama. Bice kriv narod sto je isao u inostranstvo da se kupa…

om

Drina,ne vjerujem da se Maljutka proizvodi više pa imate ih na milione komada,ja bio u vojsci u Banja luci i provjeravali smo ih po skladištima na okolnim brdima.

Sr

MO u akciji zvanoj „Vulina za ministra 2.0“.
Ne vredi, mozes ti promeniti drzavu, zastavu, himnu, ali jugokomunisticki pristup ne mozes.

Odgovori
Fa

Upravo tako! Džaba nabavka hardware-a kada je software komunjarsko-poltronski. Mindset u vojsci je ostao na podešavanjima iz ’45.

O zastrašivanju rovaca i kišnih glista po Pasuljani saćastim lanserima u 21.veku neću ni pisati…

Wo

Pa Julin & sef mu njegov, a nas vrhovni komandant, rade to sve vreme, znaju da se narod lozi na vojsku i onda i sa skromnim ulaganjima, ako se stvar medijski adekvtno iskoristi, efekti su veeeliki…

Mi

Wolfgang Upravo to. Obmana i zaludjivanje naroda, a od svega po par komada za paradu i za ovakve „vezbe“. Sramotno i tuzno, umesto da se ozbiljno pristupi pitanju modernizacije vojske ovde se od vojske pravi cirkus i PR za AV.

da

Slazem se pricaju o ovome i najavljuju 3 meseca i ja onda kao sav normalan svet ocekujem nesto novo mozda iz 29ke nesto vodjeno bar valjda nezelim da verujem u ove njihove manipulacije i uvek se prevarim ali ovo medijsko ispiranje i nije za nas ljubitelje i donekle poznavaoce vojske i tehnike nego za one koji o tome nista neznaju kao i sve ostale medijske obmane.
Tuga, 2 miga, 2 orla, 2 galeba, 2 m17 ,2 m35 itd. sve po 2 komada i jos po 20 x 2kom iz razvoja i 2 pancira i 2 necega sto ce da dodje a moxda i nece skroz neozbiljno
ljudi treba da vezbaja stalno ali na TV da gledam nesto sto mogu verovatno da nadjem u dozvolite da se obratimo iz 80tih
Toliko od mene

Pe

@Falcon „zastrašivanju rovaca i kišnih glista po Pasuljani saćastim lanserima u 21.veku“ genijalno.
Prvo nas zamajavaju o neizvodljivoj modernizaciji MiG-29,a onda gadjaju sacastim lanserima koje stave na lovacki avion.
Neobjasnjivi nivo diletantizma.

mr

Mig 29 i saćasti lanseri. Bruka i sramota u eri stealth krstarećih raketa. Gde je ta modernizacija za dejstva vodjenim sredstvima. Ovo je predstava za decu.

Odgovori
Ž

mr

Можете ли нам рећи која држава у окружењу има крстареће ракете па још стелт?

Не мислите ваљда да би их Србија могла набавити?

mr

Koliko sam pročitao, Hrvati su tražili i sposobnost dejstva krstarećim raketama kao uslov tendera za novu eskadrilu aviona.

St

Trazili su, ali ih jos nemaju niti ce u skorijoj buducnosti. Iskreno voleo bi da vidim j10 chengu u VS i to 36 aparata. Pa neka zamene g4, j22 cak i mig 29 bi zamenio, ali kad bi nabavili jos 12 j10, i mislim da je to sasvim dovoljno za VS u narednih 30god. Jos da dodam i 8 mi35m pa da sklopimo jednu eskadrilu.

TT

Hrvatska ce biti srecna ako dobije bilo sta vise od AIM-9, a ne krstarece rakete …

Al

@Stex011

J-10 ne može da zameni G-4.

Iv

Da li cemo nakon 40godina pucati sa bilo cim drugim ili samo R60 i NRZ. Ja mislim da samo mi i Sverna Koreja i dalje rokamo samo raketna zrna i R 60.Mi i da kupimo F 22 nakacili bi na njega sacaste lansere i R 60. U principu novi avioni nama nista neznace kao ni helikopteri, i dalje ce biti maljutka, raketna zrna i R60, i fugasta bomba, Boforsi/pasars. 40god u principu ista ubojna sredstva

Odgovori
Al

@Ivan Uzice

Daleko od istine, mnoge zemlje i dalje koriste nevođena ubojna sredstva i na istočnim i na zapadnim avionima.

Ž

Ivan Uzice

Да сте пратили активности РВ и ПВО видели бисте да су ловци имали ракетирања и са Р-73.

Као што рече Алекса многде државе у свету и даље користе НРЗ, нпр. у нашем комшилуку Бугари Су-25 и С-5 калибра 57 милиметара.

Ur

Neka lete i uzivaju i sto vise ispaljuju ovakvu municiju, samo je trening garant velike operativne gotovosti i uvezbanosti BRAVOOOOO KAO NEKAD DAVNO!!!!!!

Sr

@Ivan @Aleksa @Zivojin
NRZ i fabovke su korisne dan danas, to je istina. Ako je ista Sirija pokazala, to je da nema mnogo smisla bombardovati neprijatelja koji je omasovio neke snage, a ipak nema moderne(ili nikakve) sisteme PVO, sa bombama i raketama od milion+ dolara. No problem je sto su ta prosta sredstva nama za sada jedina opcija!

Drvilo se po svim medijima sa „4+“ generacijskim standardom(iako to ne postoji za 29ke prve gen, a bogami ni druge)…..Ok, hajde da vidimo te Zuk-Me, H-31, Kab-500L ili 500KR, R-77, nisanske kontejnere? Bolje je i ovo nego nista slazem se, ali dokle cemo(mislim na drzavu) duvati nerealnu sliku, a rezultati podbacuju?

Odavno nisam video sliku recimo Apača bez NRZ.

TT

Urose ceo ovaj cirkus ciji je cilj promocija AV i deluje kao put u 1980., nekada davno bas .. I sto se tice aviona, municije i same taktike. Ovim samo pokazuju da je modernizacija RV samo mrtvo slovo na papiru.

Wo

Ma super je sto to koriste Bugari itd. ali time ne moze nista da se pogodi, da ne govorimo da bi upotreba u nekom nasem hipotetickom slucaju verovatno rezultovala optizbama za prekomernu upotrebu sile, smrti civila itd.

Mi

Ukoliko je istona da Vučić čita redovno komentare na tangosix zamolio bih ga da kada Vukin ode raspusti ceo generalštab i na njihovo mesto dovede najjaktivnije komentatore a da se na mestu ministra MO i NGŠ i smenjuju na svaka tri meseca.
Ne mogu da verujem da ovoliki broj stručnjaka još uvek ne vodi naš odbrambedni sistem i nabavku naoružanja.

Mi

Milane verujem da se generalstab tu ni ne pita mnogo vec politicari, u tome je i problem.

Sl

@Milan Tako je Milane !!! Zamisli našli tu neki likovi da komentarišu vojsku i RV,i da pričaji o vođenim i nevođenim saćastim lanserima ?!? Pored živog AV i najboljeg ministra,koji nije služio vojsku jer je u svojim 20ima bio ćorav pa je onda sa 50 godina progledao i završio dvonedeljni kurs za Ramba,oni se našli prozvani da komentarišu VS. P.S.Stvarno se nadam da AV čita T6 jer ovo je retko mesto gde može nešto pametno da pročita i nauči…

Go

Slobodan321 legenda si :-)

Mi

Da li neko moze da javi nasim da za medije treba ponekad nesto novo pokazati kad je RV u pitanju.

Sledeca stvar za „medije“ treba da bude prelet 12-14 MiG-29 i krisak novosti o modernizaciji istih. Ili prelet modernizovanog Orla i demonstacija vec godinama nagovestavanih vodjenih raketa VZ domace proizvodnje.

Uaajeeej!! Sacasti nosaci opet i sejanje nevodjenih zrna po livadi iz lovca presretaca MiG-29 u godini 2020. Kakav hit!

Za medije a? Pfff da puknes od smeha. NGAD je za medije a ne oranje njiva skupim sredstvima.
Mediji ne trpe sporo! Ajmo pipa, ostala ekipa i gotova emisija!

Odgovori
Sr
TT

Upravo to, niko vise i ne spominje modernizaciju MIG-29, nabavku novog oruzija za isti. Izgleda da je sve oko toga bila laz i obmana naroda dok su nase pare trosili na sve ovo! Razocaran sam …

Wo

Pa za tih navodnih 800K clanova „uze partije“ i par miliona „prola“ koji su na znamo vec kojim medijima dovoljno je svakih dva meseca izvesti istu predstavu i sve ce biti super! Ili vi realno verujete da tu neko uopste razlikuje bilo sta???

Wo

>> Upravo to, niko vise i ne spominje modernizaciju MIG-29

To je bilo od pocetka jasno, tada su komentari ovde bili, ako je neko u to posumnjao, vi ste hejteri, sta su „zuti“ nabavili (to ce se slusati i za deset godina), receno je da ce biti i bice itd, itd… Doduse modernizacija i nije neophodna ako se razume prava svrha tog projekta a to je da postoji eskadrila u letnom stanju sa minimumom sposobnosti za airpolicing i medijske kampanje.

Ž

TT

http://www.mod.gov.rs/cir/16491/modernizacija-vazduhoplova-vojske-srbije-16491

“Поред тога, модернизација предвиђа и унапређење система за електронску борбу и радио-техничко извиђање, набавку вођених убојних средстава типа ваздух-ваздух и ваздух-земља и дораду симулатора летења за потребе обуке.“

Wo

Ma jasno, gov.rs objavio i sad mi svi treba da kao opijeni ustanemo i krenemo da skandiramo?

pe

@Srbofil

balknasec – pa kad svako hoce da bude analiticar, Himera je uvedena i ne samo uvedena.

Sto se tice Sora problem je sto se ne porucuju a ne razvoj Gvozdika jer Sora nije ni bila namenjena da menja Gvozdike niti to moze da radi vec samo da vucene D-30 pretvori u mobilne i jos napisu kao neke mane Gvozdike – kamo srece da su nam sva vozila na gusenicama, ispasce jos dobro pa ni Semjon ni Romel nisu sada zivi da citaju te gluposti sa balkansec stradali bi od srca odmah a i ne bismo videli neke velicanstvene bitke dr. sv. rata…

Sa artiljerijom ali i savremenim navodjenjem za nju – citaj: BPL – jako kuburimo u brojkama i tu vise nema viska zapravo sada imamo manjka i to kriticnog.

Cak i Bumbar je u neku ruku zavrsen ali onaj prvobitni sa jako malim dometom a i onaj sa malo vecim je i sada a i onda kada je stopiran pred kraj razvoja bio upitan zbog malog dometa u odnosu na cenu medjutim tehnologija razvijana uz taj projekat je otisla dalje a moja malenkost se davno pobrinula da skrene paznju VTI da se to moze iskoristiti pa se ogrebasmo za neki izvoz a i neke nase druge raketice ce imati renesansu u navodjenju.

Nista lose nema u lako oklopljenim tockasima tipa novi modularni Oganj, sto se tice Morava jasno je da je razvoj zavrsen i da je cak izvezena a sto nije pravljena za nasu VS, pa mnogo sta se ne pravi za VS a uvedeno otkada sebe, no tu je problem u budzetu i planiranju opremanja i formacijama a ne u nekim drugim stavkama pa treba traziti veci budzet za start.

Na kraju vise ce da kostaju rakete koje ce se ako se uspesno zavrse lansirati sa tog oruzija – Alas i Kosava – nego sam kamion pa valjda je i neki red i da lanser ima barem neku osnovnu zastitu a ne da nagadjamo da li ce ga diverzanti napasti na marsu ili da li ce imati u blizini pad artiljerijske granate odnosno avio bombe ili rakete ili da li ce naletiti na minu i sl, valjda je posada tog lansera takodje bitna a zapravo tu je samo problematicna jedna stavka a ona je lako resiva.

Balkansec prvo neka nauci koliko Bugarska ima T-72 pre nego sto izadju sa tekstovima
tipa „Tenkovi regiona: Rumunija i Srbija prednjače po brojnosti, Mađarska po modernizaciji“…i slicnim „lizama“…od kojih se kod znalaca prvo javlja smeh…

TT

Živojin Banković Znam sta se pise i prica jos od 2016. ali kada sve to treba da se realizuje i prikaze onda se sve o5 svede na sacaste lansere. U tome je i poenta, puno se prica, hvali i preuvelicava, a u stvarnosti „glupe“ bombe i J22 … -.-

Kl

Nema šanse da se ti migovi 29 moderniziranju dalje od trenutnog stanja jer dok se obave modernizacije, MiGovima isteklo pola resursa i tada još nekoliko godina leta kada se zapravo trebaju već dogovoriti novi avioni kao zamjena.
Ne rentabilno i zato nerealno.

TT

Klopp Jasno je meni to, Mig-29 je prelazno resenje dok se ne kupi novi avion ali onda tako treba reci narodu, a ne lagati i pricati bajke..

En

Sve cestitke nasim pilotima. Samo neka pucaju, a one sofisticiranije i bolje naoruzanje neka cuvaju „za ne daj Boze“, sto se kaze :D

Odgovori
Mi

Koje bolje naoruzanje? Sem meverika nista mi ne pada na pamet.

Lo

Alal vera. Sve stručnjaci nikom ponikoše. Zar ste stvarno mislili da ćemo vježbati sa najskupljim raketama koje imamo.

Ma

Dobro za uvežbavanje posade sa ovim fugasnim bombama koje se primenjuje i dan dans kod modernih armija radi obuke pilota ali pravo oružje treba da bude navodjeno.Kroz javnost se provlačila vest da radimo na navodjenim bombama do 40km , imali neka informacija koliko se stiglo sa razvojem takve bombe?

Odgovori
Mi

Sacasti lanseri i nevodjene bombe vau kakva modernizacija i SAD bi nam pozavidela.. Ovo vec postaje tuzno i smesno. -.-

Odgovori
nn

Стандардно – превише малициозних коментара. Никада се више није летило и гађало у миру у задњих 20-30 година, али опет некима не ваља. Пола земаља са којима Србија граничи немају никакву борбену авијацију, а и ови што имају не гађају ничим бољим по копну. Хрвати на највећој вјежби имитирају експлозију послије налета праисторијског МиГ-а. На јутјубу се не могу наћи снимци осталих РВ из окружења са ватреним дејством. Ствари се крећу полако на боље и то свако неутралан види. Од дрвета (Вулина) не желе да виде шуму (војску). Није ни чудо када аутор текста цијелу причу у старту омаловажава не називајући наступајући догађај онако како се он званично зове, барем тако пише на сајту МО: Здружена тактичка вежба са бојевим гађањем „Садејство 2020“, већ додаје лицемјерно „…за потребе медија“, па се још и чуди откуд да је бацање бомби и ракетирање циљева вјежба, кад је то сликање за медије. Волио бих и ја да видим напреднија УбС, али нико наше величине нема ништа боље, па треба бити реалан.

Odgovori
TT

Mozda bolje takav komenatar da uputis vladi i drzavnom vrhu da manje koriste termine kao sto su: najmodernijij, najjaci, nikada bolje itd.. pa onda nece ni biti ovakih „malicioznih“ komentara. Kojih pola zemlaja nema borbenu avijaciju? Sem mirko drzava poput CG, Makedonije ili siromasne Albanije (BIH i Kosovo su medjunarodni protektorati) sve ostale drzave, slicne velicine ili vece imaju znatno snaznije i modernije RV od Srbije. Madjari imaju pristojno, sve bolje, moderno RV, Rumuni takodje, Bugarska se polako moderniziju, Hrvatska je takodje na dobrom putu da dobije pravi avon 4+ generacije za razilku od Mig-29 o kojima samo sto se epske pesme sa drzavnog vrha nisu cule, a od sve te silne modernizacije vidimo samo sacaste lansere i „glupe“ bombe. Meni nije jasno kako ljudima nisu iritantna pretenciozna obracanja vrha kada je o ovakim stvarima rec, vec su tu da kritikuju kada se na isto ukaze..

Wo

>> Од дрвета (Вулина) не желе да виде шуму (војску).

Mene bi bio blam da sam visoki oficir i da me taj dripac postrojava!

mr

Zašta smo nabavili mi35, kad 29ke treba da gadjaju iz saćastih lansera. Sa koje visine dejstvuju tom prilikom. Može da ih skine neko sa ramena. Kad ćemo da vidimo r77 ispod krila.

Wo

>> da manje koriste termine kao sto su: najmodernijij, najjaci, nikada bolje itd.

To je tipicna skorojevicka prica iz kafane i sa slave samo podignuta na drzavni nivo. Kada imate civila diktatora koji smatra da sve zna i shodno tome o svemu ima sud i misljenje, onda je mig iz osamdesetig avion 4++ generacije. Rezultat je na kraju takav kakav jeste, oni koji se razumeju ili interesuju posle nekog vremena osecaju se smoreni…

Dr

E bravo konačno neko sa normalnim komentarom. Ovo bre sve stručnjaci koji bi da pucaju “stelt” krstareće rakete i “ pametna navođena sredstva, pa jedno stotinjak miliona u dolarima naravno po vežbi! Šta je to? Sića za Srbiju ima se. Makedonija protektorat? Nevređaj ljude. Bugarska se polako naoružava? Al stvarno polako. Hr ima šansu? Već 15 godina. Vulin? Pa kandidujte se na izborima pa ćemo videti šta dobijate. Bravo momci samo letite pa makar vežbali i sa cementarama

NL

Trazio sam neki komentar ovog tipa, taman sam poceo da mislim da sam usamljen u ovolikoj grupi ljudi koja bi izgleda da im posle skoro dve decenije prakticno neimanja bilo kakve avijacije od jednom polete vajperi ili su30. Kakve veze ima da li se kupe poeni ovakvim ovakvim dogadjajima, cinjenica je da ljudi lete 5 puta vise na 5 puta vise sredstava..i da stvari u svakom slucaju idu na bolje..skoro uvek citam komentare ovde kako bih nesto naucio nesto novo, retko kad me izbedace ovako ljudi..

TT

Wolfgang Veruj mi, i jeste ih blam ali sta ce, ne biraju ga oni ..

Sr

Molim T6 da puste komentar, iako cu biti mozda previse „direktan“ prema odgovornima. Cisto da se ogradim, vojni rok u praksi zapravo ne znaci, niti garantuje da neko ko ga je prosao ista zna(poznajem takvih bas mnogo), niti on mozda i treba da postoji(to je za debatu). Na to mesto mogla je doci neka zena sl. godina ili neko 1990. godiste ili mladji(dakle bez roka), nije problem nikakav. No poenta sa Vulinom nije u tome.

Poenta je da je covek prema MO imao odredjenu ZAKONSKU OBAVEZU i tu u vreme najgore krize! Onda je otvoreno lagao U LICE celu drzavu(ovo su sve njegove reci, nista mu ja, niti neka „opozicija“ nije nakacila“) prvo sa onim „trazili su protiv avionce, a ja sam bio pesadija“, pa kad se ispostavilo da nije „bio pesadija“, onda je rekao „imao sam dioptriju“, pa se posle toga da izvinu mediatori POS**O na ceo sistem, svoje reci i celo MO kada je u svojoj 50oj godini kontra svim navodima ipak pokazao kako je sposoban da odlsuzi onih 15 dana. Da zlo bude vece ni TIH 15 DANA nije posteno odradio nego je gostovao na Pinku kada je trebao da bude u kasarni!

Rizikovati zivot za drzavu(sta je znacila vojska 90ih) je ogromno delo! Razumem da je neko koristio politicki polozaj da se skloni od toga, apsolutno ga kao covek razumem, mogu reci i saosecam se, strah je to, nije problem, ali onda brate, pokrij se usima i cuti, mani se vojske, jer mnogi nisu imali tu privilegiju!

Ovako, kakvu poruku saljete nekome ko treba da se odluci na taj poziv u svojoj 18/19oj godini? Pa evo da vas dete pita: Kako se stize na celo vojske? Sta da mu kazete: „Tako sto se vredno uci, radi, ulazu se godine zivota, usavrsava, pa ako zatreba rizikuje i zivot?“ I onda dete samo vidi ah ne, ne….na celo vojske se stize tako sto se bude partijska ustva, tako sto te neko sklanja u fotelju dok salje druge da ginu. Tako sto se lepo ulizujes, dobijes mesto u novoj partiji, malo hvalis i postave te lepo na celo vojske iako si se o istu ogresio i lagao celu drzavu! Onda ti generali salutiraju, a ti obuces CeGevera kombinezon i pravi komandos. Tu padne i neko stance od 200 kvadrata o ko zna cijem trosku, a plata ti 4x veca od vojnika….Naravno nista to nije bitno jer se kupilo malo helikoptera i Putin dao avione, ma super.

I sta sad dete od 18 godina da pomisli o tom sistemu i ostalim sistema drzave i kakvu mu poruku saljete? Kako da ih dovucete u vojsku ili policiju, sudstvo, zdravstvo, skolstvo(svugde nam fali ljudi, a nije samo „do plata“? Pa dokle cemo tako? I onda posel „sto mladi odlaze“….pa cu sto…..

Mi

Wolfgang pa kad si visoki oficir i imas petlju, napisi bar cin i ime…U suprotnom nemoj da se busas u grudi iz anonimnosti jer nije posteno i govori dosta o tebi…Bolje ne komentarisi…

St

Đaba pises i objasnjavas. Znaju oni odlicno, da i treba i taj vid vezbe i vezbanja da se odradi i stekne znanje.
Ovako covek kad cita i razmislja, da je dovoljno samo ispaliti pametnu bombu sa 100km i eto gotovo cela formacija ima se rasturi i poneda. Tako su razmisljali i ovi iz nato saveza 1999 i posle se iscidavali odakle tolika vojska i tehnika.
Mig 29 itekako ima veci dolet i brzinu u reon dejstvovanja od Orla i G4. Ako gledamo takticki, sta saljemo u razbijanje formacije na neprijateljskoj strani za iznenadni i brzi udar po sumi i niivama!? Recimo 50km od nase granice!?
Pa naravno da piloti moraju da znaju da koriste i najosnovnije oruzje koje jim se pruza. Pametne bombe i rakete kojekakve dolaze za druge taktike i ciljeve. Sad jih nemamo, imacemo jih. Neznam sta se toliko uzrujavaju.
Pa pre par godina ti avioni nisu bili sposobni ni to da izvedu, a kamoli piloti, da praktikuju i uce.

TT

Dr-djura Nisam napisao za SRM da je protektorat nego za BIH i KiM, sto je fakt, svidelo se nekome ili ne, nemam obavezu da budem PC. Bugarska vec sada ima isti ovakav Mig-29 uz to i SU-25, a porucen je i vrlo napredni F-16V ! Takodje poseduju normalnu eksadrilu od 12 transportnih helikopetra Eurocopter AS532, umesto 5+5+4 za paradu sto je izgleda praksa u Srbiji, 7 transportnih aviona u poredjenu sa cak jednim u RVVS, S-300 itd. U prevodu, u poredjenju sa nama velesila. Hrvatska ce najverovatnije kupiti Rafal ili F-16V, sto je za ovaj nas „modernizovani“ Mig-29 svemirski brod, bez obzira sto im je prvi tender propao. Vulina bolje da ne komentarisemo, njemu je mesto negde drugde, a to nije MO, naravno da smo normalna drzava kao sto nismo…

Al

@TT

Da da, Bugari su velesila, koja jedva održava po 3 aktivne letelice od onoga što ste nabrojali? Poslenji Su-25 prizemljen pre koji dan, a godinama nije bilo operativno više od 4 aviona, sad se čeka da se vrate onih 8 iz Belorusije sa remonta. Problemi sa održavanjem MiG-29 RV Bugarske su toliko epski, da nadmašuju i naša iskustva. AS532 su nekoliko puta prizemljivani i nalazili se van upotrebe zbog kvarova i generalno lošeg održavanja da su osnov transportne helikopterske komponente i dalje činili stari Mi-17. Od 7 transportnih aviona nijedan operativan u jednom periodu… Ako su Bugari neki standard po vama, onda smo vi svemirska sila!!! U stvarnosti, RV Bugarske je u takvom kanalu poslednjih 10 godina, da su i naše i hrvatsko RV bez ikakavog ustručavanja daleko kvalitetnija i ozbiljnija RV. a Bugarima će trebati bar 10 godina intezivnih ulaganja da obnove svoje RV i stave ga na zdrave noge.

Wo

>> Wolfgang pa kad si visoki oficir i imas petlju

Ma gde, ja sam najobicniji lik koji nema veze s vojskom niti politikom. A nema ni petlju…

@ Srbofil

To sto ste vi napisali trebalo bi svako da zna ko nije teka sada napunio 15 godina! Taj je covek recimo glumio ludilo devedesetih u JUL-u (a pitajte matore SPS-ovce sta su mislili o JUL-u tih 90tih) dok su mene tada sa 18.5 godina poslali u rat a nosio sam debele naocale i jos uvek ih nosim, celi zivot.

TT

Aleksa, Eto bar su Bugari toliko transparentni da se i kod nas zna brojno stanje ispravnih letelica, a kod nas? Koliko toga je ispravno i leti, zasto se krije i od koga, zasto se krije koliko ljudi ima u nazovi brigadama, pogotovo prvoj koja kao treba da brani najbogatiji deo drzave? Taj koji ne treba da zna siguran sa da zna. Laze se sopstveni narod i mazu mu se oci, to je sustina! Tako i sa ovim cirkusom isto.

Sr

@Wolfgang
I sad ce pored svega toga vas da vredjaju ovde neki jer je od poreskog priliva(u kojeg dinara jednog nikada nije uplatio doticni i sef mu) kupljeno par helikoptera, 6 pancira i Putin dao 10 Migova. Pa sramota bre!

Sklanjaj ga bre od vojske, ako vec „mora“ da prima platu, otvori mu kancelariju ko Tomi i da mu ne gledamo tu njusku u portir kombinezonu vise.

Ac

Jel ovo neko putovanje kroz vreme u 1980. godinu mozda?

Odgovori
Go

Hoće li dejstvovati i CH-92A?

Odgovori
Mi

Nece, nisu napravili sacasti lanser za istu.

Yo

Ma dobro je da piloti vežbaju gađanje svom mogućom municijom koju avion može koristiti, ali u stvarnosti je verovatno pomalo degutantno koristiti nesofisticirana sredstva na visoko sofisticiranim mašinama…
Saćasti S8 deluje idealno za neke buduće BPL, ali u varijanti sa novim, pametnom, (samo)navođenom municijom – na kojoj se, priča se, intenzivno radi.

Odgovori
Yo

Ima i mišljenja da je ekonimaki neopravdana tolika upotreba avijacije u Siriji – van isprobavanja noviteta i sl. – i da se često moglo jeftinije i efikasnije odraditi drugim sredstvima.
MiG može ono što i Orao, dok Orao ne može ono što može MiG 29, ali čemu onda Orlovi i sl.
Nezahvalno je uzimati Isis u jednačinu potreba RV kada praktično gotovo i da nema PVO…
Isis su praktično mogli iz vazduha da tuku i avioni iz 2. sv. rata sa bezbedne visine – i kamenjem u nedostatku bombi.
Mi bi trebali da projektujemo naše potrebe shodno modernim trendovima u svetu, a ne naspram komšiluka koji je u najmoćnijem vojnom savezu u istoriji i na osnovu tih pogodnosti želi da maximalno sreže troškove odbrane, a koji po potrebi za kratko vreme može da se opremi u fulu itd…

Al

@Yoda

Potrebe i planovi razvoja se prave na osnovu okruženja jer ćemo sa njima najverovatnije ratovati koliko god šanse budu male. Zato pojedinci mogu da trube koliko hoće zašto se i dalje koriste Maljutke. Pa jednostavno, najmoderniji tenk u okruženju je hrvatski M-84 i rumunski TR-85M i jedan i drugi rešava Maljutka, tako da ulaganja u POVR i drugo slilčno naoružanje nije prioritet. I tako dalje i dalje.

Yo

@Aleksa Radojičić

Nije ta verovatnoća dovela Amerikance u Srbiju da ubrzano popravljaju šta se opraviti može – pored ostalog…
Sve njima bitne puteve i pruge su mogli mnogo jeftinije i bez pompe da odrade lično ili u rukavicama..
Videćemo imaju li oni čak možda i kakve konkretnije planove i projekte u pogledu opremanja i modernizacije VS – asimetrične u odnosu na okolna lovačka društva – sa kojima su i u savezu…

Wo

>> Ima i mišljenja da je ekonimaki neopravdana tolika upotreba avijacije u Siriji – van isprobavanja noviteta i sl. – i da se često moglo jeftinije i efikasnije odraditi drugim sredstvima.

Ima ali nikada po medijima koji nekriticki pozitivno vrednuju rusku vojnu ekspediciju u Siriji…

TT

Aleksa, Madjarskoj su stgli Leopardi pre par nedelja ..

ID

Ja sam poslednji i jedini put video MiG29 da ovo radi 1991. u julu čini mi se ili avgustu.
Naravno da je ovo na nivou 2. svetskog rata, ali nalet i uvežbavanje su neophodni.

Odgovori
TT

Poenta je da drzavni vrh prestane da laze svoj narod od cijih para pravi ove medijske cirkuse! Otvoreno su lagali narod izjavama o „avionu 4+“ generacije i nikom nista, nekome i dalje vise smetaju komenatari koji ukazuju na lazi drzavog vrha i na neozbiljnu nabavku, od svega po par, custo da se ima za paradu i PR.

Odgovori
Ac

A kako bi bilo da vlast prestane sa demagogijom i pocne da prica istinu? Sta mislis o tome?

Odgovori
Pe

Da li je moguce da u 21 veku neko vezba koriscenje nevodjenih raketa sa lovackog aviona?
Moze li neko ko se bolje od menz razume da analizira koliko je efektno ovakvo bombardovanje?
Da li je ikada korisceno sa aviona MiG-29 u pravom sukobu?
Da li i drugi lovacki avioni (ne visenamenski, vec cisto lovacki) koriste nenavodjena rakete?
Meni se ovo cini kao totalna nepotrebna glupost, jer zato i postoji bombarder-jurisnik, u nasem slucaju – Orao,koji je ipak izveo prave borbene misije tokom gradjanskih ratova u Yu, pa i 1999.
Na kraju-da li je cilj ovog prilazivanje samo sou za novinare, ili S-8 ima neku primenu?
Meni se cini da je totalna glupost , jer nenavodjena raketa ispaljena brzinom od vise stotina km/h nema sanse da pogodi nista, opet, nisam balisticki strucnjak.

Odgovori
Mi

Moze da pogodi metu, nije u tome stvar. Stvar je u tome da se Mig-29 ovako moze koristiti samo protiv busmana koji nemani ni MPADS, svako ko ima bilo kakav PvO ce ovo skupo naplatiti.

@PeDu
Raketa tipa S-8 ispaljena iz aviona pri brzini od 600-1200 km/h ima kružno odstupanje od 3 mrad. Daljina nišanjenja je do 4 kilometra. Pri toj daljini zadržava navedeno kružno odstupanje. Ima probojnost od 400mm i parčadno dejstvo koje izazivaju 400 parčadi mase 3 grama svaki.
U današnje doba čini se zastarelo oružje ali veoma efikasno na cilju. Rusi su pokušali da povećaju preciznost varijantom rakete S-Kor koja bi bila navođena kao i slična američka Hydra međutim odustali su od toga. Makar za sada.
Za helikoptere adekvatno i jeftino oružje, za avione u današnje vreme ne, međutim ne bih odbacio upotrebu ovakvog oružja protiv neprijatelja koji nije u mogućnosti da ugrozi platformu sa koje se gađa.

Al

@Petrović Dušan
Malte ne svako RV u svetu vežba korišćenje NRZ sa aviona… Ali ajde, laške je iščuđavati se zbog ogromnog ne znanja…

Sr

@Aleksa Radojicic
Konkretno taj avion nije opremljen da adekvatno uoci ciljeve na zemlji i izvrsi dejstvo na njih, prosto nije. Vezba se nesto sto se ne moze primeniti u praksi, niti se primenjivalo, nema smisla.
29ka je frontovski lovac-presretac, kakvo crno vazduh-zemlja, vola nece ubosti! Samo mozemo izgubiti avion jer ce ga roknuti neki manpad sistem. Vezbaj prelet nisko-nisko, koriscenje R-73, to ima smisla, batali fabovke i NRZ, taj posao nek ostavi Orlu koji je mnogo bolji za to.

12

@all
Eksploziv je eksploziv, košuljica je košuljica. Nevodjena zrna su jeftina. Danas se ratuje preko proksija (borci za slobodu, umerena opozicija i slično) i možda po neko povremeno može da priušti sebi i bolje opremljenog plaćenika. Za takve opasnosti je posedovanje jeftinog, a ubojitog sredstva, ono pravo sredstvo odvraćanja. Možeš i da ih poseduješ i da vežbaš dovoljno i ne bankrotiraš naciju. I ova se baš zbog toga i koriste na proksijima, primer Sirija. A sukob nacionalnih država sa svim njihovim potencijalima, tipa drugi svetski rat, nije baš ni moguć, ako ništa drugo ono zbog nuklearnog oružja, koje je daleko efektivnije kao faktor distance izmedju nacija, nego kovid izmedju ljudi. Da je lepe sreće, da se svi okanu, 4,5,6 generacije aviona. Samo za sat vremena leta desetorica treba da rade godinu dana da zarade koliko to košta i to bez dejstva onim modernim (što košta i po milion za komad). To sebi mogu da priušte oni koji od rata imaju koristi, a oni stoga avione i moderna oružja ne kupuju, nego prave. Pa se opet ne tuku sa njim, nego preko proksija, a ovim skupim, onako, ne ni po potrebi koliko po prilici (bila ona stvarna ili ne), pa ako prodje prodje (opet primer Sirija sa onim krstarećim raketama). Ne isplati se drugačije. Stoga se i braniš na takav način. Jeftinim sredstvima, i po nuždi nekom novom mogućnošću, koja ti ne garantuje ništa posebno, osim da ćeš da je utrošiš samo ako baš moraš, jer posle si bez nje…. Avijacija je muka danas isto kao i naći priliku i računicu da se cilj ostvari vojnim sredstvom.

Odgovori
te

Nije mi jasno zašto koristimo komunističku starudiju,napravljenu u SFRJ i SSSR-u kad je Srbija u 21 veku proizvela moderne avione Lasta i Kobac ???

Odgovori
Al

Što se tiče sadašnje srpske politike neću da je komentarišem, ali zar par godina u nazad nismo imali ni ovo. Jel posle 2000 godine naš vojni arsenal sistematski devastiran. Pa nisu se smirili da vas podsetim dok Vinču nisu bukvalno zatvorili. I da samo dodam silne snimke o uništavanju oružja koji su servirani javnosti. Kako god institucija koja se zove vojska, još je imamo i uz novu doktrinu i novo naoružanje ojačati je u svim segmentima. Samo ne kinesko. Toliko. Pozdrav.

Odgovori
Sr

Prijatelju sve to stoji, ali pogledaj vojni budzet. Tacno je da je mozda bilo nepotrebnih rezanja(pre svega kadrova), ali isto tako, ovoliko koliko izdvajamo, nije dovoljno da se modernizuje i odrzava postojece, pa zamislite onda koliko bi tesko bilo da je ostala sva tehnika? Pa jos i ljudstvo….Jednostavno mi pare ne mozemo „roditi“. Dok ne bude BDP bar 100 milijardi, od ozbiljnih OS nema nsita.

TT

Zasto ne Kinesko? Ne razumem to konstatno potcenjivanje druge, a uskoro prve ekonomije planete?

Bo

Koliko negativnih komentara, od ljudi koj nisu sluzili vojsku, i koji su rat videli samo u video igricama. Niko u okolini nema ni ovo sto mi imamo, a mi bi da se uporedjujemo sa najacim silama. Nama parametri treba da budu okolne zemlje, i zemlje od koji nam moze doci pretnja. Vecina zemalja ni ne koristi bojeva gadjanja. Nije dovoljno samo kupiti nove avione, treba leteti, i vezbati sa njima. Tako da samo napred’

Odgovori
TT

Niko u okolini? Rumunija ima znatno vise letelica i pravi visenamenski avion, Madjarska ima modernije avione, Bugarska iste kao i mi plus prave jurisnike su-25, za koju godinu F-16v, Hrvatska ce ili Rafal ili F16 .. Ako nam je uteha sto smo snazniji od BIH i Albanije onda super ali covek bi posle tolikog hvaljenja ipak ocekivao vise ..

Mi

Kao da je sluzenje vojske ( gluma kafe kuvarice oficirima i kosenje kruga) neka kvalifikacija da se komentarise vojna tehnika.

ns

Vodjena oruzja su suvise skupa da bi se sa njima gadjalo na pripremnim gadjanjima. Cak i na vezbi je to veliki izdatak, obzirom na cenu.
Sa njima se sasvim lepo uvezbava primena i bez lansiranja.
Mig-29, moze da koristi i NRZ veceg kalibra (recimo 240mm) kao i G-4 koji moze da koristi i Munje od 128mm. Efekat bi bio verovatno bolji za publiku.
Sustina je da za pilota nema velike razlike koje od ovih NRZ koristi a ekonomicije je koristi manji kalibar. Nije iskljuceno da ce se koristiti veci kalibar NRZ za samu vezbu.
Na samoj vezbi najverovatnije ce Mi-35 ispaliti Ataku, a mozda i Orao AGM-65. Gazele sa Maljutkama se podrazumevaju.
Kada tu dodatmo verovatno raketno gadjanje Pancira to je to sto se od gadjanja vodjenom municijom moze izvesti u Srbiji.
Da nezaboravio ALAS.
To su trenutne mogucnosti srpskog RViPVO. Nije spektakularno ali je uglavnom bolje od komsiluka.

Odgovori
Wo

Mislite, pilot uvezbava da ispali raketu i za razvijanje te da kazem sposobnosti pa je svejedno da li je ona vodjena ili nije, da li je to vasa poenta?

Wa

Свакодневно неко напише да би / тај / волео да на некој нашој стајанци види још 34 Су-30. 12 Ми-35 и које не све авионе.И где то поређати,нико се не пита јер није служио војску у авијацији и не зна да су нам скоро сви капонири уништени,а у хангарима и на ледини би их те Дилајле / ако бисмо нешто наљутили Јевреје који могу долетети уз пратњу авиотанкера,где пожеле,или Турци…/,и да нам целу флоту за чац униште.ЈНА је имала подземне тунеле за сакривање авиона,ми,данас немамо,а слаба нам је ПВО.

Odgovori
Sr

Cisto ako nekog zanima kako se oprema Mig za dejstvo po ciljevima na zemlji, pa uporedite sa ovim nasim. Sta ima da „vezbaju“ sa NRZ, treba pronaci cilj! NATO sa svom opremom se mucio, sta mislite koliko je onda efektivno koristiti „golo oko“ iz MIga? To je za sad suvi presretac i cao, ne treba opterecivati ljude sa zadacima za koje nisu opremljeni.

https://tangosix.rs/2013/29/05/rumunski-kopljanici/

Hvala Zivojinu na odlicno napisanom tekstu.

Odgovori
Wo

>> al asovce da zaduze i da iskopaju stojeci rov sa delom eventualno da legnu

To je imalo smisla pre 100 godina po rovovima u Francuskoj i na drugim mestima. Ratovi se vise ne vode na taj nacin sa frontom i zakopavanjem tako da vam je prica potpuno bezveze…

Odgovori
Dr

Bravo majstore

Odgovori
Zo

Ovako dobar i ubitacan komentar dugo nisam nigde procitao. Bravo covek!

Odgovori
Sr

Za pocetak: sto se „napretka“ tice, mozemo govoriti o nekim merljivim stvarima, to je pre svega rast BDPa i primanja, a ne o vasem ili mom subjektivnom misljenju. Izuzev period 2008/9-2012 kada smo bili u svetskoj ekonomskoj krizi, ovo sada(za poslednjih 8 godina) su ubedljivo najgori rezultati u poslednjih 20 godina. Svidelo se vama to ili ne, to je istina.

Sto se tice vojske, Vulina i sl. Naravno da „ne mora ovako“, moze bez korupcije, moze se bez negativne selekcije, moze se bez partokratije. Ako vec igras na tu „propagandnu“ patriotsko-nacionalnu kartu, postavis u MO nekoga poput Danija i sl. Ima ih gomile. Makar PRIVID da tu neko sturcan sedi!

Sta mi radimo? Sa mesta sefa parlamentarnog odbora za nuklearnu sigurnost i jonizirajuce zracenje smenis doktora nuklearne fizike i postavis pravnika! U DB postavis keramicara, u ministarstvo finansija plagijatora, u policiju papagaja, na mesto predsednika vlade klosara, na celo vojske dezertera….. I sta dobijete? Negativnu selekciju. Nece ljudi da se odluce za te resore jer vide ko ih vodi i steknu utisak da se ne vredi truditi.

Pa kako neko od 18 godina da se odluci za VA, kada vidi majore, generale, pukovnike koji su dali 20+ godina zivota toj instituciji kako moraju da salutiraju nekome koga je partija sklanjala od vojske dok su oni(a pretpsotavljam i vi licno) isli da stave glavu na panj? Pa naravno da nece(cast izuzecima). Dakle, prestanite da vrsite zamenu teza i dajte lepo da se ta ustva SKLONI kao i sve ostale ustve!

E onda se nece ljudi sprdati sa vojskom i svim resorima.

Odgovori
Og

Isto su tako mislili građani Nemačke u periodu od 1933. do 1943. godine. Jeste im demokratija bila uskraćena, nemačkom narodu imputirani razni prirodni neprijatelji od Jevreja, Slovena, Roma… I nama su svi od Albanaca, preko Hrvata, Bošnjaka pa do Crnogoraca. Imali fine auto-banove, stvorili onakvu industriju (doduše kod nas cveta samo građevinska i kabl industrija), stvorili onakvu vojsku (a i mi imamo 10 MIG -29 čak 4++ generacije – znam, fali im samo još mnogo toga da bi zaista bili).

Druga stvar, što se tiče Kosova, NATO pakta, i sl. složio bih se s tobom da možda nemamo drugi pravac, jer smo okruženi zemljama NATO pakta.

I nemoj poreditii nikoga sa Milošem i Karađorđem. Tada se Srbija oslobađala i širila. Tada je bilo dobro biti Srbin na Balkanu. Danas se Srbija porobljava i skuplja. Danas se mnogi od Bosne, Dalmacije, Crne Gore i Stare Srbije stide svog porekla.

I da se vratim na boljitak: istinski boljitak neće biti 300 km auto-puta (koji su doduše započeli neki pre ovih, a i neki pre tih), 10 bespotrebnih novih aerodroma, ali i 10 preko potrebnim MIG-29 lovaca, nego kada budemo izgradili institucije na nivo da se vratimo makar na Veljino kraduckanje, a ne na ovaj stepen korupcije. Tako da Mile, lako je lakoverni narod naložiti na kilometre auto-puta, MIGove i Orlove koji bombarduju praznu ledinu i desetine tuđih fabrika koje mi plaćamo iz naših poreza, menjanje politike kako vetar duva (danas nam je Putim super, sutra Tramp, a o bratu Siju da ne pričam, malo Kosovo ne damo, malo ga damo, a malo dobijemo tako što ništa nismo izgubili).

Daleko od toga da je loše što momci konačno imaju više sati naleta, sa Ministrom odbrane čije je samo postojanje na toj poziciji, poniženje za čitavu vojsku, ali ne vidim u tvom komentaru ništa „sjajno“. Naprotiv, dezavuišeš pravo stanje stvari.

Odgovori
Te

Speaking of strike capabilities, Ro is buying AN/TPQ-53 Aesa counter battery radars.
https://www.federalregister.gov/documents/2020/07/17/2020-15505/arms-sales-notification

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs