Holding kompanija Ruski helikopteri saopštila je da je u fabrici Rosvertol pokrenula serijsku proizvodnju nadograđenog jurišnog helikoptera Mi-35P. Prvi serijski primerak završio je svoja letačka ispitivanja, dobivši potvrdu naznačenih karakteristika performansi i primenjenih izmena u njegovoj konstrukciji.
Tokom ispitivanja, koja su se odvijala na lokalitetima Rosvertola i Nacionalnog helikopterskog centra Mil i Kamov, Mi-35P je izveo niz letova koristeći novo naoružanje i opremu. Testovi su rezultirali finalizacijom projektne dokumentacije helikoptera, potvrđujući spremnost ovog modela za serijsku proizvodnju, stoji u saopštenju kompanije Ruski Helikopteri.
– Mi-35P je napravljen u saradnji sa preduzećima Rosteha i kombinuje najbolje kvalitete porodice legendarnog Mi-24, očvrsnute u vazdušnim borbama širom sveta i najnovija ruska dostignuća u oblasti avionike. Prošle godine smo demonstrirali letelicu velikom broju mogućih kupaca i danas sa sigurnošću možemo reći da postoji potreba za ovim helikopterom, pokrenuli smo serijsku proizvodnju Mi-35P po prvom ugovoru sa stranim kupcem – rekao je generalni direktor Ruskih Helikoptera Anrej Boginski.
Nadograđeni Mi-35P opremljen je unapređenim nišanskim sistemom sa dugotalasnom matričnom termovizijom treće generacije, kolor TV kamerom visoke rezolucije i laserskim daljinomerom. Helikopter se takođe isporučuje sa modernim naočarima za noćno osmatranje (NVG) 3+ generacije i setom spoljnog i unutrašnjeg osvetljenja koje je prilagođeno njhovoj upotrebi. Novi digitalni sistem kontrole leta poboljšava upravljivost i stabilnost helikoptera i omogućava automatizaciju pilotiranja kako bi se podržao pilot. Pored toga, modernizovani nišanski i računarski sistem će povećati tačnost dejstva po ciljevima.
Poboljšane performanse u kombinaciji sa unapređenim sistemima za letenje i navigaciju omogućuju helikopteru Mi-35P da leti u bilo koje doba dana, kako u vizuelnim tako i u instrumentalnim pravilima letenja, u različitim geografskim uslovima uključujući potpuno nepoznat teren. Istovremeno, helikopter ima sposobnost upotrebe vođenog ili nevođenog naoružanja u svim uslovima. Konstrukcija Mi-35P obezbeđuje unapređenu borbenu žilavost i smanjuje opterećenje održavanja, kažu iz Ruskih Helikoptera.
Nadograđeni Mi-35P izložen je na šestom Međunarodnom vojno-tehničkom forumu Armija 2020 kome prisustvuje i delegacija Ministarstva odbrane i Vojske Srbije u kojoj se nalaze načelnik Generalštaba Vojske Srbije general Milan Mojsilović, pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse dr Nenad Miloradović, zamenik komandanta Kopnene vojske brigadni general Vladeta Baltić i izaslanik odbrane Republike Srbije u Rusiji pukovnik Budimir Gajić.
Osim helikoptera Mi-35P, Ruski helikopteri su na forumu Armija 2020 izložili i laki višenamenski helikopter Ka-226, transportno-borbeni Mi-171Š sa unapređenim borbenim mogućnostima, transportni Mi-17V-5, najmoderniji transportni Mi-38, desantno-jurišni Mi-35M, borbeni helikopter Mi-28NE, mornarički palubni borbeni Ka-52K, modernizovani teški trasnportni vojni helikopter Mi-26T2V. Od civilnih helikoptera prikazan je Ansat u verziji za medicinsku evakuaciju kao i putnički Mi-38 sa VIP kabinom.
ivan1
Vratili su se uvlacecem stajnom trapu?
alexanto
Ovo sad jeste konfuzno. Par godina se parla kako su uvlaceci stajni trap i „krila“ sa 3 podvesne tacke izbaceni zbog racionalnih razloga – efikasnost, letne karakteristike, tezina, cena, novi nosaci, bla, bla i onda bam – evo opet stare dobre 24-rke… Mozda im je ostalo starih zmajeva pa da se ne baci. Meni iskreno uvlaceci stajni trap izgleda neuporedivo mocnije nego kad mu „vire“ tockovi. I ta sira krila mu daju na agresivnosti, nema sta…
Verujem da ce i ovo cudo imati dobru prodju na stranom trzistu…
Wolfgang
Ovaj Mi-35P je vise kao upgrade paket pogodan za domacu upotrbu, dok je Mi-35M exportna verzija osakacana za neuvlaceci stajni trap i kako moze da se procita po netu-u nesto losijim letnim karakteristikama.
Paqe
@ alexanto, Wolfgang
Mi-35M nije exportna verzija već verzija i za VKS Rusije. Brzina leta mu je manja od Mi-24/35 ali je sve ostalo bolje. Verzija Mi-35M je i nastala iz iskustava stečenih pri upotrebi starijih verzija. Helikopter je lakši značajno odnosno oslobodilo se mesto za ugradnju nove opreme uz zadržavanje težine. Bezdenost u slučaju pogotka na maloj visini kada nema vremena da se izvuče stajni trap ili pogotka u recimo sam stajni trap je mnogo veća. Zaključeno je da nema potrebe za 6 podvesnih tačaka pa su ostavljene 4 sa više opcija za naoružanje. Na ovoj 35P verziji sa 6 podvesnih tačaka se inače te dve krajnje spoljne tačke ne koriste za naoružanje već očigledno za sistem za zaštitu koji je kod 35M verzije na trupu. Veća krila su značila i lošije performanse u lebdenju (zanimljivo da su se recimo krila kod Mi-6 skidala kada se nosio spoljnji teret baš iz tog razloga).
Inače i ja mislim da je ovo upgrade paket za postojeće Mi-24/35 više nego nova verzija. Videćemo inače koliko će se novoproizvedenih Mi-35P pojaviti.
Dragor
Mislim da je 28 prava stvar za nas….
Paqe
Mislim da je ovo odličan posao Rosteha/Rostvertola. Ne verujem da će napraviti mnogo novoproizvedenih letelica ali će privući pažnju mnogih zemalja (pa i svojih VKS sa preko 200 Mi-24) koje imaju par hiljada aktivnih Mi-24/35 raznih varijanti da izvrše modernizaciju helikoptera na sasvim novi nivo. Pogotovo što su još prošle godine, negde u julu, objavili da se može produžiti životni vek helikoptera familije Mi-24/35 do 45 godina. Koliko sam upoznat i nama je nuđena opcija remonta i modernizacije postojeća 2 Mi-24 na ovaj nivo ali je zaključeno da nije isplativo dati popriličan novac da bi se dobila 2 helikoptera različita od naručenih koji bi se eksploatisali maksimum 8 odnosno 10 godina do isteka veka upotrebe koji je u trenutku pregovora i dalje bio na 36 godina uz neka obećanja da će biti podignut na 45 uz detaljnu inspekciju helikoptera kojom bi se videlo da li je to uopšte moguće. I sami su Rusi rekli još prošle godine da ciljaju (sa tada nazvanim Mi-35+ „Feniks“) na tržište zemalja koje nisu baš bogate.
Medo
Mi-24 i sve njegove verzije jednostavno isijava svojom lepotom,Pravo BVP ,topovnjac,i jos mnogo toga…….nadamo se da ce mo uskoro i mi naruciti minimum 8 MI-35M!
Miloš77
Slazem se. Isto sam pomislio sto ste napisali oko modernizacije hiljade Mi-24 po svetu.
To je sustina.
mile
Paqe samo kratko pitanje: zasto je vracen 23mm a ne 30mm
Paqe
@mile
Bolje je imati top u pokretnoj tureli (110 stepeni okretanja i u levu i u desnu stranu , 10 stepeni na gore i 70 stepeni na dole) nego top koji je fiksiran za trup sa desne strane i nišani se okretanjem celog helikoptera ka cilju.
AL-41F1
@mile @paqe
Dodatno top 30mm je znao da izozove pukotine zmaja na mestu montaze zbog velikih vibracija.
Aleksandar
Ovo je za nas taman da popunimo eskadrilu.
Aleksa Radojičić
@Aleksandar
Nije, jer se mešaju modeli. To je jedan od razloga zašto se odustalo od remonta i modernizacije starih Mi-24.
Апок
@Aleksa Radojičić Какав црни ремонт Ми24. То се не исплати радити ни у ком случају.
Aleksandar
Da poželim… da se dopuni i napravi eskadrila naših Mi35 i jednu celu eskadrilu sa ovim modelom.Toliko.
Enigma
@aleksandar radojcic
Ja ne znam kome je uopste palo na pamet takva glupost u vezi remonta raspalih i nelegalnih 24.. ali sta ces, svakakvih danas glava ima
Aleksa Radojičić
@Apok
@Enigma
Pa da, ali su Rusi nudili remont.
Duka
Serijska proizvodnja a 99% delova je isto kao i predhodna verzija MI-35..Veliki uspeh.Neka krenu u serijsku proizvodnju Tenka Armata i Suhoja Su-50..Mnogo kaskaju, a ne mislim da je serijska proizvodnja par komada godisnje…
Wolfgang
Ovo je bilo mesecno sledovanje nove ruske tehnike u „serijskoj proizvodnji“. Sad smo mirni bar do oktobra :-).
Beli
@Wolfgang
Koliko sam ja čitao i razumeo zadnjih godina, Mi-35M nije osakaćena varijanta sa slabijim letnim karakteristikama već upravo suprotno: krila su skraćena upravo radi boljih letnih karakteristika i smanjena ukupne tezine helikoptera. Tako je i stajni trap fiksiran radi smanjenja tezine i pojednostavljenja zato što se dešavalo da hidraulika i elektronika uvlačenja/izvlačenja trapa otkaze. Upravo skoro svi čistokrvni borbeni helikopteri na svetu NE uvlače točkove: Apache, Mi-28, Tiger, Augusta Mangusta ili kako se već zove.
…jeste da ruzno izgleda kada točkovi vise ali sve ima svoje.
Uostalom Mi-35M je dobio glavni i zadnji rotor od Mi-28 i dobar deo elektronike je od tog helikoptera.
A i ruska vojska je naručila Mi-35M samo pod drugim nazivom.
Negde je pisalo da je upravo ovaj Mi-24P helikopter za siromašnije zemlje koje sebi nemogu priuštiti nešto skuplje kao što je Mi-28, Mi-35M ili Ka-52.
Wolfgang
Znam za to objasnjenje. Ako je tako zasto onda ovaj Mi-35P ponovo ima uvlaceci stajni trap?
Hajduk
@Wolfgang
Zato jer su u pitanju stari zmajevi.
Promena nije dosla samo jer se je hidraulika kvarila (iako mi to nije bas validan razlog) vec zato sto se je smatralo da je mnogo pogodnije imati uvek izvuceni stajni trap u slucaju prinudnog sletanja.
Prednji tocak na novim mi35 je ojacan i moze da podnese jaci udarac u zemlju u slucaju naglog spustanja, a i mnogo je lakse zameniti tocak nego popravljati zmaja. Kao sto neko rece, fiksirani stajni trap je standard kod danasnjih borbenih helija.
z
Ми-8МТПР-1, e da mi jee
AL-41F1
Konfuzni su sa oznakama. Kada cuje MI-35 covek pomislio da je to skoro ista masina kao ona nasa, medjutim nije.
Sustinski ovo je MI-24 sa dobrom elektronikom i sistemom upravljanja. Odlican paket modernizacije za postojece korisnike MI-24.
MI-35M kao nas ima rotor MI-28ce, fiksni stajni trap i vecu korisnu nosivost…zanima me da li je kokpit kod 35P i dalje onako staromodan kao 35M ili su presli na full glass?
Wolfgang
Da li i Mi-35M ima PKV-8 automatic flight control system? Na zalost nemoguce je naci konsolidovane karakteristike jednog i drugoga. Na YT kanalu Zvezda ima 45 min video o Mi-35P ali na ruskom i bez prevoda tako da nisam uspeo da razumem par kljucnih detalja. Na par trenutaka mi se ucinilo kao da je kokpit vise digitalan nego kod Mi-35M ali ni jednog trenutka se ne vidi lep prikaz komandi. Stavise, sve vreme levo od pilota vidi se nakacen digitalni displej sa prikazom analogne kazaljke i simbolom za „miliamper“??? Moje je misljenje da se radi o nekom testu u kome je pilotu provizorno prikazan bog zna kakav parametar. Ako vas ne mrzi pogledajte.
Paqe
@AL-41F1
https://www.youtube.com/watch?v=l2oTI6kIoIA
vreme 2:08, 5:37, 12:48, 23:58 ….
Gospodin sa 6:00 je bio kod nas kada se pregovaralo o kupovini Mi-35M
AL-41F1
@Wolfgang
Mislim da ne. Tesko je naci karakteristike jer koliko sam ja shvatio, narucilac moze konfigurisati kako hoce. Pogledajte npr. nase Mi-17V5, a pogledajte Indijske. Nose identicnu oznaku, a nivo opreme „nebo i zemlja“.
@Paqe
Da, to sam i ocekivao. Ima displeje za naoruzanje i odredjene parametre, vecina instrumentacije je i dalje analogna….al dobro nije to sad „smak sveta“, nego mi bezveze da tako nude poprilicno skupu, novu masinu u 2020. god.
Andrija
Niko ne ume da ga zakukulji kao Rusi sa oznakama, pa još kada imaju jednu oznaku za domaću a drugu za izvoznu upotrebu maltene identične mašine…dobro možda su jedino Kinezi gori, ali oni i ne izvoze toliko.
Maltene su NATO oznake za rusku tehniku doslednije od originalnih.
Paqe
@AL-41F1
Kada god ih pitate zbog čega imaju i dalje analogne instrumente odgovor je da određen broj instrumenata i dalje treba/mora biti analogan. Prikazuju se njihove informacije po potrebi i na displejima ali se zahteva i analogni back up. Doduše kabina helikoptera nije skučena kao avionska pa ima mesta i za jedne i za druge. Video sam indijsku kabinu od Mi-17 koja je da kažemo glass cockpit na određenom broju primeraka. I oko tih displeja ima mesta za stare analogne instrumente s obzirom da je tabla velika. Uostalom imate na linku na 2:40 kako izgleda indijski cockpit:
https://www.youtube.com/watch?v=YvWwSZQHgOs
Falcon
Ima i ovde lepih detalja:
https://tangosix.rs/2019/20/09/maks-2019-detaljno-smo-pregledali-mi-35m-i-mi-35p/
Meni je posebno interesantan Mi-24P-1M sa AESA radarom i više elektronske opreme nego EPS. Kontam da može da ispaljuje fotonska torpeda…
Wolfgang
>> Kada god ih pitate zbog čega imaju i dalje analogne instrumente odgovor je da određen broj instrumenata i dalje treba/mora biti analogan.
Nekako je tesko poverovati u neophodnost 10 ili vise matorih, analognih instrumenata kao backup, dok se manje vise sve operativno odvija na 2 multifunkcionalna displeya. Pri time heli ima FBW, digitalnu avioniku itd. H145 recimo nema ni jedan analogni instrument, dok poseduje dodatni mali displey sa altimetrom/vestackim horizontom, verovatno kao backup.
Tucano
Wolfgang
„Nekako je tesko poverovati u neophodnost 10 ili vise matorih, analognih instrumenata kao backup“
Možda je tačnije reći da je vama teško poverovati da je pametno imati bacup analogne istrumente. To opet govori da se niste nikad bavili tehnikom , ni u širem smislu.
Digitalni instrumenti su OK ali analogni su „intuitivniji“ ako me razumete?
Paqe
@Wolfgang
Preneo sam odgovor koji sam dobio.
Wolfgang
>> To opet govori da se niste nikad bavili tehnikom , ni u širem smislu.
Da, u pravu ste, kao i ovi iz Erbus-a. Ni u sirem smislu…
>> Digitalni instrumenti su OK ali analogni su „intuitivniji“ ako me razumete?
Vi ocigledno niste nikada videli moderan kokpit. Cesto je layout standardnih analognih flight instrumenata predstavljen na multifunkcionalnim display-u tako da ta „intuitivnost“ nije nikakav argument.
Mig-29
Za sve Rusomrzce i Rusofobe moram postaviti link kako bi razumeli kako ipak tehnologija napreduje na tom Istoku.Dualni sistem za “let“ po njima i dalje se smatra pouzdanijim, mada i oni ravijaju “backup“ sisteme kad racunar ili senzori mogu otkazati u toku leta.
https://www.rstradehouse.com/pr_img/1002410047/20200127/38764605/output.pdf
Sad cena, novi sistem odrzavanja uvek ce podizati cenu helikoptera.
Ako Mi-35P ima nadogradnju termalnog senzora 3 generacije, laserski daljinomer za predpostaviti je da ce ocitavanja i zumiranje imati iskljucivo na MFD.
Tucano
Wolfgang
‘Ajmo ponovo, za đake koji slabije slušaju. Ovaj put sa više metodologije.
Dakle, logika postavljanja paralelnih analognih instrumenata sa digitalnim je :
1. da se postigne paralelizacija/redudantnost ili što bi naški rekli – za svaki slučaj ako se nešto desi glavnom sistemu. Logika je vrlo raširena u vazduhoplovstvu, naročito kog lovačkih aviona gde UVEK imamo višestruki redudantni sistem i upravljanja i prikazivanja.
2. da se dobije povećana „intuitivnost „. Već ste rekli da se taj deo nekad postiže digitalnim displejima. Svaki korisnik će vam reći da to jednostavno nije isto.
3. pouzdanost prikazivanja. Analogni instrumenti, po pravilu, imaju relativno mali broj delova, tehnologija proizvodnje je od „pre sto godina“- što nam daje izvrsan pomoćni instrument sa visokom POUZDANOŠĆU.
Kada bih ja leteo u metalnoj ljuski, koja stalno hoće da padne dole, na par hiljada metara, bio bih vrlo zainteresovan za pouzdanost kontrola i instrumenata te sprave u kojoj se nalazim.
Iz ovoga vidimo da od gornje tri tačke digitalno prikazivanje analognih instrumenata pokriva samo jednu. Nadam se da je sad jasnije?
Wolfgang
>> Ajmo ponovo, za đake koji slabije slušaju.
Svaki moderan kokpit dizajn je odustao od cisto analognog round dial six pack-a instrumenata jer jednostavno vise nije potreban. To je faktum koga vi moze probati argumentovano opovrgnuti ali ako cete to raditi tim vasim buvljacko-tabloidnim stilom (sa uvredama) onda ne morate da se trudite jar vam ja necu odgovarati. Hvala.
Yo8
Kako bi se PASARS nosio poput nečega sličnog ovome?
Kakve su mu šanse?
Unapred se izvinjavam ako pitanje možda baš i nije na mestu…
REALAN
Veoma lako bi se izborio, jer ima radar, a ovaj helikopter nema, sto znaci da bi ga Pasars pre primetio i ostvario dejstvo po njemu ukoliko mu je dometu topa, ili buducih raketa….bar je to moje misljenje…
Propeler Zviz
Pasars bi mogao da odlično da se nosi sa ovakvim vidom pretnji, to mu je između ostalog i jedna od osnovnih namena, sem u slučaju kada je u pokretu ili kada se vrši dopuna borbenog kompleta (odnosno kada nije u borbenom režimu rada).
Ako malo proguglate i uporedite efektivne domete topa L/70 (40mm) i 9K121 Vikhr videćete da su približnih max dometa (oko 12km) s tim što bi Pasars trebalo da je u prednosti otkrivanja cilja u vazduhu ako je uvezan sa radarom (Žirafa). Ne znam koliki je domet unapređene rakete Vikhr-1M i može li doći do nadmudrivanja sa većim dometom. Svakako da je bitna i konstitucija terena na bojištu, obučenost posada, ali je gotovo uvek nezahvalno helikopterom ići na eliminisanje protivničkog PVO sistema.
Yoda
Hvala na odgovorima uz izvinjenje što je prvobitno autokorekcija upisala ime kako joj se svidelo (sjaj i beda AI), pa sa ovim odgovorom možda unosi konfuziju…
Znači, Pasars je favorit u ovakvim duelima, zato je i pravljen, pa bi time oko 350 000 € obrisalo vrednost od više desetina miliona evra, a bio bi još ubedljiviji ukoliko bi bio u mogućnosti da dejstvuje i tokom marša.
Ovo poslednje je potencijalno jako važno jer bi moglo jako zainteresovati i strane kupce.
Iskreno, poodavno je pomalo demode u vojnim mašinama da moraš da se uparkiraš ne bi li mogao da pucaš…
Propeler Zviz
Možda ste pomešali cenu M-20 6×6 MRAP-a (iz jednog od prethodnih tekstova), koja je oko trećine miliona sa Pasarsom koji bi trebalo da je skuplji zbog naoružanja (topa i u zavisnosti od konfiguracije koje mu ZV rakete nakače variraće i cena). Mada nisam pronašao podatak o ceni, tako da ako imate podelite.
Takođe bi da se ispravim za domet Pasarsa… piše na Wiki da je za top max domet 4km(verovatno sa municijom koju mi proizvodimo) a za raketu 12km (za pretpostaviti naša RLN-IC/170, pošto su Igla/Mistral 3 kraćeg dometa) a na specifikaciji L/70 Boforsa je naveden prethodni max domet.
A, najzad iskopah i ovo…
https://tangosix.rs/2016/03/11/pasars-16-idejni-projekat-srpskog-protivvazduhoplovnog-artiljerijsko-raketnog-sistema/
Yoda
@Propeler Zviz
Upravo tako.
Pomešao sam cenu Pasarsa sa M-20 6×6 MRAP i hvala na ispravci.
U suštini, ta greška ipak ne menja značajnije odnos cena koji je dramatično u korist inferiornije mašine u potencijalnom međusobnom duelu…
Možda polako prolazi vreme ovakvih „letećih topovnjača“ – ili kako ih već zovu…
Z
A ne da je dobar, nego da kupimo par polovnjaka i poboljsanje uradimo sa m35p