BEG airport status
Pripadnici RV i PVO se obučavaju na desantno-jurišnim helikopterima Mi-35M Srpski Mi-35M u letu iznad Niša / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Pripadnici RV i PVO se obučavaju na desantno-jurišnim helikopterima Mi-35M

U pratnji načelnika Generalštaba Vojske Srbije generala Milana Mojsilovića i komandanta Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane general-majora Duška Žarkovića, ministar odbrane Aleksandar Vulin prisustvovao je letačkoj obuci pripadnika RV i PVO Vojske Srbije na desantno-jurišnim helikopterima Mi-35M na vojnom delu niškog aerodroma koji nosi ime „Narednik – pilot Mihajlo Petrović“, saopšteno je iz Ministarstva odbrane.

Oni su se uverili u dostignuti stepen obučenost posada, kao i u karakteristike helikoptera Mi-35M koji kako je preneto, važi za jedan od najboljih jurišnih helikoptera namenjenog za izvršavanje borbenih zadataka u svim vremenskim i meteo uslovima. Ministarstvo odbrane navelo je da su osnovne odlike Mi-35M velika vatrena moć i snažan oklop, kao i da je nabavkom ovih letelica Srbija dobila savremene borbene helikoptere za podršku kopnenih i specijalnih snaga.

Primarna namena Mi-35M dejstvo po ciljevima na zemlji / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Helikopteri Mi-35M se u osnovnoj nameni upotrebljavaju za izvođenje borbenih dejstava po ciljevima na zemlji u okviru vazduhoplovne vatrene podrške snaga Kopnene vojske. Osim toga mogu izvoditi dejstva i po ciljevima u vazdušnom prostoru (iako takvo naoružanje još nismo videli na srpskim primercima, prim.autora), njima se može vršiti vazdušni transport ljudstva i tereta, potom izviđanje i patroliranje kao i desantiranja vojnika.

Srpski Mi-35M za sada imaju skromnu zaštitu od raketa zemlja-vazduh / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Ovi helikopteri poseduju određenu zaštitu od dejstava pešadijskog i drugog naoružanja, opremljeni su savremenim uređajima za navigaciju, digitalnim prikazivačima, elektronskim indikatorima i osmatračko-nišanskim optoelektronskim sistemom.

Privremeno u Nišu dok se ne izgradi hangar u Lađevcima / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Iako formacijski pripadaju 714. protivoklopnoj helikopterskoj eskadrili ‘’Senke’’ čija je matična baza Lađevci kod Kraljeva, srpski Mi-35M trenutno su stacionirani u Nišu gde se mogu smestiti u novi hangar čija je izgradnja skoro završena. Za njihovo baziranje na Lađevcima takođe je planirana izgradnja novog hangara koji će zadovoljiti potrebe za smeštaj i održavanje sva 4 helikoptera ovog tipa kojima trenutno raspolaže Vojska Srbije.

 

Komentari

Lep snimak iz kabine Mi-17V-5 sa koliko vidim nekim digitalnim prikazivacima. I ventilatorima.

Odgovori
M

Displej sluzi za igranje tetrisa za vreme dugih letova a ventilator da posadi sve vreme bude kul…

A

@Mayer
ispotavilo se da novi ruski helikopteri ipak imaju klimu i pored tih ventilatora.

R

Slaba zaštita borbenog helikoptera,toliko o stručnjacima u VS!

@Rp.nema leka
Pa ne kupuju strucnjaci helikoptere. Oni iznesu potrebe. A dobiju ono sto politicari, odnosno oni koji upravljaju novcem odluce. Pa zar mislite da piloti i tehnicari ne bi voleli Prezident-S na svakom helikopteru?

B

@Rp.nema leka
Slaba zaštita borbenog helikoptera,toliko o stručnjacima u VS!

sledeci put nema druge nego tebe strucnjaka da pitaju za misljenje sta da se kupi

A

Ne znam sto se insistira na opremi koja im u ovoj fazi jos uvek ne treba?
Proci ce nekoliko godina dok se sve potrebno ne savlada i helikopter uvede u naoruzanje kako to njegova upotreba zahteva, a do tad se moze dokupiti jos helikoptera, pa i potrebne opreme.

Kako god opremljeni bili, u ovim brojevima ih je svakako premalo.

P

Ipak dodjose bez ikakve zastite (osim ic mamaca). Steta….

Odgovori
M

Zasto ovi srpski Mi-35 nemaju one masivne cetvrtaste izduvnike koje se mogu videti na nekim slikama na net-u? Da li je to sistem za smanjenje toplotnog odraza?

Odgovori
P

Neko je napisao da imaju

B

@Mayer

Tango six je u jednom clanku pisao o tome da su stigle i te „kutije“ za smanjivanje toplotnog odraza. Verovatno se one samo stavljaju kada se krece u akciju.

Ali ima tu jos par stvari koje nisu nakacene ali su nabavljene. Naprimer nosaci za rakete ataka. Mislim i da su nabavljeni i kompleksniji sistemi za zastitu.

m

Jeste, ali zašto bi bio montiran za svakodnevne mirnodopske aktivnosti. Sistemi zaštite se koriste samo u borbenim uslovima, a dotle su u magacinu.

M

>> zašto bi bio montiran za svakodnevne mirnodopske aktivnosti.

Zato sto s tim kutijama helikopter izgleda bolje pa kad su vec znali da ce da se slika trebali su da nabudze sve sto je kupljeno…

М

Лепо 👍

Odgovori
E

Hm, slažem se da u Srbiji oružije nabavljaju političari vodeći se isključivo ličnim interesima ali ipak trebamo dati šansu našim helićima da ih bar malo doteraju. Sad samo veliki broj sati naleta za pilote i mnogo mnogo gađanja, da ovladaju sa; vom što imaju. A ne gađanje jednom u 10 godina kao do sad.

Odgovori
M

Izgleda vama nista nevalja sto Srbija nabavi Kad tako autorotativno diskutujete Recite koji ste vi vazduhoplovni projekat u zivotu uradili i ostali zabelezeni u Srpskom Vazduhoplovstvu Izgleda da kritikovanje je postalo zanimanje

Odgovori
P

Mislim da pogrešno shvataš stavove drugih.
Svima odgovara i naravno da je svima drago kada Srbija nabavlja.
Problem je što smo na to potrošili (državnog/našeg) novca poreskih obveznika kao da se opremamo kao Nemačka aopreme imamo teka za manju paradu (pa je ponavljamo često).
Većina završava u privatnim džepovima moćnika i nesposobnog armijskog kadra. na svetskoj listi korupcije smo najkorumpiranija evropska država. E to nama ne valja.

B

@Pantelija

Koliko smo to potrošili na helikoptere npr.? H-145/Mi-35/Mi-17? Obzirom da se radi o kapitalnoj investiciji za zemlju ove veličine, šta biste to konkretno kudili u ovim akvizicijama? Cijenu? Raspitajte se malo- uvjeravam Vas da su uslovi koje smo dobili blago rečeno krajnje korektni.

P

@Banja Luka

Baš o tome sam i pisao: procena „uveravam vas da su uslovi koje smo dobili…..“

Npr. da li su nama trebali baš ti helikopteri? Koji je plan za upotebu helikoptera? Koji su zahtevi za helikoptre? Gde su tenderi, prvi krug, drugi krug, pregovaranje cene? Civilna kontrola vojske?? Možda smo i povoljnije mogli da kupimo i bolje helkoptere a ne direktnom kupovinom uz koju idu provizije.
Ma daaaaa… čim se kaže vojska plaćaj, kupuj, zidaj… nije bitno šta košta, a kada se zarati svi visoko plaćeni oficiri prvi u bežaniji a bitke vode dobrovoljci krimosi…..

Odgovori
B

@Pantelija

Ne radi se o procjeni, rekao sam vam da se raspitate. Tehničko taktički zahtijevi Vojske su poslati nadležnom ministarstvu skoro dvije godine prije prije ulaska u proces nabavke za H-145, a za Mi-17 mnogo ranije. Vojska je tražila popunu ovim letjelicama još prije 10-tak godina, ok? O kakvim provizijama konkretno govorite? To je vaša procjena, moram reći. Vrlo pogrešna. U prvom redu zbog toga što u vezi sa tim provizijama prozivate ljude iz Vojske.

Informišite se malo kako ide proces nabavke sredstava gospodine. Stručne komisije Vojske šalju prijedlog nadležnom ministarstvu, ali aminovanje postupka vodi preko ministarstva finansija, odnosno Vlade. Valjda tvrdite da je neko uzeo neku proviziju u Vojsci jer je predložio H145, ili Mi-17, a trebao je… ?Kakva gomila gluposti. Od silnih malverzacija i kojekakvih gluposti kojima smo okruženi za ovo ste se uhvatili, a pojma nemate o čemu govorite ni koga bi da krivite, što je zanimljivo nije vam poznato ni kojem bi cilju težili, šta bi da se postigne?

Prvi krug, drugi krug…? Šta reći a ne nasmijati se? Mislite da je tenderska procedura nekakav filter za korupciju? Napotiv. Samo put u medijsko miniranje svega šta pokušava da se uradi i dobro kašnjenje u rokovima. Eto vam Hrvata- primjer transparentne javne nabavke, jel’? Ne zna se na kojem su tenderu bolje prošli, onom za remont Mig-ova ili onom za nabavku Baraka…Sve po pravilima.

U Republici Srbiji postoji civilna kontrola Vojske. Argumentujte da nije tako, i inače- kad se već pominje, kad se zarati- treba i helikopter, jelte? Mnogo korisnija stvar od floskula o „građanskoj državi“ i prvom i drugom krugu. Ne rekoste mi koliko smo to platili helikoptere vašim parama?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Rade na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

Koliko bi zapravo moglo biti potrebe za ogromnim širikotrupcima u budućnosti? Boeing će pre ili kasnije rešiti probleme sa 737 MAX2 a Airbus 321 LR i XLR se "prodaju k'o blesavi". LCC će početi u ozbiljnijoj meri da lete "preko bare" a ekonomska kriza koju je prouzrokovao COVID19 će naterati sve da spuštaju cene koliko…

08. Jul 2020.Pogledaj

Nenad, Skopje na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

Kako god Alane, volio bih procitati neku komparativnu analizu o avio saobracaju i polozaju nacionalnih avioprevoznika, a da se izadje izvan ovih nasih exYu prostora, koji se u najvecem delu svode na odnos Srbija-Hrvatska. Dajte uporedite malo sa sirim regionom, mozda bez Austrije i Italije, ali svakako sa Madjarskom, Rumunujom, Bugarskom, Grckom i Albanijom. Vi…

08. Jul 2020.Pogledaj

Jason Bourne na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

Da se pohvalim ja mojim portfoliom aviona kojim sam leteo. B787 LOT Varsava - Toronto i nazad. B777 Aeroflot Moskva - Hanoi i nazad. A350 Qatarairways Doha - Singapur i nazad. A330 Turkish Jeddah - Istambul i Beograd - New York i nazad. B737 vise varijanti ali nisam MAX. A3XX vise varijanti i kompanija ali…

08. Jul 2020.Pogledaj

Mayer na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Uzlet Banja Luke prekinut Koronom

>> evo i komšije o kojem sam pričao i priče oko mosta, ide sve po planu. Hvala vam, ja ovde vidim odredjene zemljane radove o kojima izvestava rezimski drzavni medij dok se na hrvatskoj strani ne desava nista. Ja novac ne bi stavio na to da ce se most zavrsiti ali se intimno nadam da…

08. Jul 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

Hvala puno na pohvalama. Da, bilo je i vrijeme za neku soft temu. :-)

08. Jul 2020.Pogledaj

Send this to a friend