BEG airport status
Avia Prime: Jat Tehnika posluje redovno uprkos krizi "Avio-saobraćaj je najbezbedniji, najbrži i najpraktičniji vid transporta. To je način kako se povezujemo, poslujemo, posećujemo porodicu i putujemo svetom. Sve to ća nam biti podjednako neophodno i kada se proglasi kraj pandemije." / Foto: Jat Tehnika

Avia Prime: Jat Tehnika posluje redovno uprkos krizi

Prema procenama evropskog konzorcijuma koji se bavi održavanjem putničkih aviona a koji je u novembru prošle godine kupio i srpsku Jat Tehniku pad potražnje za njihovim uslugama „neće biti značajan i brz“. Kako navode u današnjem saopštenju za medije, avio-kompanijama je potrebno redovno održavanje kako bi bile sertifikovane da mogu leteti u vazdušnom saobraćaju.

– Pozivamo javnost i vlade država da preduzmu značajne mere kako bi pomogli avio-kompanijama koje su pogođene koronavirusom. Avio-kompanije su kritičan deo moderne ekonomije. – stoji u saopštenju, uz naglasak na činjenicu da su kao kompanija uvek ulagali u mlade kadrove i da se zbog toga osećaju pozvanim da javnosti predlože načine kako pomoći vazduhoplovnoj industriji i kako sačuvati radna mesta.

„Očuvanje radnih mesta je jedan od najbitnijih ciljeva“ / Foto: Jat Tehnika

– Važno je istaći da su avio-kompanije izgradile nešto što možemo nazvati „ekosistemom“. Prema IATA-i, u Evropi i Rusiji, samo vazduhoplovni sektor omogućava 12 miliona radnih mesta i stvara bruto domaći proizvod u iznosu od skoro 900 milijardi dolara. On omogućava lance snabdevanja, proizvodnju i putovanja. Da bi ilustrovali obim ove simbioze ne moramo ići dalje od skorašnjeg problema sa Boingovim avionom 737MAX, čije je globalno prizemljenje dramatično smanjilo potražnju za njegovim delovima, što je zauzvrat dovelo do otpuštanja ljudi u sektoru koji je proizvodio te delove.

Celokupna vazduhoplovna industrija osetila je zabranu putovanja usled koronavirusa u trenu. Za samo tri dana, kriza sa kojom se suočavamo je već veća od 11. septembra i svetske ekonomske krize iz 2008. godine zajedno. Prema CAPA-i, ako virus nastavi da se širi sadašnjim tempom, u maju će 80% avio-kompanija bankrotirati. Ukoliko putnička avijacija bankrotira to će smanjiti potražnju za novim putničkim avionima, neki nikada neće biti ni isporučeni svojim naručiocima i sve to će uticati na proizvodni sektor. Gubici će takođe uticati i na cene avionskih karata, što sve potencijalno može usporiti svetsku ekonomiju na duže vreme. – kažu iz Avia Primea uz predlog konkretnih mera:

Jat Tehnika je deo kompanije Avia Prime od novembra 2019. godine / Foto: Jat Tehnika

– Odložite umesto da otkazujete putovanja kako bi makar na taj način pomogli avio-kompanijama.
– Ne bojte se putničkih aviona nakon proglašenja kraja pandemije. Avio-kompanije i kompanije kao što je naša redovno obavljaju dubinsko čišćenje i dezinfekciju putničke kabine. Putničke kabine će biti bezbedne za putnike.
– Ohrabrujemo sve činioce u industriji da što pre pokrenu temu pomoći avio-kompanijama od strane država. Sjedinjene Američke Države ozbiljno razmišljaju kako da pomognu svojim avio-kompanijama, dok IATA kaže da će ukupna vrednost potrebnih kompenzacija za gubitke na globalnom nivou biti veća od 220 milijardi dolara.

Avio-saobraćaj je najbezbedniji, najbrži i najpraktičniji vid transporta. To je način kako se povezujemo, poslujemo, posećujemo porodicu i putujemo svetom. Sve to će nam biti podjednako neophodno i kada se proglasi kraj pandemije. – stoji u apelu kompanije Avia Prime, novog vlasnika Jat Tehnike. 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Dr

Vrlo zanimljiv text. Ovo je slično onome kada su Banke tražile podporu Država za vreme krize 2008. i opet će da zalegne običan radnik , to nije korektno.
Mislim da je potez koji je učinila Srbija ispravan u smislu upošljavanja kapaciteta Air Srbije po pitanju pomoći iz Kine i vraćanju naših Državljana u Srbiju.

Odgovori
Ne

Drzava iskljucivo treba da pomogne firmama kroz direktnu pomoc radnicima kroz subvencionisanje dela zarade i doprinosa. Da se ocuvaju radna mesta, ostalo sve moze biti u domenu kredita koje firma mora da vrati kad sve ovo prodje.

AL

Tih par aviona se moglo iznajmiti za mnogo manje novca od desetina, ako ne vec i stotina miliona evra koje su otisle u taj glupi JAT(koji je pride 30 godina u minusu)
Ako vec zelimo nase avione, mogli smo kupiti vojsci.

Dr

@Alf mislim da grešite , ovo nije „Par Aviona“ za ovih zadnjih pola godine „Air Serbia“ je leasovala još dva A 319 i jedan CRJ600 kao i jedan ATR !
A vi , cenjeni Gospodine piśete o nekakvom jeftinijem prevozu , kada čujem kakva je navala na Respiratore kako se ne poštuje kupac mogu da zamislim tek kako bi Srbija prošla sa Avionskim prevozom Građana koje je vratila i koje još planira da vrati sa raznih destinacija u Svetu a o Cargou neću ni da pišem !

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj