Erbas grupa, sada već tradicionalno, učestvovala je na trećem Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope kroz prezentaciju svojih najaktuelnijih projekata saradnje sa Srbijom.
Potpredsednik Erbasa za južnu Evropu i Izrael Cezar Sančez Lopez ekskluzivno je za SEAS pričao o dosadašnjim stavkama odnosa Srbije i najvećeg evropskog vazduhoplovnog konzorcijuma u vojnom i civilnom segmentu. Lopez je pričao o uticaju Korone na realizaciju pojedinih projekata ali i projektima koji mogu biti sledeći za Srbiju.
Erbas je na ovogodišnjem SEAS-u učestvovao kroz posebnu prezentaciju putničkog aviona A220, prezentaciju njihovog programa konverzija aviona iz putničke u kargo verzije, kao i prezentacije o helikopteru H125, HEMS ponudi njihove game proizvoda kao i vojnog transportnog aviona C-295. Prezentacije ćemo emitovati na portalu u sledeće tri nedelje.
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
Yoda
Nudi li još ko sa strane, pored Erbasa, mogućnost sertifikacije i uključivanja naše municije na svoje aparate i ponudu?
Ovo je jza nas ako važna i potencijalno vrlo plodotvorna saradnja.
Перица
Изузетно!
Berkut
Koliko sam dobro razumeo trebalo bi da se upotpuni eskadrila i to samo za vojsku? Znaci otprilike 12 helikoptera samo za RVZ?
Aleksandar
Koliko sam shvatio, tačno tako…
Sada poseduju 5 takvih helikoptera, znači trebalo bi poručiti još 7 helikoptera.
Gladius
Nadam se da cemo nabaviti transportni avion erbasov C 295 nije skup jeftin za odrzavanje jedno 3 4 komada
Milos Pavlovic
3-4 komada transportnih aviona, za sta? Pa nije ovo vise Jugoslavija, za 3-5 sati si bilo gde u Srbiji motornim vozilom. Ako pricamo o nekim misijama van Srbije , dovoljni su i komercijalni avioni, eventualno 1 transportni, mada ni to nije potrebno.Nasa uloga i mogucnosti u tim misijama su veoma mali. Jedinu znacajniju ulogu mogu imati u obuci padobranaca ali i tu svetski trendovi pokazuju da padobranci polako gube znacaj u modernom ratovanju. Recimo USA ih vise drzi zbog tradicije nego sto savremena taktika zahteva njihovu upotrebu
Aleksa Radojičić
@Milos Pavlovic
Komercijalni avioni nisu dovoljni (i oslanjanje na saveznike je slična ideja). To smo dosad mogli videti i na našim i na tuđim primerima. Jednostavno, određeni transportni kapaciteti su potrebni VS. Da ne govorim da moderni avioni tipa C 295 nude i druge mogućnosti koje nama mogu biti korisne (npr. protipožarne sposobnosti). Daleko od toga da padobranci nemaju svoju ulogu u modernom ratu, nego se način njihove upotrebe menja kao i sve.
Leopold
Svi ovde znaju da nisam ni najmanje blagonaklon decenijskoj (bez)vlasti jednog čoveka, ali u aspektu očuvanja RV i LBA, obnove helikopterske flote (slava žrtvama tog istog čoveka) i PVO, mada sam bolno svestan da se prvenstveno radi o samopromociji, rejtingu za još neki delić glasova koji nedostaje do 100%, žestokoj korupciji (čim nije transparentno I placa se od „našli smo pare“, to je krađa da krvave oči), moram pohvaliti saradnju Države sa Erbasom.
Ono što mi se ne sviđa su propagandi momenti, jer Srbija, samostalno, nikad nije ni jedan helikopter proizvela, a ovde nas, kao, hvale zbog godina iskustva u proizvodnji jesnomltornih Gazela… Ok, sve je propaganda i zarad još love, ali nismo tolike ovčice?
Još nam dugo leteli 145 i i, od skora, Pume, 215!
Petar Jerinić
Gospodine Pavloviću, mislim da gresite u vezi upotrebe padobranaca. U Rusiji imate vazdusno desantnu vojsku,desnatiraju oklopna vozila, traze resenja i za lake tenkove. Skacu masovne desante citavih brigada sa sve tehnikom. Pogledajte diviziju Folgore u Italiji cak i kuvari moraju da imaju padobransku obuku. Za nas ste u pravu i tu moram da se slozim sa vama. Ali nikako ne treba gubiti vazdusno desantnu komponentu čak i u jednoj zemlji kao sto je Srbija. A transporti avion nove generacije i veceg doleta i kapaciteta nam je potreban. Sada koliko komada i koji tip ,to sigurno pametniji na ovom foeumu od mene mogu da daju komentar.
Страхиња
Реално Србији су од Ербаса портребне следеће летилице: још 15 Х145М хеликоптера, 12-16 Х125М хеликоптера, 4-6 Ц295 транспортна авиона, 4-6 Ербас А220 авиона и још 2 Ербас А330 авиона.
Све заједно то би коштало око 1,2-1,5 милијарде евра. Једина нада Србије је да се покрене озбиљна производња делова и опреме за различите Ербас програме и да се више или мање делом из те производње плаћа набавка горе наведених летилица. Садашња прича о ВТРЗ у Батајници, сервисирању и ремонту Газела хеликоптера је кап у кубику воде који је потребан да би се набавиле ове летилице. Још 2016 када су потписивали уговор са Ербасом једна од тачака уговора је била да се покрене производна кооперација са Ербасом. Од тога очигледно није било ништа, људи који су припремали и потписивали уговор би требало да јавно кажу зашто.