Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024
Da li je Srbija kupila ruski raketni sistem PVO Buk, i da li prodaje Kubove Egiptu?
Raketrni sistem PVO Buk srednjeg dometa u naoružanju oružanih snaga Kipra / Foto: 24news

Da li je Srbija kupila ruski raketni sistem PVO Buk, i da li prodaje Kubove Egiptu?

Banjalučki poslovni portal Capital otkrio je krajem jula meseca ove godine da će Namenska industrija Srbije uskoro preuzeti Vazduhoplovni zavod Kosmos iz Banja Luke. Povodom ovih pisanja Radio Slobodna Evropa (RSE) kontaktirala je direktora tog preduzeća Dušana Vješticu koji je potvrdio da, ne samo da je Srbija zainteresovana za Kosmos, već i za strateško partnerstvo sa čitavom namenskom industrijom Republike Srpske.

Vještica je za RSE još izjavio da je u pitanju mnogo šira priča, da o budućem vlasništvu u Kosmosu ne pregovara firma već direktno vlade Srbije i Republike Srpske, kao i da se za sada ne zna, i da je sasvim neka druga priča da li bi Kosmos preuzeo Jugoimport SDPR ili direktno država Srbija.

Prema zvaničnim podacima, Kosmos skoro polovinu prihoda ostvaruje kroz saradnju sa Ministarstvom odbrane Srbije. Pre tri godine potpisali su ugovor o remontu raketnih sistema vredan dva miliona evra, prošle godine zajednički je realizovan posao od 1,1 milion evra, a drugi od 1,15 miliona evra je u toku, a direktor Vještica rekao je da poslednih pet godina posluju pozitivno, navodi RSE.

Ono što je nama posebno interesantno je izjava direktora Kosmosa u kojoj se naglašava da bi saradnja sa Srbijom bila treći životni ciklus preduzeća, da bi Kosmos i dalje radio na održavanju raketnih sistema PVO, ali da to više ne bi bili zastareli sistemi Neva ili Pečora (treba reći da Srbija nema Pečoru, prim. autora), već moderni Pancir-S1 i Buk koje je nabavila Srbija.

Još je jednu zanimljivost izneo je, u razgovoru za RSE, naš vojni analitičar Aleksandar Radić koji je rekao da veruje da bi jedan od prvih poslova za Kosmos, nakon što bi ga preuzela Srbija, bio potencijalni ugovor sa Egiptom za koga, kako kaže Radić, postoje glasine da je zainteresovan da kupi srpske raketne sisteme PVO Kub-M. Kosmos bi potom, da bi se realizovao taj unosan posao, imao vrlo važnu ulogu po pitanju remonta.

Moguća potvrda da bi Srbija mogla prodati Egiptu ove raketne sisteme, viđena je sredinom jula kada je u poseti Kairu bila visoka delegacija Ministarstva odbrane Srbije, na čelu sa ministrom dr Nebojšom Stefanovićem. Tada je sa glavnokomandujućim Oružanih snaga Egipta, ministrom odbrane i vojne proizvodnje general-potpukovnikom Mohamedom Ahmedom Zakijem, potpisan memorandum o saradnji dveju zemalja u oblasti odbrane, navodi se u tekstu RSE.

Više detalja klikom na baner

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

So

Dobre vesti. Samo se nadam da nije Buk-M2E u pitanju nego Buk-M3 Viking.

Odgovori
ma

Sta , sada ni Buk-M2E nije dobar ? :D

So

@madpal:

:-)
od toga sto se sada ima je i BukM1 puno bolji. Ali to nije poenta. Pitanje je sta je cilj te kupovine. Ako se gleda iz sadsnjice u proslost onda ne treba BukM3 – ako se gleda u buducnost onda treba i te kako.

Gu

Ovo je daleko realnije od priče da je S400 ostao u Srbiji u koju velika većina Srba vjeruje.A dokaz na osnovu kog vjeruju u to je „pa nismo videli da su ga odvezli sa Batajnice🤣“.Smiješno jeste,ali ljudi u to vjeruju.

Ja

Gus, otkud ti da vecina Srba veruje u to?

Al

Biće to prelepa vest kad se zvanično saopšti da je Srbija kupila sisteme BUK i TOR (oba bez razdvajanja) koji bi u savršenstvu i skladu zajedno sa PANCIRIMA čuvali naše nebo. Normalno sa velikim batom S400. A do tada možemo samo da grickam nokte. Pozdrav.

Sr

Sumnjam, verovatno se radi o lapsusu. Izjave za nabavke ovog tipa su u glavnom rezervisane za neke dogadjaje i visoke drzavne zvanicnike, ali bilo bi lepo, Kub je skoro pa beskorisan ako cemo realno.

Odgovori
Ol

Realno pregazilo ga vreme. Pamtim ga samo po obaranju američkog F 16 iznad BiH.

Sl

Ima tu još po koja stvar…

Ni

Hmm kako Srbiji ne smeta saradnja sa zemljama gdje je vecinsko stanovnistvo muslimani a smeta im ista ta vjera u BH….pare su pare

Odgovori
Ja

Ne smeta Srbiji islam u BiH, odnosno u delu gde je zastupljen, tesko je razumeti na sta ste konkretno mislili pod time.

Sr

@Niko
To je pogresna percepcija koja se servira ljudima u BiH. Pitanje religije se ne postavlja u Srbiji. Mi imamo svoju organsku populaciju ljudi te vere i oni su nasi gradjani, isto kao i ja i bilo ko drugi.

Srbima u BiH je smetala politika koju je zagovarala vodeca stranka druge strane, te nisu hteli biti deo te republike, kao sto ta republika nije htela biti deo Jugoslavije. To je to, nista licno.

Nama kao drzavi Srbiji ne smeta saradnja ni sa kim. U ostalom, prve vakcine Bosnjacima u federaciji je poslala upravo Srbija, a ne Turska, KSA i ostala kvazi “braca”. Srbija ne radi nikome na stetu, jedino sama sebi.
Egipat je sekularna drzava, koja ima dugu tradiciju saradnje sa zvanicnim Beogradom, nase veze nisu samo na novcanoj osnovi(kao sa KSA ili Turskom).

BL

U državi Republici Srpskoj Srbi su velika većina. Zato i rade zajedno sa maticom.

Bu

Nisam još nikad čuo da je rukovodstvo srbije javno izjavilo kako mu smeta neka religija u Srbiji ili okolnim zemljama uopšte.???

St

Imas odredjene terotorije i u Srbiji na kojima je vecinsko stanovnistvo muslimansko pa ne vidim da to ikome smeta.

Ni

Srbija je uvek imala bolje odnose sa Egiptom, Libijom, Alzirom… nego sa npr entitetom Federacija BIH ipak je posredi politika. Ja sam siguran kada Federacija BIH postane nezavisna da cemo imati odlicne odnose.

Mi

@Niko
Srbija je multietnička zamlja u kojoj živi više od 27 različitih nacionalnosti.Najviše na ovom prostorima, tako je bilo i uvek će biti. Od veroispovesti najzastupljeniji su pravoslavno hrišanstvo (85%) , katolici (5%) i islam (3.2%).
Mada na, kada pogledam ovu Vašu konstataciju ne znam zašto Vam uopšte ovde odgovaram, da li uopšte ima svrhe.
Pa zamislite kada bi Vaša BiH samo sarađivala sa islamskim svetom, i to samo onim delom islamskog sveta koji Vama odgovara u Vašoj glavi.
Srbija za partnere bira zemlje sa kojima može da uskladi svoje interese: ekonomske, vojne i sve ostale. Tu religija nema šta da traži.

no

@Niko
Srbija, ako cemo u tim terminima govoriti, nema problem s muslimanima, vec sa SIROMASNIM muslimanima. Njih se zele na sve nacine rijesiti. A ako su bogati, onda su to „dragi prijatelji, poslovni patneri i sl.“
;-)

Mi

Biće da problem s verom imate vi, a ne mi.
Nama su najbliži saveznici, bliži od Rusa, zadnjih 70 godina
Irak, Libija, Egipat.
Samo vi nastavite o tome kako ste vi efendije, a mi čobani,…

Bo

Da li ste primetili, da u poslednje vreme niko od zvancnika ne govori ni sta se nabavllja, ni kupuje, ni remontuje. Samo se cuti i radi. Mozda je najbolje tako. Samo se pojavi u nekoj kasarni. Nemora svako da zna ni sta imamo, ni sta radimo.

Odgovori
ma

Šta Srbija ima od naoružanja zna onaj ko treba da zna (mislim na strane službe). Mi, amateri, on line you tube stručnjaci i ostala boranije naravno da ne znamo sve. Forma je u ovom slučaju ispoštovana, a suština apsolutno promašena.

Sa

Ne govori? Salis se, sigurno?

St

@Srbofil. Nisam ulazio u analize vežbi koje pominjete imam preča posla, ali ne sporim. Ako je to tako to je zanimljiv podatak koji podržava moju kvazi teoriju samo da se lonče ne razbije. Hoćete da kažete da jedinica iz sastava RV i PVO izvršavaju zadatke za potrebe PVO zaštite jedinice KoV u toku izvodjenja borbenih dejstava. Pa to je potpuno u suprotnosti sa načinom planiranja upotrebe jedinica VS kroz dodeljen misije i zadatke u okviru vida. Na osnovu toga se planira sve ostalo počev od obuke pa nadalje. Ako dobro razumem pored dosadašnjih zadataka zaštite teritorije u bitnijim gradovima u Srbiji 332. 333. i 334. divizion za PVO dobili su i novi zadatak zaštite jedinica KoV (pa radi pkrajnje površne analize moguće obuke da raščlanimo : na maršu, zastanku, u napadu ili odbrani na planinskom ravničarskom pošumljenom i šta ti ja znam kakvom terenu itd.itd.). Jer pzite sad oni planiraju obuku i dejstvo sa mirnodobskih i ratnih položaja u funkciji PVO teritorij. A sada prate npr oklop na maršu i slučaju npr borbe u susretu. Pitanje je i kako se u na osnovu osnovnog principa komandovanja u VS jednostaršinstva i subordinacije ostvaruje komadovanje sastavima jednog vida koji izvršava zadatke za potrebe drugogo vida. I to se uvežbava. Može biti da je i bilo. To je slično kao kada su ukinute granične jedinice po diktatu patrona sa zapada u ovikiru reorganizacije i smanjenja vojske i predata granica policij kako se to već radi u Europi. A onda zbog najezde migranata i nemoći policije dat je zadatak preko noći trećoj i četvrtoj brigadi i jedinicama vojne policije da čuvaju granicu. Karaule devestirane i napuštene veze demontirane jedinice od pojedinačne obuke do obuke sastava godinama ne izvode takvu vrstu obuke a ljudi koji su to možda radili i pretekli organizacijsko formacijske promene na drugim dužnostima. Pa ni popularnih graničarskih pasa znate onih iz Zastava filma više nema. I oni se posebno obučavaju. I onda imamo brigadu na granici kao na frontu. Kako će pofesionalni razvodnik postupiti kada ka njemu ide 10 žena sa decom i ne zna da li su nenaoružani a kukaju galame zapomažu u nameri da baš tu predje granicu mimo zvaničnog prelaza pitanje je. Zanimljiv podatak koji ste dali baš me interesuje.
O tome nas uvek i uči taj isti zapad uska specijalizacija stručnost i profesionalizam a to iziskuje novac i potreban broj ljudi a mi bi malo da prištedimo a moramo i da slušamo velokog brata sa tog istog zapada. Ovako je sve šarada ajd da improvizujemo svuda i na svakom mestu po nuždi i potrebi možemo mi i to.

Gl

Vrv je fk3 otkazan a ameri dopustili buk m2 razlog domet 50km a ionako su nabavili m1 i m12 verziju od ukrajine i finske

Odgovori
Ma

Nije FK-3 otkazan, već je plaćen. Stiže do kraja godine, a vrlo verovatno sad u septembru jer će možda doći i Si Đinping.

Sr

@Gladius
Zanemarimo teoretski domet, Buk je borbeno dokazan, ima obranja iza sebe, PESA radar nije za salu, a navodjenje deluje robusnije od FK-3. U svakom slucaju, Buk je “armijski”, tj. trupna PVO, FK-3 je teritorijalna, nije ista namena. Mada nista optimistican, ali voleo bih, Kub je malte-ne beskorisan.

Gl

@Srbofil

12 sistema buk m2 sasvik dovoljno za nas to je neko moje misljenje i 24 pancira

Sr

@Gladius
Nisam siguran sta vam tacno znaci 12 „sistema“? Ako mislite na 12 baterija, to vec ne znam. VS ima 4 brigade, e sad pitanje se postavlja kolike manevre OMJ bi mi vrsili i na kojim teritorijama, pa spram toga bi se trebalo meriti koliko sistema trupne PVO tog tipa je potrebno. 12 je mozda i previse(ako mislite na 12 baterija sa po 4-6 SLO i pripadajucim radarima, logistikom itd.), a za ulogu teritorijalne PVO, mislim da je to rasipanje resursa i opet nedovoljno.

Sto se Pancira tice, ako mislite na 24 lansirna orudja, 3 obicno idu u bateriju, sami izracunajte koliko bi bilo dovoljno da se zastite vojni aerodromi, nekoliko za zastitu najvaznijih objekata KV od krastercih raketa, BPL, nekolicina za grad Beograd. Ostaje malte ne cela industrijsko-energetska infrastruktura ranjiva. Pa se postavlja pitanje da li mi uopste mozemo priustiti takvu odbranu, kao i ko su nam glavni neprijatelji odnosno pretnje, koliko to kosta i sta nama zapravo treba?

Tu je i efikasnost. Jedno SLO sa pripadajucim radarom sistema S-350 moze obaviti „posla“ kao 3 lansera sisteam FK-3, verovatno cak i bolje, a mnogo je skuplje odrzavati 3 lansera i obucavati ljude 30 godina, nego za jedan, bez obzira koliko je skuplji u startu.

Tu su naravno posade za sva ta vozila, njihove plate, obuka, stok raketa koje su jako skupe, logisticka podrska, uopste pristup delovima u slucaju realne upotrebe…… Mislim da bi 12 lansirnih orudja Buk tj. 3 baterije bilo vise nego dovoljno za zastitu vojske na terenu u operacijama kakve su pokazali na vezbama do sada, kao npr. vek pobednika obzirom da vam treba jedna u marsu, jedna na prednjoj poziciji i jedna u rezervi da tako kazem, a pokrivaju poprilicno puno meta na velikim distancama.

Za teritoriju, gradovi+okolina: Beograd, Novi Sad, Nis, Subotica/Sombor, Kragujevac….nije to mala povrsina, a gde su Obrenovac, Bor, Pancevo itd. gde je krucijalna industrija za nasu zemlju. zatim manja mesta gde se pravi hrana za vojsku i celu drzavu, zatim skladista sirom zemlje, mostovi, pruge…. Koliko za to treba ljudi, koliko to kosta i najvaznije ko i na koji nacin to moze da ugrozi…..

Da je lako priustiti i odluciti se, kupovale bi se takve stvari svaki dan.

Gl

@srbofil

Ja sam mislio na 12 lansirmih orudja odnosno 3 baterije a pancir 24 lansirna orudja

Sa

Buk se nece koristiti kao trupna PVO kod nas. Receno je u vise navrata da ce trupna PVO biti PASARS. Dakle Buk je kod nas za zastitu FK-3, a Panciri kao najnizi sloj. Dakle troslojna PVO. Za mene su to jako lijepe vijesti. Ako se uopste ispostavi da je tacno.

Sa

@Srbofil
Samo nemojte tu „fali ljudstva“ kuknjavu… Hoce li biti ljudstva za 5, 10, 15 godina??? Polako, dolaze neki novi klinci svake godine. Bice i pilota i tehnicara i svih potrebnih profila. Treba vremena, naravno, ali ce ih biti. To je prosto rezultat strateskog lutanja vojske i drzave u proteklih 2 decenije, koje nisu znale sta hoce, pa se formirao jaz, kada se shvatilo koji je pravac i kuda se ide. Sada ce taj jaz da se popunjava.

Sr

@Sasa
Kub je u trupnoj, pa ako bi ga zamenio Buk…. sa par stotina tenkova i ako primat dobije samohodna artiljerija, potrebno je ipak tako nesto, nije Pancir dovoljan.

Nisam nigde pomenuo “fali ljudstva”, samo je logicno razmatrati koliko mozes postici sa istim brojem ljudi ako na to utice Izbor tehnike.

Ali nije bitno, ovo je sve sad teska spekulacija, ne znamo nista.

St

Možda grešim ali Kub je nabavljen kao trupna PVO što je i po vokaciji još za vreme JNA i pripadao je jedinicama KoV. Posle reorganizacije vojske pridodat je RV tri diviziona i to u N. Sadu Kragujevcu i Nišu i razmaatra se da kažemo kao sistem za zaštitiu teritorije. Kao što vidite u VS sve je moguće. Zovi me i lonče samo nemoj da me razbiješ. Možda je i Pancir trupna PVO u Rusa ali je oćigledno da je i on u RV i kako čitamo namenjen za zaštiti raketnih jedinica tog vida.Time praktično namenski i jeste trupna PVO ali za taj vid. Tako se trenutno b jedinice KoV brane divizionima Boforsa prenosnim raketnim sistemima ratkog dometa u sastavu brigada dok ne stigne smrtonosni Pasars u osnovi naoružan tim istim starim boforsom činjenica samohodnim posadjenim na stari dobri FAP 2026 dok se ne naoruža Mistralima sa svih 50 kupljenih raketa od kojih će neke otići na ispitivanja. Barem je tako pisalo po štampi i portalima. Jedinice KoV imaće srećne okolnosti i dobre perspektive ako se nadju svojim položajem pod raketnim „kišobranom“ RV i PVO u njihovoj zoni odgovornosti što im daje dodatnu sigurnost.

Zi

Stefan Tucovic Dositej

Nije Kub prebac iz trupne u PVO teritorije u Vojsci Srbije. To je bilo pocetkom 90-tih.

Sr

@Stefan Tucovic Dositej
Vise nuzda, no Kub je koriscen na nekoliko poslednjih vojnih vezbi onako kako su to konstruktori njegovi zamislili. S toga, ako bi bio kupljen Buk, pretpostavlja se da bi bio isti slucaj, sto je svakako vrlo dobro. Moze on da posluzi i kao PVvO teritorije, daleko od toga, ali nije bas efikasno. Osim u onoj kineskoj varijanti kad se lansira vertikalno poput S-300.

St

Niste u pravu još 99. je bio u KoV. Jedinice KUB a su ušle u sastav RV I PVO formiranjem 250.rbr. No neka i bude nije ni bitno bitno je da su od trupne postali PVO teritorije. Tada su raketni divizioni NEVE postali baterije a ono što je nekada bio puk postao je divizion, A to je iznudjena situacija posledica gubitaka posle bombardovanja i surove realnosti. zastarevanja tehnike i iznudjenog -naredjenog smanjenja vojske pod ministrom Davinićem i njegovim naslednikom Šutanovcem.

Ba

Stefanovic Tucovic Dositej
Ne pišite koještarije. ’97/’98 sam služio vojsku na kubu u 310 ssrp i evo vam informacije iz prve ruke: bili smo u sastavu korpusa PVO, RV i PVO-a Vojske Jugoslavije. Možda da vam pošaljem slike sa plavom beretkom i znakom RV i PVO-a?

Zi

Stefanović Tucović Dositej

Slabo ste to pratili. Imali smo 5 srp Kubova u Korpusu PVO, 60. srp, 230, 240, 310 i 311. Dakle jos od prve polovine 90-tih nisu bili u KoV.

Ma

Što bi to bilo dobro… Samo bi još šlag na tortu bio TOR M2, a eventualno za par godina i koji komad Sosne da se zamene sve strele

Odgovori
Sv

Od m3 verzije nemas nista.Ako se ovo ispostavi kao tacno naravno.

Odgovori
Pe

A sta radi Egipat sa kako kazete starim i bez korisnim Kub PVO sistemom

Odgovori
Ba

Prosleđuje ga Haftaru.

Pr

A sta radi Haftar sa kako kazete starim i beskorisnim Kub PVO sistemom?

Al

@Prolaznik

Kub ako se ne varam bi trebao da može da gađa male i sporo leteće ciljeve.

Sa

@Prolaznik
Kub je itekako efikasan kad moze da se upali pa da se natenane nanisani i puca. Naravno da nama nije koristio kada nije mogao, ni smio, da se upali. A tamo ce da ima i odvracajuci faktor, no fly zona za helikoptere i avione automatski. Nema protivradarskih raketa, upali i zraci 24h.

Mi

Ja mislim da je u tome i stvar. Mogu da ga posalju kod nas na modernizaciju, ali je verovatno jeftinije da kupe naše već modernizovane. Mozda donekle i jedno i drugo. Mi se otarasimo dela Kubova na najbolji mogući način i uložimo novac od prodaje i\ili modernizacije u nove PVO. Egipat isto možda. Haftar Kubovima popunjava PVO za male pare i brani teritorije od vecih dronova kojih će naravno da bude sveviše i više u narednih 10-15 godina. Nadam se da će tako i da bude. Uz dobre osnatračke može da se stvori jeftin la mreža protiv dronskog PVO.

Ma

Ljudi ne razumeju da su svi zamenljivi…
Ona krilatica bez mene nema uspeha je glupost najveća….
Ja mislim da .mlad čovek ne mora vojnik da bude da bi bio uspešan član posade recimo na buk sistemu.
Nauči se životinja postupcima a kamo li čovek obrazovan.
Naravno da ce u budućnosti biti pilota.tehnicara i pvo operatera na svim nivoima za novu tehniku .
Zanavljanje pvo opreme je neizbežno i dugoročno i skupo i daj boze da narod i vojska ima tu mogucnost odvracanja .
Nemoguće je isprati mozgove velikog germanskog naroda ..kad tad ce ponovo krenuti na nas.
Najviše verujem gosp.Miloradovicu lično mislim da on nema tu partizansku sujetu i da odlicno i profi deluje na državne organe u procesu nabavke i zanavljanja…

Bi

I ja mislim da je rec o lapsusu, izjava o kupovini tako nekog skupog sokocala bi bila rezervisana licno za Vodju, i tajming njenog plasiranja u javnost bi sigurno bio pazljivo odabran…meni je mnogo zanimljivija ova tvrdnja da bi Egipat od nas kupovao Kub??? Prvo imamo li ih mi dovoljno da ih izvozimo, a drugo Egipat je zemlja koja ogromne novce trosi na kupovinu moderne tehnike, nekako mi se nas 40 godina star Kub tu ne uklapa nikako…bilo bi lepo da to neko malo pojasni opsirnije, ima ovde dosta strucnjaka za sve i svasta

Odgovori
re

Egipat povlači priznanje kosova, eto jednog segmenta trgovine.

Sv

Slazem se ne vidim ni jedan razlog da egipat kupi kub.

Sm

Haftar.

Pe

Egipat je zvanicno za nas end user. A Egipat posle proslihedi LNA / Haftaru..sve jasno.
Inace prije toga Kub bi bio doveden na standard M2, srpska modernizacija.

ns

Kupili su i nase sisteme obala – more a radi se o sistemimaslicnog godista. Doduse odtad je proslo skoro 10 godina.
Haftar i meni zvuci kao logican razlog.

М

За почетак провери где су завршили вбр Мораве на фапу 1318 продате Египту па ће ти бити јасније шта ће им…

St

Egišptu sigurno treba nas Kub, pored S-300, Patriota, Buk-a, Tor-a, HAWK-a, svojih kubo-ova , IRIS-a, oerlikon Skyguarda i svega ostlaog sto imaju.

Odgovori
Sr

@Stojko
Mozda bi dali ih dali Haftaru? Protiv F-16 koji samostalno obavljaju CAP i CAS, moze biti poprilicno ubojit.

Me

Egipat je na korak od sukoba sa Etiopijom zbog brane na Nilu. Zato je potrebna ratna tehnika jeftina i jednostavna za upotrebu i sa jeftinim i dostupnim delovima i operaterima najamnicima u ograničenom ratu.

Zo

@Stojko

Ali treba Libiji (LNA), čiji je Egipat saveznik. I UAE kupuje Pancire od Rusije, pa jedan ne baš tako beznačajan deo završi u LNA. A tek srpski modifikovani Ognjevi u LNA? A kupili ih Emirati? Itd….

Gl

Mozda za neke teroriste poput haftara da im posude

Ni

Mozda ide dalje za Libiju!! Malo sira slika tu ide npr

Mi

@Mečka
Egioat ima nekoliko puta vise modernih tenkova i aviona od Etiopije. Taj rat ne bi dugo trajao.

Mi

@
Zoran Vukosavljević
Posto su zvanican saveznik, onda mogu da im daju i svoje Kubove iz magacina. Ne verujem da uz sve moderne avione i PVO sisteme i dalje koriste i sve Kubove.

Mi

Sa jedne strane nema smisla, ali ako uzmemo u obzir da modernizovan Kub može dobro da posluźi da popuni PVO za borbu protiv bespilotnih letelica klase Bajraktar i veće, za male pare. Što da ne. Libiji bi legao dobro.
Ako PVO ima previše „rupa“ i protivnik lako uvuče svoje dronove zaobilazeci Pancire itd, onda ni mnogo moderniji PVO nisu rešenje.
Zato mislim da modernizovan Kub po niskoj ceni i danas igra važnu ulogu.

Pe

Kub- ovi bi bili dovedeni prvo na standard M2, isporuceni Egiptu..i zavrse kod cika Haftara. Sve jasno!

Inace ima dosta sistema u rezervi..bjerovatno je ideja da se nesto proda, zaradi i oslobodi ‘garaza’ za nova orudja!

Br

Postoje kubovi M3 i M4, oznaka M2 ne postoji.

Pe

Tako je Branko.. M2 srpska modernizacija by PPT Namenska doo

B

S-125 Neva/Pecora jedno te isto. (С-125 „Нева“/“Печора“)

Odgovori
Zo

Pečora je oznaka za izvozne verzije Neve, kao Kvadrat za Kub.

La

Cemu sve to?
Pitam cemu jer nemamo ljude za akciju.
Eto, ovo je sve unutar RViPVO a procackajte zasto je izgoreo objekat na Murtenici… E moji generali i brkati majori!!! Zarad svog dupeta ce potcinjene prodati pa zato pitam cemu sve ovo!?

Odgovori
Zl

Ili je lazna uzbuna ili neko nekoga krije cim svi cute.

D

Ko kaze da ce BUK, ako i bude remontovan u Kosmosu, biti – srpski?
Mozda bude egipatski.

Odgovori
Tr

Kub je jos i te kako iskoristiv u nesofisticiranim sukobima (stariji tipovi aviona helikopteri bpl) da smo ga mi imali devedesetih ne bi nam pobili 16 djece u jednom danu u Slavonskom brodu ne bi se ni usudili poletit.Imali smo ih priliku zarobit u Zemuniku al nismo uspili jer je KOS vrhunski odradio posa.

Odgovori
Ga

Zaista je tesko citati ove komentare kvazi-strucnjaka o tome sta je dobro kupiti a sta nije.
Da vam malo pomognem, dobro je sve sto moze pomoci.
Pricate o konceptima viseslojne PVO, dometima, mobilnosti, cenama, da li kupiti na Zapadu ili istoku…
Pola vas ne zna rasklopiti I sklopiti pistolj u mraku.
Zasto je pistolj vazan… simbolizuje primenu teorije u praksi.
Svako oruzje/orudje u pravim rukama je odlicno.
Avion moze da skine I rucni lanser isto kao i sistem od 300 miliona dolara. To piloti odlicno znaju. Rat nije teorija iz knjiga nego splet okolnosti, inteligentan i takticki ispravan potez, brzina, mudrost, hrabrost i jako cesto povlacenje nelogicnih poteza, jer neprijatelj ocekuje logican sled dogadjaja.
Biti nepredvidiv/maskiran sa dvadeset rucnih Lansera ili jeftinim sistemima kratkog dometa je opasnije za neprijateljske pilote nego skupi sistem na livadi koji se vidi iz srednje orbite. A vama ne valja FK3, kub, buk, pantsir…? 😂😂😂
Zato kupovati sve sto moze da se iskoristi. I kupovati na istoku jer jedina realna opasnost nam dolazi sa zapada.
Aka dodje do bilo kakvog konflikta, zaista mislite da ce te dobiti delove, rezervne komplete, municiju ili rakete…?
Svako kupljeno oruzje predstavlja predmet njihovih procena i analiza.
Kao sto je NATO procena bila da kopnena invazija predstvalja visoki rizik, take treba podici PVO na nivo na kojem oni kazu, “ne isplati se”.
Imao sam licna iskustva gde sam se uverio da nas neprijatelji cene vise nego sto mi cenimo sami sebe.
Iz prve ruke…

Odgovori
Sr

@GardaVRS_strela6
U kom crtanom filmu vi zivite?
80% spoljne trgovine nam je sa EU, SAD kontrolise finansijske tokove, nemamo izlaz na more, nemamo flotu brodova. Uvedu sankcije i samo sacekaju, svu tu tehniku mozete posle godinu dana samo na otpad.

Hocete jos jedna generacija da propadne? Cemu onda drzava? Kakav crni NATO, sreca pa nam vlast to dobro zna i nisu totalne budale.

Gl

@Srbofil
Od s350 nema nista.Ali za BUk M3 je upravu a AMERI su to odobrili jer je hrvatska dobila rafala i da se ujednace odnosi u regionu mora balans da postoji.Kada mi budemo nabavljali nove avione hrvatska ce dobiti kako oni zovu PZO sustav,mislim da je sada jasnije nego ne sme jos da se objavi

Mi

@Garda pa ako jedina realna opasnost dolazi sa zapada u tvojoj proceni zašto se držimo tog zapada kao pijan plota. Zašto nam je državna strategija bez obzira na političku opciju vlasti da nepokolebljivo idemo u EU mada kako smo trenutno efikasni u tome to izgleda više onako deklerativno. Zašto nam je sva doktrina i upotreba vojske po NATO standardima. NATO taktika i istočna oprema. Logično. Ili haotično. Neko će reći da ovo zvuči autošovinistički (obožavam taj izraz novogovora) no prošlost nas uči da nikakvo oružje ni u kakvoj kolićini i ko zna kojih tipova i marki nije bilo odlučujući faktor u odbrani raznoraznih država u kojima smo postojali kao narod i da smo uvek iz sukoba izlazili prebijeni desetkovani i smlaćeni a da smo novu „slobodu“ plaćali previsokim cenama u krvi. Dobro još i postojimo kako smo se odnosili prema našem biološkom biću kao narod. Da bilo je tu i nekih pirovih pobeda. Izgleda da je lament naša duhovna potreba da se u svom mitu o sebi još od Kosova hranimo samosažaljenjem i za divno čudo nekako opstajemo. Gde je rešenje. Postoji a primera u svetu ima.
I ne kažem da je rešnje u demilitaritaciji i pacifikaciji već pre svega u jasnoj preciznoj nacionalnoj strategiji ko smo šta hoćemo i kuda idemo. Trenutno u politici i istok i zapad ne vidim da je to jasan i siguran put. Možda trenutno daje nke rezultate, No zar i bivša nam dršava nije bila na tom istom kursu i istok idološki i zapad praktično.Možda je trenutno zbunila svoje narode ali ne i „prijatelje“ koji su je od samog početka polako i sigurno krunili i oni na istoku i oni na zapadu. Ne zaboravimo naši „prijatelji“ i „saveznici“ nisu male naivne mace već opake dokazane zveri. Ratne mašine koje melju sve pred sobom. Nekome se sedenje na više stolica iz ovog ili onog interesa u jednom trenutku neće baš svideti. Malo smo naučili iz naše sudbe klete do sada. Na kraju ovde na Balkanu ništa značajno se nije dešavalo bez globalnih potresa a kada to počne nekako smo uvek po pravilu u prvom vagonu za batine. A tada teško sa Bukom Mistralom FK ili kako se već zove migovima „modernizovanim“ na 4++ itd. No vreme će pokazati svoje ne daj bože.

Ga

@Srbofil
Ja ne zivim u crtanom filmu nego u relanosti koje ti nisi svestan ili je ignorises.
Ja Sam pricao o nabavci PVO sredstava I koliko je sve sto nabavimo potencijalno korisno u odvracanju onih koji imaju lose namere.
Ta ekonosmka razmena o kojoj pises sa 80% pada na 0% u bilo kojoj konfliktnoj situaciji.
A konfliktna situaciji je potencijalno Kosovo ili RS. Samo Vecina nema petlju da nazove stvar pravim imenom.
U tom scenariju VS protiv sebe ima NATO. To je realnost.
Ako misilis da je Balkan zaokruzena prica, zaista zivis u iluziji. Zapad nije zavrsio svoj posao na Balkanu!
Dakle nije uopste problem zakljuciti da nama realna opasnot ne preti ni od koga osim nato…
A njihova razmena I ulaganja nikad in nece spreciti u kompletiranju njihovih strateskih ciljeva na balkanu.
I to sto nemamo more I luke ne znaci da ne mozemo dobiti ono sto kupimo. Da te podsetim, srbija je na svojoj teritoriji imala s-400 sto je uzrokovalo par neugodnih telefonskih poziva medju clanicama nato-a.
Ali ako zivis u iluziji, uopste ne sumnjam da verujes da je i Taj s-400 bio neka “patka”…
ubedjen Sam da Sam proveo vise Dana od tebe u cizmama I na mestima koji ti mozes videti samo u dokumentarcima.
To mi daje pravo da ti ukazem na stvari koje vec znas.

Br

„Avion moze da skine I rucni lanser isto kao i sistem od 300 miliona dolara.“ Da, ali u prvom slicaju mora da se ceka da avion dodje na 4-7km udaljenosti, a u drugom slucaju se moze gadjati sa 400km, nije bas isto.

Sr

@GardaVRS_strela6
To tako ne funkcionise. Koje su posledice kada ta trgovina padne na 0 kako kazete? Ko tu gubi? Mi trziste od pola milijarde ili oni trziste od 7 miliona?
Da bi kupili tehniku, potrebna je ekonomija. Ne moze se sa vojnim budzetom od milijardu ratovati! Toga nema! Jel znate koliko kosta S-400? Besplatno ga necete dobiti.
Znaju drzavni zvanicnici zasto vode opreznu spoljnu politiku, jos jedna epizoda kao prosla i mi drzavu i narod nemamo, nikad se ne bi oporavili! Nije to samo koliko ce ljudi poginuti, koliko decenija napretka i razvica se gubi, da deca odrastaju u Africkom standardu, jel nam to treba?

Mi treba da se sacuvamo i izgradimo, a NATO po SVAKU CENU mora da nas zaobidje! Sreca pa i oni ne gledaju u vojno resenje kao dugorocko isplativo.

Kad ekonomija bude dovoljna za vojni budzet od 10 milijardi(koliki je skoro republicki trenutno), onda mozemo pricati o nekoj odbrani i odrvacanju, inace cemo biti ko Sirija sa 4 lansera S-300, a Izrael ih gadja iz svoje teritorije.

Mi

@Garda provedoh i ja nešto vremena u čizmama i ne sećam se da je kriza u Republici Srpskoj ikada bila mogući povod za oružani sukob. To je praktično i dokazano davnih 90 tih kada je neprijatelj porazio RSK i bio na pragu Banja Luke. Ako tada to nije bio razlog da se SRJ umeša u vojni sugob neznam šta jeste. Isto je i sa KiM. Ta politička tvorevina nema načine snage volje hrabrosti i razloga da napadne Srbiju jer i nema svoju odluku već volju svojih patrona uzgred budi rečeno. Pokušaj Srbije da to pitanje reši oružjem je takodje u sferi crtanog filma. Lokalnog sukoba može biti to se u izradi planova prevencija kriza (kako se to kaže u NATO koncepcijama) i razmatra jer bože moj ratni plan mora da postoji. Lično malo verujem da bilo koji sukob u lokalu radi teritorijalnih pretenzija može proći bez političkog odobrenja i u najblažoj meri logističke i obaveštajne podrške NATO saveznika potencijalnom agresoru. Zar takav primer nije i skoro obeležena VRO Oluja. RH je dala materijal u ljudstvu ali ono što je suština oparacije a to je planiranje informisanje veze obaveštajna i kontraobaveštajna priprema opremanje organizacija logistika pa i propaganda je bila rezultat podrške da ne kažem savezništva zapadnih zemalja. I rezultat je bio tu za vrlo kratko vreme. A tada nisu bili u vojnom savezu. Zato mislim da je malo verovatno da bi neka susedna zemlja isplanirala agresiju a da nije odobrena i podržana u vojno poliitičkom savezu. Kako se suprostaviti tome pitanje je. Vojvoda Mišić je davno napisao izučavajući moral da je Srbiju uvek napadao brojno nadmoćniji bolje opremljen i organizovan neprijatelj a da je Srbija uvek mogla da mu suprostavi svoju hrabrost odlučnost i upornost. Mislim da se srpski narod umorio od tog koncepta otpora. Mora se u savremenom okruženju postati svestan da je ekonomija snaga bitan element planiranja. Tome nas uči i taj NATO kome smo defkato oberučke uleteli u zagrljaj. Normalno zaboravili smo da NATO pogotovo danas praktično ni po čemu nije odbrambena organizacija već napadački savez. A agresor drugačije planira od žrtve. Na njegovoj strani je faktor iznenadjenja. Kupovinom svega i svačega stvara se samo privid jačanja odbrane. I takvih primera u ro[losti imate koliko hoćete. Eto npr taj Irak koji je po kolićini oružja i sa istoka i sa zapada bio velesila za Srbiju poražen je za mnoge u iznenadjujuće kratkom roku.Kao na strelištu. Koncept male profsionalne i vhunski obučene vojske i jeste koncept za uče[će u NATO. Daćete nam ono žto nam treba za naše potrebe. Ali ako izaberete put vojne neutralnosti pet brigada KoV i jedna i po specijalna brigada plus žandari,zaboravimo razervu iz naležnosti tzv. Komnade za obuku baš i nisu respektibilni element odvraćanja. Zato je i potrebna pre svega jasno i nedvosmisleno izražena volja naroda kroz politički sistem šta i kuda ide a zatim precizna nacionalna strategija koju podržava ogromna većina i oko koje nema nikakve diskusije iz koje bi proizašle svo ostale odluke pa i opremanje vojske. Kao Izrael hoćemo li opstarti arapskom okružu ili ne. Nije isto ali je sličo. Sa ovakvom demografskom slikom geostrategijskim položajem u odnosu na okruženje bićemo u stanju pružiti neki simbolični otpor a zatim žuriti da potpišemo neki novi vojno tehnički sporazum za koji ćemo sami sebe ubedjivati da je izraz naše vojne i političke pobede. Ovako koncipirana vojska ima mogućnosti za gušnje unutrašnjih pobuna i sprečavanje medjunacionalnih sukoba što nam i teme vežbi koje se izvode kao na filmskom platnu i pokazuju ako se izuzme njihov propagandni deo za namensku industriju. A to smo opet na granici procene upotrebe prekomerne sile zbog čega smo već više puta kao deklerativni povod dobili packe ako ne i batine.. Mislim da smo izabrali inverznu funkciju gradimo kuću a temelji plitki i nestabilni.

Mi

@Garda PS a druga opcija je da skinemo gaće skroz i pokušAmo da im objasnimo da smo njihovi ako nam poveruju. Da ih lepo zamolimo da nam oproste što su nas tukli što bi rekao Ilija Čvorović. Opcija sa vojnim savezima sa zemljama istoka je trenutno verovatna kao i mogućnost da vaskrsne biša Juga. Problem sa EU u glavama mnogih Srbalja je jugonostalgičarski i potpuno neshvatanje kako ta tehno-birokratska neoliberalna tvorevina funkcioniše i u čijem intresu. I dalje verujmo u parole ponovo o „slobodi“ samo ovog puta tržišta prometa ljudi dobara i kapitala kako se to kaže i mislimo da ćemo dobiti opet bitniju ulogu u odnosu na svoje komšije jer bože moj ima nas više a i veći smo teritirijalno (stara zamka hegemonizma svojstvenog srpskom nacionalizmu). No ne zaboravimo ni jedna država bivšeg istočog bloka nije ušla u ovaj politički savez a da nije pre toga skinula gaće i prišla vojnom savezu. To su činjenice i zašto bi mi bili izuzetak. Tu i jeste kvaka oko postizanja političkog konsenzusa naroda kao baštinika narodne i nacionalne volje. Za sada samo nam razni likovi i likuše tumače šta mi to u stvari hoćemo a nemamo pojma, a mi kao to razumemo i podržavamo u ovoj ili onoj opciji.

Ga

@srbofil
Moja namera nije provociranje nego argumentovana polemika. Nigde nisam napisao da treba prekidati ekonomske veze. Posto me teras da crtam…
VS moze potencijalno biti uvucena u konflikt na Kosovu ili RS. To iole informisan covek zna. U tom slucaju verovatno bi bili izlozeni nekim sankcijama koje bi prvo pogodile uvoz vojne opreme i sredstava. To je razlog zasto treba izbegavati nabavku te opreme.
Bio Sam dovoljno dugo u cizmama da znam sta znaci cisterna nafte ili sleper brasna. O municiji da ne pricam.
S-400 je dizajniran za nesto sasvim drugo od balkanskih brda. Ono sto Nama treba je PVO do 100km i raketni sistemi dovoljnog dometa da zaprete komsijama. Svaka dozvola preleta smatra se neprijateljskim aktom.
Lovacka avijacija koji ce imati potencijal da izadje u komsiluk I uruci dobrodoslicu.
Moram da Te ispravim po pitanju budzeta koji je oko 60 milijadi. A vojni budzet I potrosnja u poslednjih 2 godine su itekako raspravljani u zapadnim medijima. Citam redovno sta pisu…. 😉
Cenjeni Branko,
Svaki taj pilot pre nego krene na misiju otprilike zna sta ga ceka. Ali isto zna da on moze biti taj jedan od stotinu koji ce biti “zakljucan”. Licno Sam bio prisutan 1995 na nekim “pregovorima” vodjenim u planinama juzno od Sarajeva,
Ti vojnici UMPROFOR-a su izgledali kao svemirci .
Ali kad vidis kako Francuzi I italijani “zabu” izvlace transporterima iz snega, moras se nasmijati. Na -20 sva njihova oprema i trening se svede na puhanje u zamrznute ruke.
Tako da nemam visoko misljenje ni o njihovih opremi ni vojnicima.
Odlicno oni znaju ko se vojnicki pita na balkanu.
Bombardovanje Srbije se desilo u geopolitickom vakumu. Kad je nato bio super sila, zapad na vrhu ekonomske moci, Kina i rusija na dnu. To vise nije slucaj i treba napustiti taj narativ. Ekonomski jacati a vojno se opremati u skladu sa potrebama. Vrlo jednostavno. Siguran Sam da u vrhu VS sede ljudi koji imaju odlicnu sliku. Licno mislim da srbija svake godine podize lestvicu, od budzeta do borbene gotovosti. Zapad to zna I zato I zuri jer im Kosovo kliza iz ruka.

hi

Konačno jedan zaista jedan uravnotežen i tekst. Od ovih nepismenih „stručnjaka“ se ne vidi prava slika u PVO.
Svaka čast na alalizi :)

Sr

@GardaVRS
Toliko ste informisani da ne razlikujete BDP od budzeta.
Da ja vama nesto nacrtam: Imali smo “konflikt” 2004. i sta je vojska uradila? Nista. Sta bi opet uradili? Nista. Zasto? Zato sto ne mogu.
VS nece ucestvovati direktno ni u kakvom konfliktu u RS kojeg nece ni biti, to je na zalost bolna istina koja ljudima poput vas ne ulazi u glavu. Bilo sta vezano za RS se mora resiti iskljucivo sa, odnosno preko Amerikanaca. Nikako drugacije. Rusi nemaju NIKAKAV uticaj na Fed.BiH kao ni na KiM odnosno Albaniju i ne mogu nista da urade, ali bukvalno nista, nula, zero…

NATO nece dozvoliti da im Srbija ili sl. zemlja remeti percepciju sile jer bi to pretilo da im dezintegrira ceo savez. Pitali bi se saveznici “Ako ne mozete protiv male Srbije, kako mislite protiv Rusije ili Kine?”. Nikakve “susede” necemo napadati, kao sto nismo ‘99. Opet to sto vi ne mozete to da shvatite, ne znaci da politicki vrh ne moze, jer mogu i oni to znaju, i cine sve sto je moguce da budemo u sto boljim odnosima sa NATO jer ne moze drugacije.

Ne treba pred VS stavljati zadatak koji ona NE MOZE da ispuni niti ce ikada moci jer je to nemoguce.

Nama niko od suseda pojedinacno, a mnogi i zdruzeno ne predstavljaju nikakav bezbednosni izazov, ali SAD ako bi se ukljucile, tu smo mi zgazeni.

Dakle sta treba? Treba da imaju percepciju kako mi ne idemo protiv njihovih interesa, takodje Rusija treba da bude ok sa nama, kako i EU….ne treba niko da nas ima na radaru.

Opet ponavljam, srecom to politika u Srbiji zna i na tome se radi ozbiljno. Eto za nesto mogu da ih pohvalim.

Pr

„to politika u Srbiji zna i na tome se radi ozbiljno.“

Pohvala lisena bilo kakve realne podloge, oni rade samo od danas do sutra, veoma takticki. Srbija nema potrebe da se mnogo mesa u sopstvenu spoljnju politiku. Postoji zadati medjunatodni okvir a to su EU i NATO. U njega ona mora kad tad da se upasuje, mozda ne za nasih ziota ali… Sve ostalo, dakle Rusija, Kina itd. obicne su halucinacije.

PVO sto se tice, ta ideja da RS treba i moze da ima full PVO sposobnu da ne samo odbije nesto slicno 1999. nego se cak i osveti za 99tu, potpuno je nerealna. Nemogucnost da se to pistigne proistice iz geografskih, demografskih, geopolitickih i ekonomskih faktora. Trampa par starih za par novijih „sistema“ (ako do nje dodje), sigurno je pozitivna jer omogucava pripadnicima PVO da usvoje medernije sisteme i uvezbavaju rad na njima. Rat niti ce ga biti, niti ce se voditi u decenijama koje dolaze.

Ja

@GardaVRS_strela6
Ne znam kako imas zivaca za ove rasprave koje si i sam na pocetku lepo okarakterisao.

Ig

Inače se ne miješam u međusobne rasprave komentatora iz Srbije na temu nabavki naoružanja za Srbiju, pa bez zauzimanja ičije strane samo da ukažem na par bitnih činjenica koje nitko nije spomenuo:
– Srbija se 1999. nije od NATO-a branila PZO sredstvima koje je kupila Srbija, nego koje je kupila SFRJ (dakle država sa triput više stanovnika i ajmo otprilike reći triput većom ekonomskom moći nego današnja Srbija), a ta PZO sredstva je JNA povukla u Srbiju početkom 90-ih sa teritorija cijele SFRJ (u ostalim bivšim republikama su ostale samo Strele, trocijevci i tako to). Matematički i logički je nemoguće da danas Srbija financira izgradnju boljeg/većeg/jačeg PZO sustava nego što je imala 1999, a da to ne izazove ekonomski krah države.
– Nisu samo PZO sredstva koja se danas mogu naći na tržištu tehnički napredovala u ove 22 godine od 1999., nego i zrakoplovstva i raketni sistemi vojski NATO saveza.
– Kao što NATO neće ući u rat sa Rusijom zbog Ukrajine, tako ni Rusija neće ući u rat sa NATO savezom zbog Srbije.
– Države sa negativnim prirodnim prirastom si, biološki gledano, ne mogu priuštiti rat, i kakvu god retoriku vlade takvih država imale za unutarnje populističke potrebe, učinit će sve da rat izbjegnu. Srbija je s te strane bila u boljoj poziciji za rat(ove) početkom 90-ih nego danas, pa se od tih ratova nikad nije biološki oporavila. Kako bi se oporavila danas kad bi u rat već krenula sa negativnim prirodnim prirastom ?
– NATO savez nema nikakvog motiva da napadne Srbiju ako Srbija ne napadne Kosovo, a Srbija neće napasti Kosovo da ga vrati u svoj sastav, jer ne bi znala šta bi sa preko 1,5 milijuna Albanaca koji tamo žive, s obzirom da metode etničkog čišćenja iz ludih 90-ih u današnjem svijetu više ne prolaze. Morala bi tim Albancima dati sva građanska prava, što znači uključiti ih u politički život, što znači njihovo sudjelovanje na svakim izborima, što znači nemogućnost sastavljanja Vlade i donošenja ikakvih važnih odluka bez koaliranja sa njima. A oni bi donošenje bilo koje odluke sabotirali. To bi ličilo na funkcioniranje, tj. nefunkcioniranje, današnje BiH.
– U takvoj Srbiji s Kosovom koja bi imala 8,5 milijuna stanovnika, Albanaca bi bilo 20%, s rastom na 25% i više kako bi vrijeme odmicalo (s obzirom na negativan prirodni prirast Srba a nulti/blago pozitivan Albanaca), što bi političku situaciju u Srbiji samo pogoršavalo i s vremenom vjerojatno opet dovelo do srpsko-albanskog rata.

д

Igor M. a ta PZO sredstva je JNA povukla u Srbiju početkom 90-ih sa teritorija cijele SFRJ (u ostalim bivšim republikama su ostale samo Strele, trocijevci i tako to). Стара прича као је Србија живела на вашој грбачи ,али сте се ви тога решили пре 30 година и зато данас имате врхунски ПВО (нисте се макли од тих троцеваца које сте украли из јна складишта)
NATO savez nema nikakvog motiva da napadne Srbiju због чега ли постоји тај нато пакт
Morala bi tim Albancima dati sva građanska prava, što znači uključiti ih u politički život, što znači njihovo sudjelovanje na svakim izborima, što znači nemogućnost sastavljanja Vlade i donošenja ikakvih važnih odluka bez koaliranja sa njima. ти си из земље која је позната по давању свих грађански прва милина једна. У осталом албанаца на косову и метохији нема 1,5 милиона и наталитет им је у задњих 20 прилично опао.

Da

Сви коментатори стално причају шта све мора да се заштити. Па толико ПВО технике немају ни две највеће војне силе а камоли ми.
Ја сам дубоко убеђен да је једина ефикасна заштита инфраструктуре, индустрије и становништва, остварива претња ефикасном одмаздом по истим таквим објектима земље нападача. А ту већ улазимо у домен војне стратегије вођења рата, која опет мора иза себе да има политичку одлуку и дозволу.

Odgovori
П

Србија је заинтересована за два ПВО система из Русије и то БУК М3 и С-350 „Витез“.Из неких извора ,сазнао сам да је БУК М3 купљен,завршена ствар,само је у питању време испоруке .Наши траже да стигне до краја године ,кад би требало да стигне и још једна батерија „Панцира СМ“ од две купљене,и још 4 хеликоптера Ми-35 М и три Ми-17 В5.

Odgovori
Л

Оптимистички нема шта! Волио бих да су твоји извори тачни, али не вјерујем… СМ верзија пантсира мислим није још ушла у наоружање руске војске, а поред извјесног ФК3, мала је шанса да ћемо купити С350 због високе цијене и политичких уцјена запада, а ВУК, могуће да ћемо набавити, али тешко у М3 варијанти

Ma

@Лошми Lapsus je, ne SM već S1M

Helikopteri neće stići ove godine.

mi

Ma ne smeta. More bit a ne mora. Bitno pitanje koje daje odgovor na realan medjuetnicki odnos u Srbiji je ima li zainteresovanih muslimana iz Srbije za vojnu akademiju i koliko. Da ostanemo u okviru portala ima li i jedan musliman iz Srbije da je u poslednjih 10 godina pokusao ili postao vojni pilot.Licno verujem veomaaaa malo 8li skoro pa nista.E sad zasto je to tako u jednoj deklerativno gradjanskoj drzavi treba razmisliti.

Odgovori
Pr

RS nije gradjanska drzava. Prvi clan ustava kaze: „Republika Srbija je država srpskog naroda i svih građana koji u njoj žive“. Ovo vam je oficijelno, inoficijelno se na to SPC mesa svuda, drzava dominantnu crkvu ekstremno potpomaze, svaka institucija, skola, obdaniste i firma ima svoju slavu itd. Dakle jasno je da drzava i njene institucije nisu neutralne u gradjanskom smislu.

Da jeste full gradjanska, odnosno da funkcionise na principu konstitutivnog patriotizma imali bi ste mozda vise gradjana pripadnika etnickih i religijskih manjina u vojsci. To bi i moralo doci kad tad posto recimo kod Albanaca, Roma i Bosnjaka ima mnogo mladih a kod Srba bas i ne…

Mr

Dobro pitanje..mi srbi smo dosta puta kontra diktorni!

Br

@Prolaznik
Nema to veze toliko sa nasim postupanjem vec sa njihovim misljenjem o nama. Sta sprecava na primer Madjare i Slovake kao i Rumune da sluze u nasoj vojsci, siguran sam da je odziv tamo daleko bolji iako imaju bolju perspektivu za odlazak iz zemlje takodje i njihove sredine su razvijenije pa nemaju novcani motiv da sluze ovde. Evo na Kosovu se trude da se prikazu multietnicno (srpski je pored albanskog zvanican jezik) koliko Srba sa druge strane sluzi u njihovoj vojsci?

Dr

@Prolaznik

Normalno da je Srbija drzava srpskog naroda i svih gradjana koji u njoj zive (koje to povlastice imaju Srbi u odnosu na druge gradjane Srbije?), kao sto je Nemacka drzava nemackog naroda ili Grcka drzava grckog naroda. I sta je tu sporno? To sto tebi smeta sve sto ima pridev srpski je tvoj problem.

Ali kad si vec kod toga da uporedimo kako je u Srbiji a kako u Hrvatskoj recimo.
U Srbiji postoji: Radio televizija Srbije, vojska Srbije, putevi Srbije, posta Srbije, narodna banka Srbije, narodno pozoriste itd.
U Hrvatskoj postoji: Hrvatska radio televizija, hrvatska vojska, hrvatski putevi, hrvatska posta, hrvatska narodna banka, hrvatsko narodno kazaliste itd.

Dakle Srbija kao da je jos uvek komunisticka zemlja, jer su upravo komunisti dolaskom na vlast skoro sve sto je imalo pridev srpski promenili u ‘Srbije’.
Nadam se da ce i to jednog dana biti ispravljeno, pa da se Vojska Srbije zove onako kako se oduvek zvala- Srpska Vojska.

Sto se nacionalnih manjina tice, njima niko ne brani da sluze vojni rok, a nije da ih nema i sada.
Problem je sto mnogi muslimani i Albanci ne zele da sluze vojsku, kao sto ima i Srba koji isto tako ne zele da sluze vojsku.
Kada bi Srbija vratila obavezan vojni rok, takvi kao ti bi prvi vristali da to nije fer jer ce muslimani i Albanci morati da sluze vojni rok. Isto kao sto si pisao za vezbe na Pesteru, toboze nije fer da Vojska vezba na Pesteru jer dole zive muslimani…

Mi

Pa u tome i jeste kvaka u sufiksu „i otalih“ što treba i daje privid za nekog drugog gradjanske države. Zato je i svi njeni gradjani ne doživljavju kao svoju državu nego neku tudju pa možda i zato rade u korist svojih matica. Radi se o dugotrajnim procesima gradnje zajedničkog života i poverenja. Ovako imamo uvek potencijalnu nazovi petu kolonu što relano je mogući nož u ledjima.O tome sam hteo da pišem a potakli su me komentari nekih ljudi koji u tekst o nabavkama PVO sistema upliću medjunacionalne pa čak i verske odnose. U pravu je Bred koji povlači paralelu sa dogadjanjima na KiM i kako Srbi doživljavaju tamošnju političku tvorevinu. Tako i oni „i ostali“ doživljavaju Srbiju. Čist praktični reciprocitet. A to nije jasna državotvona politika. Ili su gradjani ili ostali. Dok god budu drugi imaće rezervnu državu i rezervnu opciju.Ko misli da je to u redu ok. Bolja je opcija jasno definisana nacionalna država nego medjustanje. Medjustanje se kad tad obije o glavu i predstavlja uvek minu iznenadjenja pogoovo za onog ko veruje da ne može biti iznenadjen. E sada da li je u današnje vreme moguće u odnosi na demografiju i brojke okruženje medjunarodne odnos unutranje potencijale prošlost definisati čisto nacionalnu državu veliko je pitanje.

Sr

@prolaznik
Vise drzava utice na SPC nego obrnuto, al dobro….

Menja se taj unutar etnicki odnos na bolje, evo recimo mnogi su ocekivali od turskog Sultana da ce graditi puteve, fabrike, a investicije odose tamo gde je njima isplativije….. S toga je ispalo da se ipak gradjanin neke drzave moze osloniti samo na tu drzavu u kojoj zivi i radi, a ona kakve je da je, je u slucaju Srbije podjednako losa ili dobra prema svima, nije kao neke gde je to selektivno po nacionalnoj ili verskoj osnovi.

U principu jedina realna podela u Srbiji je da li si drug clan, ili nisi….to nam je valjda nasledje od crvene Jugoslavije, ali i to ce proci vremenom.

Ni

@Brad
Ne znam zašto mislite da Muslimani ne služe u VS, ima ih itekako, možda i proporcionalno njihovom udelu u stanovništvu. Za Mađare i Slovake ste naveli razlog, region u kojem oni žive je mnogo razvijeniji a vojna plata se smatra socijalom, a oni su uzgred i građani EU pa nemaju potrebe da se muče u Srbiji za koricu hleba. Ja lično poznajem nekoliko bivših pripadnika VS sa juga iz Vranja, Surdulice, Leskovca koji su postali državljani Bugarske i odmah otišli u Nemačku da rade fasade ili voze kamione.

Pr

a lično poznajem nekoliko bivših pripadnika VS sa juga

Dok velika vecina komentatora otvoreno prezire EU a NATO mrzi, sto je donekle i razumljivo ali pitanje je da li takve vrste emocija imaju smisla kada pricamo o drzavama i organizacijama, kao sto ste napisali, nama gradjani uzimaju drzavljanstva okolnih zemalja! Nisu to samo manjine, ko god moze iskoristi ovaj ili onaj trik da se dokopa nekog stranog pasosa. Setimo se samo situacije sa Madjarskom pre 10 godina i koliko je Srba iskopavalo neke pretke „Madjare“, islo da uci Madjrski itd. Nesto je veoma trulo u drzavi Danksoj kada svi gledaju da pobegnu a taj omiljeni rezimov narativ u kome se EU smatra za propalu docim se Rusija i Kina kuju u zvezde definitivno ne pomaze da se zadrzi stanovnistvo.

Yo

Lepo, još ako je istinito…
Poodavno sam mišljenja da se Kubovi, T-55 i sl. starudija proda ili nađe u muzejima i sl. ukoliko je neisplativo modernizovati je prema savremenum potrebama i izazovima, a ne samo u stilu – dobra je za razbijanje šumskih demonstranata – kako bi se nabavljalo novo i odgovarajuće…
Mada i trešnjev top može danas da radi ono što je i pre 2 veka, ali pvo mora biti „state of the art“ sa svim iskustvom nakon agresije ’99. – prosto ne znamo koji i kakav moron može zajahati domaću/lokalnu, regionalnu, pa i globalnu pol. scenu.
Nesumnjivo da će deo onoga što ponosno izvozimo završiti i u našem dvorištu – kao i deo onoga što Ameri ostavljaju Talibanima – ali kome izvoziti ako ne i Egiptu…
Najbolje od naše vojne industrije je da bude sposobna da nas kvalitetno i povoljno oprema i da pravi pare, a da se ne uzdamo mnogo u podrške onih koji trebaju jedni drugima da se „mrze“ – što bi značilo da pazarimo za pare, a ne za tuđe interese – koji nas konstatuju isključivo kao deo problema, a ne i rešenja (van iseljavanja i odumiranja)…

Odgovori
Ni

Trešnjev top je mit samo, kad su ustanici u Aprilskom ustanku 1876. napravili trešnjev top inspirisani pričama o 1. srpskom ustanku jedink što se desilo je da je izginulo par nesrećnih seljaka.

Dr

@Nikola

Drveni topovi nisu mit, pravili su ih i koristili sirom sveta u 18. i pocetkom 19. veka od tresnje, oraha, bresta itd. Na Balkanu su korisceni u Srbiji (jedan iz 19. veka postoji u konaku Kneza Milosa) u Makedoniji i C. Gori tokom buna i ustanaka.
Ima ona prica o crnogorskim ustanicima i topu od tresnje koji je pobio Crnogorce: Kad pobi nas ovde kako li je tek onima tamo.

De

Zasto bi Egipat kupio Srpske Kubove. Egipatsko PVO ima S300VM, BUK M-1/M2, Partiot PAC-3 i kupuje IRIS-T SLM.

Imaju starije Kub-ove, MIM-23 i S75 I S125, ali nema logike vise ulagati u ove zastarjele sisteme.

Odgovori
Ma

Daju Haftaru…

д

Dead1 најбоље би било да их ви купите и решите проблем пзо

д

Igor M. a ta PZO sredstva je JNA povukla u Srbiju početkom 90-ih sa teritorija cijele SFRJ (u ostalim bivšim republikama su ostale samo Strele, trocijevci i tako to). Стара прича као је Србија живела на вашој грбачи ,али сте се ви тога решили пре 30 година и зато данас имате врхунски ПВО (нисте се макли од тих троцеваца које сте украли из јна складишта)
NATO savez nema nikakvog motiva da napadne Srbiju због чега ли постоји тај нато пакт
Morala bi tim Albancima dati sva građanska prava, što znači uključiti ih u politički život, što znači njihovo sudjelovanje na svakim izborima, što znači nemogućnost sastavljanja Vlade i donošenja ikakvih važnih odluka bez koaliranja sa njima. ти си из земље која је позната по давању свих грађански прва милина једна. У осталом албанаца на косову и метохији нема 1,5 милиона и наталитет им је у задњих 20 прилично опао.

Odgovori
xx

Treba ovo treba ono , ako ispale po 200 krstarecih raketa dnevno po nama, koliko mi imamo raketa za odbranu i koliki vremenski period , nama kao sredstvo odvracanja vise treba npr.Iskander nego PVO.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor