Visoka škola strukovnih studija Vazduhoplovna akademija zvanično je u ponedeljak upisala svoju prvu generaciju studenata na tri studijska programa po dualnom modelu studija. Indekse je brucošima uručio ministar prosvete Branko Ružić.
Kako je ovom prilikom izjavio direktor Vazduhoplovne akademije Goran Cvijović upisano je ukupno 43 studenta na tri studijska programa Akademije: vazdušni saobraćaj (piloti), vazduhoplovno mašinstvo (mehaničari) i kontrola letenja (kontrolori):
– Imajući u vidu da smo zbog procesa formiranja naše nove, sada znatno uvećane, obrazovne institucije upisni rok održali u nestandardnom septembarskom terminu, izuzetno smo zadovoljni odazivom. Prijavilo se 50 kandidata a njih 43 je prošlo prijemni ispit.
Prvi put će tako stručni profili dobiti visoko strukovno obrazovanje koje je u potpunosti priznato od strane prosvetnog sistema odnosno Ministarstva prosvete uz paralelne dozvole koje će biti u potpunosti EASA priznate. ATPL za pilote, dozvole aerodromske kontrole letenja i B1 i B2 dozvole za mehaničare. Ove godine SMATSA je svojim konkursom već izabrala nove kontrolore koji će sada pohađati i deo visokog strukovnog obrazovanja na našoj akademiji – kazao je Cvijović.
Kako je Tango Six već izveštavao, proces proširenja Vazduhoplovne akademije započet je u maju ove godine pripajanjem pilotske akademije iz Vršca beogradskoj školi koja je ove godine dobila i akreditaciju za tri navedena programa strukovnih studija. Prvi put posle skoro tri decenije neka državna škola će u potpunosti stipendirati najbolje rangirane na prijemnom ispitu koji žele da postanu piloti a od strane države najavljena su i ulaganja u sada proširenu i objedinjenu vazduhoplovnu obrazovnu instituciju od 65 miliona evra.
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
Mehaničar
Super vest, drago mi je da Vazduhoplovna napreduje. Ali kako misle da osoba koja završi Vazduhoplovno mašinstvo dobije B1 ili B2 EASA dozvolu? Sa kojim tačno radnim iskustvom? Trenutno je potrebno 3-5 godina rada(zavisi od države gde se aplicira za dozvolu), bar 2 task-a nedeljno u Exp Log Book-u, naravno u kompaniji koja ima EASA Part 145 dozvolu. Uz to, inspektori nekih država zahtevaju da vide određenu količinu taskova vezanih za svaki ATA Chapter.
LSBL
Цвију за директора ДЦВа!
Marko M
U CH vam treba naj manje 7 godina za B1 ili B2 sa type ratingom! I to u naj boljem slucaju
LSBL
Цвијића треба поставити за Директора ДЦВа. То што он ради у задњих десет година са драпшином мора да се препозна. Човек је окупио тим стручњака и не планира да стане. Све честитке запосленима у Ваздухопловној Академији!
Сале
Ја сам завршио „Петар Драпшин“, генерација 1997. ,не смеру авио-моторни системи.Феноменални професори са доста практичног искуства у струци.Издвојио бих професора Кусовца који је лично радио на пројектима авиона „Орао“ и „Галеб“.
Штета што је за време мог школовања а и касније, школа доста срозана што се тиче ученика који су били „отпадак“ основног образовања.
Драго ми је да се поново враћа углед…
Поздрав бившим Драпшинцима!! 👍😁
Karlovčanin
Cvijoviću, svaka ti čast!
Samo tako nastavi!