Prva zgrada Vazduhoplovne akademije na Dorćolu u kojoj će se nalaziti Full Flight Level D simulator dobija svoj konačni izgled

19. maj 2022

Rostec završio ispitivanje prvog prototipa motora PD-8

13. maj 2022

Posao odmah nakon završetka srednje škole: Jat Tehnika predstavila novi program prakse za studente Vazduhoplovne akademije

10. maj 2022

Vazduhoplovna akademija održala svoj tradicionalni Dan otvorenih vrata: Predstavljanje srednjeg i visokog vazduhoplovnog obrazovanja budućim đacima

9. maj 2022

Prince Aviation stipendira nove pilote u svojoj školi letenja

6. maj 2022

Najveća narudžbina putničkih letelica Erbas u istoriji australijske avijacije za avio-kompaniju Kvantas: „Konačno ispravljanje tiranije udaljenosti“

3. maj 2022

Prvo javno pominjanje problema sa Suhojem SSJ100 u Rusiji, nastavak „rusifikacije“ novog MS-21

25. apr 2022

[POSAO] Prince Aviation zapošljava nove instruktore

19. apr 2022

Aerodrom „Nikola Tesla“ predstavio mogućnosti za zapošljavanje učenicima Vazduhoplovne akademije

15. apr 2022

[FOTO REPORTAŽA] Novi izgled beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“: Obišli smo novoizgrađene C gejtove

12. apr 2022

KLM dobio prvu ženu direktorku

1. apr 2022

[POSLEDNJA VEST] Er Montenegro objavio gubitak od 4,96 miliona evra u 2021. godini

31. mar 2022

[EKSKLUZIVNO] Jat Tehnika odmrzla evropski EASA sertifikat za održavanje aviona: Spremni smo da nastavimo sa investiranjem u ljude i opremu, učestvovaćemo u programu „Moja prva plata“

30. mar 2022

Irkut obavio uspešno opitovanje centralne sekcije krila putničkog aviona MS-21

30. mar 2022

[EKSKLUZIVNO] Iza scene brendiranja nacionalne avio-kompanije Crne Gore: Kako je izgledalo kreiranje imidža Er Montenegra

25. mar 2022

[POSAO] SKY Partner, najveći domaći hendler na beogradskom aerodromu, zapošljava radnike sa ili bez iskustva

24. mar 2022

[POSAO] Crnogorska nacionalna avio-kompanija Er Montenegro objavila konkurs za zapošljavanje novog direktora kompanije

18. mar 2022

IATA izveštaj o bezbednosti avio-kompanija u 2021. godini: Da biste doživeli nesreću u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan sledećih 10.078 godina

9. mar 2022

Vazduhoplovna akademija upisuje novu klasu studenata za pilotsku obuku u Trening centru Vršac

23. feb 2022

Iskoristite priliku da postanete vlasnik avio-istorije: Erbas prodaje delove ikone vazdušnog saobraćaja Superdžamba A380!

22. feb 2022
[EKSKLUZIVNO] Država prvi put posle 30 godina u potpunosti stipendira obuku za dozvolu saobraćajnog pilota: Vazduhoplovna akademija obučiće besplatno 4 kandidata u Vršcu od nule do frozen ATPL-a
Najavljeno je da će u projekat Vazduhoplovne akademije država uložiti preko 60 miliona evra / Foto: Vazduhoplovna akademija

[EKSKLUZIVNO] Država prvi put posle 30 godina u potpunosti stipendira obuku za dozvolu saobraćajnog pilota: Vazduhoplovna akademija obučiće besplatno 4 kandidata u Vršcu od nule do frozen ATPL-a

Planom upisa Ministarstva prosvete na prvu godinu nove državne vazduhoplovne više stručne škole Vazduhoplovne akademije, na studijskom programu „strukovni inženjer vazdušnog saobraćaja – pilot“  odobreno je četiri mesta na budžetu i 20 samofinansirajućih mesta. To praktično znači da će prvi put posle 90-tih država u potpunosti finansirati, ovoga puta četiri, studenta od „nule“ do frozen ATPL dozvole.

Četvoro najboljih će dobiti besplatnu dozvolu sabraćajnog pilota (teoriju i letenje) kao i diplomu više škole.

Da, dobro ste pročitali. Sve za džabe, za četiri najbolja kandidata na konkursu koji počinje u ponedeljak. Država će pojedinačno platiti svakome ekvivalent vrednosti obuke od, otprilike, 50.000 evra. Bez uslova za naknadno zaposlenje u nekoj avio-kompaniji ili bilo kakvog bonda. Kako su nam rekli iz Vazduhoplovne akademije neće biti posebne selekcije za četvoro stipendista. Svi koji se prijave do 15. septembra polagaće prijemni ispit i četvoro najbolje rangiranih prema ukupnim bodovima dobiće sve besplatno.

Od septembarske klase svi koji završe letenje u Vršcu imaće EASA priznatu dozvolu / Foto: Vazduhoplovna akademija

To nije sve.

Kako je za Tango Six ekskluzivno potvrdio direktor Vazduhoplovne akademije Goran Cvijović, nakon preuzimanja pilotske akademije u Vršcu novi menadžment započeo je i proces sertifikacije ovog ATO-a (Approved Training Organization) po EASA standardu. Što će praktično značiti da će od proleća sledeće godine svi koji budu pohađali obuku u Vršcu (stipendirani od strane države ili samofinansirajući) jedini u državi imati u potpunosti priznatu EASA dozvolu. Nešto što ni jedna škola letenja u Srbiji trenutno ne nudi.

– Cilj nam je da zaokružimo sistem obuke na najkvalitetniji mogući način. Upravo smo dobili akreditaciju za studijske programe više škole za pilote, avio-mehaničare i kontrolore letenja. Kada pričamo o pilotima oni će moći da pohađaju samo ATPL integrisani kurs ili da izaberu, po mom mišljenju bolju opciju, da paralelno pohađaju i višu školu u istoj instituciji, Vazduhoplovnoj akademiji. Nakon dve godine savlađivanja ATPL teorijskih predmeta, letenja i pohađanja predmeta u višoj školi, dobiće EASA dozvolu i diplomu strukovnog inženjera vazdušnog saobraćaja. Ministarstvo prosvete stipendiraće u potpunosti četvoro najbolje rangiranih na prijemnom ispitu.

Prijave traju do petka 15. septembra / Foto: Vazduhoplovna akademija

Sve pomenuto na sadašnjem domaćem i međunarodnom tržištu nema smisla bez EASA sertifikovanog dela priče o letačkim dozvolama. To ćemo postići uz pomoć sertifikacije koja je trenutno o toku kod ovog evropskog regulatornog tela. Već smo sertifikovali FNTP trenažer, radimo na reviziji i usklađivanju priručnika i drugih segmenata celog procesa obuke. – rekao je Cvijović za naš portal.

Upis na prvu klasu ATPL dozvole i višu školu na budžetu i na samofinansiranju počinje u ponedeljak putem redizajniranog sajta Vazduhoplovne akademije https://www.vakademija.edu.rs/.

Kako je Tango Six već pisao, država će u Vazduhoplovnu akademiju u sledećih nekoliko godina uložiti više od 60 miliona evra.

Komentari

B

Kako ovu recenicu neki ne vole da cuju „…po privi put posle 30 godina…“

Ali sta ce te, to je istina, samo neko ne voli da cuje istinu. ;-)

Odgovori
X

Koja je svrha trosenja novca iz budzeta? Obuka pilota za neke strane aviokompanije. Da, treba da se pruzi prilika i ljudima koji su dobri a ne poticu iz bogatih porodica ali NE da se kasnije omoguci odlazak iz Srbije bez bonda ili penala.

D

Будући да је држава преузела ВА постоје фиксни трошкови пословања који се намирују из буџета. Тако да 4 од 24 колико ће кандидата бити уписано није тако страшно. Већи део трошкова је фиксан.

Потпуно поздрављам овај потез. Наша је обавеза да се сами бринемо о себи. Нека најбољи полазници ВА имају прилику да се боре за стипендију.

Неки су нам наменили судбину „мотача каблова“ али ја лично мислим да смо ми држава пилота, авио механичара, доктора, научника, градитеља….

M

Nadam se da je ideja iza celog ovog programa zapravo osnivanje profitabilne vazduhoplovne škole prepoznatljive u svetu, te da krenu inostrani studenti da dolaze na školovanje. Ako ništa drugo, bar iz zemalja Afrike, siromašnije Azije, pa na kraju krajeva, i iz okoline. Školovanje nekoliko njih for-free je odlična reklama, i skretanje pažnje.
Samo se iskreno nadam da će tih četvoro odabranih, zaista biti izabrani kao najbolji među kandidatima, bez protekcije i nepotizma.

Odgovori
l

Ovdje je veća vijest ovo za EASA nego za 4 stipendije…

Odgovori
П

Још и да конкурс прође без мутљавина и да се изаберу најбољи кандидати, па да певамо сви заједно.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend