„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024

[FARNBORO 20204] KLM i ZeroAvia najavljuju demonstracione letove putničkog aviona na tečni vodonik

30. jul 2024

Croatia Airlines preuzela svoj prvi Airbus A220 u Kanadi

29. jul 2024

Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024

Dragi Stojanovski postavljen za novog direktora makedonske Agencije za civilno vazduhoplovstvo

4. jul 2024

Air France spreman za Olimpijske igre

27. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220

18. jun 2024

Kako Air France koristi veštačku inteligenciju

13. jun 2024

[REPORTAŽA] Obilazak nove infrastrukture za opsluživanje putnika aerodroma „Nikola Tesla“

11. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] „VINCI Airports“ i mađarski državni fond preuzeli budimpeštanski aerodrom „Ferenc List“ od prethodnih koncesionara za preko 4 milijarde evra

6. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

4. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija uvrštena u „Hall of Fame“ časopisa „Air Transport World“, zajedno sa avio-kompanijama „American Airlines“, „Delta Airlines“, „Air Canada“ i „Emirates“

3. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Jirži Marek: Ove letnje sezone obezbedili smo dovoljno rezervnih kapaciteta da bismo bili spremni za svaki izazov, do kraja godine dve linije za Kinu i dva dodatna A330, ponovo pokrećemo kadet program za pilote

3. jun 2024

Godišnji IATA sastanak počeo u Dubaiju: Potražnja za putovanjima avionom globalno nikad veća, borba protiv klasičnog kerozina sve ozbiljnija

3. jun 2024
[EKSKLUZIVNO] Država prvi put posle 30 godina u potpunosti stipendira obuku za dozvolu saobraćajnog pilota: Vazduhoplovna akademija obučiće besplatno 4 kandidata u Vršcu od nule do frozen ATPL-a
Najavljeno je da će u projekat Vazduhoplovne akademije država uložiti preko 60 miliona evra / Foto: Vazduhoplovna akademija

[EKSKLUZIVNO] Država prvi put posle 30 godina u potpunosti stipendira obuku za dozvolu saobraćajnog pilota: Vazduhoplovna akademija obučiće besplatno 4 kandidata u Vršcu od nule do frozen ATPL-a

Planom upisa Ministarstva prosvete na prvu godinu nove državne vazduhoplovne više stručne škole Vazduhoplovne akademije, na studijskom programu „strukovni inženjer vazdušnog saobraćaja – pilot“  odobreno je četiri mesta na budžetu i 20 samofinansirajućih mesta. To praktično znači da će prvi put posle 90-tih država u potpunosti finansirati, ovoga puta četiri, studenta od „nule“ do frozen ATPL dozvole.

Četvoro najboljih će dobiti besplatnu dozvolu sabraćajnog pilota (teoriju i letenje) kao i diplomu više škole.

Da, dobro ste pročitali. Sve za džabe, za četiri najbolja kandidata na konkursu koji počinje u ponedeljak. Država će pojedinačno platiti svakome ekvivalent vrednosti obuke od, otprilike, 50.000 evra. Bez uslova za naknadno zaposlenje u nekoj avio-kompaniji ili bilo kakvog bonda. Kako su nam rekli iz Vazduhoplovne akademije neće biti posebne selekcije za četvoro stipendista. Svi koji se prijave do 15. septembra polagaće prijemni ispit i četvoro najbolje rangiranih prema ukupnim bodovima dobiće sve besplatno.

Od septembarske klase svi koji završe letenje u Vršcu imaće EASA priznatu dozvolu / Foto: Vazduhoplovna akademija

To nije sve.

Kako je za Tango Six ekskluzivno potvrdio direktor Vazduhoplovne akademije Goran Cvijović, nakon preuzimanja pilotske akademije u Vršcu novi menadžment započeo je i proces sertifikacije ovog ATO-a (Approved Training Organization) po EASA standardu. Što će praktično značiti da će od proleća sledeće godine svi koji budu pohađali obuku u Vršcu (stipendirani od strane države ili samofinansirajući) jedini u državi imati u potpunosti priznatu EASA dozvolu. Nešto što ni jedna škola letenja u Srbiji trenutno ne nudi.

– Cilj nam je da zaokružimo sistem obuke na najkvalitetniji mogući način. Upravo smo dobili akreditaciju za studijske programe više škole za pilote, avio-mehaničare i kontrolore letenja. Kada pričamo o pilotima oni će moći da pohađaju samo ATPL integrisani kurs ili da izaberu, po mom mišljenju bolju opciju, da paralelno pohađaju i višu školu u istoj instituciji, Vazduhoplovnoj akademiji. Nakon dve godine savlađivanja ATPL teorijskih predmeta, letenja i pohađanja predmeta u višoj školi, dobiće EASA dozvolu i diplomu strukovnog inženjera vazdušnog saobraćaja. Ministarstvo prosvete stipendiraće u potpunosti četvoro najbolje rangiranih na prijemnom ispitu.

Prijave traju do petka 15. septembra / Foto: Vazduhoplovna akademija

Sve pomenuto na sadašnjem domaćem i međunarodnom tržištu nema smisla bez EASA sertifikovanog dela priče o letačkim dozvolama. To ćemo postići uz pomoć sertifikacije koja je trenutno o toku kod ovog evropskog regulatornog tela. Već smo sertifikovali FNTP trenažer, radimo na reviziji i usklađivanju priručnika i drugih segmenata celog procesa obuke. – rekao je Cvijović za naš portal.

Upis na prvu klasu ATPL dozvole i višu školu na budžetu i na samofinansiranju počinje u ponedeljak putem redizajniranog sajta Vazduhoplovne akademije https://www.vakademija.edu.rs/.

Kako je Tango Six već pisao, država će u Vazduhoplovnu akademiju u sledećih nekoliko godina uložiti više od 60 miliona evra.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Be

Kako ovu recenicu neki ne vole da cuju „…po privi put posle 30 godina…“

Ali sta ce te, to je istina, samo neko ne voli da cuje istinu. ;-)

Odgovori
XY

Koja je svrha trosenja novca iz budzeta? Obuka pilota za neke strane aviokompanije. Da, treba da se pruzi prilika i ljudima koji su dobri a ne poticu iz bogatih porodica ali NE da se kasnije omoguci odlazak iz Srbije bez bonda ili penala.

De

Будући да је држава преузела ВА постоје фиксни трошкови пословања који се намирују из буџета. Тако да 4 од 24 колико ће кандидата бити уписано није тако страшно. Већи део трошкова је фиксан.

Потпуно поздрављам овај потез. Наша је обавеза да се сами бринемо о себи. Нека најбољи полазници ВА имају прилику да се боре за стипендију.

Неки су нам наменили судбину „мотача каблова“ али ја лично мислим да смо ми држава пилота, авио механичара, доктора, научника, градитеља….

Mi

Nadam se da je ideja iza celog ovog programa zapravo osnivanje profitabilne vazduhoplovne škole prepoznatljive u svetu, te da krenu inostrani studenti da dolaze na školovanje. Ako ništa drugo, bar iz zemalja Afrike, siromašnije Azije, pa na kraju krajeva, i iz okoline. Školovanje nekoliko njih for-free je odlična reklama, i skretanje pažnje.
Samo se iskreno nadam da će tih četvoro odabranih, zaista biti izabrani kao najbolji među kandidatima, bez protekcije i nepotizma.

Odgovori
le

Ovdje je veća vijest ovo za EASA nego za 4 stipendije…

Odgovori
П

Још и да конкурс прође без мутљавина и да се изаберу најбољи кандидати, па да певамо сви заједно.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs