BEG airport status
„7500“ – najrealističniji film o otmici putničkog aviona koji ćete ikada pogledati "7500" verovatno je najbolji film o otmici putničkog aviona ikad

„7500“ – najrealističniji film o otmici putničkog aviona koji ćete ikada pogledati

Dok čekamo omiljenu letačku fikciju, film „Top Gan 2“, (odložen po drugi put za 2. jul ove godine) prošlog meseca u nemačko-američkoj koprodukciji stigao nam je jedan od najuzbudljivijih filmova u vazduhoplovnoj tematici i verovatno najbolji film o otmici putničkog aviona ikad.

„7500“ je debitantski dugometražni film nemačkog reditelja Patrika Volrata u kojem glavnu ulogu igra Džosef Gordon Levit. Film predstavlja izuzetno napeto remek-delo beskompromisnog realizma u situaciji kada osobe iz putničke kabine pokušavaju da otmu avion. „7500“ je ceo snimljen u kokpitu pravog Erbasa A320, predstavljen kroz dinamiku dešavanja u realnom vremenu iz vizure kopilota.

 
Pored same otmice film indirektno prikazuje upotrebu ojačanih vrata kokpita (pročitajte Tango Six analizu o ovom tehničkom rešenju i procedurama nastalu nakon Germanwings nesreće) i kontroverze air policinga u ovakvim situacijama.

Iako fikcija, film je urađen besprekorno realno i kada se poredi sa istinitim događajem po kojem je napravljen „Flight 93“ , „7500“ nudi minimum pozadinske priče, u potpunosti je snimljen u kokpitu aviona i verovatno je nešto najnapetije što ćete skoro gledati (uprkos očigledno neadekvatnim IMDB i Rotten Tomatoes ocenama).

Produkcija je kupila pravi A320 sa sečenja, isekli su sekciju kokpita sa prvih šest redova sedišta i postavili to na hidrauličnu platformu ispred koje se nalazi veliki green screen za kompjuterske efekte. Scenario u klasičnom smislu gotovo da nije postojao zbog izuzetno dugih „tejkova“ (sekvenci u kojima kamera neprekidno snima planiranu scenu) koji su trajali i po 40 minuta.

Film možete gledati na Amazon Prajmu ili na onaj drugi način koji sam pomenuo na kraju ove recenzije.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

rA

Pogledao prije dva meseca i delim mišljenje autora. Nisam pilot, kontrolor sam, ali iz moje perspektive i onoga što znam o tom poslu, a nije malo, sjajno odrađeno. Ima malo nedoslednosti, ali ne previše, ipak je to film i moramo biti svesni da široka publika ne može shvatiti usko specijalizovan film, pa se kompromis mora praviti, ovdje je, po meni, dobro odmeren.

Odgovori
Ev

Pilot u filmu je (bio) pilot i u privatnom životu (u Lufthanzi ako se ne varam) tako da je imao jako puno izmjena u scenariju ;)

Odgovori
VO

Za pojasnjenje. “7500” je SSR kod koji se ukucava u transponder za otmicu vazduhoplova, ako pilot to uspe da uradi. Tako stavlja do znanja kontrolorima (civilnim i vojnim) da je vazduhoplov otet.

Odgovori
С

Хвала за препоруку, добар, одличан филм, одгледао у даху. Вероватно нема високе оцене јер је реалистичан са релативним срећим крајем. Људи данас воле илузије.

Odgovori
MM

Dobra preporuka. Odgledah pre neko veče. Iz mog laičkog ugla jako realističan film.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

RF na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Одговор је прост: Недостатак осећаја за промоцију и недостатак културе грађења ваздухопловног култа. Далеке 1997/8 када је направљена она чувена фотографија 127. лае није било лако све авионе превући на триангл (локација где је настала фотографија). Сигурно је и да сви авиони нису били исправни и морали су да их извлаче из одржавања (као што…

14. May 2025.Pogledaj

bratko na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

svi su iz Francuske stigli bez novog farbanja cijelog aviona. osim što neki djeluju dosta novo, kao da jesu ofarbani

14. May 2025.Pogledaj

Vuk na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Bas tako. Ne znam zašto nasi nisu slali Migove po raznim događajima, bili bi jedini sa njima

14. May 2025.Pogledaj

Srbofil na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Petrovic Dusan Ono "ES" u PESA je od elektronsko skeniranje. Razlika između PESA i AESA nije u tome.

14. May 2025.Pogledaj

Antonije na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Francuzi su nekako tihi u marketingu za razliku od Amerikanaca koji u filmovima nemaju premca. Zato kada francuski avioni zasjaju kada je potrebno, kao kada su Izraelci njima uništili najbolje sovjetske ili kada su zastarelim mornarickim avionima uspeli da zadaju osetljiv udarac britanskoj floti u Falklandskom ratu.

14. May 2025.Pogledaj