BEG airport status
Rusija će na MAKS-u prikazati potpuno novi tip višenamenskog borbenog aviona Prototip ili mock-up? / Foto: Ростех

Rusija će na MAKS-u prikazati potpuno novi tip višenamenskog borbenog aviona

Ruska korporacija OAK (Объединенная авиастроительная корпорация, Ujedinjena vazduhoplovna korporacija) koja se nalazi u sastavu državne korporacije Rosteh, objavila je juče da će prvog dana Međunarodnog avio-kosmičkog salona MAKS-2021, koji počinje 20. jula, javnosti prvi put prikazati, kako je saopšteno ‘’suštinski novi vojni avion’’.

Napravljena je i posebna stranica ovog projekta, a juče u ponoć je na njoj pokrenuto odbrojavanje do premijere novog aviona. Prezentacija će biti strimovana na internetu, kako na Jutjub kanalima državne korporacije Rosteh i OAK, tako i na stranici projekta.

Silueta podseća na siluetu lovca MiG-29 / Foto: isečak iz video snimka OAK

Predstavnik Rosteha izjavio je da je Rusija jedna od retkih zemalja na svetu koja poseduje zaokružen ciklus što se tiče tehnologija koji joj omogućuje proizvodnju naprednih vazduhoplovnih sistema, a takođe je priznati pokretač trendova u stvaranju borbenih aviona. U Rosteh-u su ubeđeni da će novi proizvod koga su razvili stručnjaci OAK-a, izazvati iskreno interesovanje ne samo u Rusiji, već i u drugim regionima sveta, uključujući i svetske konkurente, rečeno je iz korporacije Rosteh.

Kako je još navedeno, na stranici projekta postavljen je i kratki video klip kojim se najavljuje premijera, na njemu se vide pojedini elementi novog aviona, a takođe tu su takođe i skrivene aluzije na ključne osobine i jedinstvena svojstva projekta.

Najava prikaza novog aviona i pomenuti video materijal izazvali su naravno veliko interesovanje na društvenim mrežama, vojnim blogovima i portalima kao i forumima. Na osnovu onoga što je viđeno, a otkriveno je vrlo malo toga, ubrzo su nastale spekulacije i pretpostavke o čemu se radi.

Mnogi smatraju da će na predstojećem MAKS-u biti prikazan Suhojev projekat lakog višenamenskog borbenog aviona (za očekivati je da to bude model aviona, verovatno u razmeri 1:1), a izneseno je i mišljenje da je zbog simbola skakača (šahovske figure konja) moguće da se radi o borbenom avionu koji može da poleće i sleće vertikalno (razvoj novog VTOL aviona u Rusiji je zvanično najavljeno 2018. godine).

Na video snimku je otkriveno vrlo malo toga što se tiče karakteristika novog ruskog borbenog aviona / Foto: isečak iz video snimka OAK

Ove tvrdnje donekle se mogu potkrepiti i na osnovu toga koje su države zastupljene u reklami. Interesantno je da su u prvi plan stavljene Argentina, Indija, Ujedinjeni Arapski Emirati i Vijetnam. Nije nemoguće da bi u ovom projektu mogle učestvovati i inostrani partneri, ukoliko naravno postoji interes kao i finansijske mogućnosti.

Ako bi na brzinu analizirali četiri pomenute države onda bi za Argentinu mogli reći da ekonomski vrlo slabo stoji, ali da ima potrebu za novim lakim višenamenskim borbenim avionom i da već godinama bezuspešno pokušava da ih nabavi. Indija ima novca, ali je pitanje da li je zainteresovana za laki avion (ima već svoj Tedžas) dok bi sa druge strane možda mogla ponovo nabavi VTOL avion (nekada je imala Sea Harrier).

UAE takođe finansijski dobro stoje, ali su već nabavili američki F-35. Međutim, da podsetimo da je na međunarodnoj ozložbi naoružanja i vojne opreme IDEX 2017, generalni direktor Rosteh-a Sergej Čemezov, izjavio da će Rusija i UAE na bazi lovca MiG-29, zajednički razvijati laki borbeni avion 5. generacije. Poslednja država zastupljena na video klipu je Vijetnam koji je tradicionalni kupac ruskog naoružanja i koji ima potrebu da nabavi nove borbene avione kako bi zamenio lovce-presretače MiG-21 koji su pre nekoliko godina povučeni iz naoružanja.

 

Komentari

P

Ee evo ga ovaj ce biti nas :)!

Preptostavljam da se radi o jednomotornom stealthy avionu na bazi MiG-29/35.

Odgovori
S

Dok g aoni naprave i ispitaju, a arapi uvedu u upotrebu, mi cemo taman moci da ih zamolimo da nam daju 6 plovnih aviona.

B

@Stojko

Mi planiramo koristiti Migove-29 do 2033.

Do tad će ovaj avion sigurno biti spreman a mi biti u stanju da nabavimo ovakav avion koji će (prazan) verovatno koštati izmedju 50-80 miliona €.

S

„Do tad će ovaj avion sigurno biti spreman“ – jer kad Rusi nisu „evo-ga-samo-sto-nije“ prototip doveli do proizvodnje.

S

@Beli
Koji mi? Ja planiram da zamenim jarisa evo vec 10 godina ali stalno nesto iskrsne. Ali shvatam, lako se frljati milionima i milijardama, sem kad su tvoje pare u pitanju. Sto bi rekli lako je tudjim gloginje mlatiti.
„Mi“ smo planirali da zamenimo Mig21 jos pre 30 godina pa nismo. Orlovi lete i dalje, Supergalebovi, gazele, sasvim veselo skakucu kao i kad sam ja bio u vojsci 1996…..znaci samo polako sa „mi“ izjavama.

S

@Beli
Avion nismo NI VIDELI, a vi vec znate do kad ce on biti spreman, da ce bas nama odgovarati i da cemo imati tada para i ne samo to, znate cak i cenu? Da li ste realni?

P

Koliko ja razumijem cijelu ovu kampanju a nije od juce trazi se MiG-21 21vog vijeka.

SU-35 je super, SU57 jos bolji ali nesto gabaritniji is kupi za vecinu tradicionalnih kupaca…dakle sta ponuditi. Upbrzo JF-17 u block 3 se ocekuje na trzistu…cijenom i preformansama ti kao MiG-21..za vecinu…

Dakle Rusi moraju da ponude nesto i to odmah, ili su izgubili trku na trzistu.
FA-50 je vec imao solidan izvozni uspjeh ali zbog nekih ogranicenja od Amera nikako u punom potencijalu da kao Hyundai /KIA preplavi trziste…

Nije uopste bitno sta Rusima odgovara, oni za sebe imaju ali to nece odrzati proizvodnju zavoda i preduzeca…itd…novi MIG-21 treba svima :)

Inace ako nisu na ovoj liniji bojim se da je koncept promasen.

Kome treba svemirski starfighter presretac na trzistu??
Ne sada Argentini, Vijetnamu, UAE… pa i Srbiji ako hocete.

Ali MIG-21 issue 21st century treba svima :).

Ko prvi bude imao konja za trku taj je pobjednik na trzistu.

P

Dakle ne zurimo sa ‘Rafalom F4’ ili Mig-35 ..hehehehehhe

B

@Srbofil

Stojko je počeo o tome kada će mo ga mi dobiti… a ja sam samo odgovorio kada bi mi to sebi MOGLI priuštiti.

Kako ste tako svi agresivni i odmah se osećate uvredjeni ili prepametni.

Mi ovde samo spekulišemo.

Ja kad bi imao tako negativan stav prema svemu, nebih ni čitao članke i komentarisao.
Ako je sve sr… onda brate nema o čemu da se diskutuje.

S

@Beli
Nikako nije „sve sra*e“. Stojko jeste karikirao realnu razvojnu tendenciju nase fixed wing komponente koja ide ovako: Galeba smo trebali modernizovati 2006. nov avion kupiti 2010. Orao vec 5 godina ide „sledece godine“ u serijsku modernizaciju, a trebao je biti povucen pre deceniju, LA nam donacijom spasili Rusi. Tako da realno, ne znamo i to je jedini pravi odgovor. Drugo je spekulisati sta bi „trebalo“ i sta odgovara, kakvi su planovi, zahtevi itd. Ali smesno je reci „sigurno“ za nesto sto niste ni ocima videli, niti znate kakvi ce uslovi biti u Srbiji. Primera radi, ko bi rekao da ce Mig-35(onakav kako je zamisljen) doci nakon SU-57? Ali eto desilo se, a setite se da je „29M“ bio na Batajnici pre skoro 10 godina i eto ga jos nije zavrsen.

B

@Srbofil

Vremena su se promenila a vi pričate kao da je 2009.

Mi danas imamo 14 Migova-29, 4 Mi-35M, 5 H-145M, itd.
Da sam vas pre 4 godine pitao, da li će mo za 4 godine sve ovo imati, rekli bi „ma ne, nema šanse…“
I Pancir je tu, i FK-3 će još malo pa doći.

Zašto onda ne i poverovati da će se za 10-15 godina nabaviti avion 5 generacije?
Jedino ako udjemo u EU od toga Ruskog neće biti ništa.

J

@Beli bas kao Irak, Libija ili neke druge drzave bez kompasa sa NATO kancelarijama u MO. Istini za volju samo u mnooogo manjoj kolicini. Javasluk sizofrenije na postulatu i istok i zapad. Staro ili zastarelo mozes misliti modifikovano par komada ovog par komada ono. Sto bi u vojsci rekli „planski i organizovano“. Stojko je u pravi koji ste to vi sto tvrdite mi.

P

@Jovan M Dimic…ako sam ikad nesto mrzio to je bio autosovinizam bez ikakvog pokrica.
Istok ili Zapad …meni samo nije jasno kako i zasto pojedinci koji sebe ne zmatarju dijelom ‘mi’ nikako da vide da nije ni jedno ni drugo..samo je interes Srbije je u pitanju gdje je na zadatu temu, a sad trenutno su topliji vjetrovi sa istoka. Bitno j esamo sta nama odgovara. Ko nam trazi da se svrstavamo?..a trazi…i zasto ima problem sa tim ? hmmm..Ali meni nije jasna taj narativ da pojedini pametni nece da razumiju da je bitna samo ‘nasa’ stolica, ni istocna no zapadna…tako nesto nije opcija jer na kraju krajeva i ne treba da bude.

T

Jovan Dimic Znaci Indija, 4. vojna sila sveta je sizofrena zemlja bez kompasa zato sto kupuje oruzje i sa „istoka“ i sa zapada? Ne razumem potrebu za tom podelom, zasto je problem posedovati oruzje sa vise strana? Ako nije problem Indiji, Egiptu ili Grckoj zasto bi bilo nama?

J

@TT Poredite Indiju i Srbiju. Zanimljivo. Prioritet knezevine Srbije je bio izmedju ostalog unifikacija naoruzanja u smislu jedna puska jedan metak. Pa nabaviti barem iste sinjele i kape tzv sajkace. To je tada u tom istorijskom trenutku bilo vazno. SFRJ se u svojoj koncepciji opstenarodne odbrane oslanjala na sopstvenu proizvodnju ruku na srce najcesce licencnu opet na neki nacin unificirajuci arsenal.
Za danasnju vojsku sve sa pripadajucom rezervom to su bili ogromni kapaciteti. Moguce je izvodljivo i ima smisla da postoji vazduhoplovstvo od sve ukupno nekoliko desetina letelica koje mogu da lete da ima vise od 20 tipov aviona i helikoptera vise od deset vrsta pvo sistema 3 ili cetiri vrste radara sistema Vojin pa zatim tipova pistolja i pusaka ne zna se u ovom i onom kalibru, I to je ok. Moguce je mada neuobicajeno da postoje u svetu jedinice ranga eskadrile koje imaju jedan avion. I za sve to treba organizovati kvalitetno snabdevanje i odrzavanje? Koliko ja shvatih zapad nas uci da je logistika temelj uspesne operacije i gro ljudstva. Nece komandant da razbija glavu o tome da li ima dovoljno municije ispravnih aviona kamiona on trazi kapacitete za svoju zamisao. Isti taj zapad cije smo NATO standarde zdusno implementirali u vojsku uci nas uskoj specijalizaciji iz koje proizilazi strucnost a zatim i profesionalizam, Zamislite vasu logistiku u vasoj vojsci koju svojim stavom branite. Zamislite tehnicku jedinicu sa pet automehanicara i dva elektricara usput sa prosekom godina oko 50 koji po godisnjem planu odrzavaju servisiraju i opravljaju preko 800 vozila i prikljucnih sredstava od FAPa preko donirane Skanije i MANa bez tehnicke dokumentacije ZiLa KRAZ a TAMa UaZa GaZa Zastave Indosa Colesa Vibertij Vikinga itd itd. A oni odrzavaju samo deo vozila za opsluzivanje vazduhoplovnih raketnih i VOJIN jedinica. Zamislite jedinicu za odrzavanje helikoptera u drugom citaj visem slozenijem nivou odrzavanja usput nedovoljno popunjenu koji odrzavaju tri varijante helikoptera Mi 8 jedna je cuvni Mi 17 koji samo lice a isti nikako nisu. Njih u jedinici ima toliko da prema vazduhoplovnom normativu nekad ne mogu da formiraju ekipu za preventivno a kamoli jos dodatno korektivno odrzavanje ne daj boze. I onda se desi da na jednom helikopteru otpadne u letu tocak jer je mehanicar isovremeno radio na dva istovremeno a izvedba glupe stvari kao sto je tocak nije ista. Zamislite tehnicara koji je do juce radio na Gazeli a danas odrzava silni MI 35 i to ozbiljno, istekao garantni rok i prodavci otisli. Da bilo bi ok da kao Indija imamo po vise desetina raznih tipova letelica sa svih strana sveta da imamo bar sto hiljada ljudi mislim lupam koji bi sistemski to mogli da prihvate. Znate u organizovanom svetu bas i nije princip da na aerodromima bazira deset pa i vise tipova letlica. Dosao jednom neko Amerikanac pilot zvanicno na jedan nas vojni aerodrom i po planu obisao izmedju ostalog i vatrogasnu jedinicu.Neko bi rekao vatrogasci bezveze sta ovaj prica. Postavio pitanje koliko ih ima a oni rekose jedan veoma mali dvocifreni broj skoro pa najmanji. On pitao u smeni. Odgovorise ne ukupno. On postavi pitanje a koliko vam je radno vreme. Odgovor 24 casa . Onda je pitao pa kada idete kuci . Covek nije mogao da dodje sebi i isprica kako je i njegov otac vatrogasac na vojnom aerodromu u SAD na kome baziraju samo dve eskadrile F16 da rade tri smene i da ih u smeni ima 26.Vrhunac je bio kada je saznao da nisu zaduzeni samo za protivpozarno obezbedjenje letenja na aerodromu vec u i zoni odgovornosti aerodroma sto je skoro pa petina drzave. Nije mogao da dodje sebi od cudjenja. Mislite da se nesto promenilo. Tacan odgovor je?
I na kraju zamislite ljude u plavim uniformama u organizaijskoj celini namenjenoj da bude mozak vojske kojih nema ni za prste obe ruke koji moraju da isplaniraju organizuju i iskontrolisu snabdevanje i odrzavanje za jedan sofisticirani vid sve sa milionima eura pokrica. Mozda sam suvise ozbiljan ipak je lepo imati sve te nove letelice puske i nase i nemacke i ruske i francuske odavde i odande.Sto da ne i kinesko.
Prihvatam vase vidjenje kao razlozno kao i kritike o mom autosovinizmu nekih drugih komentatora i obecavam necu vise mame mi. Ja na zalost vazduhoplovstvo vidim kao sistem a ne kao decije autice pa da se zabavimo. Verovatno, ma ne sigurno gresim. Lepo sam se zabavio i shvatio zaista je mocno verovati.

J

Postovani Perice nemam potrebu da upotrebljavam glagol mrzeti (mislim da nije drag bogu) a ni da vredjam neistomisljenike. Aautosovinista! More bit al i ne mora. Samo bih dodao da za to imamo nasu lepu rec izdajnik.
I dalje smatram da je opremanje vojske raznoraznim tipovima naoružanja na nivou nekoliko pimeraka i sa istoka i sa zapada neproduktivno da usložnjava već dovoljno komplikovan napet i nedorečen sistem organizacije vida i u budućnosti ne vodi ničemu dobrom. Opremanje na ovakav nacin za mene je cisto politikanstvo dilentatizam i populizam za domaci tragikomicnu pozornicu. Eto za vas zanimljiv detalj kada je prvi Mi 17 dopremljen na aerodrom Nikola Tesla javio se problem kako ce preleteti na aerodrom baziranja jer ne postoji osnovni dokument za održavanje tzv.Tehnicka knjižica održavanja.Nema gde tehnicari da potpisu preglde i posada prijem letelice za let. Nije osmišljena a ni štampana jer je vojna štamparija ukinuta. Ne verujete. Može biti i da izmišljam ali tako su mi ispričali u kafani. No vreme ce pokazati ono uvek dodje po svoje zivi bili pa videli.
PS secam se onih koji su glorifikovali veličinu i moć sada nam već odavno bivse narodne armije kao četvrte sile Evrope. Preko 2500 tenkova ko zna koliko stotina aviona itd. i sta bi?A da drugi su krivi sto ga vise nema. Četiri ovog dva onog pet tamo i čak deset vamo. Odlicno.

V

Jovan M Dimic,
Uz dužno poštovanje gospodine Jovane, ali izvinite, iz vašeg komentara se lako može zaključiti da tematiku vezanu za održavanje tehničkih sredstava poznajete samo površno i da na osnovu tog nivoa znanja pišete komentar. Doduše, pojedine teze u vašim komentaru jesu istinite ali sama koncepcija održavanja nekih tehničkih sredstava je predstavljena krajnje amaterski.

J

@Vlad. Pa i nisam tvrdio da sam profesionalac a pogotovo ne strucnjak. Mnogo volim avijaciju od malih nogu kada sam skupljao slicice i bavio se maketama do pasioniranog listanja interavie i na koncu citanja ovog portala. Moja profesija nema veze sa tehnikom i metalnim proizvodima.O odrzavanju nemam pojma i verovatno ste u pravu. Tako mi i treba kada pisem o onome o cemu nemama pojma pa naletim na strucnjaka u odrzavanju vojnih vazduhoplova. Imam neke poznanike u vazduhiolovstvu pa samo prepricavam stvari. A znate kako je kada prepricavas kao po onoj narodnoj na pocetku sela je pr..o, a do kraja se u..o.
PS pravo na svoj mir stekao posle skoro cetiri decenije u predmetnom vidu sluzeci pet vojski i cetiri drzave ne pomerivsi se sa ovih geografskih sirina i duzina bas na poslovima logistike kako se to danas kaze. Evo da pokusamo sa nekim terminima npr PVTSl, VUBS, J 22 ili L15, TMS azotara kisikana dostupnost raspolozivost tehnicka ispravnost funkcionalna ispravnost preventivno ili korektivno odrzavanje resurs vremenski ili casovni vek upotrebe godisnji i mesecni plan odrzavanja odrzavanje po stanju VOB 102 iklekson gidron cincilator. I dalje brinem da li je pojam plovodbenosti vazduhoplova vezan za vojno ili civilno vazduhoplovstvoi i gde je definisan.
Zivi i veseli bili.

A

Bravo za Rusiju… To je sve sto treba reci.
Oni i dalje drze korak i ne odustaju, nacin nije bitan. Da ih ne ugrozavaju sankcijama mislim da bi Sssr ponovo postao najveci vojni blok na svetu.
Avion ima naziv Scrimer(Vristac), i mislim da mu dobro stoji, s obzirom da su ga finansirale Argentiba, Arabija….
Bice jeftiniji u odnosu na konkurenta i laksi za odrzavanje. Tehnoloski bolji od konkurencije. Tako reci novi avion mig21, za masovnu eksplataciju.
Bravo za Rusiju, ovome se niko nije nadao.

E

Posto postoj trziste i mogucnost prihodovanja za vece projekte buduceab a dosta toga se preuzima od suhoj 57 mislim da je vremenski i poslovni okvir sasvim realan.Ovde se radi o manjem bratu SU 57 dakle i pre svega. Sta nije jasno?

E

Jos jedanput, jednomotorni manji brat SU 57 ima vec i jasnih snimaka. Pametna dopuna ponude od strane Rusa, sa malo razvojnih rizika. imace nov motor predvidjen za SU 57 moderni verovatno ASEA radar. Naoruzanje analogno onom predvidjeno za veceg brata. Sigurno neke inovacije u smislu dodatno Smanjene vidljivosti. Logican i pamentan potez Rusa.

B

EUropejac,
Koji dio u 2seater ili UAV ti nije jasan?

D

ajmo sad svi da udarimo po masti do 22.07.

Odgovori
G

Ako ne bude imao AESA radar onda je kanta realno

B

Gladius
Po tvom obicaju samo negodujes. Po meni bolje imati Pesa radar dometa 400 km, nego Aesa radar dometa 200 km.

A

Po meni bolje imati Pesa radar dometa 400 km, nego Aesa radar dometa 200 km.

Tja, po vama. Prvo tih 400 km nema ni jedan radar na nacin kako vi to zamisljate, taj PESA raadar na koji vi aludirate „ima“ domet od 400 km mozda u osmatrackom modu na cilj velcine fregate. Ili ga ima u veoma uskom prozoru na koji mora de se fokusiara pa je slep za sve ostalo, mnogo dezinformacija je prisutno. Da bi postigao toliki domet radar mora zraciti velike kolicine energije pa ga je lako moguce detektivati i preuzeti odgovarajuce „mere“ itd.itd. Kao sto vidite velicina nije uvek prednost, ima nesto i u kvalitetu, npr, pribliziti se protivniku zahvaljujuci stealth tehnologiji na recimo 60 km, precizno ga zahvatiti dobrim AESA radarom u LPI modu i onda opaliti …

S

@Bob @Aetatem Auream
Malo je to kompleksnija tema. Koliki su energetski izdaci za neki senzor, kakvo napajanje moze da se izvede, zadatak koji treba da vrsi itd. Mig bi ipak dobrano benefitovao od AESA tehnologije. To je mali avion, mali radar.

SU-35 je nesto drugo. Ne tih njegovih 400km nije bas „mozda“ i nije za cilj velicine fregate. Imate snimke kada prati lansiranu R-73, distance su neverovatne, tu je i mogucnost da izvrsi IFF interogaciju na zadatim daljinama, lansira R-37M….specificna uloga prosto.

E

marketinski, ocigkedno imaju nekih vec pomenutih interesenata, ova izlozba sluzi dodatnoj konkretizaciju trzista i specifikacija krajnih.
Dalje je ocigledno da nude proizvod koj unistava F 16V i Gripena NG, kao i F 50 i ozbilno konkurise F 35. Tako da je segment trzista jasan, jasno se vide i potencijalni kupci. Mislim da samaim Rusima ovaj avion manje treba, Ovo je izvozni , pre svega poslovni potez.

Z

3, 2, 1 …. neka komentari tipa “ovo treba nama“ krenu!

Uh, vec su tu, kasno Zorica na t6 stize.

Salu an stranu, neko se na redditu zalio da je scena od 0:22 iz nekog Britankog promo materijala, jel neko ima informaciju oko toga da li je tacno ili ne?

Odgovori
Ž

Zorica Markovic

Тако је.

Прегледао сам амблеме ескадрила RAF-a.

У питању је 617. ескадрила из базе Мархам која има у наоружању авионе F-35B.

https://ic.pics.livejournal.com/bmpd/38024980/9018317/9018317_original.jpg

M

Rusi su poznati po kradji marketinskih video i CGI materijala. Ne znam samo kako ih nije sramota vise..
Ili misle da su svi ostali slepci, ili su zeposlili idiote da im rade marketing.

m

Mislim da je taj detalj od Britanaca namerno ubacen. Voli to! :D

M

@Madpal
Moze biti, Kao „ciljamo na Vas da vas nadmašimo“
Ali sudeći po kako su u proslosti koristili tudj materijal verujem da je jeftin triCk!

Z

Zivojine po vasem strucnom misljenju i iskustvu, da li smatrate da je ovo takozvani Easter egg Rusa ili jeftina i nestrucna propaganda?

Z

Zorica Markovic

Sve je moguce…..

Ali interesantno da u spotu izgleda kao da „indijski pilot“ nosi amblem RAF-a…

П

Руси и Британци су ратовали једино око Крима…

https://nationalinterest.org/blog/the-buzz/how-british-turbojet-allowed-russias-mig-15-fight-the-air-26385?amp

M

Ma zezaju nas. Izgleda da imaju nekog keca u rukavu ovaj put. Marketinska {ne}profesionalnost je jedno, a dizajnirati i lansirati novi projekat aviona danas tako da kazemo skoro krišom je sasvim druga i daleko važnija stvar.

m

Čim ga oni nude potencijalnim kupcima već u promo filmu, teaser-u, dalo bi se naslutiti da je to jednomotorac, višenamenski avion, koji nije buduća uzdanica ruskog ratnog vazduhoplovstva, već pre svega izvozni proizvod, koji treba da uzmu tradicionalni kupci. Nešto poput miga21 budućnosti.

Odgovori
P

TAKO JE!

S

Cini mi se na osnovu senke sa ovog videa da je u pitanju dvomotorac. Ili su kupili sa nekog stock video sajta.

N

Није ми баш најјасније шта ће бити приказано, макета у размјери1:1 или прототип спреман за прво полијетање.

Odgovori
M

Prototip ako poleti do 2052-te svaka čast!
Maketa u nekoj razmeri i dosta CGI. Nadam se samo da ce biti originalan CGI :-)

M

Pardon, da ne ureknem!
htedoh napisati 2025-te :-)

z

Rusi su se dosta ispromašivali sa projektima u avijaciji … zaokružili su ciklus samostalne proizvodnje, ali sama proizvodnja im je veliki problem .. mala proizvodnja, nepouzdani kooperanti, dugi rokovi do finalnog proizvoda..napredovali su u avionici, raketnom naoružanju i vođenim projektilima vazduh-zemlja, elektronska dejstva, donekle i linkovanje, nesporno…videćemo.

Odgovori
K

Ovo je definitivni dokaz da ce okb Mig uskoro ključ u bravu ruje svu prednost daju Suhoju.Mig nit ima sta za ponudit nit in iko kupuje avione nešto Egipat.Zive isključivo od remonta i modernizacija starih krama.Mig 41 baljezganje uz votku nema od tog nista.

Odgovori
F

MiG ključ u bravu?

A MiG-41? Da li znaš da je MiG-31BSM osnovni lovac za odbranu teritorije RF?
Nije MiG samo MiG-29/35…

:)

А

Ово је приватан пројекат Сухоја који су они искеширали. Русе не занимају једномоторни авиони.

M

@Srbofil
Pa MiG-29M\M2 su odavno završeni i izvoze se. Egipat i Alžir.

@Beli
Ja skroz mislim da je pazar aviona pete generacije sa Istoka velika verovatnoća za 10 godina..
Trebaće nam nešto da traje 30 godina i da ima najnoviju bazu za moderne nadogradnje.
Ako ojacamo odnose sa Kinom, ne vidim zasto ne bi kupili tada vec zavrsen i isproban FC-31. Nova varijanta mi deluje super. Mozda bude do tada i izbor dva jednomotorna borbena stelt aviona. Kineski i Ruski.

Odgovori
S

@Milos77
Mig-35 je trebao biti evolucija 29M, sa daleko manje razlika nego sto je to izmedju prve gen.(9.12, 9.13 itd) i 29M. Po svoj logici stvari trebao je davno biti gotov. “29M” koji je nama prikazan je lose sklepani 29K, a SU-57 evo ga stigao spreman. Tako da ne zna se nista. Mozda ovaj avion jako brzo krene u prodaju, mozda nikad ne zazivi, mozda nama uopste kao koncept ne odgovara(npr. VTOL), sve u svemu videcemo jer ne znamo.

Plan nas(kako je vojska to zamislila) je bio kao sto sam napisao da 2010. krenemo(sto se i krenulo) u nabavku NOVIH, a mi smo 2016. cistom srecom dobili polovne. Tako da ko zna, ja se iskreno nadam da cemo vrlo uskoro uci u nabavku novih aparata(vec za 3-4 godine), ali ne znam. Sve to sto je Beli nabrojao kosta manje od jedne, potpuno opremljenje i naoruzane eskadrile VBA, a nama trebaju 2 ako cemo menjati 1:1 + jedna trenazna. Malo li je?

M

@Srbofil
Mislim da je reč evolucija previse jaka za MiG-35 u odnosu na MiG-29M/M2 ako samo ne govoriš o originalnom MiG-29M iz 80tih i 90tih (9-15 i palubne derivate).
Ja govorim o novom zmaju MiG-29M/M2 iz ovog veka (9-61/67) koji su isti kao MiG-35 ali sa slabijim paketom opreme. To je gotov proizvod bez kupca u slucaju varijante 35.

Ja se licno nadam da necemo zuriti sa pazarom novih aviona vec za 3-4 godine da bi menjali nase MiG-29 pocetkom sledece decenije.
Prerano je.
Sve se sada brze odvija i brze menja, ukljucujuci i strategije. Ta nova platforma mora da ima nekog smisla u u 2050-toj pa i kasnije!! To je danas jednostavno nezamislivo i moramo kupiti nesto novo i spremno za adaptaciju, ne samo modernizaciju.

S

@Milos77
Nije bas „gotov proizvod“ i nije bas „29M sa slabijim paketom opreme“. Radi se o doradama na upravljackim povrsinama, repna senkcija, izmenjeni vertikalci, napadna ivica krila, novi radar, kokpit, samo sto bi po meni glavno bilo i zamena motora, ali nista od toga.

Z

Srbofil

Ako pogledate nove MiG-35S i 35UB za VKS, spolja nema razlike u odnosu na izvozne MiG-29M i M2.

Dakle 35 jeste dalji razvoj familije 9.41/47/61/67. Cak je verovatno da pomenute verzije za VKS i nisu toliko naprednije u odnosu na 29M i M2.

Na MAKS 2019 je prikazana nova, naprednija verzija 35ce, navodno za izvoz. Ali to je samo koncept, rec je o doradjemom prototipu 29M za Siriju. Taj avion leti ali bez novih vertikalnih stabilizatore koji su skinuti.

Nama nije bio prikazan nikakav „sklepani u 29M“ vec prototip verzije za Siriju, avion bort 747 koji i danas leti.

P
M

Kopija F-35?
Barem mi tako izgleda obris ispod ove cirade…

V

Milang,
Da, vrlo je sličan sa F35. Imam neki osećaj da će Rusi uraditi pokaznu vežbu Amerima kako treba da izgleda jedan uspešni projekat aviona poput F35…
Čak se služe i zapadnim marketinškim trikovima…

M

@Milang
Kopija ko kad je PAK-FA poleteo pa svi rekli da je kopija F-22. Idiotluk. Ni blizu kopija cak i sa ciradom je jasno.
Videcemo sve 20-tog.

M

@Miloš77
Ako ti se ne sviđa moje mišljenje to je sasvim ok. Vređati nekoga već nije…

Kao što rekoh, MENI ovaj obris ispod cirade liči na F35, jednomotorac sa vrlo sličnim stabilizatorima pa čak i usisnici i nos liče na F35.
Da li će na njega ličiti i kada se skloni maska, videćemo.

B

Ok.
Ako ne kopija F35, onda ide pitanje svih pitanja, a kojeg F35 🙄🤔?

Z

Milang

Valjda bi kopija F-35 mogla da se napravi samo ako imas taj avion…..

Na dostupnim fotografijama nove ruske letelice, cini se da nema horizontalne stabilizatore….

S

@Milang
Prosto iznudjeno resenje. Ako zelis da napravis jednomotorni stelt avion, oni ce prosto svi u nekoj meri liciti jedan na drugi jer nema tu puno prostora za neku unikatnost.
Kao npr. sto sve Formule 1 jako lice jedna na drugu, nebitno da li je Mercedes iz 2021. ili Ferrari iz 2001. jer prosto tako „mora“.

M

@Milang
Izvinjavam se ako je tako ispalo, ali moja namera je bila da ukažem na glupost koja je iskrsla kad se PAK-FA pojavio i kad je sve bilo očigledno i ne pod ciradom, a mnogibsu govorili davje kopija F-22 Sada još ne znamo ali se ne bih složio sa vama da pod ciradom liči na F-35. Videćemo veoma uskoro.

@Srbofil
Moram da se kazem da se ovaj put ne slaźem sa vama.
Dobra aerodinamika i zmaj ima više od jednog dobrog lica tojest konfigyracije zmaja. Nema mnogo, ali ima vi#e od jedne sigurno. Tu ja lično verujem Rusima i Northropu\Boingu malo više nego drugima kad su nestandardni ali veoma efikasni zmajevi u pitanju

Da, ima malo načina da se napravi konfiguracija F-22, ili F-35. Ali to nije i jedini kurs koji se ne mora pratiti. Kao obozavatelj aviona i aerodinamike prevashodno to cenim.

Po svemu sudeći ovaj zmaj ima konfiguraciju krila i repa kao YF-23 ili vitkog X-32.
Moguće da grešim jer jednostavno ne vidim. Nagadjam.

Pozdrav svima 🍻

V

Miloš77,
Milang,
Srbofil,
U međuvremenu se pojavilo još dosta fotografija na kojima se još jasnije vide konture zmaja nove letilice. Meni definitivno ovaj avion više nema sličnosti sa F35 već (kao što sam i ranije napisao) izgleda kao olakšana jednomotorna verzija Su 57.

Л

Мало детаљније фотографије имају на овом Instagram налогу:
https://www.instagram.com/dvinskyaero/

Odgovori
E

Liči na mešavinu X-15 i SR-71.

Odgovori
P

Po poslednjim fotografijama, prilicno sigurno se moze recu, stealth sa jednim motorom. Da li je jednomotorni su-57 ili neki stealth derivat jednomotornog mig-35 znacemo za koji dan!

Odgovori
V

Perica,
Po dostupnim fotografijama se može naslutiti izgled zmaja i zaključiti da je nova letilica nejverovatnije izvedena od Su 57 kao njegova jednomotorna lajt varijanta.

S

Yak 143

D

mozda ce Rusi pokazati F-35 koji su maznuli Izraelskom ratnom vazduhoplovstvu?

Odgovori
M

Otkud ta informacija?

M

Mislim da će ovo biti jedan jako lep avion.

Koliko će valjati, videćemo za 10-ak godina, kada (konačno), uđe negde u upotrebu. :P

I ovako pod ciradom vidi se da se prilično razlikuje od F35. Izgooglajte sliku F35, i ovog Rusa pod ciradom, pa uporedite. (Pun je net slika priprema za Max2021, sve sa ovom skalamerijom pod ciradom iz raznih uglova, ako googlate „new Russian fighter jet“)

Odgovori
S

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

B na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Jel se zna da li su Orbiteri jos uvek u upotrebi, nabavljeni su jos 2008. a nismo ih videli ni na jednoj vojnoj vezbi

17. Sep 2021.Pogledaj

Ed na: [ANALIZA] Ako Srbija zaista kupi Pancir S1M: Sva unapređenja u odnosu na verziju sistema koju već imamo

@Апок Radar AN/APG-82(V)1 koji se ugrađuje na F-15EX i u F-15QA može istovremeno raditi u v-v i v-z modu... To je ujedno i jedan od najmoćnijih AESA radara u upotrebi na višenamjenskim borbenim avionima. https://www.raytheonintelligenceandspace.com/capabilities/products/apg82v1

17. Sep 2021.Pogledaj

Aca na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Pored ovih bespilotnih letelica nam treba jos Bajraktar...

17. Sep 2021.Pogledaj

Beli na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

@Stojko Naravno da ce biti jeftiniji nego ovaj kineski jer se pravi kod nas i slabijih je performansi. Nije tu nesto puno ulozeno, nije ni bilo dovoljno inzinjera da se koncentrisu na taj projekat, jer kako smo saznali u VTIu je svaki inzinjer radio po na nekoliko projekata.

17. Sep 2021.Pogledaj

Miloš77 na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Mora segledati sira slika. Upitanju je osvajanje sposobnosti razvoja i proizvodnje ne Pegaza nego bespilotnih borbenih sistema u Srbiji. Kinezi nam koliko je vec objasnjeno najvise pomazu u razvoju komandnih stanica. Poenta nije cena niti kolicina ovog prvog Pegaza nego onih budićih. Ja se nadam da nećemo ni praviti vise od 12-20 komada nego da…

17. Sep 2021.Pogledaj

Send this to a friend