Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
[SEAS 2021 premijera] Pink Research and Development Center: Od letećeg taksija Željka Mitrovića do trenutno najozbiljnijeg privatnog vazduhoplovnog R&D centra u regionu
Opitni koncept dron koji je od strane Željka Mitrovića brendiran kao "leteći taksi" zapravo je platforma za dokazivanje raznih primena i rešenja / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[SEAS 2021 premijera] Pink Research and Development Center: Od letećeg taksija Željka Mitrovića do trenutno najozbiljnijeg privatnog vazduhoplovnog R&D centra u regionu

Talas podsmevanja i skepse laičke javnosti na kojem je jahao Željko Mitrović prošlo leto najavljivajući svoj „leteći taksi“ izrodio je i neke komentare u ozbiljnim medijima koji su pali na ispitu pristrasnosti, bilo je automatizma pri stigmatizaciji i generalno nerazumevanja onoga šta vide i šta komentarišu.

Kada se filtrira Mitrović kao pojava i njegova želja za medijskim provociranjem postoji jedna izuzetno ozbiljna, pažnje i divljenja vredna kompanija. Grupa ljudi koja privatnim kapitalom razvija i proizvodi vazduhoplovnu tehniku u varijetetu koji ne postoji u ni jednoj sličnoj organizaciji u Srbiji.

Tango Six je imao ekskluzivnu priliku da u okviru 3. Vazduhoplovnog samita jugoistočne Evrope poseti kompaniju PR-DC (Pink Research and Development Center) koja se nalazi u okviru kompleksa Pinkovih filmskih studija u Šimanovcima. Reč je o porodičnoj kompaniji (u kojoj je Željko Mitrović suvlasnik) vazduhoplovnih inženjera koji iza sebe imaju delom višedecenijsko iskustvo u struci i delom novu energiju oličenu u domaćinu našeg video-obilaska inženjeru Milošu Petrašinoviću.

PR-DC je, kako su rekli za Tango Six, vertikalno integrisana kompanija koja za cilj ima da pod jednim (za srpske uslove impresivnim) krovom sama konceptualizuje, projektuje, razvija i proizvedi dronove, letelice i softver za njihovu kontrolu i upravljanje.

Pogledajte naš detaljan obilazak svakog dela kompanije PR-DC kroz komentar Miloša Petrašinovića. Videćete šta su do sada proizveli, šta planiraju da razviju i kako i šta, na impresivno agilan način, planiraju za budućnost.

 
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

sr

Proveriti petrov bankovni racun nakon ove reklame…

Odgovori
Ma

Uze mi tekst iz usta :D

Fe

@Sramota
Što se tiče reklame sve je moguće, ali bar će deo novca od ružičaste televizije (TV kao i ostale), da se upotrebi za tehnološki razvoj Srbije.

Dovoljno je dugo Srbija zaostajala da bi sada smelo da se uopšte i raspravlja na temu da li su ovakve investicije potrebne, a još manje o “idejnopolitičkoj podobnosti” investitora. Novac je pošteno zarađen, i nije sramota da bude uložen u nešto pametno!
Da je samo više takvih!
I ja o Ilonu Masku imam svoje mišljenje, ali ono ne menja stvar da je započeo prave revolucije u transportu i astronautici!
Bitni je bolje da industrija zabave finansira tehnološki napredak zemlje, nego da se novac za R&D preusmerava na ne baš najvišu umetnost….

Сав вам труд узалуд. Жељко Митровић решмрк девелопмент…. Зашто Петре, зашто?

Odgovori
Be

@aleksa

Mozda zato sto je petar objektivan?

Ne verujete?

Ok, to je vas problem.

Mi

Aleksa, ne bi ja podcenjivao nikog ovde jer je podrska i investicija u dobrom pravcu usmerena.

Nadam se da će PR-DC da postane ozbiljan aktivni igrač u ovoj industriji jako brzo. Siguran sam da ce saradjivati i sa nasom namenskom industrijom.
Novi dronovi stizu.

Fe

Mnogo je bolje da novac od Pinka ide na tehnološki razvoj nego obrnuto.

Mitrović Ima talenta da zaradi, a Srbiji nedostaje domaća visoka tehnologija, dosta smo kaskali baš za svima da bi se sad neko skandalizovao što se radi i nešto pametno!

Du

Nadam se da PR-DC ce da ima saradnju sa Yugoimportom i Edepro om u stvaranju veoma napredniih protivoklopnih resenja za VS.

Odgovori
Mi

Verovatno vec ima.

Kl

Da, PRDaC će da oduva tenkove sa bojnih polja.

Mi

@Klopp
Saradnja ne znači da će PR-DC da pravi vojne letelice.
Različite delove\komponente, sklopke sa ili bez softvera, zajednički razvoj i proizvodnja istih. Razvojem saradnje sa namenskom industrijom, i širenje kapacitet proizvodnje i razvoja obebstrane sa ciljem smanjivanja broja uvoznih komponenti.
Da ima bar više takvih modernih firmi koje stvaraju proizvode budućnosti u Srbiji da se razviju u jake i stabilne firme. Za takvim poslovima mladi inžinjeri i programeri idu vani.

Sl

Sa tolko upumpanog državnog novca u Pink,čudim se da Željko nije već sleteo na Mars.

Odgovori
Dr

Vaš text je tipičan za nekoga ko je ljubomoran i zavidan !
Prosto ne mogu da shvatim kakav vam je mentalni sklop kad smišljate ovakve pamflete !!

ma

Uuuuuu…. Pipistrel ima da se sakrije u mišju rupu nakon ovog.

Odgovori
Ra

Ako se pod region podrazumeva ovaj čemer od MiniŠ-a onda je to ozbiljna kompanija, možda.

Sr

Samo se vi sprdajte i šegačite dok vam jednog lepog dana kada budete sedeli kući i pili kafu očekujući pošiljku sa AliExpressa neko ne zazvoni na vrata vi otvorite i u glavu vas overi roze poštar dron Pink Borbenih Sistema.

Odgovori
М

Можете га волети или мрзети, критиковати, пљувати итд. Митровић ужива у животу и има најачу медијску кућу на Балкану. Већ више од 20 година слушам како шмрче итд. За то време је згазио конкуренцију. Задруга и остало смеће гази балкан не Србију него од Словеније до Северне Македоније све бивше републике. Наставите се смејати и критиковати.

Pr

Drago mi je što sam čuo i pozadinu PR-DC priče.
Svakako se dalo pretpostaviti da je Ž.M. angažovao tim inžinjera za ,,svoje“ projekte a zanimljivo je da je u osnovi porodična priča.
Ako ih većinski vlasnik-maskota-opitni pilot ne sputava ni u kom pogledu neka guraju dalje i srećno im bilo.
Želim im čista ulaganja i dalji uspeh u razvoju i plasiranju letelica!

P.S.
Ž.M. ostajem zahvalan za svojevremeno emitovanje: ,,Simsonovih“ ,,Prijatelja“ i ,,Sopranovih“ i tu bi se za sad zadržao.
I dalje stojim pri tvrdnji da testiranje oktakoptera-taksija na ledini ispod dalekovoda nije najpamentniji potez! (ovo nije prošlo u jednom od prethodnih komentara nevezanih za ovaj tekst ;)

Odgovori
Ja

Gledajuci ono veliko crno cudo,izgleda mi ,kao da je krematorijum maratonaca,kanda uzleteo.

Odgovori
Ma

Kakvim glupostima se bavi ova firma…strašno. Žali bože struje koju potroše za ove debilnosti Mitrovica.
Mene bi bilo sramota da kažem kako saradjujem sa takvim ološem.
Svaka im čast za dostignuća, ali brate nemojte se brukati sa Mitrovićem!!!

Odgovori
Fe

Mitrovićev Pink mi ide na živce, ali ovaj njegov projekat ne mogu a da ne podržim…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs