Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024
[POSLEDNJA VEST] Sa danom zakašnjenja Srbiji isporučena i poslednja dva MiG-a 29 iz Belorusije
11 jednoseda će biti dovedeno na nivo višenamenskog borbenog aviona MiG-29SM / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Sa danom zakašnjenja Srbiji isporučena i poslednja dva MiG-a 29 iz Belorusije

Jutros oko 7:15 časova na vojni aerodrom “Pukovnik Milenko Pavlović“ u Batajnici sleteo je teški transportni avion An-124-100M-150 ’’Ruslan’’ ukrajinske kompanije Antonov Airlines čiji se let mogao pratiti na Flightradar-u.

Kako Tango Six saznaje, u njemu se nalaze preostala dva od četiti lovca MiG-29 koje je Belorusija donirala Srbiji (primerci sa evidencijskim brojevima 18204 i 18205).

Interesantno je da je posada ovog aviona juče, nakon što je nešto posle 8 časova poletela sa beloruskog vojnog aerodroma Baranoviči, i pošto je stigla blizu Beograda, morala da usmeri letelicu ka Budimpešti koji je očigledno bio alternativni aerodrom za sletanje. Kako Tango Six još saznaje, moguće je da je došlo do određenih tehničkih problema zbog kojih ukrajinski “Ruslan“ nije mogao da sleti na batajnički aerodrom.

Podsetimo, prva dva aviona (18206 i 18207), koje je prevezao isti An-124 (registracije UR-82009), isporučena su 17. aprila, a kako još saznajemo letelice su, posle njihovog sklapanja koje je izvršeno nakon dolaska u Srbiju, već imale svoje prve letove.

Današnjom isporukom Srbija će kompletirati eskadrilu od 14 lovačkih aviona MiG-29 od kojih će 11 jednoseda biti dovedeno na nivo MiG-29SM odnosno postaće višenamenski borbeni avioni, dok će tri dvoseda, obzirom na skromniju opremljenost i borbene mogućnosti, najverovatnije proći kroz modernizaciju manjeg obima.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ja

Koliko je potrebno vremena ,da se sklopi avion nakon istovara?

Odgovori
Mo

Pa ako odu u majstorsku radionicu mogu za 1 radni dan

La

Da je sleteo u Šabac, poleteo bi MiG 35 sledeće jutro.

Gl

@ Laser
Ovo je najbolji komentar u poslednje vreme na ovom portalu :) :) :)

Vo

@ Laser
Dobro dobra provala, 1a.

Og

@ Laser
Svaka čast, slatko si me nasmejao :D

Pe

@Laser

Komentar za Ginisa !😊👍👍👍😊😊😊😊

IG

Ne razumijem zašto Srbija uporno kupuje MiG 29 kad su se ti avioni pokazali tako lošima 1999. godine?

Za vrijeme NATO intervencije srušeno je šest MiG-ova 29, i niti jedan nije uspio napraviti obuhvat nekog neprijateljskog lovca radarom? Svi su srušeni kao glineni golobovi.

Razumijem da Slobo nije održavao avione, da ih nije servisirao, da su bile sankcije, da nije bilo rezervnih dijelovaali taj avion je svejedno loš.

Evo nekih podataka:

Air-to-air kills – Air-to-air losses – Losses to ground fire

MiG-29 6-18-1
Lebanon War 1982-2000 (Syria) 0-2-0
Gulf War (Iraq) 0-5-0
Transnistria War (Moldova, Russia) 0-0-0
Brothers in Rescue incident (Cuba) 2-0-0
Slovenian War (Yugoslavia) 0-0-0
Croatian War (Yugoslavia) 0-0-0
Bosnia (Serbia) 0-0-0
Kosovo (Serbia) 0-6-0
Kargil War (India) 0-0-0
Ethiopian-Eritrean War (Eritrea) 3-5-0
Georgian border violation 2008 (Russia) 1-0-0
Darfur War (Sudan) 0-0-1

Dakle, 18 puta su srušili MiG-a 29, a on je srušio njih 6, 3 prema 1 je omjer. Od tih šest 2 su bili neke Cesne, ako se ne varam.

Evo i izvor https://migflug.com/jetflights/the-combat-statistics-for-all-the-aircraft-currently-in-use/

du

Znaci aerodrom Batajnica nema dobre karakteristike ( Duzinu, opremu …) da bi sleteo avion tipa Ruslan pri nekim vanrednim okolnostima?
Ne mogu da verujem da je morao da leti do Budimpeste…

Odgovori
al

Moglo je da bude nevreme. Batajnica je vojni aerodorm sa pistama od 2,5 km a Ruslan je jedna mrcina od aeroplana i nije bas jednostavno da se spusta svuda ako je kijamet… A moze da bude jos gomila drugih uzroka…

Hi

Ima Batajnica dve dovoljno dugačke piste i novu opremu za sve meteo uslove i noć. Evo Ruslan ode po pljusku i niskoj oblačnosti. Možda je do odlaganja doveo i neki manji tehnički kvar na avionu.

Da

Ne…radi se o kvaru turbina potrebnih za kocenje pri sletanju,i u budimpestu je dosao drugi Ruslan sa del9vima,tamo su potrebne tadionice za takav kvar itd….avion je Ukrajinski…da je Ruski verovatno bi sleteo ovde i u tom stanju…posta je dovoljno dugacka i u Bataji i u Surcinu

De

mozda je neko hteo da pregleda teret na NATO teritoji pre nego ga mi zvanicno preuzmemo?
Da li je tovar bio pracen ljudima od poverenja?
Mozda zvuci preterano paranoicno, ali necije dete ce sesti da vozi to cudo.

al

@Dejan K.

Sta ima da pregledaju teret kad znaju sta prenosi – 2 lovca na nivou opremljenosti koji je bio aktuelan pre 25 i vise godina. Kakve to tajne oni ima da pregledaju i „snime“?

Jeste preterano paranoicno.

Sr

@Dejan K.
Ne „zvuci“ preterano paranoicno, nego jeste preterano paranoicno.

To su avioni koje poseduje nekoliko NATO zemalja, sa opremom koja je prevazidjena krajem 90ih godina. Brinite se sto ce necije dete da sedne u G-4 koji se srusio nekoliko puta za kratko vreme.

De

@alexanto 12:51

verovacu Vam

Ma

Ma morao to NATO da snimi šta ima od opreme itd.

Zo

Posada je prijavila problem sa engine refers-om. Bez revers avion ne bi mogao da se zaustavi na Batajnici. Zato je odlučio da ode na alternacija. U Budimpešti je zahtevao dužu stazu da bi mogao da se zaustavi.

al

Ako se do kraja ove godine svi dovedu na standard SM i dalje stojim na stanovistu da je ovo bio dobar dil za ulozene novce. Dobice se 7 do 10, mozda i 12 godina da se rabi eskadrila visenamenskih aviona, da se stvaraju piloti, tehnicari, da se odrzi nit lovacke avijacije. Sa ovim se naravno ne treba uljuljkavati vec za 3 do 5 godina uci u ozbiljne pregovore za nabavku novih VBA da bi oni pristigli pre nego ova ekadrila bude prizemljena zbog isteka resursa. Da li ce to biti zapadni ili istocni avion, novi ili opet polovni, zavisice od mnogo faktora.
Sad je najvaznije da se obezbede sredstva da ovi avioni „zive“: da redovno lete, da sadasnji i buduci pilotski kadar ima vezbe sa bojevim gadjanjem pametnim UBS a ne samo sa NRZ, da avioni budu odrzavani sto se kaze „kako Bog zapoveda“, da su smesteni u hangarima i kaponirima a ne na kisi i snegu…

Odgovori
Б

Честитам и нека нам је са срећом !
Сад купити још осам двоседа и основати ловачко-бомбардерску ескадрилу на бази МиГ -29УБ.
Орлове избацити, а такође и Г-4 заменити са десет ЈАК-130.
Добиће се мало, али ипак употребљиво ратно ваздухопловство, логистички једноставно и са перспективом развоја.

Odgovori
Go

Oprostite Branko, ali ovo su besmislice. Niti se može išta bazirati na tako starom avionu, kojeg treba povući iz upotrebe u sledećih najviše deset godina, niti JaK-130 nama odgovara – dvomotorni trenažni avion koji je preskup za eksploataciju i koji je napredniji od aviona za kojeg bi trebalo da priprema pilote. Mladi piloti bi takođe trebalo sa Laste da pređu na dvomotorni mlazni avion? Pri tom, upotrebna vrednost za druge namene je veoma ograničena – niti može da radi air-policing, niti je ozbiljan lovac/jurišnik.

Me

Leteo je do Budimpeste jer na aerodromu nemamo kadar koji moze da popravi ovaj tip aviona. Ako aerodrom ne moze da ispuni uslove za sletanje kako je onda dovezao MiG-ove? Raspitajte se malo pre nego sto napisete gluposti

Odgovori
Mi

11:40, VaP Bugarske, Iljušin Il76 RA-76842, sleće u Bataju, šta li on donosi ? I sutra da ga vidimo, i prekosutra, i naksutra, samo neka dolazi.

Odgovori
Gl

Tenkove T72BM1 ili koja im je već oznaka, po jedan komad svaki let.

Ž

MiloJica

Kao i do sada, oklop…..

St

Donirali su nam tenkove i oklopne automobile za 200 miliona, jos samo da platimo transport. 70 tak tura do Moskve i nazad, cena prava sitnica.

Pe

Znaci da stize jos Pancira!

Pe

Oklop je isporucen 14.05

Mi

Evo ga i danas, RA-76842, trenutno je iznad Crnog mora, prati ga Cessna YU-TUU, dopratiće ga do Bataje :)

ko

Interesantna ti je matematika 70 tura za 40 jedinica , vidim da znas da je jedini aerodrom u Rusiji u Moskvi , a onda sigurno znas i cijenu avio transporta. Ako i jeste donacija opreme nisu obavezni donirati i transport.
Nisu krivi sto je Srbija okruzena ‘prijateljima’ pa transport Dunavom nije moguc.

Odgovori
С

Да се надовежем за транспорт, није могућ ни морем, барем не за сада… Србији је стратешки важан излаз на море, тако је било у 20-ом веку а тако ће бити и у 21-ом, па памет у главу.

OS

Strahinja
Izlaz na more je za Srbiju pitanje zivota, da ne kazem opstanka.
Ili ući u NATO, ili izaći na more, treće nema, odnosno to treće je mrcvarenje jos par decenija do konačnog sloma i nestanka. Ekonomija u neprijateljskom okruženju nema perspektivu bez morske luke.
Dakle, ako ne možeš da ih pobedis pridruzi im se, ili nađi saveznike koji mogu i hoce da ti pomognu, a da bi ti pomogli moraš imati prst u moru, ovako mogu da nas blokiraju kad god hoće.

TT

OSOJ Preterujes, kao sto vidimo ekonomija raste sasvim lepo u tom okruzenju..

Sr

@OSOJ
To sto se neko takmici sa tobom i mozda nekad uradi na tvoju stetu zarad licne koristi nije „neprijatelj“, to je prosto standardna praksa u biznisu/politici.

Mi imamo srecom samo jednog pravog neprijatelja, ali njega prijatelj Grcka drzi na distanci. Sa severa neprijatelji jedan ne postoji od 1918. drugi od ’45 slabo sta vojno sme i moze da uradi i to je to. Drugih nema. Ovi na jugu su samo problem trenutni, ali i to je resivo.

So

@Srbofil
pa neprijatelji iz 18 i 45 su isti ako nisi primetio, a da ti pomognem malo taj isti neprijatelj je bio i glavni izvršilac sloma i raspada Jugoslavije. A takođe taj isti neprijatelj i danas blokira Srbiju gde god može i onemogućava bilo kakav dogovor sa tzv Kosovom jer na taj način i blokira razvoj i napredak ne samo Srbije nego i celog Balkana. Jer da se Zemlje Balkana ekonomski uzdignu onda bi postale i „NEZAVISNIJE“ i manji bi uticaj imali na dešavanja u zemljama našeg okruženja!
Zaključak : NISU potrebne bombe da bi imao neprijatelja!

С

Мислим да када се раздруживала мини Југославија тј Србија и Црна Гора, српски политичари су олако пристали на све што им је сервирано/наметнуто. Раздруживања није смело бити без посебних уговора са ЦГ о коришћењу пута и пруге до Бара као и лучких постројења, извозу и увозу роба под посебним условима (без наметања ограничења) као што је то сада случај. Недораслост наших политичара, недостатак основних знања из теорије географске економије (нема развијеног залеђа без доброг приступа мору и нема развијеног приобаља без добре повезаности са богатим и дубоким залеђем) Да сам на месту политичара Србије, свим силама бих радио на постизању посебног споразума где би се Србији омогућило увоз и извоз одређених количинских квота роба по посебном режиму, тј без контроле и царине Црне Горе. Овако, зависимо од ваздушног превоза који је ограничен, прескуп и веома осетљив на забране земаља (Румунија и Бугарска( које су увеле санкције Русији.

Zo

Naslov upitan..kasni se mesecima sa realizacijom ugovora..
Bilo bi smisleno da kupe naoruzanje za avione..ovo sto imaju potrose za jedan dan..

Odgovori
Bo

Zoran
Ne brini kupljeno je i novo naoruzanje za avione, i sada imamo po nekoliko kompleta raketa za svaki avion.

OS

Strahinja
Izlaz na more je za Srbiju pitanje zivota, da ne kazem opstanka.
Ili ući u NATO, ili izaći na more, treće nema, odnosno to treće je mrcvarenje jos par decenija do konačnog sloma i nestanka. Ekonomija u neprijateljskom okruženju nema perspektivu bez morske luke.
Dakle, ako ne možeš da ih pobedis pridruzi im se, ili nađi saveznike koji mogu i hoce da ti pomognu, a da bi ti pomogli moraš imati prst u moru, ovako mogu da nas blokiraju kad god hoće.

Odgovori
Zo

Posada je prijavila problem sa engine refers-om. Bez revers avion ne bi mogao da se zaustavi na Batajnici. Zato je odlučio da ode na alternacija. U Budimpešti je zahtevao dužu stazu da bi mogao da se zaustavi.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor